Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisen yhteiskunnan todelliset väliinputoajat

Vierailija
08.07.2023 |

Ihmiset, joilla ei ole läheisiä auttamassa rahallisesti tai muutenkaan, ja jotka eivät saa mitään tukia ja tulevat juuri ja juuri, hädintuskin, toimeen omillaan. Tai heidän tuet ovat minimaalisia. Esimerkkejä:

- kotoa pois muuttava nuori, jonka vanhempia ei voisi vähempää kiinnostaa mutta joka ei ole sosiaalituen piirissä (sijaislapset ja laitosnuoret on)

- mielenterveysongelmainen, joka haluaisi palata takaisin oravanpyörään mutta jolla ei ole itsellä rahaa terapiaan (työkyvyttömyyseläkeläinen ei saa kelaa maksamaan terapiaansa)

- pienituloinen lapsiperhe, mutta ei niin pienituloinen että olisi oikeutettu mihinkään muuhun kuin lapsilisään

- omaishoitaja, jota yhteiskunta ei tunnusta kuitenkaan omaishoitajaksi

Mitä olette itse mieltä? Kuuluuko listaan vielä joku muu?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakavasti sairastuva pitkäaikaistyötön, kun kela katsoo samaan aikaan, että ei ole oikeutettu työttömyyskorvaukseen kun on työkyvytön, mutta ei ole myöskään oikeutettu sairauspäivärahaan/työkyvyttömyyseläkkeeseen.

Itse asiassa Kela ei katso noin, sillä ei ole moiseen edes mahdollisuutta ellei työtön itse mene vaihtamaan työttömyysetuutta sairauspäivärahaan.

Siis tottakai sairastunut hakee sairauspäivärahaa, mutta kelahan voi hylätä sen ihan noin muuten vaan. Silloin kela maksaa työttömyyskorvausta sairaslomasta huolimatta. Mutta tähän selvittelyynhän menee viikkokaupalla aikaa, millä välin sairastunut jätetään ilman rahaa.

Vierailija
22/23 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastunut köyhä, jota lääkärit ei ota tosissaan. Tutkimuksiin ei pääse, kun omasta pussista ei ole rahaa. Jos ei ole diagnoosia, ei saa sairaslomaa ja joutuu yrittämään olla töissä terveytensä kustannuksella tai työkkärin rahalla johon sisältyy työkkätin toimenpiteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijat ovat päähänpotkituin väestöryhmä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän