Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaista on asua Kouvolassa? Houkuteltu sinne töihin

Vierailija
07.07.2023 |

Minua on jo muutaman vuoden kyselty Kouvolaan töihin. Asun nyt Helsingissä ja aina asunut täällä. On aviomies ja viisivuotias lapsi.

Olen käynyt Kouvolassa kerran vuosia sitten, poikettiin syömässä Rossossa, mutta muuta en Kouvolasta tiedä. Työ sinänsä olisi kyllä kiinnostava, palkkakin päälle neljän tonnin. Mutta millaista siellä oikeasti on asua? Millaiset asuntomarkkinat, entä päiväkodit ja koulut. Pärjääkö ajokortiton?

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouvolan hyvä puoli on se, että junalla pääsee pois.

Huonoin puoli ihmiset. Kouvola on todellakin ankeuden ruumiillistuma.

- Kouvolan lähiseuduilla syntynyt ja alueella lapsuutensa ja nuoruutensa viettänyt.

Vierailija
62/77 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Kouvolan lähiseuduilla syntynyt ja alueella lapsuutensa ja nuoruutensa viettänyt.

Tervetuloa Puolangalle. Täällä on iloa ja valoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa Puolangalle. Täällä on iloa ja valoa.

Onko tämä ironiaa?

Vierailija
64/77 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouvolassa on paljon persujen kannattajia.

Se kertoo jo paljon.

Vierailija
65/77 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouvolassa pahinta on ihmiset.

Takapajuisia juntteja, joiden koko elämän suurin kulttuurielämys on halvan vodkan ja röökin hakumatka Venäjälle.

Kaikkea kehitystä vastustetaan, vaikka samaan aikaan kaupunki kuihtuu ja tekee kuolemaa. Vähänkään fiksut nuoret lähtevät heti tilaisuuden tullen muualle, eivätkä enää palaa.

Suojatie on paikallisille todella vaikeasti ymmärrettävä konsepti, autoilija on kuningas ja mummot ja ekaluokkalaiset väistäkööt. Autolla muuten myös mennään joka paikkaan, kouvolalainen ei kävele edes kymmenen minuutin matkaa.

Serkkujensa kanssa eivät (tietääkseni) mene naimisiin, mutta muuten puolisot ja ystävät valitaan melko sisäänpäinlämpeävästi omasta naapurustosta.

Juuri tuon takia siellä tarvittaisiin suomalaista väestönvaihtoa. Puitteethan siellä ovat ihan ok, kunhan asuinpaikan valitsee liitosalueiden puolelta. Keskustassa kun ei ole juurikaan vettä näkyvillä, jos ei siksi laske sitä ksiränniä.

Vierailija
66/77 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla pitkä matka Helsingin, Pasilan tai Tukkurilan rautatieasemille ja onko Kouvolan työpaikka aseman lähellä? Jos on, käy junalla töissä. Itse asiassa junamatkaan menee se sama aika kuin julkisilla julkiessa Koillis-Vantaalta läntiseen Helsinkiin. Aamulla voit jatkaa uniasi ja iltapäivällä keskittyä lukemiseen, käsitöihin tms. Se on sitä paljon mainostettua ja kaivattua omaa aikaa.

Vierailija
67/77 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kouvolassa pahinta on ihmiset.

Takapajuisia juntteja, joiden koko elämän suurin kulttuurielämys on halvan vodkan ja röökin hakumatka Venäjälle.

Kaikkea kehitystä vastustetaan, vaikka samaan aikaan kaupunki kuihtuu ja tekee kuolemaa. Vähänkään fiksut nuoret lähtevät heti tilaisuuden tullen muualle, eivätkä enää palaa.

Suojatie on paikallisille todella vaikeasti ymmärrettävä konsepti, autoilija on kuningas ja mummot ja ekaluokkalaiset väistäkööt. Autolla muuten myös mennään joka paikkaan, kouvolalainen ei kävele edes kymmenen minuutin matkaa.

Serkkujensa kanssa eivät (tietääkseni) mene naimisiin, mutta muuten puolisot ja ystävät valitaan melko sisäänpäinlämpeävästi omasta naapurustosta.

Juuri tuon takia siellä tarvittaisiin suomalaista väestönvaihtoa. Puitteethan siellä ovat ihan ok, kunhan asuinpaikan valitsee liitosalueiden puolelta. Keskustassa kun ei ole juurikaan vettä näkyvillä, jos ei siksi laske sitä ksiränniä.

Ongelma vain on se, että kukaan täysjärkinen ei halua em. syistä muuttaa Kouvolaan. Samalla suunnalla kuitenkin on paljon parempianin vaihtoehtoja, joista valita.

Vierailija
68/77 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asun Kouvolassa ja mielelläni muuttaisin pian pois, olen tosin nuori ja koko ikäni täällä viettänyt. Vaikka aina olenkin ajatellut haluavani äkkiä muualle täältä tuppukylästä niin onhan tämä oikeastaan ihan mukava paikka asua. Täällä on nimenomaan kaikki mitä tarvitsee, Helsinkiin verrattuna nyt kulttuuri/ravintola yms tarjonta ei tietenkään vedä vertoja, mutta jos näistä on kiinnostunut niin kyllä täältäkin löytää kivoja vapaa-ajan vietteitä, esim. Kouvolan Teatterin ja Taideruukin melko useasti vaihtuvasta tarjonnasta, josta varmaankin löytää jokainen jotakin itselleen sopivaa. Kauppakeskus Veturi on kyllä kuihduttanut koko Kouvolan pienen keskusta-alueen, mikä on vähän surullista muttei yllättävää. Luonto on Kouvolassa hyvin läsnä, paljon hyvin pidettyjä pururatoja ja luontoreittejä, Repovesi ja Verlan maisemat, kesällä Mustila Arboretum, lähialueilla Anjalankoskella/Myllykoskella/Kuusankoskella/Korialla hyviä ulkoilureittejä ja paikkoja joissa vierailla. En tiedä Suomen yleisestä hintatasosta mitään mutta ilmeisesti Kouvolassa aika halpaa asua koko Suomen mittakaavassa

. Ainoa asia mikä erityisen paljon kismittää itseäni on sellainen negativiinen asenne, joka välillä tuntuu löytyvän vain kouvolalaisilta. Ehkä olen kuvitellut asian, mutta luulen ainakin huomaavani eron aina kun palaan joltain pikku reisultakin takaisin tänne.

OHHOH! Kuinka monen Kouvolalaisen kanssa yleensä edes juttelet? Minä, muualta tänne muuttanut en huomaa mitään tuollaista ja juttelen paljonkin toisten kanssa. Todella kiva paikka asua!

Jos päätätte muuttaa Kouvolaan niin lämpimästi tervetuloa, pikku pitäjähän tämä on mutta lapsiperheelle mielestäni aika oivallinen ja ihan kivan kokoinen, josta tosiaan löytyy kaikki tarpeellinen. Ja kuten joku jo mainitsikin, välimatkat ihanteelliset esimerkiksi Helsinkiin ja Tampereelle. Niin ja autolle on kyllä Kouvolassa asuessa tarvetta.

Vierailija
69/77 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä syytä muita jos perheesi on ollut ankea! Tylsät ihmiset syyttävät aina paikkakuntaa kun eivät osaa kotiutua tai nauttia elämästään.

Vierailija
70/77 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

OHHOH! Kuinka monen Kouvolalaisen kanssa yleensä edes juttelet? Minä, muualta tänne muuttanut en huomaa mitään tuollaista ja juttelen paljonkin toisten kanssa. Todella kiva paikka asua!

Jos päätätte muuttaa Kouvolaan niin lämpimästi tervetuloa, pikku pitäjähän tämä on mutta lapsiperheelle mielestäni aika oivallinen ja ihan kivan kokoinen, josta tosiaan löytyy kaikki tarpeellinen. Ja kuten joku jo mainitsikin, välimatkat ihanteelliset esimerkiksi Helsinkiin ja Tampereelle. Niin ja autolle on kyllä Kouvolassa asuessa tarvetta.[/quote][/quote]

Vierailija
71/77 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luonteeltani negatiivinen ja kiroilen paljon, Kouvola on alkanut kiinnostaa asuinpaikkana, muuttaisiko?

Vierailija
72/77 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen luonteeltani negatiivinen ja kiroilen paljon, Kouvola on alkanut kiinnostaa asuinpaikkana, muuttaisiko?

Vituttaakin useimpina päivinä, Kouvola kuulostaa siksi minunlaiselta paikalta.

Vierailija
73/77 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouvolassa ei värinäköäkään tarvitse.

Vierailija
74/77 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muutat Kouvolaan pidä ihmeessä osoite halvemmassa kaupungissa, itse asustelen Kouvolassa kesämökillä mutta verot maksan Helsinkiin.

Vierailija
75/77 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouvolassa on mukava välitön ilmapiiri ja arki helppoa. Kaikki tarvittava on täältä löytyny. Kouvolalaiset on mukavia ja aitoja, maanläheisiä ihmisiä.Ei turhaa esittämistä eikä pintaliitoa. Työporukoihin on ollu helppo sujahtaa.Kouvolalaisten murre on leppoisa ja luo kivan ilmapiirin. Yöelämääkin löytyy. Itse yllätyin positiivisesti. 

Vierailija
76/77 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä syytä muita jos perheesi on ollut ankea! Tylsät ihmiset syyttävät aina paikkakuntaa kun eivät osaa kotiutua tai nauttia elämästään.

Tämä. Siellä voi olla ihan kivaa.

Vierailija
77/77 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edullista. Jos viihdyt pikkukaupungeissa, viihdyt varmasti Kouvolassakin.

Ei ole oikein kokemusta pikkukaupungeista.

Ap

Asuminen hiton paljon halvempaa kuin helsingissä.täällä myös iso prisma ja kaikki palvelut.rauhallisempaa kuin helsingissä ihan ok paikka.ja junalla ei kauvaan mene helsinkiin jos haluatte taas käymään.