Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Remonttimiehille ei kuulemma saa antaa ruokaa

Vierailija
09.07.2023 |

Mulle karjalaislähtöiselle tuo mun miehen asenne on vaikea. Haluaisin keittää pojille ja tytöille kahvit ja jotain voileipää särpinöineen. Haluaisin myös kutsua remppapetterit sopan ääreen.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Vain asiantuntija saa ruokkia remonttimiehiä. Väärästä ruokavaliosta voivat sairastua tai jopa kuolla. Ripuloiva remonttimies ei ole kiva.

Vierailija
2/32 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

totthan remonttimies tietää, mitä voi syödä. kahvit kuuluu pienellä keikalla olevalla ja täyden työpäivän tekevälle kunnon ruoka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särpinöineen??

Vierailija
4/32 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Särpinöineen??

Tarkoittaa varmaan särpimineen. Mikä tuossa on vaikeaa?

Vierailija
5/32 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

totthan remonttimies tietää, mitä voi syödä. kahvit kuuluu pienellä keikalla olevalla ja täyden työpäivän tekevälle kunnon ruoka.

Ai hitsi, en ole tiennytkään 😱 Aina on omat eväät ollut töissä tai olen käynyt jossain lounaspaikassa syömässä. Eli laitanko millaisen tarjoilutilauksen seuraavaan paikkaan? Kai nyt karjalanpaisti vähintään.

Vierailija
6/32 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remppamiehet/naiset ei tänä päivänä enää syö tai juo mitään tarjottua. Käyvät ennemmin muualla syömässä ja kahvilla. Kun asiaa miettii niin sehän on vain järkevää. He on töissä ei viihdyttämässä asiakasta.

Vierailija
7/32 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Vain asiantuntija saa ruokkia remonttimiehiä. Väärästä ruokavaliosta voivat sairastua tai jopa kuolla. Ripuloiva remonttimies ei ole kiva.

Voivat myös purra ruokkivaa kättä.

Vierailija
8/32 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Missä jätkällä työ, siellä ruoka" oli tapana isällä sanoa. Isä oli 2 viikon reissuja traktorihommissa. Talossa piti olla ruoka, yösija ja 200l petroolia/vrk  Ei ollut autoja ja traktoreitakin vain isällä FordsonMajor sekä kaksi muuta kylällä.

Vierailija
9/32 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mää aina kaffetta tarjoan jos aikasi aamusta joku sähkö/putkimies pyörähtänyt. Joskus juovat joskus ei.

Vierailija
10/32 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvit voisin keittää, mutten ruokaa, koska en osaa kokata.

Vierailija
11/32 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä keitän kahvit kaikille jotka on meillä oli sitten remppamies tai kuka hyvänsä jos vain kahvi kelpaa.

Tv mies p karjala.

Vierailija
12/32 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Remppamiehet/naiset ei tänä päivänä enää syö tai juo mitään tarjottua. Käyvät ennemmin muualla syömässä ja kahvilla. Kun asiaa miettii niin sehän on vain järkevää. He on töissä ei viihdyttämässä asiakasta.

Mikseivät syö?

Vierailija
13/32 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikseivät syö?

Veloitetaan työstä x euroa/tunti. Menee hankalaksi ruveta vähentelmään ruokakuluja.

Vierailija
14/32 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän niitä tietty syöttää tarvitse. Mutta jos remontti kohde on jossain korvessa ja lähin kahvila 10 km päässä, niin käyvät kyllä kahvilassa ja varmasti matkakulut laskutetaan asiakkaalta jossakin muodossa.

Teoriassa veden,kahvin ja pullan tarjoaminen voi säästää omia rahoja, kun miehet ei ramppaa kahvilla kaukana kohteesta.

Sama tietysti koskee WC:n käyttöä. Jos kiellät, niin ne ukot juoksee lähimmällä huoltoasemalla monta kertaa päivässä. Asiakas sen maksaa.

Vierailija
15/32 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli talon ulkolaudoituksen vaihto taannoin. Reiskat kävivät lounaalla jossain kuppilassa, mutta viimeisenä päivänä minä tarjosin ruuan.

Mökillä tein liiteriä rakentaneelle remppamiehelle ruuan joka päivä viikon ajan, koska mökki on saaressa soutumatkan päässä, eikä hänen kotinsa ollut kovin lähellä, lounasravintolasta puhumattakaan. Olisihan hän varmaan eväät ottanut mukaansa, mutta teinhän ruokaa itsellenikin, ja oli jo aika myöhäinen syksy, joten lämmin ruoka sisätiloissa tuntui inhimillisemmältä vaihtoehdolta. Toki keitin myös kahvit pari kertaa päivässä.

Vierailija
16/32 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä he syövät ja juovat ihan mielellään, jos lähimmälle huoltoasemalle tai muuhun lounaspaikkaan on 20 kilometriä.

Vierailija
17/32 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenvanhaan oli tapana tarjota remppaukoille nisukahvit. Katoavaa kansanperinnettä.

Vierailija
18/32 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä aina välillä tarjotaan. Lounaitakin. Kahveeta vähän useammin. Ja kyllä minä niitä syön ja juon jos kerran tarjotaan. Mikään velvollisuus tai oletus se ei tietenkään tänäpäivänä ole että pitäisi tarjota, kyllä joka työmiehellä eväät ja kahvit repussa on joka päivä.

Kerran olen kohteliaasti kieltäytynyt kahvista kun olin juur autossa juonut ja toisen kerran ruuasta koska tiesin että työssä kestää vielä ja oli vähän kiirettä kotiin sinä päivänä. Se rouva kyllä loukkaantui kun ei mulle kelvannut.

Monet työmiehet saattaa hieman mennä hämilleenkin kun kysytään, ja kieltäytyvät siksi.

Monet mukavat tarinat olen kuullut niissäkin kahvipöydissä ja IKINÄ ei ole huonoa ruokaa tai pahaa kahveeta ollut, aina on maistunu. Että kiitosta vaan

Vierailija
19/32 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haalareissa pitäisi roikkua lappu: Älä ruoki remonttimiestä ! Ruokinta-ajat klo. 08.30, 12,30 ja 17.00.

Vierailija
20/32 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu hommasta. Jos ollaan urakkapalkalla, tarkoittaa se yleensä että kohteella ollaan vähintään se yksi päivä ja silloin tullaan sen verran tutuiksi, että kahville voisi istuakin. Jos taas käy pari pistorasiaa vaihtamassa ja pyydetään kahville, menee siinä istuessa kauemmin aikaa kuin itse työhön ja se hiukan jopa nolottaa. Mutta itse tykkään siitä, että saan itse valita mitä syön ja missä, ja se lounas on ihan hyvä viettää muualla kuin kohteessa. Saa vähän irtaantumista ja levähdettyä, kun ei tarvitse kokoajan olla toisten silmien alla.