Te, syrjäseuduilla asuvat;
kuinka olette panostaneet perheenne/ kotinne turvallisuuteen?
Tunnetteko tänä päivänä turvattomuutta enemmän kuin esim. vaikkapa 5-10 vuotta sitten?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Milloinkaan en ole joutunut niin usein poliisia soittamaan kuin muutaman vuoden aikana ,syrjässä maalla asuessa.
Minä en kertaakaan, on rauhallista seutua täällä. Sama asia pätee tässäkin, eli sijainti.
Vierailija kirjoitti:
Milloinkaan en ole joutunut niin usein poliisia soittamaan kuin muutaman vuoden aikana ,syrjässä maalla asuessa.
Miksi? Kuulostaa kovin oudolta, mutta voihan tuo olla tottakin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Kuulostaa kovin oudolta, mutta voihan tuo olla tottakin...
Sattui kaikenlaista. Ikkunaan koputtelua, eräs yritti raiskata, autosta varastettiin rekisterikilvet pihalta yms.
En uskaltaisi muuttaa kovin kauas maalle. Kaupungissa ovelle ei tule kukaan häiriköimään.
Asekaapista löytyy .22 ja .45 kaliperin puoliautomaatti pistoolit ja 357 mag. revolveri
Sekä ilmakivääri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen verran että nyt välillä laitan oven lukkoonkin kun lähden kotoo
Jos olet itse kotosalla; etkö pidä ulko- ovea lukittuna?
Tällöihin kuka tahansa satunnainen kulkija voi tulla sisälle!?
Olen osan vuotta asunut syrjäseudylla n 30 v ja yhtään satunnaista kulkijaa ei ole näkynyt.
Asun 9 kk vuodesta korvessa, siis olen saaressa, ei siltaa, ei tietä. Pari muuta asukastakin on.
Kymmeniin vuosiin meitä ketään ei ole häiritty.
Miksi joku hörhö lähtisi jonnekin korpeen,,kun parhaat saaliit on asutuskeskuksissa, jossa meidän toinen koti. Sinne on yritetyu murtautua kaksi kertaa.
Vanhan kansan kulkumiehet jo häipyi 80-luvulla ja sen jälkeen ollut rauhallista.
Nykyään on täällä paljon turvallisempaa kuin ennen. Toki yhä pidän porttia lukossa niin ei mikään virolainen aja pihaan.
Vain tyhmät kehuu omistuksillaan.