Miten pukeudutte esim. kauppa- tai lääkärikäynnille
Menettekö ihan vaan missä vetimissä hyvänsä tai mietittekö lainkaan vaatetustanne ?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rutiinikäynti lääkärissä: farkut ja huppari/t-paita.
Olen todella sairas ja menen lääkäriin: mitä jaksan pukea, kunhan on puhtaat.Käyn vaan pikaisesti lähikaupassa: mitä on päällä, kunhan on puhtaat ja säädylliset.
Menen markettiin isommille ostoksille: farkut ja huppari/t-paita.Eli vaihtelee tilanteen mukaan. Tärkeintä on, että vaatteet on puhtaat ja ehjät.
Ai jaa.
Minä jouduin kylläkin käymään rikkinäisllä sukkahousuilla tereveuskeskuslääkärin vastaanotolla.Kun ei yksinkertaisesti silloin ollut varaa ostaa uusia sukkahousuja.
Pahoittelin asiaa lääkärille, joka sanoi, en minä sinun sukkahousujasi tutki, vaan sitä turvonnutta ja särkevä suonikohju jalkaasi.
Ihmisiä ne lääkäritkin ovat, nähneet ja kokeneet ammatssaan kaikenlaista.
Lääkäri tutkii ihmisen valittamaa oiretta, vaivaa, sairautta.
Ei tutki vaatteita, merkkiä, laukkua, kenkiä, koruja eikä muuta sellasta.
Olet jälleen yksi sinisilmäinen suomalainen. Ei kai se lääkäri nyt perkele siinä ala arvostelemaan sinun risaisia sukkahousuja mutta odota, kun laitat oven kiinni ja saapuu lääkärin kollega paikalle, silloin sinusta puhutaan suut puhtaaksi, ihan niinkuin kaikissa muissakin työpaikoissa. Lääkäri mikään Jumalasta seuraava ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn aina pesulla ennen lääkäriä ja vaihdan puhtaat, vähän paremmat, vaatteet päälle. Käytän usein vanhoja mukavia rönttä-rintsikoita, mutta lääkäriin laitan uudet ja siistit rintsikat.
Tämä kommentti oli mielestäni tähän astisista paras, eli teen jokseenkin myös itse näin, en tiedä, mistä johtuu, että lääkärireissulle katsoo jotain "parempaa", eli ei mitään tee-paitaa (huonoa) tai lerppuhousuja (college) jne.
Lääkäri kirjoittaa sinne tietokantaan, miten potilas oli pukeutunut.
Meille opetti sairaanhoitaja terveystietotunnilla, että vaikka olisi rappari tai maalari, niin alusvaatteet pitää olla puhtaat, jos sattuu loukkaantumaan ja joutuu lääkäriin.
Mutta oikeasti ihmiset, jos tulee sydänoireita, niin jättäkää se suihkussa käynti välistä.
Minulle opetti äiti jo pienenä lapsena, että aina puhtaat alusvaatteet siis ihan joka paikassa. Niin ja tietty muutkin vaatteet. Ei siihen koulun terveystietotuntia tarvitse. Eikö vanhemmat enää opeta lapsilleen yhtään mitään? Kaikki pitää koulussa oppia alusvaatteita myöden?
Kyllä mulle tämä opetettiin jo kotona, mutta menen ihan tarkoituksella haisevissa vaatteissa lääkäriin.
Alusvaatteet tulee joka tapauksessa vaihtaa puhtaisiin joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn aina pesulla ennen lääkäriä ja vaihdan puhtaat, vähän paremmat, vaatteet päälle. Käytän usein vanhoja mukavia rönttä-rintsikoita, mutta lääkäriin laitan uudet ja siistit rintsikat.
Tämä kommentti oli mielestäni tähän astisista paras, eli teen jokseenkin myös itse näin, en tiedä, mistä johtuu, että lääkärireissulle katsoo jotain "parempaa", eli ei mitään tee-paitaa (huonoa) tai lerppuhousuja (college) jne.
Lääkäri kirjoittaa sinne tietokantaan, miten potilas oli pukeutunut.
Meille opetti sairaanhoitaja terveystietotunnilla, että vaikka olisi rappari tai maalari, niin alusvaatteet pitää olla puhtaat, jos sattuu loukkaantumaan ja joutuu lääkäriin.
Mutta oikeasti ihmiset, jos tulee sydänoireita, niin jättäkää se suihkussa käynti välistä.
No kai ne alusvaatteet ovat kaikilla nykyihmisillä puhtaat, kun joka päivä käydään suihkussa, alusvaatteet vaihdetaan vähintään joka toinen päivä ja pyykkikone pesee pyykin.
Kuka muka viihtyy likaisissa ja hikisssä alusvaatteissa, edes kotioloissa?
