Miten pukeudutte esim. kauppa- tai lääkärikäynnille
Menettekö ihan vaan missä vetimissä hyvänsä tai mietittekö lainkaan vaatetustanne ?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn aina pesulla ennen lääkäriä ja vaihdan puhtaat, vähän paremmat, vaatteet päälle. Käytän usein vanhoja mukavia rönttä-rintsikoita, mutta lääkäriin laitan uudet ja siistit rintsikat.
Tämä kommentti oli mielestäni tähän astisista paras, eli teen jokseenkin myös itse näin, en tiedä, mistä johtuu, että lääkärireissulle katsoo jotain "parempaa", eli ei mitään tee-paitaa (huonoa) tai lerppuhousuja (college) jne.
Lääkäri kirjoittaa sinne tietokantaan, miten potilas oli pukeutunut.
Meille opetti sairaanhoitaja terveystietotunnilla, että vaikka olisi rappari tai maalari, niin alusvaatteet pitää olla puhtaat, jos sattuu loukkaantumaan ja joutuu lääkäriin.
Mutta oikeasti ihmiset, jos tulee sydänoireita, niin jättäkää se suihkussa käynti välistä.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäriin menen aina niin huonon ja sairaan näköisenä kuin vain voin.
Hiuksetkin vain vähän siistiittynä.Mitä heikommalta ja väsyneemmältä näytän, sitä sairaammaksi lääkäri minut olettaa.
Näin saa kolmen päivän saikun sijasta, aina vähintään viikon sairasloman.
Mulla ihan sama taktiikka. Menen lääkäriiin niin resuisen näköisenä kuin vain voi olla, ja sitten lääkäri kysyy riittääkö viikko sairauslomaa. No joo kyllä se riittää näin aluksi.
Kuin pitkäaikaistyöttömien mielenterveysiltamille.
Kiitospaita, leijonakoru ja liian pieni farkkuhame
Vierailija kirjoitti:
Rutiinikäynti lääkärissä: farkut ja huppari/t-paita.
Olen todella sairas ja menen lääkäriin: mitä jaksan pukea, kunhan on puhtaat.Käyn vaan pikaisesti lähikaupassa: mitä on päällä, kunhan on puhtaat ja säädylliset.
Menen markettiin isommille ostoksille: farkut ja huppari/t-paita.Eli vaihtelee tilanteen mukaan. Tärkeintä on, että vaatteet on puhtaat ja ehjät.
Ai jaa.
Minä jouduin kylläkin käymään rikkinäisllä sukkahousuilla tereveuskeskuslääkärin vastaanotolla.
Kun ei yksinkertaisesti silloin ollut varaa ostaa uusia sukkahousuja.
Pahoittelin asiaa lääkärille, joka sanoi, en minä sinun sukkahousujasi tutki, vaan sitä turvonnutta ja särkevä suonikohju jalkaasi.
Ihmisiä ne lääkäritkin ovat, nähneet ja kokeneet ammatssaan kaikenlaista.
Lääkäri tutkii ihmisen valittamaa oiretta, vaivaa, sairautta.
Ei tutki vaatteita, merkkiä, laukkua, kenkiä, koruja eikä muuta sellasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn aina pesulla ennen lääkäriä ja vaihdan puhtaat, vähän paremmat, vaatteet päälle. Käytän usein vanhoja mukavia rönttä-rintsikoita, mutta lääkäriin laitan uudet ja siistit rintsikat.
Tämä kommentti oli mielestäni tähän astisista paras, eli teen jokseenkin myös itse näin, en tiedä, mistä johtuu, että lääkärireissulle katsoo jotain "parempaa", eli ei mitään tee-paitaa (huonoa) tai lerppuhousuja (college) jne.
Miksi paras? Kyllähän paras on se, joka esim.miettii riisumisen helppoutta.
En ole tarvinnut riisua vuosiin itseäni lääkärissä, olen käynyt silmä- ja korvalääkärissä.
Puhtaissa ja ehjissä vaatteissa lähden kotoa. Lääkärille mennessä riippuu lääkäristä ja syystä miksi lääkärille menen, yleensä jotain helposti riisuttavaa ja puettavaa. Jos on vaara joutua jäämään osastolle, valitsen vielä rypistymättömät, kun henkilökunta sulloo omat vaatteet kuitenkin johonkin muovipussin pohjalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille opetti sairaanhoitaja terveystietotunnilla, että vaikka olisi rappari tai maalari, niin alusvaatteet pitää olla puhtaat, jos sattuu loukkaantumaan ja joutuu lääkäriin.
Mutta oikeasti ihmiset, jos tulee sydänoireita, niin jättäkää se suihkussa käynti välistä.
No kai ne alusvaatteet ovat kaikilla nykyihmisillä puhtaat, kun joka päivä käydään suihkussa, alusvaatteet vaihdetaan vähintään joka toinen päivä ja pyykkikone pesee pyykin.
Kuka muka viihtyy likaisissa ja hikisssä alusvaatteissa, edes kotioloissa?
Johan siinä alkaa vuode ja makuuhuonekin ja muutkin vaatteet haisemaan.
Lääkäriin sellaisilla vaatteilla mitä saa päälle laitettua jos on aivan kuollut. Puhtaat, urheilulliset yleensä.
Kauppaan olen mennyt koiratreeneistä suoraan likaisilla vaatteilla, lippis päässä ja joskus se nakille haiseva treeniliivi päällä. Tai lenkkivaatteissa, tai töistä tullessa korkkareissa ja siisteissä vaatteissa.. ihan miten vaan kohdalle osuu.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäriin menen aina niin huonon ja sairaan näköisenä kuin vain voin.
Hiuksetkin vain vähän siistiittynä.Mitä heikommalta ja väsyneemmältä näytän, sitä sairaammaksi lääkäri minut olettaa.
Näin saa kolmen päivän saikun sijasta, aina vähintään viikon sairasloman.
Jos haluan ylimääräistä sairauslomaa, niin otan kunnon aamukännit ennen lääkäriin menoa. Ihan takuuvarmasti tulee sairauslomaa. Ei sitä känniä sairauslomalappuun kuitenkaan mitenkään merkitä. Kerran sain lähettetteen maksakokeisiin.
Pukeudun arjessa paremmin kuin muut. Tämä tarkoittaa kauluspaitaa, pikkutakkia, siistiä housuja ja puhtaita tennareita. Lääkärissä käynti on sellainen, että silloin jätän pikkutakin pois. Sama pätee hammaslääkärissä käyntiä.
Kaupoissa olen aina se parhaiten pukeutunut. M28
Vierailija kirjoitti:
Rutiinikäynti lääkärissä: farkut ja huppari/t-paita.
Olen todella sairas ja menen lääkäriin: mitä jaksan pukea, kunhan on puhtaat.Käyn vaan pikaisesti lähikaupassa: mitä on päällä, kunhan on puhtaat ja säädylliset.
Menen markettiin isommille ostoksille: farkut ja huppari/t-paita.Eli vaihtelee tilanteen mukaan. Tärkeintä on, että vaatteet on puhtaat ja ehjät.
Joo, ymmärrän, kukin tilanteen mukaan. Jaksamisia !
Vierailija kirjoitti:
Pukeudun arjessa paremmin kuin muut. Tämä tarkoittaa kauluspaitaa, pikkutakkia, siistiä housuja ja puhtaita tennareita. Lääkärissä käynti on sellainen, että silloin jätän pikkutakin pois. Sama pätee hammaslääkärissä käyntiä.
Kaupoissa olen aina se parhaiten pukeutunut. M28
Älä unohda solmiota.
Vierailija kirjoitti:
Kuin pitkäaikaistyöttömien mielenterveysiltamille.
Kiitospaita, leijonakoru ja liian pieni farkkuhame
Kirjoitit varmaan itsestäsi kun noin hyvin MT-iltamat tunnet, itse en ole koskaan sellaisista edes kuullut. Kerro mielellään lisää, idiootti !
Miten usein te käytte lääkärissä?
Vierailija kirjoitti:
Miten usein te käytte lääkärissä?
Silloin kun tarve vaatii. Nyt vaatii vielä enemmän, kun ensimmäinen sairauspäivä on jo palkaton.
Ihan normaalisti: alusvaatteet alle ja päällivaatteet päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle opetti äiti jo pienenä lapsena, että aina puhtaat alusvaatteet siis ihan joka paikassa. Niin ja tietty muutkin vaatteet. Ei siihen koulun terveystietotuntia tarvitse. Eikö vanhemmat enää opeta lapsilleen yhtään mitään? Kaikki pitää koulussa oppia alusvaatteita myöden?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käytä rintsikoita, en lääkärissä enkä kaupassa, muuten toki siistit vaatteet päälle.
Ootko mies, vai rinnaton henkilö?
Arvauskeskukseen mahdollisimman helposti riisuttavat tai muuten kätevät. Esimerkiksi verikokeisiin tai rokotukseen T-paita, niin ei tarvitse kuoria kaikkea pois.