****TIISTAIpino, SYYS-04****
Kommentit (17)
En ole ehtinyt yhtään kirjoitella. Mies oli leikkauksessa perjantaina ja kotiutui sunnuntaina. Nyt on kotona toipumassa kuukauden ajan. Ei saa kumartua eikä nostella yhtään, istua vain pieniä aikoja. En voi siis Vennaa jättää lainkaan hänen hoiviinsa, en edes pihalta piipahtaa hetkeksi sisälle - jos Venna päättäisikin juosta autotielle, ei miehestä olisi perään menijäksi (tai sitten leikkaustulos saattaisi kärsiä pahan kerran). Mutta onneksi mies on henkisesti läsnä. On ollut niin tuhdilla kipulääkityksellä, että tuntuu että sain oman rakkaan kolmen kuukauden tauon jälkeen takaisin!!
Vietämme siis Vennan kanssa tavallista kotielämää, käydään puistossa ja avoimessa niinkuin ennen vanhaan. Päiväunia neiti ei nuku, se tekee päivistä aika pitkiä, toisaalta ei ole illalla nukutusongelmia ja yöunet ovat 12 h mittaisia. Kuten Kerppukin taisi Sassasta kertoa, on tuossa 16-18 aikaan väsynyttä ja kitinäistä, mutta jos neidin päästää hetkeksikin nukahtamaan venähtää ilta samantien ad klo 22 vähintään.
Mimmulle ja Enkelille paljon jaksamista! Mimmun lapsosille parempia yöunia ja Mimmulle edes pieniä hetkiä aikaa omille ajatuksille ja joutenololle. Minille pikaista helpotusta masuvaivoihin!
T@hdelle onnittelut tätiytymisestä!
Ramikalle erityiskiitos siitä, ettette lähetä joulukortteja - ei mekään :) Jonkun sähköisen tervehdyksen laitan niille, joiden spostiosoitteen tiedän. On ollut tässä vähän muuta mietittävää kuin joulukortit...
Nyt pitää lähteä puistoon. Lupasivat vähän aurinkoisempia päiviä, ihanaa! Ollaan pyöräilty typyn kanssa ympäriinsä, pääsee kauemmas ja äidin liitokset ei huuda hoosiannaa.
Josta tuli mieleen, osaatteko espoolaiset sanoa, mistä löytäisimme tunnelmallisen kirkon kauneimpiin joululauluihin? Haluaisin typylle muitakin kirkkokokemuksia kuin Tapiolan kirkon. Itse pidän kyllä siitäkin, mutta vanhan ajan kivikirkossa ois ehkä lapsen silmille enemmän katseltavaa.
Allin kanssa ois kiva päästä käymään kahvilla sunnuntaina - mutta eipä taida onnistua kuin typyn kanssa ja se ei taas ole yhtään rentouttavaa.
Mutta sinne puistoon siis.
- tea -
Taustalla olen ahkerasti vieraillut mutta kirjoittaminen on jäänyt. Kiva viikonloppu on takanapäin. Oli paljon puuhaa ja kyläilyä ja ostoksilla oloa. Sai ladata akkuja. Pihallakaan ei sada läheskään niin paljon kuin eilen.. ;-)
Sini on päiväkuiva. Kivaa! Eilen oli kovin puuhakas. Olin Rosaa viemässä ulos nukkumaan ja aloin ihmetellä että mistä kuuluu kohinaa. Sinihän se, oli ottanut vaattteet pois ja oli suihkussa. Kertoi olevansa ihan likainen. :-D Puhelimessa ollessani ihmettelin että minne se termiitti nyt pinkaisi. Vessastahan neiti sitten löytyi. Oli puuteroinut kasvonsa, suhteellisen paksusti, wc:n kannen päälle levittämällään jauhepuuterilla.. Aavis tuumikin että Sinihän on rimpsalle lähdössä, kun käy suihkussa ja meikkaa sen jälkeen. :-D
Rosa sai päärynää eilen. Ja iltäpäivän ja illan meillä olikin itkuinen vauva. Illasta sitten olikin vihreää vesiripulia. :-( Nukkumaan meni klo 00.30 ja useamman kerran sai häntä yöllä nukuttamaan. Tänään sitten hirssiä ja huomenna hirveä. Hoh-hoijaa ja voi-voi! Tostaina päärynää uudestaan. Täytyy keittää ja pakastaa sitä tänään. Jos Rosa kestäisi niin paremmin.
Nj:tä varastossa 49prk. Saadaan varmaankin haettua vielä lisää eri apteekeista. Onneksi tuli veronpalautukset.
Joulukorrteja ei myös meiltä ole kukaan koskaan saanut. Eikä saa nytkään. Perinteestä on pidettävä kiinni! ;-)
Jahas Rosa suuttuu sylissä. Puhelurumba Kelaan taas alkakoon tällepäivää!
Tealle vielä kiitos Tamsterista! :-) Miten olet nyt saanut nukuttua?
Olette ajatuksissa!
Lila75
Mimmulle ja Enkelille jaksuja!
Pitäis olla kohta kauppaan lähdössä joululahjoja ostamaan. Saa nähdä meneekö monesti miehen kanssa hermot kun ei osaa/tiedä mitä ostaisi. Oonkin melkein kaikki lahjat sukulaisille visioinut päässäni ja tiedän suunnilleen mitä ostetaan. Mies kun aina kuapassa hokee ihan sama, osta vain.
Missä kaikki on??? Pinossa ihan liian hiljaista. Tulkaa kaikki sanomaan edes böö.
Pitää kait kohta mennä itse lääkäriin jos ei tää flunssa ala helpottamaan. Sais edes jotakin tehokasta yskän lääkettä. Inhoan vaan meijän omaa lääkäriä ja en mee sen luokse ennen kuin on ihan pakko.
Joo mutta nyt meen lapsukaisia pukemaan.
Öttis, Veeti ja Venla
Kuumetta pukkasi mulle sunnuntaina ja keuhkot meinas lentää yskiessä ulos. Nyt alkaa olla tauti taltutettu.
Mustikkaglögi oli vähän pettymys, vahvan (15%) makuista ja en nyt hirveästi siinä mustikkaa maistanut, voi tietty johtuu flunssastakin. Suun se värjäsi hienosti :) joten täytyy siinä mustikkaakin olla.
Tomeralle pitänyt jo monta kertaa niistä mar.vsipulinkynsistä sanoa, että ei olleet hääppöisiä. Maistu vähän liikaa etikalle, chiliä laitettiin tuplasti enemmän kuin oli ohjeessa mutta ei ne chilille juuri maistuneet.
Uni, typy on tutin pois jätön jälkeen lyhentäny yöunia yli tunnilla ja päikit on kanssa lyhentyny melkein tunnilla. Ei kivaa. Kaikenlaista heräilyä on typyllä yöllä, milloin pitäis halia tai laittaa peittoo tai juoda vettä, plääh. No kai nää yöt jossain vaiheessa rauhottuu.
Muuten menny tosi hienosti ilman tuttia, ei edes kysele sitä enää.
Hilu
Mini kohta herää.. Yö oli kamala, heräilin KOKO ajan Minin unissaan karjuntaan. Aamu oli KAMALA, Mini nukkui kaks pätkää 5min ja 20min, ehdin vaan sitä hoidella, nea oli kovin reipas, mä itkuinen ja kerran huusin Nealle ja sit taas itkin.. Mies haluis jäädä pois töistä ja anoppi itki mun kans puhelimes kilpaa, kun sekin haluis tulla auttelee. Vitsi, ku täs ei oo ketää, kuka vois tulla ja viedä vaik Nean ulos.. Tiedän, et ajan kans helpottaa, mut nyt tuntuu niin pahalta Nean puolesta.. Ihan oikeesti mietin, et voi kun Nea ois vähän vanhempi, eikä itse niin pieni ja äitiä tarvitseva..tai et ois vaikka pväkodissa, sielläkin sais enempi huomioo kun kotona tällä hetkellä! :-(
Juu, lääkäris käytiin, huomen prickit ja jos (kun) ei näytä, ens ke maitoaltistus, siihen asti maidottamalla dietillä mennään, rasitus. Onko vinkkejä, mitä syödä!?
