Ovatko muut aivan täysin kyllästyneet tuohon poliitikkojen lapselliseen riitelyyn?
Riitelisivät edes varsinaisista asioista, kuten sosiaalietuuksista, terveydenhuollon rahoittamisesta, yms.!
Mutta ei, lähes kaikki vain huutavat kuin typerät teini-ikäiset ja syyttelevät muita. Viimeisenä Soininvaara syyttelemässä Sanna Marinia siitä että vihreät eivät ole hallituksessa Sannan takia.
Poliitikoissa ei tunnu yhdessäkään puolueessa vaikuta olevan yhtään järkevää ja aikuista ihmistä jäljellä. Ja tämä vaikuttaa pätevän ihan kaikkiin.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Mä en oo koskaa seurannu politiikkaa just nimenomaan ton takia, kasa pellejä ketkä ei osaa tehä mitää muutaku riidellä ja osotella sormii muualle. Teatteria 100%
No itselläni on ollut se vaikutelma, että ennen politiikassa sentään puhuttiin ihan oikeista aikuisten asioista. Kuten väiteltiin siitä, miten valtiontalous hoidetaan, miten saadaan työttömyys nousuun, miten hoidetaan terveydenhuolto. Siis ihan oikeista asioista.
Ja nyt kaikki vain huutavat älämölöä, keskittyen muiden henkilökohtaiseen haukkumiseen.
Se on tämä some-aika. Mölistään ja haukutaan netissä, mikä on sitten siirtynyt yleiseen käyttäytymiseen.
Koskee kaikkia, ei vain eduskuntaa.
Olen, ja olen kyllästynyt tähän median ja somen ajojahtiin. Kuka kirjoitti mitäkin ja poseerasi missä asussa. Ihan sama, mutta miten ne asiat sujuvat? Voisiko nyt jättää hallituksen tekemään sitä mitä Suomen kansa äänesti?
Kyllä asioista saa puhua, Soininvaara vain kertoi oman näkemyksensä ilman haukkumasanoja tai uhkauksia. Tämä persujen haukkumis, maalitus, uhkailu ja rasismi kuvio pitää saada kitkettyä. Ja siihen liittyvät ylilyönnit kuten että poistetaan joku tyyppi festareilta, vaikka on annettu vapaalippu.
Poliitikkojen riitely asioistakin on lasten tasolla. Toinen ei osaa artikuloida vaikka selvästi tuntee asiat (oikeisto, mutta on varmaan saaneet vuosikymmeniä sitten ohjeen pr-toimistoilta ettei ihmisiä asiat kiinnosta vaan pitää yksinkertaistaa ja vedota tunteisiin) ja vasemmisto vasta tunnemössöä onkin. Aikuisten keskustelu puuttuu täysin.
Persut on vienyt sen ihan uudelle tasolle.
Vierailija kirjoitti:
Persut on vienyt sen ihan uudelle tasolle.
No tulihan se sieltä! Juuri tästä aloittaja puhuu, vaikka et varmaankaan ole poliitikko itse.
Vierailija kirjoitti:
Se on tämä some-aika. Mölistään ja haukutaan netissä, mikä on sitten siirtynyt yleiseen käyttäytymiseen.
Koskee kaikkia, ei vain eduskuntaa.
Totta, somessa käytännössä kaikki käyttäytyvät huonosti. Onneksi se ei sentään täysin ole oikeaan elämään levinnyt, tai itse en ainakaan onneksi pääosin tunnista tätä oikeassa elämässä. Kun kyllä me oikeassa elämässä tässä pienessä porukassa vielä ihan hyvin tullaan toistemme kanssa toimeen. En minä ainakaan edes tiedä muiden ihmisten puoluekantoja ja vaikka tietäisin, niin minä kieltäydyn inhoamasta jotakuta vain sen äänestyspäätlksen perusteella, oli se sitten mikä tahansa.
Ja tietysti asioista pitää voida keskustella, mutta en tiedä, ehkä muistot ovat kullanneet (vaikka olenkin vasta 3-kymppinen), mutta mielestäni aiemmin se keskustelu oli ihan asiallista keskustalua niistä oikeista asioista. Eikä tällaista huutamista ja muiden henkilökohtaista haukkumista.
Vallanhimo ja rahanahneus. Se heitä vauhdissa pitää. Ei heillä todellisuudessa ole mitään mielenkiintoa tavallista kansaa tai kokonaisen yhteiskunnan hyvinvointia kohtaan.
Ei nykyään ole enää aikuisia. Siksihän lapsetkin oireilevat.
Vierailija kirjoitti:
Poliitikkojen riitely asioistakin on lasten tasolla. Toinen ei osaa artikuloida vaikka selvästi tuntee asiat (oikeisto, mutta on varmaan saaneet vuosikymmeniä sitten ohjeen pr-toimistoilta ettei ihmisiä asiat kiinnosta vaan pitää yksinkertaistaa ja vedota tunteisiin) ja vasemmisto vasta tunnemössöä onkin. Aikuisten keskustelu puuttuu täysin.
No juuri tuo! Kyseessä ovat kuitenkin ihan oikeasti tärkeät asiat, kuten koulutus, terveydenhuolto, vanhustenhoito, yms. Asiat, jotka ovat ihan oikeasti tärkeitä arjessa.
Itse ainakin joskus juttelen tuntemieni ihmisten kanssa ihan oikeassa elämässä näistä asioista ja arvostan, kun kuulen eriäviä mielipiteitä ja näkemyksiä. Se rikastaa omaa ajatteluanikin ja maailmankuvaani. Mutta järkevä keskustelu tuntuu pääosin hävinneen maailmasta.
Totta. Pitäisi antaa työrauha ja toivoa parasta.
Olen sen verran tuore ( muutama vuosi sitten löysin)näillä palstoilla ja kummastellut tätä postailukulttuuria täällä.
Vaikuttaa siltä, että mitään keskustelua ei ole oikeasti yhdessäkään ketjussa tai jos, on se on hyvin harvinaista.
Suurin osa sortuu yleisempään, eli aletaan toistamaan ja toistamaan samaa mantraa suorastaan jargonia. Eikä perehdytä ketjuun / käsiteltävään aiheeseen vaan työnnetään uudelleen se sama, mikä on ollut jo kymmenet kerrat esillä joko itsensä tai toisen postaamana? Onko siinä mitään järkeä, onko se keskustelua, onko se mielipiteen vaihtoa?
Jokainen tietää vastauksen.
Kävin vasta tänä vuonna yliksellä kurkkaamassa erään tietyn rikosjutun tiimoilta. Hämmästyin todella menoa .Kävin taas hiljattain siellä. Olen sitä mieltä, että nämä vauvafoorumit alkavat muistuttaa yliksen tapaa. Samaa mantraa toistamiseen....ja mikä on kielenkäyttö täällä, sekin alkaa muistuttaa yliksen menoa...
Vierailija kirjoitti:
Kyllä asioista saa puhua, Soininvaara vain kertoi oman näkemyksensä ilman haukkumasanoja tai uhkauksia. Tämä persujen haukkumis, maalitus, uhkailu ja rasismi kuvio pitää saada kitkettyä. Ja siihen liittyvät ylilyönnit kuten että poistetaan joku tyyppi festareilta, vaikka on annettu vapaalippu.
Kyllä, ja maalitukset, canseloinnit ja haukkumiset ja uhkailut pitää saada kitkettyä myös vasemmalta. Ryhtiä molemmille!
Vierailija kirjoitti:
Olen sen verran tuore ( muutama vuosi sitten löysin)näillä palstoilla ja kummastellut tätä postailukulttuuria täällä.
Vaikuttaa siltä, että mitään keskustelua ei ole oikeasti yhdessäkään ketjussa tai jos, on se on hyvin harvinaista.
Suurin osa sortuu yleisempään, eli aletaan toistamaan ja toistamaan samaa mantraa suorastaan jargonia. Eikä perehdytä ketjuun / käsiteltävään aiheeseen vaan työnnetään uudelleen se sama, mikä on ollut jo kymmenet kerrat esillä joko itsensä tai toisen postaamana? Onko siinä mitään järkeä, onko se keskustelua, onko se mielipiteen vaihtoa?
Kävin vasta tänä vuonna yliksellä kurkkaamassa erään tietyn rikosjutun tiimoilta. Hämmästyin todella menoa .Kävin taas hiljattain siellä. Olen sitä mieltä, että nämä vauvafoorumit alkavat muistuttaa yliksen tapaa. Samaa mantraa toistamiseen....ja mikä on kielenkäyttö täällä, sekin alkaa muistuttaa yliksen menoa...
Ylis on ihan omassa universumissaan.
Mutta myös Twitter on jotain järkyttävää, ja siellä sentään yhteiskunnan johtavilla paikoilla olevat ihmiset kirjoittavat omilla nimillään. En edes halua seurata sitä aktiivisesti, mutta joka kerta kun siellä vilkaisee keskustelua niin se on sellaista, että ei tajua miten ihmiset kehtaavat omalla nimellään kirjoittaa sellaisia.
Vierailija kirjoitti:
Olen, ja olen kyllästynyt tähän median ja somen ajojahtiin. Kuka kirjoitti mitäkin ja poseerasi missä asussa. Ihan sama, mutta miten ne asiat sujuvat? Voisiko nyt jättää hallituksen tekemään sitä mitä Suomen kansa äänesti?
Kyllähän se hieman vaikeata on unohtaa, mitä persuminidterit ovat someensa vuosia tuutanneet. Siitä olisi pitänyt uutisoida tietysti tuoreeltaan, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Ääri-o ei kuulu hallitukseen eikä eduskuntaankaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin vasta tänä vuonna yliksellä kurkkaamassa erään tietyn rikosjutun tiimoilta. Hämmästyin todella menoa .Kävin taas hiljattain siellä. Olen sitä mieltä, että nämä vauvafoorumit alkavat muistuttaa yliksen tapaa. Samaa mantraa toistamiseen....ja mikä on kielenkäyttö täällä, sekin alkaa muistuttaa yliksen menoa...Ylis on ihan omassa universumissaan.
Mutta myös Twitter on jotain järkyttävää, ja siellä sentään yhteiskunnan johtavilla paikoilla olevat ihmiset kirjoittavat omilla nimillään. En edes halua seurata sitä aktiivisesti, mutta joka kerta kun siellä vilkaisee keskustelua niin se on sellaista, että ei tajua miten ihmiset kehtaavat omalla nimellään kirjoittaa sellaisia.
Haluaisin, että tälle vauva-palstalle (av) saisi kirjoittaa vain rekisteröityneenä ja twitteriin omalla nimellä. Pahimmat öyhöt jäisivät pois.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavaa sinun ja muiden persujen ja osan kokkareiden kannalta, mutta ei. Kansalaisilla on oikeus tietää ja medialla on velvollisuus kertoa, millaisia päättäjiä meillä on. Asiavirheet on helppo oikaisuttaa, mutta niitä ei taida olla, eiväthän toimitukset nyt niin tyhmiä ole. Kenellä on puhtaat jauhot pussissa, ei ole hätääkään.
Vierailija kirjoitti:
Juuri oikein kirjoitettu, eli persuja haukutaan, panetellaan, valehdellaan tekemisis, haukutaan rasisteiksi ym pitää tosiaan saada kitkettyä. Mikä menee tuossa puolueessa tosiaan noin tunteisiin ettei voida tehdä muuta kuin haukkua ja kaivaa sontaa minkä keritään, tapaus Lintman osittaa että kaikista löytyy kun vaan riitävästi kaivellaan, tosin perusteltiinhan sekin tosin että se oli erilaista huumoria kuin persujen vastaava.
Ja toi ylilyönti festereilta poistamisessa tapahtui kyllä järjestäjiltä ei poistetulta. Ainoa peruste poistaa olisi ollut jos olisi mennyt pummilla sisään. Ja sitten menevät vielä kertomaan että poistamisen syy oli mielipide. Jos poistajat ei myönnä avoimesti tehneensä virhettä aiheestä pitää saada ennakkotapaus. Koska jos oikeus toteaa että on poistettu laillisesti mielipide syrjinnän perusteella niin sitten sen pitää mahdollistaa myös muille että mielipiteiden perusteella voidaan tehdä erinäisiä toimia kuten poistaa paikalta, olla valitsematta työpaikkaan etc.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavaa sinun ja muiden persujen ja osan kokkareiden kannalta, mutta ei. Kansalaisilla on oikeus tietää ja medialla on velvollisuus kertoa, millaisia päättäjiä meillä on. Asiavirheet on helppo oikaisuttaa, mutta niitä ei taida olla, eiväthän toimitukset nyt niin tyhmiä ole. Kenellä on puhtaat jauhot pussissa, ei ole hätääkään.
En ole tuo jolle vastasit, mutta en myöskään pitänyt Sannan bilekohua tai Antti Lindtmanin nuoruudenkuvien levittämistä asiallisena politiikantekona.
Voisimmeko edes yrittää olla aikuisia ja keskustella niistä ihan oikeista ja tärkeistä yhteiskunnallisista aiheista, ei siitä mitä joku nyt politiikassa mukanaoleva on tehnyt vuonna X tai vapaa-ajallaan. Täydellisiä ihmisiä kun ei ole olemassa, yhdessäkään puolueessa.
Ja ihan ensimmäiseksi pitäisi lopettaa tämä ihmisten leimaaminen ja vihaaminen oletusten perusteella.
Mä en oo koskaa seurannu politiikkaa just nimenomaan ton takia, kasa pellejä ketkä ei osaa tehä mitää muutaku riidellä ja osotella sormii muualle. Teatteria 100%