Vanhemmuus hukassa helsinkiläisillä 40+ vanhemmilla.. lapset hoitoon ja itse Hankoon bilettämään
Perheelliset, hyvinkin pienten lasten vanhemmat, kaikki kynnelle kykenevät örveltävät Hangossa ja kuvaavat videoitasomeen
Pienet lapset aivan väsyneitä päiväkodista lomille ja heti hoitoon jonnekin, että äiti ja isä pääsevät bailaamaan 😑Varmasti lapset kysyvät: missä äiti olet, onko sinun pakko mennä
Ei, en tod ole kade. Meillä oli tuollaista 15-35v iässä ennen lapsia. Hyvin ehti 20v bilettää. Nyt voi keskittyä lapsiin.
So Sad Vanhemmuus hukassa, ja tätä pidetään muotina ja hienona
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Kun hankki ajoissa lapset, niin nyt ovat kaikki 3 jo aikuisia ja minä 42v. Nyt voi mennä luvan kanssa jos haluaa. Toki juopottelu ei kyllä kiinnostakaan, vaan matkustelu, terveet elämäntavat.
Minä halusin nuoruuteni bilettää, matkustaa, opiskella jne. Näin teinkin ja oli aivan mahtava nuoruus! Töitäkin olen tehnyt ihan 15-vuotiaasta saakka. Olen nyt 36v. ja 2 alle 4-vuotiasta lasta ja edelleen voin tavata ystäviäni, matkustaa (se toki rajoittunutta tällä hetkellä), bilettää (riittää 5 kertaa vuodessa hyvin), opiskella (vakityö, joten en nyt koe tarpeelliseksi opiskella) jne.
Vierailija kirjoitti:
Sairasta touhua! Kyllä vanhemmuus on nyt pahasti hukassa. Lapset hylätään mummoloihin hoitoon, jotta äidit ja isät saavat toteuttaa itsekkäitä tarpeitaan ja örveltää pe**eet olalla!
Kannattaa siirtää lapsihaaveita vuosilla eteenpäin ja kasvaa ensin aikuiseksi. Sitten voi viihtyä kotona lastensa kanssa ja toimia vastuullisen vanhemman tavoin.
Nämä bilettäjävanhemmat puolustelevat omaa käytöstään mitä kummallisimilla syillä. Vanhempien pitää saada "laatuaikaa". Sehän tarkoittaa suoraan vanhempien itsekkyyttä, laiskuutta ja mukavuudenhalua. Lapset pilaavat elämän, joten lapset työnnetään tämän tästä sukulaisten hoidettavaksi. Vanhempien pitää päästä ryyppäämään, koska kännissä on kivaa.
Me tapaamme ihmisiä päiväsaikaan ja kyläilemme perheenä. Meillä ei ole tarvetta työntää omia lapsia viikkokausiksi sukulaisten vaivoiksi. Ei ole tarvinnut matkustaa Hankoon.
Sinäpä et ole tainnut laatuaikaa juurikaan saada. Katkeruutta.
Jep meillä muksut hoitoon ja viina känni. Siihen päälle reipas pössy ja vähän ns. ”viivoja”. Kesä menee näin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun hankki ajoissa lapset, niin nyt ovat kaikki 3 jo aikuisia ja minä 42v. Nyt voi mennä luvan kanssa jos haluaa. Toki juopottelu ei kyllä kiinnostakaan, vaan matkustelu, terveet elämäntavat.
Minä halusin nuoruuteni bilettää, matkustaa, opiskella jne. Näin teinkin ja oli aivan mahtava nuoruus! Töitäkin olen tehnyt ihan 15-vuotiaasta saakka. Olen nyt 36v. ja 2 alle 4-vuotiasta lasta ja edelleen voin tavata ystäviäni, matkustaa (se toki rajoittunutta tällä hetkellä), bilettää (riittää 5 kertaa vuodessa hyvin), opiskella (vakityö, joten en nyt koe tarpeelliseksi opiskella) jne.
Mutta joku kuitenkin hiertää, kun provosoiduit.
Kun olin itse lapsi, lapsia ei tosiaankaan laitettu hoitoon vaan joutuivat juhannuksen katsomaan niitä räkä poskella bilettäviä vanhempia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua hiertää tuollainen ajatusmaailma, että kun saa lapsia, niin kaikki muu loppuu ympäriltä. Jos on äiti tai isä, niin pelkästään sen takia jonkun hiekkapimpin mielestä ei voi esimerkiksi käydä juhlimassa. Kunhan lapsilla on tuttu ja turvallinen hoitaja sen ajan, niin ei mitään ongelmaa! Mikä sinua hiertää aiheessa?