Johan siinä alkaa vuode ja makuuhuonekin ja muutkin vaatteet haisemaan.
No hyi hitto, jos joku vaihtaa alusvaatteet vain joka toinen päivä 🙄. Mä käyn suihkussa päivittäin, ja vaihdan kyllä aina sen jälkeen puhtaat alusvaatteet.. niin tekee meillä myös teini, sekä puolisoni..
Vierailija kirjoitti:
Alusvaatteet tulee joka tapauksessa vaihtaa puhtaisiin joka päivä.
No ei ainakaan ennen lääkäriin menoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käytä rintsikoita, en lääkärissä enkä kaupassa, muuten toki siistit vaatteet päälle.
Ootko mies, vai rinnaton henkilö?
Tähän havahduin ja kuinka aloinkaan nauramaan makeasti. Sattui nimittäin tänään, kun miehelläni taisi olla kuukautiset kun rupesi minulle kiukkuisesti säpättämään, että ei hänellä ole rintoja, sanoin että jaa ei vai, mistä perkeleen miesten rintalihaksista ne joskus höpisevät ja lavallakin olen nähnyt sellaisia valtavia lihaskimppuja jotka osaavat peräti heiluttaa yleisölle ja tuomareille niitä jättirintojaan, osalla paljon isommat kuin minulla naisena on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käytä rintsikoita, en lääkärissä enkä kaupassa, muuten toki siistit vaatteet päälle.
Ootko mies, vai rinnaton henkilö?
Tähän havahduin ja kuinka aloinkaan nauramaan makeasti. Sattui nimittäin tänään, kun miehelläni taisi olla kuukautiset kun rupesi minulle kiukkuisesti säpättämään, että ei hänellä ole rintoja, sanoin että jaa ei vai, mistä perkeleen miesten rintalihaksista ne joskus höpisevät ja lavallakin olen nähnyt sellaisia valtavia lihaskimppuja jotka osaavat peräti heiluttaa yleisölle ja tuomareille niitä jättirintojaan, osalla paljon isommat kuin minulla naisena on.
Pojallakinvoi olla pimppi.
T. Iiris ja Emma ja Opetushallitus
Käytän aina kotona eri vaatteita kuin missään muualla, siis ollakseni kotona puhdas. Istuminen kotisohvalle tai makailu sängyllä housuissa, joilla olen istunut bussissa tai vaikka jossain odotustilassa on minulle aivan vieras tapa.
Nuo lääkärin tai muun hoitoalan työntekijän kuten vaikka laboratorion näytteenoton vastaanotolle menoa koskevat näkökulmat ovat hyviä helpottaessaan riisumista ja rajoittaessaan sen vain välttämättömään.
Lääkäri ymmärtää ihmisten tulevan erilaisista tilanteista. Jos ei ole kyseessä hätätilanne, on huomaavaista työntekijää kohtaan sekä itsearvostusta osoittavaa mennä vastaanotolle puhtaana.
Vierailija kirjoitti:
Käytän aina kotona eri vaatteita kuin missään muualla, siis ollakseni kotona puhdas. Istuminen kotisohvalle tai makailu sängyllä housuissa, joilla olen istunut bussissa tai vaikka jossain odotustilassa on minulle aivan vieras tapa.
Nuo lääkärin tai muun hoitoalan työntekijän kuten vaikka laboratorion näytteenoton vastaanotolle menoa koskevat näkökulmat ovat hyviä helpottaessaan riisumista ja rajoittaessaan sen vain välttämättömään.
Lääkäri ymmärtää ihmisten tulevan erilaisista tilanteista. Jos ei ole kyseessä hätätilanne, on huomaavaista työntekijää kohtaan sekä itsearvostusta osoittavaa mennä vastaanotolle puhtaana.
Hyvä kommentti tämäkin. Minä vierastan myös bussista tai työpaikalta samoilla vaatteilla kotisohvalle tai ruokapöytään, vaikka eivät kovin likaisia ehkä olisikaan.
Miksi miettisin? Niin kauppa- kuin lääkärikäynnit ovat aivan tavallisia eikä niitä varten ole mitään erityistä asua niin kuin ylioppilasjuhliin, hautajaisiin ym.
Lääkäriin mennään vanhoissa haisevissa rytkyissä ja suihkussa käymättä.
Ehdottomasti lääkäriin mennään pesemättömissä pieruverkkareissa
Vauva palstalla kaikki pukeutuvat lääkäriin hyvin, mutta lääkärissä todellisuus näyttää hyvin toisenlaiselta.
No et ole, jos kuljet tennareissa ja ns. suorissa housuissa kuin pikkupoika. Nahkakengät ne olla pitää ja hyvin hoidetut kestää vuosikymmeniä.