Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuukautiset ei ala:(

Vierailija
09.07.2023 |

Ahdistaa että mikä vikana kun ei ala. Tänään on jo varmaan kierron 38. päivä. Monta päivää vaan vihlaillut toisinaan, mutta mitään ei tapahdu:( tai no eilen tuli jotain mitätöntä rusehtavaa vuotoa mutta siinä se. Raskaus ei ole mahdollinen ja parikymppinen olen. Rautalisän aloitin äskettäin koska ferritiini oli alhainen

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla pisin menkkojen myöhästymä on ollut 6 päivää. Olin huonossa parisuhteessa silloin ja pelkäsin ihan kauhuissani, että olen raskaana tuolle halvatun miehen irvikuvalle. Onneksi menkat sitten alkoivat ja myöhästymisen syyksi paljastui anemia, jota olin sairastanut aikaisemminkin syömishäiriön takia. Miehen kanssa onneksi meni myöhemmin poikki.

Nykyään pidän tarkasti kirjaa kuukautisista, merkkaan vuodon alkamis- ja loppumisajat kalenteriin ja teen havaintoja vuodosta. Ovat säännölliset ja hyvä niin - vähemmän stressiä minulle. Painonpudotuksen jälkeen vieläpä niukkenivat ja kivut vähentyivät.

Hmm, mulla ei ollut anemiaa mutta ferritiini huono

Vierailija
22/23 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli joskus parikymppisenä todella epäsäännöllinen kierto. Se saattoi vaihdella 21-50 päivän välillä. Välillä sitä yritettiin korjata keltarauhashormoneilla, ja hetkeksi ehkä vähän tasaantui, mutta palasi taas sahaamaan miten sattuu. Iän myötä kierto on tasoittunut, mutta ihan säännöllinen ei ole ollut koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli joskus parikymppisenä todella epäsäännöllinen kierto. Se saattoi vaihdella 21-50 päivän välillä. Välillä sitä yritettiin korjata keltarauhashormoneilla, ja hetkeksi ehkä vähän tasaantui, mutta palasi taas sahaamaan miten sattuu. Iän myötä kierto on tasoittunut, mutta ihan säännöllinen ei ole ollut koskaan.

Itseasiassa mullakin on ollu joskus aiemminkin että oli pitkiä kiertoja ja tiputellua. Gyne ultrasi eikä näkynyt merkkejä mistään pcos:stä tai senmoisesta. Antoi kanssa noita keltarauhashormoneja. Sen kuurin jälkeen ollut säännöllinen tähän asti. Päälle vuoden siis. Ovulaatiotkin yleensä tunnistanut:D mutta hirveän ahdistavaa tämmöinen:( miksen vaan vois olla mies nii ei tarvis stressata tämmösiä. Pelottaa että en vois saada lapsia tai jotain semmoista vikaa olisi