Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pojan kaveri keskeytti intin

Vierailija
08.07.2023 |

Niin kuin oltiin mielissään että yhdessä menivät, samaan tupaankin pääsivät.
Surettaa.

Kommentit (145)

Vierailija
121/145 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei keskeytyminen aina oma valinta. Lääkäri voi antaa c-paperit ja se on sitten ulos.

Jos on joku fyysinen vamma tai sairaus, lääkäri antaa vapautuksen jo heti kutsuntatarkastuksessa. Nämä, jotka menevät jo kasarmille asti ja sitten keskeyttävät ovat pääosin niitä luusereita, joiden pää ei kestä aamuherätyksiä, päiviä ilman puhelinta ja pikaruokaa, teltassa nukkumista ja yleistä kuria, jossa joku muu sanoo, mitä pitää tehdä.

Kuinka paljon haluat itse tehdä noita listaamiasia asioita? Toimitko noin vapaaehtoisesti?

Kyllähän noita asioita kestää, kysymys on enemmänkin miksi pitäisi?

Vierailija
122/145 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se armeija tai siviilipalvelus pitää käydä. Aika harvassa ne jotka ei oikeesti kykenisi kumpaankaan. Lääkärinä tiedän, että moni ei vaan halua käydä sitä ja koetetaan saada sitten vapautusta. Ja toimintakyky todella hyvä muuten mutta " ei sovi suunnitelmiin". Nämä on niitä jotka minua sieppoo. Tiedän myös ihmisiä, jotka ovat sen käyneet läpi aikamoisista mielenterveyden haasteista huolimatta. Eli oireiden vakavuus ei kyllä ole välttämättä sidoksissa siihen käykö armeijan vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/145 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä se armeija tai siviilipalvelus pitää käydä. Aika harvassa ne jotka ei oikeesti kykenisi kumpaankaan. Lääkärinä tiedän, että moni ei vaan halua käydä sitä ja koetetaan saada sitten vapautusta. Ja toimintakyky todella hyvä muuten mutta " ei sovi suunnitelmiin". Nämä on niitä jotka minua sieppoo. Tiedän myös ihmisiä, jotka ovat sen käyneet läpi aikamoisista mielenterveyden haasteista huolimatta. Eli oireiden vakavuus ei kyllä ole välttämättä sidoksissa siihen käykö armeijan vai ei.

Miksi se pitäisi käydä, jos on parempiakin suunnitelmia? Se oma tulevaisuus ei ole siitä kiinni millä tavalla tämä asevelvollisuus on hoidettu.

Vierailija
124/145 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko yhärin kasvattama?

Vierailija
125/145 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei keskeytyminen aina oma valinta. Lääkäri voi antaa c-paperit ja se on sitten ulos.

Jos on joku fyysinen vamma tai sairaus, lääkäri antaa vapautuksen jo heti kutsuntatarkastuksessa. Nämä, jotka menevät jo kasarmille asti ja sitten keskeyttävät ovat pääosin niitä luusereita, joiden pää ei kestä aamuherätyksiä, päiviä ilman puhelinta ja pikaruokaa, teltassa nukkumista ja yleistä kuria, jossa joku muu sanoo, mitä pitää tehdä.

Kuinka paljon haluat itse tehdä noita listaamiasia asioita? Toimitko noin vapaaehtoisesti?

Siksi pitäisi kestää esim. sitä, että joku toinen määrää ja sinä tottelet. Armeijassa opetellaan sitä, että tosipaikan tullen ei käskyjä ja määräyksiä kyseenalaisteta. Aikoinaan sota-aikana Suomen sotilaat oli se kotona vitsalla kasvatettu sukupolvi, joka totteli auktoriteettia. Ei silloin kukaan nillittänyt siitä, että "joku huutaa ja määrää. Lähden kotiin kun täällä ei ole kivaa ja tuo toinen komentelee."

Vierailija
126/145 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijan pitäisi olla kaikille miehille pakollinen. Vain sairaat vapautettaisiin.

Sivaria ei tarvita. Jos ei kykene asetta kantamaan, niin armeijassa voisi olla heille muita tehtäviä, joita hoitavat siellä samassa paikassa, missä toiset taistelevat.

