Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemmuus hukassa helsinkiläisillä 40+ vanhemmilla.. lapset hoitoon ja itse Hankoon bilettämään

Vierailija
09.07.2023 |

Perheelliset, hyvinkin pienten lasten vanhemmat, kaikki kynnelle kykenevät örveltävät Hangossa ja kuvaavat videoitasomeen

Pienet lapset aivan väsyneitä päiväkodista lomille ja heti hoitoon jonnekin, että äiti ja isä pääsevät bailaamaan 😑Varmasti lapset kysyvät: missä äiti olet, onko sinun pakko mennä

Ei, en tod ole kade. Meillä oli tuollaista 15-35v iässä ennen lapsia. Hyvin ehti 20v bilettää. Nyt voi keskittyä lapsiin.

So Sad Vanhemmuus hukassa, ja tätä pidetään muotina ja hienona

Kommentit (123)

Vierailija
101/123 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Ei elämä oikeasti pääty siihen, että saa lapsia. Jos lapset ovat isovanhemmilla vaikka missä esim. serkkuja iso liuta, niin sehän on ihan parasta lapsista. Näitä kesiä muistellaan vanhempanakin.

Ehkä sitten kouluiässä näin, mutta en kyllä päiväkoti-ikäisiä antais pidemmäksi aikaa

Pienet lapset tarvitsee turvallisen, vakaan ympäristön ja kun päiväkodit on mitä on....entistä tärkeämpää, että lomalla saa lomailla.

Olen ap:n kans samaa mieltä!

Vierailija
102/123 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me lähdimme Hangosta pois viikonlopuksi regatan vuoksi. Tavallinen ihminen ei pysty nukkumaan öykkäröinnin keskellä. Mutta kyllä vanhemmat voi keskenäänkin viettää aikaansa, oli se sitten Kaustisen kansanmusiikkiviikot tai rymyjyhlat. Lapsilla jos on hyvä hoito , on se win win tilanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/123 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta touhua! Kyllä vanhemmuus on nyt pahasti hukassa. Lapset hylätään mummoloihin hoitoon, jotta äidit ja isät saavat toteuttaa itsekkäitä tarpeitaan ja örveltää pe**eet olalla!

Kannattaa siirtää lapsihaaveita vuosilla eteenpäin ja kasvaa ensin aikuiseksi. Sitten voi viihtyä kotona lastensa kanssa ja toimia vastuullisen vanhemman tavoin.

Nämä bilettäjävanhemmat puolustelevat omaa käytöstään mitä kummallisimilla syillä. Vanhempien pitää saada "laatuaikaa". Sehän tarkoittaa suoraan vanhempien itsekkyyttä, laiskuutta ja mukavuudenhalua. Lapset pilaavat elämän, joten lapset työnnetään tämän tästä sukulaisten hoidettavaksi. Vanhempien pitää päästä ryyppäämään, koska kännissä on kivaa.

Me tapaamme ihmisiä päiväsaikaan ja kyläilemme perheenä. Meillä ei ole tarvetta työntää omia lapsia viikkokausiksi sukulaisten vaivoiksi. Ei ole tarvinnut matkustaa Hankoon.

Vierailija
104/123 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapseton enkä biletä mutta on perheelliselläkin oikeus vapaapäivään, lepoon ja ulkonakäyntiin ei se kumoa vanhemmuutta tai tee huonoa vanhempaa. 

Vierailija
105/123 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti oikein jopa kyselee milloin saisi lapsen hoitoon Nytkin hän halusi lapsen juhannuksen viettoon mökille, jossa on siskoni lapset myös. Tosin en ole menossa bilettämään vaan töihin, mieheni menee kavereidensa kanssa johonkin 🤷

Vierailija
106/123 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairasta touhua! Kyllä vanhemmuus on nyt pahasti hukassa. Lapset hylätään mummoloihin hoitoon, jotta äidit ja isät saavat toteuttaa itsekkäitä tarpeitaan ja örveltää pe**eet olalla!

Kannattaa siirtää lapsihaaveita vuosilla eteenpäin ja kasvaa ensin aikuiseksi. Sitten voi viihtyä kotona lastensa kanssa ja toimia vastuullisen vanhemman tavoin.

Nämä bilettäjävanhemmat puolustelevat omaa käytöstään mitä kummallisimilla syillä. Vanhempien pitää saada "laatuaikaa". Sehän tarkoittaa suoraan vanhempien itsekkyyttä, laiskuutta ja mukavuudenhalua. Lapset pilaavat elämän, joten lapset työnnetään tämän tästä sukulaisten hoidettavaksi. Vanhempien pitää päästä ryyppäämään, koska kännissä on kivaa.

Me tapaamme ihmisiä päiväsaikaan ja kyläilemme perheenä. Meillä ei ole tarvetta työntää omia lapsia viikkokausiksi sukulaisten vaivoiksi. Ei ole tarvinnut matkustaa Hankoon.

Onneksi ei yhtään yliammuttua tekstiä 😂😂 

Vierailija
107/123 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateelliset tukiverkkoja vaille jääneet mammat täällä valittaa, kun joku pääsee ilman lapsia kivoihin paikkoihin. Harva joka viikonloppu käy. Muutaman kerran vuodesta ihan parasta irtiottoa!

Vierailija
108/123 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vanhemmat ei saisi vaikka kerran vuodessa ottaa omaa aikaa? Olkoon se sitten kylpylä viikonloppu tai festarit. Se lapsi ei kuole, jos on pari yötä mummolassa. Itsekin olen ihan hengissä vaikka lapsena vietin paljon aikaa mummolassa tai serkkujen luona, äitini reissasi veljeni jalkapallopelien perässä, isästä ei apua ollut, sillä hän menehtyi ollessani vauva.

Vierailija
109/123 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh, onneksi en ole helsinkiläinen tai +40v. Ja lapsetkin sen ikäiset, että en koe rasitteeksi tai tarvitse lomaa heistä. No, kaikilla ei ole asiat näin hyvin. 

Vierailija
110/123 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään monet tuon ikäiset kaupunkilaisvanhemmat hoidattaa lapsiaan jatkuvasti muilla ja korostaa ihan hirveästi, että pitää olla omaa aikaa ja parisuhdeaikaa. Olen itse vielä alle nelikymppinen ja nuorena lapseni tehnyt, joten minulla on jo teini. Nyt seuraan oman siskon ja miehen veljien sekä yhden ystävän perhe-elämää pienten lasten kanssa vähän kulmia kohotellen. Aikuisten tarpeet ja halut tuntuvat menevän kaiken edelle ja se lapsi/lapset vaan roikkuu siinä mukana.

Ne lapset on pieniä todella vähän aikaa. Nyt kun oma on teini ja irrottautuu meistä vanhemmista, olen älyttömän kiitollinen jokaisesta hetkestä joka ollaan yhdessä vietetty. En tunne kaihoa vaan ylpeyttä, kun ollaan saatu kasvatettua noin fiksu ja ihana ihminen. Ne lastensa kasvua kriiseilevät ovat usein niitä, joiden elämä menee kaikkeen muuhun kuin sen lapsen kanssa olemiseen ja jokaisena virstanpylväänä sitten havahdutaan hetkeksi siihen, että lapsi kasvaa ja on menettänyt niin paljon, kun kaikki aika menee omissa menoissa.

Vierailija
111/123 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vanhemmat ei saisi vaikka kerran vuodessa ottaa omaa aikaa? Olkoon se sitten kylpylä viikonloppu tai festarit. Se lapsi ei kuole, jos on pari yötä mummolassa. Itsekin olen ihan hengissä vaikka lapsena vietin paljon aikaa mummolassa tai serkkujen luona, äitini reissasi veljeni jalkapallopelien perässä, isästä ei apua ollut, sillä hän menehtyi ollessani vauva.

Joku 1-4 kertaa vuodessa onkin ok. Mutta itse tiedän tuon ikäluokan vanhempia, jolle se on ennemmin kerran kuussa ja illatkin menee aikuisilla omissa harrastuksissa ja niiden lasten kanssa ei olla ikinä. Vähän jää kyllä mietityttämään, että miksi se lapsi (nykyisin yleensä vain yksi) on edes tehty, jos sen kanssa ei tehdä mitään. Onko lapsi vaan joku asuste?

Vierailija
112/123 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, että vanhemmat eivät saa koskaan laittaa lapsia hoitoon ja lähteä itse pariksi päiväksi irrottelemaan? Sitten kun lapsen on hankittu, niin seuraavat 15 vuotta vähintään täytyy elää pelkästään sitä työ-Prisma-koti -rallia?

Vierailija
113/123 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bilettäminen ja örveltäminen nelikymppisenä kuulostaa lähinnä säälittävältä. Oli lapset hoidossa tai ei, niin eikö ihmiset parempaa tekemistä muka keksi?

Vierailija
114/123 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun vanhempani olivat myös tällaisia kuin te, tai siis tietenkin äiti, isä kyllä sai mennä. Opin, että naisten oma elämä ja identiteetti koostuvat vain lapsista. En hanki omia, niin ahtaan mallin sain ja haluan olla enemmän kuin äitini, jolla ei koskaan ollut tarve millekään omalle vaan enemmän näyttää naapureille, kuinka oikein tekee kaiken. Näin käynee myös teidän lapsille.

Äidit, pitäkää hauskaa myös omana itsenänne, ei vain jonakin perheyksikkönä. Näin opetatte lapsillenne, että he saavat tehdä samoin. Se on hyvää vanhemmuutta, kunhan lapset ovat turvassa sen aikaa. 

Vierailija
115/123 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku 1-4 kertaa vuodessa onkin ok. Mutta itse tiedän tuon ikäluokan vanhempia, jolle se on ennemmin kerran kuussa ja illatkin menee aikuisilla omissa harrastuksissa ja niiden lasten kanssa ei olla ikinä. Vähän jää kyllä mietityttämään, että miksi se lapsi (nykyisin yleensä vain yksi) on edes tehty, jos sen kanssa ei tehdä mitään. Onko lapsi vaan joku asuste?

Enemmänkö sit pitäisi tehdä, jos haluaa myös henkilökohtaisia menoja? Vai mitä meinaat?

Vierailija
116/123 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki on olemassa epätervettä "lapset hoitoon ja vanhemmat puuhaamaan omiaan" -toimintaa, mutta todella ankaraa ja tuomitsevaa suhtautumista täällä näköjään on, sekä kovin mustavalkoista lokerointia. 

Vierailija
117/123 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bilettäminen ja örveltäminen nelikymppisenä kuulostaa lähinnä säälittävältä. Oli lapset hoidossa tai ei, niin eikö ihmiset parempaa tekemistä muka keksi?

Bilettämisen sijaan vanhemmat voisivat kirjoitella vauva-palstalle, miten halveksuvat bilettämään lähteviä vanhempia. Se on sitä hyvää ja kypsää vanhemmuutta. 

Vierailija
118/123 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hankki ajoissa lapset, niin nyt ovat kaikki 3 jo aikuisia ja minä 42v. Nyt voi mennä luvan kanssa jos haluaa. Toki juopottelu ei kyllä kiinnostakaan, vaan matkustelu,  terveet elämäntavat.

Vierailija
119/123 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun hankki ajoissa lapset, niin nyt ovat kaikki 3 jo aikuisia ja minä 42v. Nyt voi mennä luvan kanssa jos haluaa. Toki juopottelu ei kyllä kiinnostakaan, vaan matkustelu,  terveet elämäntavat.

Mekin saatii lapsi nuorena. Silloin kaikki varoitteli, että jää nuoruus elämättä ja tulee uusi villitys sitten, kun lapsi on iso. No, nyt se lapsi on iso ja oma villitys on juoksu ja terveellisten ruokien kokkailu. Sitten taas ne 35+ ikäisenä lapsensa tehneet elävät monesti vielä sitä samaa biletysnuoruutta, joka ei ole vieläkään mennyt ohi. 

Vierailija
120/123 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lasten tarvitse vanhempien seurassa koko aikaa olla. Luulen, että on ihan hyvä että lapset ovat välillä erossa vanhemmistaan.

Hyvä on se, että lapsilla on hoitaja kun aikuiset bilettää... parempi hoitajalla kuin ilman ja lasten ei tarvitse nähdä vanhempien bilettämistä (kun se on hallinnassa )

Vanhemillakin on oikeus joskus irrotella jos haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä