Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis millainen ihminen haikailee takaisin menneille vuosikymmenille, joillekkin -60, -70, -80 tai -90-luvulle ja miksi? Onko ne aivan pimeitä? :D

Vierailija
08.07.2023 |

Eikö elämä ollu tuolloin aivan v**un tylsää? Mitä tekemistä sillon ees oli? Ei ollut somea, eikä tuolloin aikaisemmilla vuosikymmenillä ees nettiä eikä kännyköitäkään! Ei ollut Youtube, Netflixiä eikä suoratoistopalveluja. Jos TV oli, niin se oli mustavalkoinen, niistä tuli joku yks tai kaks kanavaa ja joitain yhtä ja samaa ohjelmaa. No ehkä joskus ysärillä oli jo värit TV:ssä ja vähän enempi kanavia ja ohjelmia, mutta kun oon kattonu, miltä silloin näytti, niin olihan se ankeeta nykyiseen verrattuna.

Mulla ainakin olis niin tylsää, etten vois ees kuvitella, millaista se olisi elää tuollaisessa. Silti kuulen mua paljon vanhemmilta ihmisiltä, että ne haluais noihin aikoihin takas! Miks ihmeessä?

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen tietää kun eli tuolloin että on oikeasti hyvä kun ei ollut somea.

Vierailija
2/68 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin vaata tekemistä olikin, kun ei täytynyt päivystää ruudun äärellä koko ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla vaan koskaan ollut tylsää vaikka ei ollut somea eikä kännyköitä, paljon hauskempaa oli kuin nykynuorilla.

Vierailija
4/68 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 90 luvulla oli jo enemmän kanavia ja satelliitti ja kaapeli TV.

Vierailija
5/68 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minä itken kun luen tätä palstaa. Viihdettä kuten helle ja hallitus tai Tauno Palon laulun kuuntelu!

Vierailija
6/68 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

5, niin, kertoo kaiken nykyajasta tuo. Sääliksi käy ne joilla känny liimattu käteen.

Vierailija
7/68 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

-90 luvulla osattiin tehdä vielä musiikkia kun vertaa nykyiseen.

Vierailija
8/68 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin ennen tuotettiin jotain itse: esim. piirrettiin, soitettiin, lukiessa luotiin itse kirjan maailma omalla mielikuvituksella. Nykyään vain kulutetaan ja ahmitaan.

Vierailija
9/68 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin ennen tuotettiin jotain itse: esim. piirrettiin, soitettiin, lukiessa luotiin itse kirjan maailma omalla mielikuvituksella. Nykyään vain kulutetaan ja ahmitaan.

Mikään ei estä noita asioita tekemästä nykypäivänäkään.

Vierailija
10/68 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli paljon aktiivisempaa se elämä. Paljon tehtiin, oltiin ulkona, liikuttiin, tavattiin ihmisiä kasvotusten - saatettiin ihan tuosta vaan mennä toisen ovelle ja kysyä kävelylle jne. 

Elämä tuntui silloin vain antavan vähän enemmän. Ehkä juuri siksi, ettei tulvinut koko ajan somesta mitä sadat muut tekee samaan aikaan, joten oma elämä tuntui hyvältä ja tekemisen täyteiseltä, vaikka eli ihan perusarkea. 

Vierailija
11/68 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla katseltiin väritelkusta kaapelikanavia. Ei paljoa ehtiny kotona kuin kääntyä töiden jälkeen. Heti harrastamaan eli ulos ratsastamaan, pyöräilemään kaksvaihteisella, pelaamaan jotain kavereiden kanssa, ajelemaan auto täynnä kavereita, luistelemaan, hiihtämään, koiran kanssa koko illan lenkille ja sitten suihkuun ja unten maille. Ei ollu masennusta, yksinäisyyttä tai univaikeuksia.

Vierailija
12/68 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei estä noita asioita tekemästä nykypäivänäkään.

Ei estä, mutta niin kului aika ihan tarpeeksi hyvin ilman Netflixejä ja Instagrameja.

Vierailija
13/68 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haikaile sinne. On kiva muistella joitakin hyviä asioita ja ihmisiä, mutta en menisi siihen aikaan takaisin, ei ole tarkoituskaan. Nykyaika ja tulevaisuus on tässä. Voi tunnelmoida muutenkin jos siltä tuntuu. Nykyaikana olisi silti hyvä jos saavutetaan inhimillisyys, ihmis- ja eläinoikeudet, se on ollut vain katteetonta puhetta jos pitäisi kunnolla saada ne. Moni antoi ymmärtää, se olikin ihan muuta. On ihmisiä silti, jotka ilmeisesti haluavat jonkun aikakauden.

Vierailija
14/68 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo vielä mitään vaan se, jos haikailee sadan tai kahden sadan vuoden takaisia aikoja mm. työllistämisen ja yleisen moraalikäsityksen suhteen. 😫😆

Vierailija
15/68 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ook ysärin alussa syntynyt, ysärillä jo nettiä ensimmäisen kerran käyttäneenä olen onnellinen että ehdin elää edes hetken ilman tätä nykyajan some, streamaus yms. aikaa. Nuoremmilla ei ole hajuakaan mistä he jäävät paitsi. Voivoi.

Vierailija
16/68 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, nämä soi Tuunksen mankassa kun pyörittiin pillurallissa hämärillä Lahdessa

Vierailija
17/68 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin elettiin oikeaa elämää eikä mitään typerää somea jossa suurin osa feikkaa elämäänsä.

Säälittää ihan oikeasti nämä someriippuvaiset tykkäystenlaskijat.

Vierailija
18/68 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap joko trollaa tai sitten ei käsitä millaista ennen oli.

Vierailija
19/68 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin elettiin oikeaa elämää eikä mitään typerää somea jossa suurin osa feikkaa elämäänsä.

Säälittää ihan oikeasti nämä someriippuvaiset tykkäystenlaskijat.

Juuri niin!

Vierailija
20/68 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset olivat noihin aikoihin paljon epäimpulsiivisempia. Sähköiset laitteet ja jatkuva uusi sisältö ja sen selailu lisäävät ihmisten impulsiivisuutta. Ihan hyvin riiittäisi kolme neljä tv-kanavaa, vanhanaikaiset kännykät ja somettomuus. Nykyisin porukka selaakin kännykkäänsä sen sijaan, että ihmiset osaisivat jopa keskustella seurassa.