Puolison sukulaiset kokevat, että olen ylpeä ja itsekäs, kun en osallistu miehen suvun puolen juhliin
En ole kumpaakaan. He ovat jättäneet minut ulkopuolelle ja en ole koskaan tuntenut olleeni tervetullut. Se on sellaista hienomuotoista kiusaamista ja kohdistuu minuun. Minusta ei pidetä ja se kyllä näkyy. Tästä syystä olen nyt jättänyt kaikki sukulaisjuhlat välistä. En halua mennä niihin arvosteltavaksi. Omien lastemme juhlat pyrin järjestämään niin, että en kutsu puolison sukulaisista kuin ne pakolliset (kummit, isovanhemmat). Onneksi suurin osa sukulaisista asuu toisella puolella Suomea, niin voin aina vedota välimatkaan, etten tule paikalle.
Kommentit (26)
Ap kokee ja se on sitten hänen mielestään muiden syy. Mitä jos lopettaisit sen kokemisen, ap.
Mä joudun ensikäynnille miehen suvun rippijuhliin ensi kuussa. Aattelin pitää turpani kiinni ja vain näyttää älykkäältä ja kauniilta :D
Tää on kuulkaas yhtä vaikeaa 58-vuotiaana kuin teininä. Toisaalta tiedän jo sen, mitä en tiennyt teininä, että olen loistava.
En minäkään ole käynyt miehen suvun juhlissa enkä edes tavannut yhtäkään hänen sukulaistaan sitten vuoden 2010 tai 2011, kun oli appiukon hautajaiset. Ei vaan kiinnosta yhtään. Asia on miehelleni ihan ok.
Mies käy joskus moikkaamassa äitiään, ehkä kerran vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Mä joudun ensikäynnille miehen suvun rippijuhliin ensi kuussa. Aattelin pitää turpani kiinni ja vain näyttää älykkäältä ja kauniilta :D
Tää on kuulkaas yhtä vaikeaa 58-vuotiaana kuin teininä. Toisaalta tiedän jo sen, mitä en tiennyt teininä, että olen loistava.
Valitse toinen nainen voi nöääyttöä älykkäältä tai kauniilta mutta hyvin harvoin onnistuu molemmat yhtäaikaa eikä enää kumpikaan toimi
Jännä juttu, et ole miehesi suvun kanssa tekemisissä, mutta silti suku pitää sinuun jatkuvasti yhteyttä ja kertovat sinulle, kuinka ylpeä olet ja kiusaavat sinua.
Miten se kiusaaminen tapahtuu? Suku soittelee vuoronperään vai miten, jos ette tapaa?
Ettet vain kehittelisi tarinoita omassa päässäsi, sillä suurin osa elää omaa elämäänsä, eikä ole jonkun suvun jäsenen puolisosta tippaakaan kiinnostunut, vaan on yhtä merkityksetön ihminen, kuin joku kaupan kassa.
Oletko ap. jotenkin niin merkityksellinen ja tärkeä ihminen puolisosi juhlissa, jos koko suku kuhisee vain sinun ympärillä ja haluaa tietää sinusta kaiken ja haluavat pyöriä vain sinun ympärillä?
Yleensä sukujuhlissa, sukuun tulleet jäävät aina vähemmälle huomiolle, eikä niin suurta kiinnostusta muilla ole, koska yhteistä elämää ja kokemusta on vähemmän ja kaikkien vieraiden aika on rajallinen ja sekin aika halutaan jakaa mahdollisimman monen kanssa, eikä keskittyä vain yhteen juhlavieraaseen.