Ensiapua ja kuljetuksia kaatuneille ja haavoittuneille. Ruuan valmistusta, kuljetusta ja jakoa, miehistön kuljetusta. Väliaikaisten asumusten rakentamista ja kunnostusta. Varusteiden huoltoa.

Paljon olisi hommaa siellä taistelupaikalla, vaikka ei asetta käyttäisi.

Vierailija
127/145 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö joku onko Kajaanin kaikki kasarmit yhtä pahoja sisäilmaltaan? Oma poika on uusimmassa rakennuksessa eli viesti enkä läheisten päivänä huomannut että olisi ollut erityisen huono ilma.

Olin siellä suorittamassa asepalvelusta -06 ja jo silloin se rakennus oli huono. Ilmanvaihto teki ilmasta todella kuivan ja kaikilla oli aamuisin kurkku kipeänä. Kurkkukipuun kyllä jotenkin tottui mutta joka aamu sama homma.

Vierailija
128/145 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mtv:n netistä katsoin puolen tunnin taistelun, jossa suomalaiset sotivat ukrainassa. Yhtä osui jalkapohjaan pahasti.

Kyllä siinä todellakin fyysistä kuntoa vaadittiin, kun hän hakeutui sairaankuljetusautoon. Monen talon pihan läpi joutui nilkuttamaan lahoon keppiin tukeutuen kivulloisena.

TuollaiIlla talojen tiukasti aidatulla pihoilla joutui niitä aitoja rikkomaan voimakeinoin ja sinne olisi voinut jalkaisin tulla vastustajakin, jolloin nopeus (ja jälleen siis fyysiset voimat) olisi olleet tarpeen.

Nyt ilmeisesti vastustajat ampuivat heitä tankeilla.

Vierailija
129/145 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi lopettaa alussa, jos ei homma nappaa yhtään.

Ei tässä maailmassa saa tehdä vain niitä asioita, jotka *nappaa*. Sivarihan on vaihtoehto tai vapautus terveydellisistä syistä.

Vierailija
130/145 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkisota vaatii nimenomaan fyysisyyttä.

Samoin vaikka hyökkäysvaunusta pelastautuminen.

Vierailija
131/145 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noloa sille kaverille.

Mun tyttären kaveripoika kans keskeytti. Sai kaameet raivot isältään päälleen.

Kyllä jokaisen terveen miehen pitää armeija käydä!

Tai muuten mitä?

T: c-paperit

Ei mitään. Jos ei pysty elämään puolta vuotta epämukavuusalueella, niin kertoo se jotain ihmisestä. Kyllä siitä tietynlainen luuserin stigma jää otsaan ja ehkä jopa ansaitusti.

Onkohan tehty tutkimusta siitä miten hyvin keskeyttäneet ovat elämässään myöhemmin onnistuneet muissa pitkäjänteisissä haasteissa kuten opinnoissa, työelämässä tai parisuhteissa. Luovutetaanko noissakin helposti, kun ei vain nuppi kestä.

Ihan jees olen pärjännyt. KTM, senior manager, ylin tulodesiili, vaimo ja kaksi lasta, harrastuksia, kavereita ja onnellinen elämä.

Joo, yhden virkkeen perusteella olet niitä minä, minä, minä ihmisiä. Voin kuvitella miten alokkaana on vanne puristanut päätä.

Vierailija
132/145 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolo killi

Vierailija
133/145 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei itseäkään aikoinaan "napannut" käydä armeijaa. Jos se olisi ollut pelkästään "nappauksen" perusteella käytävä leiri, niin tuskin olisin käynyt. Ei tuon ikäisenä välttämättä tajua sen merkitystä oikeasti.

Nykypäivänä olen tyytyväinen että armeijan kävin. Muutenkin elämänarvot alkaa olla hakeneet paikkansa ja tietää mitä asioita kannattaa puolustaa.

