Pettymys siitä että jäi ilman koulupaikkaa :(
En kestä tätä! Ensin jännitystä pääsykokeista, sitten tuloksista ja nyt kaikki on ollut turhaa! :(
Kommentit (56)
Vipunen on ystäväsi. Itse olen amk:n varasijalla 3, vielä on 9 paikkaa jakamatta ja huomenna on deadline ottaa paikkoja vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syksyllä on jo uusi haku.
Riippuu ihan alasta.
Aloituksessa ei mainittu alaa. Toki syksyn haussa on paljon vähemmän koulutuksia.
Vierailija kirjoitti:
Polkuopinnot eivät takaa sisäänpääsyä.
Riippuu alasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tunteen. Pääsin kuitenkin myöhemmin yliopistoon. Käytä välivuosi hyödyksi niin kuin parhaimmaksi näet!
Välivuosi.net.
Siellä on jotain ohjetta ja linkkiä, mitä voisi tehdä.Kiitos tästä! Polkuopintoja olen miettinyt. Avoimen kursseja olen nyt aloittanut.
Ap
Mille alalle pyrit? Voiko sitä opiskella ulkomailla?
On kyllä päätöntä, että Suomessa koetaanko melko yleisesti, ulkomailla opiskelun olevan varmempi tie unelmien ammattiin kuin viereisen kaupungin kotimaiden opinahjon... Opiskelupaikkoja reilusti lisää tarvealoille. Lääkäripulastakin valitettu jo varmaan 100 vuotta.
Niitä ei ole nyt tänä eikä ensi vuonna tulossa, joten aivan hyvin voi hakea ulkomaillekin, mieluummin kuin odottamaan vuodesta toiseen, tärppäiskö vai eikö vieläkään. Kyllä muissakin maissa uskalletaan lähteä ulkomaille opiskelemaan ja maailmaa näkemään.
Vierailija kirjoitti:
Jos oot vihervassari niin HYVÄ!
Vihervassarit helvetiin kaikista oppilaitoksista! Samoin myös kaikista yhteiskunnan varoilla pyöritettävistä työpaikoista! Vihervasemmisolaisia työllistävät yksityiset työnantajat on pistettävä ahdinkoon. Nyt ei ole varaa antaa myöden tälle vihrevasemmiston hyökkäykselle demokratiaa vastaan! Vihervasemmistolle on näytettävä niiden paikka ja se on se paikka mikä toisten elätteilä loisivalle kuuluu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihervassarit helvetiin kaikista oppilaitoksista! Samoin myös kaikista yhteiskunnan varoilla pyöritettävistä työpaikoista! Vihervasemmisolaisia työllistävät yksityiset työnantajat on pistettävä ahdinkoon. Nyt ei ole varaa antaa myöden tälle vihrevasemmiston hyökkäykselle demokratiaa vastaan! Vihervasemmistolle on näytettävä niiden paikka ja se on se paikka mikä toisten elätteilä loisivalle kuuluu!
Jospa vaikka itse opettelisit kirjoittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Polkuopinnot eivät takaa sisäänpääsyä.
Riippuu alasta.
No ei ne takaa missään.
Tradenomi-linjalle hain. Liiketaloutta. Tosin nyt mietin, että haluan kuitenkin it-tradenomiksi tai kansainväliseen kauppaan. 🤔
Ap
Jos olet ensikertalainen, niin mene töihin tai ammattikouluun. Syksyllä on yhteishaku jossa pääasiassa AMK-koulutuksia, mutta myös joitain yliopistokoulutuksia. Kun vuosia tulee lisää, niin huomaa ettei välivuodella ollut mitään merkitystä.
Tyttäreni meni polkuopintojen kautta sisään AMK:hon, mutta hänellä oli jo yksi AMK-tutkinto ennestään. Kyseiset koulutukset sivuavat ja täydentävät toisiaan, joten hänellä oli jo hyvä pohja.
Polkuopintoja yritti yhdeksän, vain kaksi pääsi sisään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekis hyvää sullekin vähän opiskella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa vaikka itse opettelisit kirjoittamaan.
Tule sanomaan tuo päin naamaa nettiuli!
Vierailija kirjoitti:
Tradenomi-linjalle hain. Liiketaloutta. Tosin nyt mietin, että haluan kuitenkin it-tradenomiksi tai kansainväliseen kauppaan. 🤔
Ap
Vassarista ei ole kuin kiljua lipittämään!
Etkö päässyt edes varasijalle? Vielä voi tulla peruutuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekis hyvää sullekin vähän opiskella.
Mutta sulle ilmeisesti ei kun opintosi jäivät peruskoulutasolle?
Jos yhtään lohduttaa, pääsin opiskelemaan ennen kavereita mutta ne valmistui ennen mua koska valitsivat sellaiset opinnot jotka jaksoivat käydä loppuun. Ei koko elämä ole yhdestä hakukerrasta kiinni.
Mitäs olet niin surkea. Säälittävää, jos ei pääse hakemaansa kouluun. Itse olen aina päässyt sinne, minne olen hakenutkin. Terveisin KTM, DI
Kaikki vihervasemmistolaiset tullaan potkimaan kouluista pois.