Mitä mieltä olet miehille ja naisille samoista pesutiloista?
Ajattelin ettei sellaista ole olemassakaan mutta erehdyin kun kävin Saksassa kylpylässä mutta siihen tottui varsin nopeasti.
Kommentit (27)
Yök.
Olisi todella kuvottavaa nähdä tissejä.
Tilat voi olla samat, mutta eri aikaan.
Saksan kulttuurissa normaalia. Suomessa ei ehkä niinkään siitä huolimatta, että saunakansaksi meitä mainostetaan.
Tarkoitatko AP yleisesti vai Suomessa?
Melko varmasti ne Suomessakin toimisi aivan hyvin jos kulttuuri olisi alunperin ollut Saksan mallinen. Ei tuohon siirtyminen varmastikkaan ole enää myöhemmin mahdollista eikä toisaalta tarvettakaan. Ehkä jossain yksittäisissä paikoissa vapaaehtoiselta pohjalta jos erityinen syy on.
Vierailija kirjoitti:
En tykkää, siksi kävin Saksassa asuessani naisten vuoroilla kylpylässä ja saunassa.
Oliko siis erikseen sekavuorot, naisten vuorot ja miesten vuorot?
Vierailija kirjoitti:
Yök.
Olisi todella kuvottavaa nähdä tissejä.
Se onkin kuvottavaa. Valtaosa tisseistä on aika karmeita.
T. Nainen
Olen käynyt noissa Saksassa paljon ja tykännyt. Mukava mennä miehen kanssa yhdessä saunaan. Olen kyllä käynyt yksinkin.
En tykkäisi.
Se on mulle kuitenkin ihan sama koska en harrasta tuollaisia tilanteita muutenkaan.
Sopisi jos miehet on tummia. Ne ovat kohteliaita ja osaavat käyttäytyä.
Ei todellakaan. En ymmärrä miksi pesutilat on avoimia saman sukupuolen puolellakaan.
Miksei pesutilat voi olla jaettu seinillä suihkukopeiksi?
Haluan peseytyä yksin. En kenenkään katseltavana. Enkä halua katsella ketään peseytyvää.
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt noissa Saksassa paljon ja tykännyt. Mukava mennä miehen kanssa yhdessä saunaan. Olen kyllä käynyt yksinkin.
Jep tuo että pääsee miehen kaa suihkuun ja saunaan on todella mukavaa
Vierailija kirjoitti:
Saksan kulttuurissa normaalia. Suomessa ei ehkä niinkään siitä huolimatta, että saunakansaksi meitä mainostetaan.
Se on mennyttä aikaa. Keski-Suomen saunamaakuntaviikollakin oli melkein vain sukupuolieroteltuja ja uimapukusaunoja.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko AP yleisesti vai Suomessa?
Melko varmasti ne Suomessakin toimisi aivan hyvin jos kulttuuri olisi alunperin ollut Saksan mallinen. Ei tuohon siirtyminen varmastikkaan ole enää myöhemmin mahdollista eikä toisaalta tarvettakaan. Ehkä jossain yksittäisissä paikoissa vapaaehtoiselta pohjalta jos erityinen syy on.
On Suomessa montakin sellaista saunaa. Helsingissä ainakin Lähteen, Lonnan ja Hermannin saunat. Tampereella ainakin Rajaportin sauna, Tahmelasta en ole varma.
Oon nähny jo sen verran naisia ilman vaatteita että ei haittaa mutta en ymmärrä miksi asiasta pitää tehdä numero.
En tykkää, siksi kävin Saksassa asuessani naisten vuoroilla kylpylässä ja saunassa.