Mimmu, onnittelut tytön askelista! :) ja voimia uhmiksen kanssa! Muakin hirvittää, jos uhma kuin paljon pahenee..
Lila, voi että tota altistusta ja pientä Rosaa..rankalta kuulostaa, voimia! Sinihän on ollut puuhakkaalla päällä! :)
Tealle voimia, kunpa miehen selkä toipuisi pian!
Hilu, toivottavasti yöt pian rauhoittuu!
Jatu, voin kuvitella Typyn hauskat jutut siellä juhlassa! :-) IKÄVÄ! Me aletaan olla paranemaan päin, mites te? Ehditäänköhän ennen joulua nähdä, vaiko vasta sitten joulukahveilla..?
Mekään ei tänä vuonna kortteja lähetetä, ihanaa kun on muitakin. En oo edes kerinnyt koko asiaa miettiä!
Kiitos mahtavista nimiehdotuksista! Nyt on yks nimi alkanu kuulostaa kivalle...mut enpäs kerro vielä! ;-) Jutellaa vielä miehen kans, palailen sit s-postissa asiaan. Kunhan vaan ehdin!
Nyt on tällä siivousintoilijalla kova paikka, kun on pitäny hellittää ja antaa sotkujen olla. Kaaos leluja lattialla ja lattialla roskia, mut olkoon. Ehdin siivota loppuelämän sit kun tää meidän tilanne helpottaa. Mut nyt pitää soittaa äidille lääkärikuulumiset, kun lupasin ja en oo ehtinyt.
Ootte tärkeitä!
Enkeli1 ja Nea+Mini
Aamupäivällä oltiin perhepuistossa joulupuurolla.Typylle ei puuro maistunu,mut äidille kyllä :-)
Viimeyönä ei kukaan yskiny,mut en tuuleta enkä intoile..on tullu nyt liian monta takapakkia flunssan suhtee :-(
Eli Enkeli:Vielä niistetään ja röhistää..ja ei kyl ennen joulua ehittäs näkee muutenkaa :-/ Toivottavasti jouluna!Perinteisesti meidän lapsilla on kyl joluna korvatulehus-nyt ainaki ois ainekset siihe!
Hyvä että Minin allergioita aletaa heti selvittää ja latistus ennen joulua ettei veny turhan pitkälle.
Edelleen sanonet puhu neuvolassa teidän tilanteesta!!!!Ehkä saisit kotiapua esim.nean ulkoiluun..Ei kannata vetää itteään siihen asti ku ei kerta kaikkiaan selviä!!!!
Tea:Hyvä että leikkaus ohi!!Jaksua paranemis aikaan teille kaikille!!!!!
Voi Rosa pieni,kuulostaa niin kurjalle!
Ei tullu houkutusta mustikkaglögiin.Tykkään kyl ite vip glögistä(saa kaupast eli jotain 4,5%)Siin ei maistu alkohooli...
Öttikselle paranemista ja " rohkeutta" mennä lääkäriin ;-))
Tänää pojan kaverin synttärit,ekat kemut mäkkärissä.Mies tulee onneks niin et ei tarvi viiä poikaa typyn kanssa,vois tulla paha mieli ku ei pääsemukaa...
Tuli myös synttärikutsu launataille eli pikkusen sotkee kiireistä vkla,mut poika oli niin ilonen kutsusta et täytyy järjestellä aikataulut uusiks!
Typy heräilee...tänää tein paketteja!tuli mielee et jos ei tarvis vikana yönävalvoa ja paketoida!
Typy nukahti eilen vast puol11 aikaa,mut toistaseks!!!se ei haittaa!Valvoo sängyssään...Päikit selvästi tarvii,tahtoo ite nukkumaan ja nukahtaa pian.Jospa auttas ku nut nukku aiemmin et illallaki tulis uni..
Täytyy tuota rytmiä alkaa miettiä mut vast joululoman jälkee,lomalla kuiteski illat venyy..ja toivottavasti aamut.
Täytyy viedä pojan kolikot pankkii ku nyt ehtiää...
jatu
Mimmulle jaksua.
Toivottavasti Minin olo helpottaisi, niin Enkelille ja Nealle jäisi myös yhteistä aikaa.
Toivottavasti Tean miehen selkä on nyt kunnossa ja on kohta arjessa mukana entistä paremmin
Taudit hus pois kaikilta!!
Meilläkin nyt molempien poikien nenät vuotaa.
Eilen oli Een hammashoitaja käynti ja kyllä harmitti että turhan 10min varten puin ja pakkasin molemmat lapset autoon ja takaisin. Eli siis mitään iloa ei tuosta ollut, no otti sen bakteeri näytteen.
Oletteko muuten käsittäneet että joulu on ensi viikolla?! minä en...
Mekään ei olla joka vuosi lähetetty joulukortteja nyt laitoin muutaman, muuten laitettiin äidin ja siskon kanssa yhteiset sukulaisille!!
Mari ja poitsut
eli pikku Rosalle voimia altistukseen toivottavasti jotain sopivaa löytyisi vaikka tahti hurja
Syötin äsken Kirppua ja Hilma tuli bepathen tuubiin kanssa eetä:" Äiti,tarviitko bepateenia??"
Ihku :)
Kovasti uhmaa pukkaa.Eilen leivottiin muumipiparitalo ja voih tahtojen taisto!!
Mulla on järkkytuska.Viisaudenhammas tunkee.Ei auta lääkekuuri,ei särkkärit.Tekis mieli itkeä kun sattuu!Kuukauden päästä vasta pääsee kirurgille kattoo että poistaako se sen.Tosi kiva-pitää vissiin lähtä kaupunkii.
Tarkkasilmäiset voi bongata meitin Kirpun uudesta
vauva lehdestä!!
Nyt lasten kanssa lattialle leikkimää
moiks
Ramika eikä yhtään viisampana vaikka tuli lisää hampuja!!!!!!!!!!!!
En sitten ollutkaan pinoutunut eilen, vaikka niin luulin:) Tässä eiliseset:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9051774&p=&mpage=2&tmode=…
Päivät menee eikä mitään ehdi. Meillä koisaperhoset lentelee pitkin keittiötä. Illat menee kaappeja pestessä ja samalla yritän poisheitettyjen tilalle ostetuilla aineksilla leipoa lauantaiksi (tulee kyläilijöitä). Kaikkea muutakin hösellystä on, kuten eilen esikoisen muskarin joulujuhla. Oltiin koko perheen voimin kattomassa.
Toissayö meni harakoille. Nukuttiin ehkä 3h yhteensä. Koira oireili kummasti, vaikkei oksentanut kuitenkaan. Meni eilisen aikana ohi ja taas höseltää kuin ei mitään ois ollutkaan. Koiran rauhottuessa silloin yöllä, alotti esikoinen oman shownsa. Onneksi mies sai tytön unille suht nopeasti. Oli pirteä päivä eilen.
Jotenkin alkaa tuntua, että eikö mikään riitä, mutta kyllä tässä jotenki sinnitellään menemään.
Nyt lapsille iltapalaa...
T: Ynis
täällä kohtalo toveri. Puhkeaa sekä alas että ylös. Vuoden on jo vaivanneet nyt vasta tajusin mistä kysymys. Hammaslääkäriin pitäis menne mut ei taho ei ehi.
Joulu se tulla jollottaa ja sen huomaa kyllä kiireen maksimoitumisena töiden suhteen. Työputki edessä, vasta 22.12. seuraavan kerran vapaapäivä. Onneksi on välipäivät lomaa ja sitten uuteen työhön uuteen seurakuntaan tammikuun 2. päivä. Ei vielä papin hommia, mutta ihan upea homma edessä. Vuodeksi on nyt ainakin työpaikka turvattu, joten saan rauhassa keskittyä työhöni ja hakea vain kiinnostavia papin hommia. =)
Koneen ulottumattomissa on pitänyt moni asia. Neiti uhmailee ihan järkyttävästi eikä uhman kliimaksia näy ja yöunille nukutus on syvältä, mutta eteenpäin mennään. Lisäksi viime aikoina olen käynyt läpi kovan sisäisen myllerryksen, mutta alan taas olla sinut elämän heittelemisten kanssa. Edessä on vielä kaikkea jopa ennen joulua, mutta olen asioiden suhteen rauhallinen eikä toivo ja ilo pääse karkuun nyt. Meillä sujuu kokonaisuudessaan kuitenkin oikein mukavasti. Voin siis yhtyä täysin Pilen toteamukseen siitä, että olen tyytyväinen nyt. :)
Pile: Mukavaa, että teillä on elämä mallillaan. Olen todella iloinen puolestasi. Haleja!
