Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pettymys siitä että jäi ilman koulupaikkaa :(

Vierailija
07.07.2023 |

En kestä tätä! Ensin jännitystä pääsykokeista, sitten tuloksista ja nyt kaikki on ollut turhaa! :(

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vihervasemmistolaiset tullaan potkimaan kouluista pois.

Vierailija
22/56 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vipunen on ystäväsi. Itse olen amk:n varasijalla 3, vielä on 9 paikkaa jakamatta ja huomenna on deadline ottaa paikkoja vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syksyllä on jo uusi haku.

Riippuu ihan alasta.

Aloituksessa ei mainittu alaa. Toki syksyn haussa on paljon vähemmän koulutuksia.

Vierailija
24/56 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Polkuopinnot eivät takaa sisäänpääsyä.

Riippuu alasta.

Vierailija
25/56 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot vihervassari niin HYVÄ!

Vierailija
26/56 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen. Pääsin kuitenkin myöhemmin yliopistoon. Käytä välivuosi hyödyksi niin kuin parhaimmaksi näet!

Välivuosi.net.

Siellä on jotain ohjetta ja linkkiä, mitä voisi tehdä.

Kiitos tästä! Polkuopintoja olen miettinyt. Avoimen kursseja olen nyt aloittanut.

Ap

Mille alalle pyrit? Voiko sitä opiskella ulkomailla?

On kyllä päätöntä, että Suomessa koetaanko melko yleisesti, ulkomailla opiskelun olevan varmempi tie unelmien ammattiin kuin viereisen kaupungin kotimaiden opinahjon... Opiskelupaikkoja reilusti lisää tarvealoille. Lääkäripulastakin valitettu jo varmaan 100 vuotta.

Niitä ei ole nyt tänä eikä ensi vuonna tulossa, joten aivan hyvin voi hakea ulkomaillekin, mieluummin kuin odottamaan vuodesta toiseen, tärppäiskö vai eikö vieläkään. Kyllä muissakin maissa uskalletaan lähteä ulkomaille opiskelemaan ja maailmaa näkemään.

Vierailija
27/56 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihervassarit helvetiin kaikista oppilaitoksista! Samoin myös kaikista yhteiskunnan varoilla pyöritettävistä työpaikoista! Vihervasemmisolaisia työllistävät yksityiset työnantajat on pistettävä ahdinkoon. Nyt ei ole varaa antaa myöden tälle vihrevasemmiston hyökkäykselle demokratiaa vastaan! Vihervasemmistolle on näytettävä niiden paikka ja se on se paikka mikä toisten elätteilä loisivalle kuuluu!

Vierailija
28/56 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihervassarit helvetiin kaikista oppilaitoksista! Samoin myös kaikista yhteiskunnan varoilla pyöritettävistä työpaikoista! Vihervasemmisolaisia työllistävät yksityiset työnantajat on pistettävä ahdinkoon. Nyt ei ole varaa antaa myöden tälle vihrevasemmiston hyökkäykselle demokratiaa vastaan! Vihervasemmistolle on näytettävä niiden paikka ja se on se paikka mikä toisten elätteilä loisivalle kuuluu!

Jospa vaikka itse opettelisit kirjoittamaan.

Vierailija
29/56 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Polkuopinnot eivät takaa sisäänpääsyä.

Riippuu alasta.

No ei ne takaa missään.

Vierailija
30/56 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tradenomi-linjalle hain. Liiketaloutta. Tosin nyt mietin, että haluan kuitenkin it-tradenomiksi tai kansainväliseen kauppaan. 🤔

Ap

Vierailija
31/56 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ensikertalainen, niin mene töihin tai ammattikouluun. Syksyllä on yhteishaku jossa pääasiassa AMK-koulutuksia, mutta myös joitain yliopistokoulutuksia. Kun vuosia tulee lisää, niin huomaa ettei välivuodella ollut mitään merkitystä.

Vierailija
32/56 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni meni polkuopintojen kautta sisään AMK:hon, mutta hänellä oli jo yksi AMK-tutkinto ennestään. Kyseiset koulutukset sivuavat ja täydentävät toisiaan, joten hänellä oli jo hyvä pohja.

Polkuopintoja yritti yhdeksän, vain kaksi pääsi sisään.

Vierailija
33/56 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekis hyvää sullekin vähän opiskella.

Vierailija
34/56 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa vaikka itse opettelisit kirjoittamaan.

Tule sanomaan tuo päin naamaa nettiuli!

Vierailija
35/56 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tradenomi-linjalle hain. Liiketaloutta. Tosin nyt mietin, että haluan kuitenkin it-tradenomiksi tai kansainväliseen kauppaan. 🤔

Ap

Vassarista ei ole kuin kiljua lipittämään!

Vierailija
36/56 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö päässyt edes varasijalle? Vielä voi tulla peruutuksia.

Vierailija
37/56 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hävettäisi.

Vierailija
38/56 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekis hyvää sullekin vähän opiskella.

Mutta sulle ilmeisesti ei kun opintosi jäivät peruskoulutasolle?

Vierailija
39/56 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtään lohduttaa, pääsin opiskelemaan ennen kavereita mutta ne valmistui ennen mua koska valitsivat sellaiset opinnot jotka jaksoivat käydä loppuun. Ei koko elämä ole yhdestä hakukerrasta kiinni.

Vierailija
40/56 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs olet niin surkea. Säälittävää, jos ei pääse hakemaansa kouluun. Itse olen aina päässyt sinne, minne olen hakenutkin. Terveisin KTM, DI