Pojan kaveri keskeytti intin
Niin kuin oltiin mielissään että yhdessä menivät, samaan tupaankin pääsivät.
Surettaa.
Kommentit (145)
Eilen oli läheisten päivä.
Siellä poikani rivissä totisena seisoi.
Voi miks oon näin herkkä, kyyneleet tuli.
Hän itse on reipas ja tupakaverit mukavia, sain muutaman kanssa jutellakkin.
Ei poika kaverin keskeyttämistä sure, sanoi että ei hällä mitään hätää oo.
Ap.
Itsekin keskeytin mutta paljon myöhemmin. Oli 233/270 päivää kasassa, murtui kaksi kylkiluuta ja löivät e-paperit kouraan. Yritin pyytää että saisin käyttää kuntsarit ja lomapäivät joita oli vielä kymmenisen päivää mutta ei.
Vaihdoin sitten sivariin koska en halunnut enää keskeyttää myöhemmin opintoja 30 päivän vuoksi.
aina vedotaan mt-ongelmiin. jos ei vaan kiinnosta niin eihän sitä ole pakko käydä...jokaisen oma valinta ja sitä pitää kunnioittaa. ei tulis mieleenikään haukkua ketään joka keskeyttää. tosin ihailen niitä naisia jotka käy intin. ne ne on kovia tyttöjä jotka ei periksi anna.
sukulaisista pari on keskeyttänyt intin terveyssyistä. molemmat on kyllä menestyneet siitä huolimatta elämässä joten ei se armeija miestä tee eikä naista.
Olisi mukava kuulla kasvotusten näitä et ole mies, jos et ole käynyt armeijaa settejä. Jotenkin uskon että ei kehdattaisi sanoa isolle testojätkälle nyt kuitenkaan päin naamoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noloa sille kaverille.
Mun tyttären kaveripoika kans keskeytti. Sai kaameet raivot isältään päälleen.
Kyllä jokaisen terveen miehen pitää armeija käydä!
Tai muuten mitä?
T: c-paperit
Ei mitään. Jos ei pysty elämään puolta vuotta epämukavuusalueella, niin kertoo se jotain ihmisestä. Kyllä siitä tietynlainen luuserin stigma jää otsaan ja ehkä jopa ansaitusti.
Onkohan tehty tutkimusta siitä miten hyvin keskeyttäneet ovat elämässään myöhemmin onnistuneet muissa pitkäjänteisissä haasteissa kuten opinnoissa, työelämässä tai parisuhteissa. Luovutetaanko noissakin helposti, kun ei vain nuppi kestä.
Vierailija kirjoitti:
I g o r on vauhdissa
Niin on ja niitä riittää! Kannattaa lukea aika kriittisesti näitä ry s. sien aloituksia ja vastauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noloa sille kaverille.
Tai muuten mitä?
T: c-paperitEi mitään. Jos ei pysty elämään puolta vuotta epämukavuusalueella, niin kertoo se jotain ihmisestä. Kyllä siitä tietynlainen luuserin stigma jää otsaan ja ehkä jopa ansaitusti.
Onkohan tehty tutkimusta siitä miten hyvin keskeyttäneet ovat elämässään myöhemmin onnistuneet muissa pitkäjänteisissä haasteissa kuten opinnoissa, työelämässä tai parisuhteissa. Luovutetaanko noissakin helposti, kun ei vain nuppi kestä.
Ihan jees olen pärjännyt. KTM, senior manager, ylin tulodesiili, vaimo ja kaksi lasta, harrastuksia, kavereita ja onnellinen elämä.
En voi käsittää, mitä niin hirveätä muutamassa kuukaudessa armeijassa on, että ei voi mennä tai keskeyttää.
Vai onko nykyinen varusmiespalvelusaika niin erilaista verrattuna vuosiin 1986-87, jolloin itse olin siellä 11 kk? Minusta siellä oli oikein mukavaa, eikä keskeyttäminen käynyt mielessäkään. Jos oikein muistan, niin yksikään meidän komppaniasta ei keskeyttänyt.
Oli siellä välillä puuduttavaa ja epämukavaa, mutta näitäkin asioita pitää ihmisen oppia sietämään.
Ja nykyään tuo naapurikin vaikuttaa hieman epävakaalta.
