Taksikuskit yrittävät saada asiakkaan voimaan pahoin?
Olen huomannut tämän ilmiön varsinkin viikonloppuöinä, jolloin olen itse ollut selvinpäin, ja silti on alkanut etoa kyydissä ajotavan vuoksi. Ajotyyliin kuuluu äkkikiihdytyksiä, äkkijarrutuksia ja yllättäviä kaistanvaihtoja, eli mahdollisimman töyssyistä menoa. Tuli mieleen tuosta iltalehden uutisesta, kun taksikuski ei ollut suostunut pysähtymään asiakkaan huonon olon vuoksi ja oli sitten alkanut mukiloida asiakasta kun 300euroa "oksennuskorvausta" ei ollut löytynytkään.
Kommentit (20)
Paljon se auton puhdistuttaminen oikeasti maksaa?
Kulttuurikysymys. Valitse kuljettaja fiksusti niin ongelma poistuu.
Enpä ole koskaan halunnut, että asiakas oksentaisi taksiini. Itse sen joutuu kuitenkin siivoamaan, mikä nyt ei todellakaan ole mikään mukavin tehtävä. Mieluummin pysähdyn minuutiksi ja odotan kun asiakas oksentaa auton ulkopuolella.
Luonnollisesti siitä oksennuksesta autoon pitää maksaa. Joskus korvaus on mennyt tuhansiin euroihin kun on oksennettu esim. Auton sähkölaitteita pilalle tai ilmastointikanaviin. Ei näitä minulle tosin ole sattunut, tolppahuhuja.
Tää koskee m a t u taksikuskeja. Suomalaiset ajaa normisti.
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole koskaan halunnut, että asiakas oksentaisi taksiini. Itse sen joutuu kuitenkin siivoamaan, mikä nyt ei todellakaan ole mikään mukavin tehtävä. Mieluummin pysähdyn minuutiksi ja odotan kun asiakas oksentaa auton ulkopuolella.
Luonnollisesti siitä oksennuksesta autoon pitää maksaa. Joskus korvaus on mennyt tuhansiin euroihin kun on oksennettu esim. Auton sähkölaitteita pilalle tai ilmastointikanaviin. Ei näitä minulle tosin ole sattunut, tolppahuhuja.
Tämä kuski kieltäytyi pysähtymästä, miksi?
Vierailija kirjoitti:
Muutamasta kympistä tuhansiin euroihin. Ks. Tuosta ylempää.
Vierailija kirjoitti:
Kulttuurikysymys. Valitse kuljettaja fiksusti niin ongelma poistuu.
Jos käyttää yango-bolt tms. sovelluksia, sieltä tulee random-kuski, ei pääse valitsemaan.
Kun tilaa Taksi Helsingistä törkyhintaisen kyydin, yllätys kuskin suhteen voi silti olla suuri...
Vierailija kirjoitti:
Naisasiakas matkustaa turvallisuussyistä yleensä takapenkillä, eli oletettavasti sinne osuu mahdollinen oksennuskin.
Muutaman kympin siivouksen jälkeen tuosta jää kyllä kivasti taskurahaa, verrattuna normaaleihin halpistaksin hintoihin.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, mutta olin kyllä pöyristynyt kun ihan suomi-kuski jätti vaihtorahasta setelin antamatta kun luotti/luuli minun olevan kännimmässä kuin olinkaan, todellisuudessa olin vain enimmäkseen väsynyt rankasta työviikosta ja pitkästä illasta! Koputin takalasiin kun tajusin saaneeni vain hilut niin sepusti jotain että luulin että haluut varmaan tipata?!?! Paljonkohan tämmöistäkin tapahtuu ja moneltako jää huomaamatta?
Jos tollaista tapahtuu niin ei todellakaan pidä katsoa läpi sormien!
Ei muuta kuin poliisit paikalle ihan omasta aloitteesta.
Toki iltiksen jutussa asia oli selvä koska sormia oli hakattu auton oven väliin, mutta muutenkin voi soittaa ja raportoida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, mutta olin kyllä pöyristynyt kun ihan suomi-kuski jätti vaihtorahasta setelin antamatta kun luotti/luuli minun olevan kännimmässä kuin olinkaan, todellisuudessa olin vain enimmäkseen väsynyt rankasta työviikosta ja pitkästä illasta! Koputin takalasiin kun tajusin saaneeni vain hilut niin sepusti jotain että luulin että haluut varmaan tipata?!?! Paljonkohan tämmöistäkin tapahtuu ja moneltako jää huomaamatta?
On saattanut olla virolainen/venäläinen kuski, monilla on jopa suomalainen nimi.
Suomalaiset kuskit eivät vaadi tippiä koska tippaaminen ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On saattanut olla virolainen/venäläinen kuski, monilla on jopa suomalainen nimi.
Suomalaiset kuskit eivät vaadi tippiä koska tippaaminen ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin.
Kyllä minä suomalaisen tunnistan kun keskusteltiinkin matkan aikana. Hätäpäinen tai harjoiteltu selityshän se tippaus juttu vain selvästi olikin, sanoinkin siihen että no en kuule näillä hinnoilla todellakaan ajatellut tipata yhtään mitään että anna vain rahani takaisin.
Kun siitä oksennuksesta saa rahastettua 300euroa ja sen siivoa suihkepullolla ja talouspaperilla 15 minsassa mitä olen nähnyt. Niin se on hyvää bisnestä kun niitä sattuu vaikkapa 5 illalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonnollisesti siitä oksennuksesta autoon pitää maksaa. Joskus korvaus on mennyt tuhansiin euroihin kun on oksennettu esim. Auton sähkölaitteita pilalle tai ilmastointikanaviin. Ei näitä minulle tosin ole sattunut, tolppahuhuja.Naisasiakas matkustaa turvallisuussyistä yleensä takapenkillä, eli oletettavasti sinne osuu mahdollinen oksennuskin.
Muutaman kympin siivouksen jälkeen tuosta jää kyllä kivasti taskurahaa, verrattuna normaaleihin halpistaksin hintoihin.
Ei se siivoaminen maksa mitään kun ottaa ne oksennukset taloupaperilla pois.
Vierailija kirjoitti:
About three fiddy.
Täytyy ymmärtää, että auto ei ole myöskään ajossa, kun on pesussa. 300 euroa kuulostaa kohtuulliselta, kun on kyseessä toisen työväline.
Tosiaan jos laskee että noita sattuu "ihan vahingossa" vaikka kolme illassa ja asiakas sattuu oksentamaan siististi lähinnä syliinsä ja takapenkille, tulee kyllä ihan kivat lisätienestit.
Lisäksi saa mäkättää ja nöyryyttää "kännistä" matkustajaa.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy ymmärtää, että auto ei ole myöskään ajossa, kun on pesussa. 300 euroa kuulostaa kohtuulliselta, kun on kyseessä toisen työväline.
Useimmilla taksikuskeilla on vapaat työajat. Siitä vain takaisin töihin puhdistamisen jälkeen.
Bussikuskeilla sama vika...