Vierailija kirjoitti:
Kun olin itse lapsi, lapsia ei tosiaankaan laitettu hoitoon vaan joutuivat juhannuksen katsomaan niitä räkä poskella bilettäviä vanhempia
Kyllä. Juuri näin. Vielä ysärillä tämä taisi olla enemmän sääntö kuin poikkeus ainakin niiden perheiden toimesta, jotka tunsin. Vanhemmille tuli kavereita kylään ja heillä oli lapset mukana, joten lapset riekkuivat keskenään, kun aikuiset ryyppäsivät ja grillasivat. Minunkin vanhemmat ihan fiksuja koulutettuja ihmisiä. Toki heillä oli tapana myös pistää meitä lapsia mummoloihin hoitoon melko usein.
Hanko on kiva pieni merenrantakaupunki, kesällä siellä tuntuu siltä kuin olisi ulkomailla. Suuri satama ja paljon veneitä, ravintoloita vieri vieressä rannalla. Iltatorilla paljon ihmisiä ja myyjiä. Pitkä uimaranta. Isot tenniskentät joissa kursseja koko kesän. Paljon erilaisia majoituspaikkoja, jotka ovat kyllä kesäisin hyvin varattuja. Kesäisin tosi aurinkoinen paikka, sateet jäävät Tammisaareen (Raaseporiin) kun jatkat matkaa Hankoon. Hyvä lomapaikka sekä lapsille että vanhemmille, mutta toki täytyy vanhempien toisinaan päästä keskenään viettämään aikaa, jos vain lapsille siksi aikaa hyvä hoito järjestyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua hiertää tuollainen ajatusmaailma, että kun saa lapsia, niin kaikki muu loppuu ympäriltä. Jos on äiti tai isä, niin pelkästään sen takia jonkun hiekkapimpin mielestä ei voi esimerkiksi käydä juhlimassa. Kunhan lapsilla on tuttu ja turvallinen hoitaja sen ajan, niin ei mitään ongelmaa! Mikä sinua hiertää aiheessa?
Miksi koit tarvetta korostaa, kuinka elit vapaan nuoruuden, jos kerran lapset eivät mitään estä?
Lapsenlapset ovat tervetulleita meille silloin tällöin viikonlopuiksi, jos vanhemmat haluavat vähän omaa kahdenkeskistä aikaa. Näin toimi myös meillä omien vanhempiemme kanssa aikanaan. Hyvää se tekee parisuhteellekin päästä välillä kahdestaan. Ja lapsistakin tuli ihan täysipäisiä.
Hetkinen. Mun vanhemmat veivät minut viikonsi mummolaan kun lähtivät Kreikan lomalle. Olin 2,5v vanha. Ei sitä 80-luvulla pidetty mitenkään erikoisena. Toki siihen aikaan ei postailtu brassailukuvia someen . Kuvia otettiin ja liimattiin albumiin mitä sitten esiteltiin tutuille.
Vierailija kirjoitti:
Lapsen etu on läsnäolevat vanhemmat.
Olen myös huomannut, että muotina on hinnalla millä hyvänsä päästä sinne Hankoon. Vähän kuin 2-kymppisenä piti päästä jonnekin festareille. Tosi vierasta itselle. Mielenkiintoinen ilmiö.
Sitten vielä kuvataan itseä ja kavereita johonkin avoimeen someen, josta lapset ja lapsen kaverit voivat seurata tätä hienoa juhlaa
Kummallinen ajatus, että lasten tai lasten kavereiden elämä olisi niin tyhjää, että seuraisivat toistensa vanhempien tekemistä somessa.
Meillä teinit pikemminkin utelevat, milloin me vanhemmat olemme poissa jotta he itse saavat olla kotona rauhassa kavereiden kanssa. Heitä ei varmasti kiinnosta tuon taivaallista mitä keski-ikäiset vanhemmat puuhaavat jossain meren rannalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten isovanhemmilla on kesäpaikka Hangossa ja lapset pääsi sinne mummolaan. Me saadaan miehen kanssa viettää laatuaikaa ystäviemme kanssa ja nauttia juhlimisesta. Win-win.
Laatuaikaa😅😂🍾🍾🥃
Pääosalla ei ole siellä kesäpaikka, vaan ovat hosteilleissa nämä helsinkiläiset pienten lasten vanhemmat
Yleistät nyt todella rankasti puhuessasi "helsinkiläisistä pienten lasten vanhemmista". Onko oikeasti kyse joistain sun lähipiirisi ihmisistä joita kyttäät somessa?
Parodiahan se olikin.