Sanon vielä kieltäytyjille ja armeijan vastustajille vanhan viisauden: jos maalla ei ole omaa armeijaa, niin siellä on jonkun toisen maan armeija melko pian.
Ja voin myös ennustaa, että näiden(kään) ihmisten elämä ei jatku yhtä auvoisena kuin nyt.
Vierailija kirjoitti:
Parempi lopettaa alussa, jos ei homma nappaa yhtään.
Ei ole ollenkaan häpeä, jos keskeyttää intin ja menee sivariksi. T. Intin keskeyttäneen äiti, jonka poika vaihtoi sivariin.
On kaikkien etu, että pahasti mt- ongelmaiset tai muuten sopeutumattomat vapautetaan. Jos ei esim.tajua, että on tehtävä mitä sanotaan, niin se on aika hankala raahata tollasta mukana. Osahan ei tajua. Myöskään aseiden lähelle ei ole järkevää päästä ahdistuneita tai masentuneita.
Pelkkä " nappaaminen " nyt ei voi olla keskeyttämisen syy. Aika harvaa se nappaa, mutta eri asia lähteä pois.
Vierailija kirjoitti:
Ei keskeytyminen aina oma valinta. Lääkäri voi antaa c-paperit ja se on sitten ulos.
Jos on joku fyysinen vamma tai sairaus, lääkäri antaa vapautuksen jo heti kutsuntatarkastuksessa. Nämä, jotka menevät jo kasarmille asti ja sitten keskeyttävät ovat pääosin niitä luusereita, joiden pää ei kestä aamuherätyksiä, päiviä ilman puhelinta ja pikaruokaa, teltassa nukkumista ja yleistä kuria, jossa joku muu sanoo, mitä pitää tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Noloa sille kaverille.
Ja paskat tarvii. Kaikki ei ole silti asepalvelukelpoisia, vaikka ois superterveitä.
Vierailija kirjoitti:
Useimmat laittaa cv:hen, jos ovat käyneet armeijan. (Muutenhan siinä on tyhjä kohta)
Kyllä armeijan käynyt otetaan töihin todennäköisemmin.
Ei ole tyhjä kohta vaan siihen merkitään missä suorittanut sivilipalveluksen.
Mun pojan tuvasta keskeytti 6, aluksi oli 14. Aika iso prosentti. Ja siis psyyke.syitä ja sopeutumattomuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noloa sille kaverille.
Tai muuten mitä?
T: c-paperitEi mitään. Jos ei pysty elämään puolta vuotta epämukavuusalueella, niin kertoo se jotain ihmisestä. Kyllä siitä tietynlainen luuserin stigma jää otsaan ja ehkä jopa ansaitusti.
Ihan mukavasti menee myös täällä. Koulut käyty ja yrittäjänä yli 20 vuotta. Terveys, elämänhallinta ja talous oikein hyvällä mallilla, vaikka c-paperit löytyy.
Kyllä nuppi kestää, onneksi on myös sen verran järkeä ja uskallusta, että voi tehdä itselleen sopivia valintoja.
Miten noin omalla kohdalla? Kiukulla hakkaat päätä seinään, koska näin tosimies tekee ja aina on näin tehty.
Osa myös lähetetään pois, koska eivät ymmärrä mitään
On esim. tyyppejä, jotka alkavat tupakoimaan marssin aikana tai eivät esim. tottele mitä sanotaan, ne lentää heti ulos.
Vässykkä poika. No hän voi suorittaa siviilipalveluksen vanhainkodilla missä apua tarvitaan.
Ei armeijan käyminen ole mikään status!!!!! Ei kaikilla ihmisillä ole edes ammattia ja siitäkö heitä sitten täytyy haukkua!????
Armeija käydään jos se on mahdollista. Mitä h......tiä täällä nillitetään nuorten tekemisiä, mitä se kenellekkään kuuluu. Jos ei pysty ei kykene. Kyllä täällä armeijassa sotilaita riittää, ei se Suomi kärsi siitä ettei armeijaa käy ne joille ei asetta voi antaa. He......tin nillittäjät!!!
Tietääkö joku onko Kajaanin kaikki kasarmit yhtä pahoja sisäilmaltaan? Oma poika on uusimmassa rakennuksessa eli viesti enkä läheisten päivänä huomannut että olisi ollut erityisen huono ilma.