Enkelille jaksua ja siunausta. Olen yhteydessä, josko löytyisi sopiva rako tulla kyläilemään ja ihastelemaan Miniä. Tsemppiä maidottomalle linjalle. Toivottavasti allergiapuoli selviää pian. Haleja.
Mimmu: Minä niin toivon, että teillä jo helpottaisi elo. Mukavaa oli kuitenkin lukea ensiaskelista. Onnea! Paljon voimia ja jaksua. Pidä itsestäsi huolta.
Tea: Jaksua miehen toipilasaikaan. Haleja.
Ynikselle voimia!
Ihanaa lukea äitikuun perheen hyvin sujuvasta vauva-ajasta.
Tomeralle tsempitys loppumetreille.
Juu, mutta perhe odottaa. Kaikille unihiekkaa, jaksua ja voimia. Ihanata Joulun odotusta! Minä luulen koko ajan, että joulu on jo nyt viikonloppuna, kun joulukirkkoja piisaa joka toiselle päivälle. Täysi joulumieli siis jo päällä. =)
Smuik!
-Mimmuli ja Nöösä
Saunaan pitäisi jo ehtiä mut hetki täällä.
On aika väsyksissä kahden kanssa.. Tai nuo yövalvomiset ne varmaan on syynä.. Päivät menee kivasti ja varsinkin jos Lennillä on ollut jotain " ulkopuolista" seuraa niin kiva!! Vauva tietty nukkuu paljon päivisin, mut meillä kans Lennin päikkärit on jääneet pois ellei sit autoilla sopivalla hetkellä.
Vauva syö hyvin ja oli neuvolassa jo reilusti yli nelikiloinen donna! (kilo tullut alle kolmessa viikossa painoa)Joten maitoakin tulee suihkuna. Örisee ja inisee öisin sit kun mahassa varmaan kiertää. Vauva kyllä nukkuu mut minä sitten tietty kuuntelen niitä ininöitä. Mut nyt painun saunaan ja yritän taas joku päivä ehtiäparemmin.
Kai se on alku kankeutta kahden kanssa kun ei meinaa ehtiä mitään tekemään omasta mielestään koko päivänä.. Vaikka teinhän minä jotain tänään. kokosin piparitalon, paistoin torttuja, kävin lasten kans kaupassa ja ulkona, puhuion puhelimessa kahden ihanan ystävän kans... Pitäisi illalla kai listata mitä on päivän aikana tehnyt että uskoo tehneensä!!! jotain!
Nyt tuli vaan omaa napaa Reeli ja uinuvat ipanat!
pikainen pinontäyte ennen yökukkumisia. Valtakunnassa kaikki hyvin, vielä. Kohta alkaa todennäköisesti taas koko yön kestävä tissimaraton, viime yönäkin poitsu olisi vaan syönyt ja syönyt.... päivät nukkuu hyvin. Yöllä ei tainnut juurikaan nukkua klo 22 ja aamu kuuden välillä....
mutta en valita. Kaikki on muuten hyvin. Nyt pieni nukkuu kantoliianssa ja mulla kädet vapaana. Isoveli kiljuu jotain nallea tuolla yläkerrassa. menen katsomaan.
Voimia erityisesti Enkelille raskaaseen alkuaikaan! Unta kaikille tarvitseville ja jaksamista arkeen uhmisten äideille. Meilläkin taas tänään huudettiin niin että meinasi pojalta ääni mennä, mua lohdutti että onneksi muillakin on samanlaista..... me ei olla yksin.
olette mielessä, nyt pitää mennä taas.
äk
Minulla on jo oman nimen muistaminenkin täpärällä, joten pinosta en muista mitään. Koska pino ei ollut järin paksu, kannan kuitenkin korteni kekoon eli kasaan eli justiinsa pinoon.
Hahaa, muistan sittenkin jotain! Viisaudenhammas. Autuaita ovat yksinkertaiset, sillä heille (meille) ei kasva läheskään kaikkia viisaudenhampaita :) Minulla kokonaissaldo on vain kolme. Yksi on otettu pois, ylhäältä, ei ollut ihanhirveenkamalankauheeta. Kaksi jäljellä olevaa hengailevat alhalla, ikenien JA leukaluun suojissa. Ne pitää poistaa. Röntgenkuvan mukaan poistaminen edellyttää leukaluun pätkimistä. Au. Ei varsinaisesti ole ihan tosi kova hoppu.
Tepsun perhe on ollut kovasti mielessä, kiva kun kävit kertomassa kuulumisia!
Sekin on kivaa, että täältä pinkasta saa lueskella vauvaperhe-elämää. Miul ei o lainkaan vauvakuumetta tai edes lämpöä, mutta vauvat on siltikin ihania.
Väkkärä on ollut sairaan kipeä. En edes jaksa / halua kertoa miten paljon, mutta nyt on jo tukevasti parempaan päin.
Töissä on edelleen kivaa ja kiirettä, hiukan jopa stressiä hetkittäin. Työmurheet on minusta kivoja, kun ne on vaan
asioita
. Harmillisia ja ärsyttäviä, mutta sittenkin niin pikku juttuja.
Onko sitä munatonta piparitaikinaa löytynyt mistään? Jos ei, ja huvittaa itse tehdä, niin ainakin murotaikinasta (pikkuleivistä) tuli minun mielestä tavallista parempaa, kun kananmuna oli korvattu kauramaidolla (ts. 1 muna = ½ dl kauramaitoa). Aion kokeilla samaa piparitaikinaan, jos vaan ehdin.
Hui hai, ei mtn ajatuksia jäljellä. Hyytä hyytä, sanoi siskoni pienenä ja tarkoitti hyvää yötä!
Hyytä hyytä, armahat!
Enkelille jaksuja. Toivottavasti Minin vaivat selviää. Älä murehdi Neaa äläkä siivousta. Pyydä apua, jos et pääse itkun yli.
Mimmu K: n perheeseen unihiekkaa ja terveyttä.
Rosalle sopivia ruokia.
Näitä nyt ainakin toivon.
Huomenna esikoisen joulujuhla, torstaina kerhon joulupuuro, perjantaina pyhäkoululaistenn pitäsi esiintyä kylän joulujuhlassa, lauantaina tädinmiehen hautajaiset, miehen kummitäti oli siirretty omaan huoneeseen viime hetkiä varten.....
Nukkukaa kaikki hyvin!
T@hti
...paljon huonommaksi ei voi enää mennä.
Eilinen oli kyllä siis suorastaan ihan katastrofi-päivä. Mikään ei sujunut, lapset ei nukkuneet, ei syöneet, kiukkusivat vain. Samaan sortui myös tämä äiti.... Ja sitten vielä miehen kanssa oli megaluokan riita aiheesta. Nooh, yritän petrata tänään.
T:n uhma vain kiihtyy. Tuntuu, että ei ole kohta enää mitään keinoja jäljellä....Mitenkähän tuossa käy, kun tammikuussa hoito alkaa? Toisaalta, tuollaiselle vauhti-veikolle voi tehdä ihan hyvääkin tuollainen virikkeellinen ja muita lapsia mukana oleva ympäristö. Saapahan purkaa energiaa väliin.
Neiti otti eilen ensimmäiset askeleet. Kolme askelta! Voi sitä riemua kaikilla. Itselleen sitten oikein tyytyväisenä taputtikin :)
Töks töks...ajatus ei oikein tunnu kulkevan. T@hdille onnea tätiytymisestä. Vauvat on aina suloisia.
Vkonloppuna s-posti tökki, joten olen nyt vähän pihalla Minin nimiasiasta, joko Enkeli olette Minille nimen valinneet? Ja tuliko hyviä ehdotuksia?
Oma napa paras napa, tällä kertaa1
Mimmu ja lapset x3