Vierailija
134/145 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet tuntuvat unohtavan tosiasian että armeija EI ole mikään kasvatuslaitos, vaan sotakoulu, jossa opetellaan kriisitilanteen vaatimia asioita. Ja pitäisi olla sanomattakin selvää, ettei sinne läheskään kaikki sovellu, eikä siinä pitäisi olla mitään hävettävää

Vierailija
135/145 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet tuntuvat unohtavan tosiasian että armeija EI ole mikään kasvatuslaitos, vaan sotakoulu, jossa opetellaan kriisitilanteen vaatimia asioita. Ja pitäisi olla sanomattakin selvää, ettei sinne läheskään kaikki sovellu, eikä siinä pitäisi olla mitään hävettävää

Juuri näin.

Se mitä armeija opettaa on se että monessa tilanteessa joukossa ja yhteispelissä on voima. Ihan hyvää opetusta minä-minä -kulttuurin aikana.

Vierailija
136/145 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Armeijan pitäisi olla kaikille miehille pakollinen. Vain sairaat vapautettaisiin.

Sivaria ei tarvita. Jos ei kykene asetta kantamaan, niin armeijassa voisi olla heille muita tehtäviä, joita hoitavat siellä samassa paikassa, missä toiset taistelevat.

Ensiapua ja kuljetuksia kaatuneille ja haavoittuneille. Ruuan valmistusta, kuljetusta ja jakoa, miehistön kuljetusta. Väliaikaisten asumusten rakentamista ja kunnostusta. Varusteiden huoltoa.

Paljon olisi hommaa siellä taistelupaikalla, vaikka ei asetta käyttäisi.

Juu, puuttuu enää vaan se sota.

Vierailija
137/145 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se nimenomaan on kasvatuslaitos, jossa pyritään pois egoistisesta maailmankuvasta ja sosiaalisesta mediasta. Sotataitojen oppisessa kärsivällisyyden opetteluun keskitytään paljon.

Joillekin nämä asiat ovat liian vaikeita oppia. Taito ja kunto eivät ole kriteerejä armeijan läpäisyyn ellei kyse ole sairaalloisesta tilasta.

Vierailija
138/145 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi pitäisi kestää esim. sitä, että joku toinen määrää ja sinä tottelet. Armeijassa opetellaan sitä, että tosipaikan tullen ei käskyjä ja määräyksiä kyseenalaisteta. Aikoinaan sota-aikana Suomen sotilaat oli se kotona vitsalla kasvatettu sukupolvi, joka totteli auktoriteettia. Ei silloin kukaan nillittänyt siitä, että "joku huutaa ja määrää. Lähden kotiin kun täällä ei ole kivaa ja tuo toinen komentelee."

Tässä nyt kuitenkin olisi tarkoitus elää tätä nykyistä elämää. Ihan normaalia arkea perheen ja työn lomassa.

Ei minua heilauta pätkääkään joku 25 vuotta sitten käyty metsäleikki, jonka perusteella joku minua komentaisi tai ei. Osaan toimia parhaaksi katsomallani tavalla, osasin silloin ja osaan myös nyt.

Vierailija
139/145 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joudumme sitatila teeseen, niin kai nuo laiskat armeijan väittelijät laitetaan rintamalle (ja muihin paikkoihin, missä taisteluja käydään) avustushommiin?

Ei ole oikein, että osa miehistä saa olla suojassa ja kyllä siellä avustajiakin tarvitaan.

Fakta taitaa vain olla, että ovat vain haitaksi siellä.

Vierailija
140/145 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maavoimien komentaja: Yhteisistä tuvista ja suihkuista ahdistuneet nuoret miehet iso ongelma: Totuttu olemaan yksin kännykän kanssa

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/92fa1bd6-76b3-44e9-add4-7e8979f5d158

Miehistä joka kolmas keskeyttää armeijan nettiriippuvuus yhtenä kasvavana syynä

Varusmiespalvelus jää nykyään suorittamatta jopa joka kolmannelta suomalaismieheltä.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006414136.html

Varhain palveluksensa keskeyttävät palaavat vain harvoin

https://ruotuvaki.fi/-/varhain-palveluksensa-keskeyttavat-palaavat-vain…

Monen armeija-aamut päättyvät kahden ensimmäisen viikon aikana lue neljä faktaa varusmiespalveluksen keskeyttämisestä

https://yle.fi/a/3-10866858

Näistä syistä varusmiehet keskeyttävät palveluksen mielenterveyden häiriöt suurin yksittäinen syy

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4676840f-1583-4bbe-8811-7302ac1dc1ec

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme