Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olisit ostamassa asuntoa, kumman ottaisit?

Vierailija
07.07.2023 |

Asunnon, mikä olisi täysin remontoitu, mutta ei sinun tyylinen, vai asunnon, missä pinnat olisivat noin 80-luvulta? Muita vaihtoehtoja ei olisi.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tekisi päätöstä pintaremontin perusteella. Vaan seuraavilla perusteilla: jos osake-sen mukaan, kuinka hyvin hoidettu taloyhtiö, onko riittävät rempat tehty, onko talous kunnossa, onko asunnossa ollut rakenteita tuhoavia vikoja. Onko tulossa taloyhtiöön isoja remontteja.

Asunnon sijainti ja jälleenmyyntiarvon pysyminen myöskin tärkeää.

Eli vastasit näin:

Minulla ei ole heittäytymiskykyä eikä mielikuvitusta ajatella (edes tällaisella höpöpalstalla, jolla kuitenkin olen) tilannetta, jossa kaksi asuntoa ovat muuten täysin samanlaiset, mutta niitä erottaa ap:n ilmoittamat seikat. 

Tuo oli oma tulkintasi

Vierailija
22/44 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon hintaeroa? Jos maksavat saman verran niin remontoidun, jos 80-lukulainen on selvästi halvempi niin sen ja remontoisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Remontoimattoman jos se näkyy hinnassa. Flippaajilla on tapana teetättää se remppa juosten kusten. Nyt ei muutenkaan kannata ostaa asuntoa ellei saa todella halvalla, ainakin puolet hinnasta pois.

Samaa mieltä. Tuollaiset asunnon myytiin tarkoitetut remontit ei välttämättä ole hyvä juttu. Parempi van hoitaa rempat itse, niin saa just mitä haluaa. 

Vierailija
24/44 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehdottomasti tuo remointoitava kohde. 

Vierailija
25/44 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan osta just remontoituta asuntoa, joka pitää alkaa uudelleen remontoida omaan mieleen. Asuntoja en edes katso huonolta sijainnilta. 

Vierailija
26/44 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tekisi päätöstä pintaremontin perusteella. Vaan seuraavilla perusteilla: jos osake-sen mukaan, kuinka hyvin hoidettu taloyhtiö, onko riittävät rempat tehty, onko talous kunnossa, onko asunnossa ollut rakenteita tuhoavia vikoja. Onko tulossa taloyhtiöön isoja remontteja.

Eli vastasit näin:

Minulla ei ole heittäytymiskykyä eikä mielikuvitusta ajatella (edes tällaisella höpöpalstalla, jolla kuitenkin olen) tilannetta, jossa kaksi asuntoa ovat muuten täysin samanlaiset, mutta niitä erottaa ap:n ilmoittamat seikat. 

Tuo oli oma tulkintasi

Sivusta: ei tietenkään ollut. Ajatusleikkinä oli tietysti sama asunto remontoituna tai ei. Kumman haluaisit. Jolloin nuo kaikki muut olisivat tietenkin täsmälleen samat.

Vierailija
27/44 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen remontoimattoman ottaisin ja remontoisin itse. Mutta tämä johtuu siitä, että tietoa, tietoa ja suhteita siihen on. Jollei olisi ei kannattaisi moiseen ryhtyä.

Vierailija
28/44 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin jälkimmäisen. Kuitenkin haluaisin tehdä remonttia ja olisi tyhmää maksaa ekstraa vasta rempatusta, kun se remontti lentäisi kohta kaatopaikalle.

Vierailija
29/44 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet asuntoa myymässä, niin myy se sen 80-luvun tyyliin eikä kannata tehdä mitään halpaa remonttia siihen saadaksesi enemmän rahaa. Sinun mielestäsi hyvä remontti voi karkoittaa monia ostajaehdokkaita. 

Vierailija
30/44 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen onremontoitu pilalle niin mieluumminen se jota ei ole remontoitu. Mutta jos taas.....jne..

Vierailija
31/44 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remontoimattoman. Myynti mielessä tehdyt remontit on yleensä tehty mahdollisimman halvalla ja myyjä luulee saavansa siitä kymppitonnien edestä enemmän hintaa.

Vierailija
32/44 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli vastasit näin:

Jos oletetaan että asunnot sijaitsevat vierekkäin samassa taloyhtiössä ja samassa sijainnissa niin tietenkään n valitsen remontoimattoman asunnon. Kuka hullu maksaa jonkun toisen rempasta senttiäkään?

Vierailija
33/44 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli vastasit näin:

Jos oletetaan että asunnot sijaitsevat vierekkäin samassa taloyhtiössä ja samassa sijainnissa niin tietenkään n valitsen remontoimattoman asunnon. Kuka hullu maksaa jonkun toisen rempasta senttiäkään?

Jota ei oles edes tehty oman maun mukaan. 

Vierailija
34/44 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli vastasit näin:

Vaikka kuinka moni maksaa eikä siinä ole mitään hullua. On ihmisiä, jotka joutuvat esim. muuttamaan lyhyellä varoitusajalla, eivätkä halua asua remontin keskellä. Näin ollen he ostavat mielellään asunnon, joka on rempattu ja siisti. Kaikille ei ole tärkeää "oma maku" tai sellainen ei ole yhtä rajoittunut kuin sinulla. 

T. Kaksi asuntoa remontoinut, mutta myös muunlaisia näkökulmia tajuava

Vierailija
35/44 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijainti. Se kumpi on kovaa valuuttaa myös tulevaisuudessa.

Vierailija
36/44 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin remontoitua ei tarvitsisi alkaa remppaamaan, jos laiskuus tai rahapula yllättäisi. Mutta voisihan sitäkin fiksailla tai pistää uusiksi. Ja riippuisi rahatilanteesta, täysin rempattu saattaisi olla kalliimpi. Eli vastaus olisi täysin rempattu jos rahatilanne sallisi. Muutoin se 80-lukulainen.

Vierailija
37/44 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin 80-lukulaisen, varsinkin jos remontoitu keittiö on musta tai seinään "sulautuva" kaapisto ilman vetimiä tai muu trendikäs keittiö.

Vierailija
38/44 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin remonttikohteen

En missään tapauksessa haluaisi asua paikassa, jossa maalaisromanttinen keittiö tai tummat laminaattilattiat.

Vierailija
39/44 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kumpaakaan. Ostaisin uuden, johon rakennusvaiheessa valitsisin kaiken mieleisekseni.

Vierailija
40/44 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli vastasit näin:

Vaikka kuinka moni maksaa eikä siinä ole mitään hullua. On ihmisiä, jotka joutuvat esim. muuttamaan lyhyellä varoitusajalla, eivätkä halua asua remontin keskellä. Näin ollen he ostavat mielellään asunnon, joka on rempattu ja siisti. Kaikille ei ole tärkeää "oma maku" tai sellainen ei ole yhtä rajoittunut kuin sinulla. 

T. Kaksi asuntoa remontoinut, mutta myös muunlaisia näkökulmia tajuava

Jos minun pitää muuttaa lyhyellä varoitusajalla, niin ihan ensimmäisekesi menisin vuokralle enkä todellakaan alkaisi hätiköidysti ostamaan omaa asuntoa vaan katselisin ihan rauhassa tarjontaa sitten. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi