Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: "Treffit sujuivat hyvin, mutta sitten helsinkiläisen Milsa Malinin vauras kotikaupunginosa tuli ilmi..."

Vierailija
07.07.2023 |

https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000009675419.html

Stadilaiset friidut treffaavat porukkaa sen perusteella, missä se toinen asuu. Ja sitten vielä ihmetellään, miksi tässä maassa kantasuomalaiset eivät lisäänny!

Kuvissa olevilla naisilla ei taida olla paljon varaa valita, kenen kanssa menevät treffeille...

Kyllä me suomalaiset ollaan edelleen aivan *elvetin ennakkoluuloisia. Eikä se "mitä muut musta mahtaa ajatella, jos poikkis on jostain halvalta asuinalueelta" -ajattelu ole hävinnyt minnekään. Pikemminkin se on vain kasvanut.

Porukkaa valitaan ns. jatkoon pitkäaikaisen parisuhteen kannalta aivan merkityksettömien asioiden perusteella.

Suomalaiset naiset - ainakin Helsingissä - näyttävät olevan todella ennakkoluuloisia! No kyllä tämän olen miehenä huomannut; naiset, joiden kanssa juttu alkaa sujumaan vaikka ihan jossain junan ravintolavaunun jonossa, eivät ole helsinkiläisiä. Stadilaiset naiset eivät osaa small-talkkia.

Kommentit (709)

Vierailija
41/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai samanlaiset arvot on vain samassa kaupunginosassa?

Kyseisellä haastateltavalla on myös ollut huono kokemus seurustelusta vantaalaisen kanssa. Seurustelukumppanin oli vaikea ymmärtää häntä, toisin kuin nykyisen kumppanin, jolla helsinkiläisenä on samanlaisia kokemuksia. Samaan aikaan hän kuitenkin puhuu siitä, kuinka juuri syntyperäinen helsinkiläisyys, erityisesti keskustan tuntumassa asuminen, yhdistyy suvaitsevaisuuteen. Ovat kyllä löytäneet harvinaisen ylimielisen ja nolon haastateltavan.

Tuo on lähes rasistinen näkemys, jota myydään suvaitsevaisuutena.

Tätä minäkin mietin. Jos on vaikeuksia ymmärtää vantaalaisia, kuinka vaikeaa mahtaa olla ymmärtää vaikkapa turkulaisia tai kuopiolaisia, muiden kulttuureiden edustajista puhumattakaan?

Kyllähän joku tukholmalainen tai vaikka newyorkilainen on lähempänä helsingin kantakaupungin kulttuuria kuin kuopiolainen. 

Tai ainakin näin haluat kuvitella asian olevan.

Vierailija
42/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noilla oikeus valita.

Sit kun vain sais ne aikanaan pysymään poissa täältä... Palstalla on jo riittävästi mammoja jotka ovat valinneet ihan itse, ja nyt keskittyvät haukkumaan miehiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset joko syntyvät, joutuvat tai pääsevät asuinalueilleen. Jos henkilö josta en tiedä mitään muuta asuu vuokratalovaltaisella alueella minulle tulee mieleen että hän on henkisesti ajopuu tai elämänhallinta on hukassa tai hänellä on huono maku. Jos henkilö kituuttaa pienituloisena 20n neliön yksiössä Kalliossa tai Punavuoressa päättelen että hänellä on hurja draivi ja päättäväisyys ja hän tähtää johonkin elämässään. Helpompaa olisi ajelehtia virran mukana sinne vuokrakasarmiin.

Vierailija
44/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseisellä haastateltavalla on myös ollut huono kokemus seurustelusta vantaalaisen kanssa. Seurustelukumppanin oli vaikea ymmärtää häntä, toisin kuin nykyisen kumppanin, jolla helsinkiläisenä on samanlaisia kokemuksia. Samaan aikaan hän kuitenkin puhuu siitä, kuinka juuri syntyperäinen helsinkiläisyys, erityisesti keskustan tuntumassa asuminen, yhdistyy suvaitsevaisuuteen. Ovat kyllä löytäneet harvinaisen ylimielisen ja nolon haastateltavan.

Tätä minäkin mietin. Jos on vaikeuksia ymmärtää vantaalaisia, kuinka vaikeaa mahtaa olla ymmärtää vaikkapa turkulaisia tai kuopiolaisia, muiden kulttuureiden edustajista puhumattakaan?

No onhan ihmisillä noita ajatuksia, etteivät halua seurustella tietystä paikkaa kotoisin olevan kanssa. Itse en voi sietää savolaisia, en toista kertaa suhteeseen sellaisen kanssa lähde, niin kieroa touhua että huhhuh ja pelkästä murteen kuulemisesta nousee karvat pystyyn.

Toki tällaisia ajatuksia saa olla, mutta silloin ei ole syytä mainita suvaitsevaisuutta itselle tärkeänä arvona haastatellun henkilön tapaan.

Vierailija
45/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tyylikkään Ullanlinnan hehkuttaminen, mutta 50-luvun Laru naurattaa.

En asu Helsingissä ja ainakaan minulla ei ole ollut mitään mielenkiintoa seurata sen asuinalueiden hyviä ja huonoja puolia. Jos joku siis sanoisi asuvansa vaikka tuolla "Larussa", niin ei minulla olisi hajuakaan minkälainen paikka se on. En edes tiedä minkä lyhenne se on ja en ole kiinnostunut googlaamaankaan.

Helsinki on vain Helsinki, pääkaupunki ja siinä se, harva siitä sen enempää ajattelee.

Minä taas olen helsinkiläinen ja asuinpaikka kyllä kertoo valtavasti ihmisestä, jos nyt kyse ei ole mistään opiskelijaboksista. Asun itse kantakaupungissa ja kyllähän se meno jossain idässä ihan toisenlaista on, puhumattakaan itsetietoisista omakotitaloporvareista. 

Mitä se nyt oikeasti kertoo ihmisestä? Että on sattunut löytämään mieluisan asunnon sattumalta juuri siltä alueelta. Tai että asuu siellä olosuhteiden takia (pienituloisuus, lapsen koulu, peritty asunto josta ei ole vielä halua luopua, lyhyt matka töihin).  Vai kertoo asuinpaikka ihan valtavasti ihmisestä. Ehkä sen mielestä jonka koko identiteetti muodostuu ulkoisista seikoista.

Vierailija
46/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä ihmisillä on joku ihme illuusio päässään, että treffit loppuvat heidän kertoessaan vauraammasta asuinpaikastaan vaikka syy on muualla

Vierailija
47/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omilta tinderajoilta muistan sen, että todella monilla (miehilläkin) oli joskus profiilissaan vain postinumero.

Kieltämättä mietin näiden kohdalla; eikö teillä ole mitään muuta sanottavaa? Onko postinumero se kiinnostavin juttu teissä.

Sellaiset profiilit menivät kyllä aina vasuriin.

En ymmärrä tätä asuinpaikkapakkomiellettä.

Minuakin pidettiin näiden tyyppien toimesta ihan uunona tietämättä minusta mitään, vain sen takia että asuin hetken aikaa Tikkurilassa.

Kun muutin ulkomailta takaisin Suomeen oli pakko ottaa ensimmäinen kämppä jonka suunnilleen sai ja se oli Tikkurilassa. En olisi uskonut että törmään niin ikäviin kommentteihin. Ihan naiset kuin miehetkin (ei siis vain tinderissä) viljelivät niitä; että vain rahvaat asuvat Vantaalla, hyi joku Tikkurila yms.

En ole törmännyt missään muualla niin vahvoihin asennevammoihin mitä helsinkiläisillä on vantaalaisista.

Muuta Turkuun ja kerro olevasi Helsingistä kotoisin, asennevammaa saat kuulla tuutin täydeltä.

Vierailija
48/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän joku tukholmalainen tai vaikka newyorkilainen on lähempänä helsingin kantakaupungin kulttuuria kuin kuopiolainen. 

Tukholmalaiset ja newyorkilaiset lienevät tästä eri mieltä.

Vierailija
49/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näillä ihmisillä on joku ihme illuusio päässään, että treffit loppuvat heidän kertoessaan vauraammasta asuinpaikastaan vaikka syy on muualla

Naisen kuvaa katsoessa on ilmiselvää, että treffit loppuvat naisen rasvaprosenttiin.

Miksi hän on syönyt liikaa?

Vierailija
50/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tämä daami keskittyy puoli vuotta työhönsä. Teen itsekin uraa, mutta kyllä mun elämässä on samaan aikaan monta muuta rautaa tulessa.

En kyllä itse deittailisi kovin pitkään ihmistä joka onnistuu täyttämään koko elämänsä pelkällä työllä.

Vierailija
51/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa raflaava otsikko ottaen huomioon sen, että eihän Lauttasaari ei ole mikään eliitin tai edes vähän paremman väen asuinpaikka vaan ihan keskiluokkaisia taviksia täynnä.

Muutenkin tosi hämäriä ja rajoittuneita asenteita haastatelluilla. Jotenkin alkanut tuntumaan siltä, että Suomen yhteiskunnallinen kehitys menee taaksepäin ja suurin osa hyvin toimeentulevasta väestöstä haluaa vain vahvistaa luokkarajoja.

Laru ei kyllä ole mikään tavis keskiluokan mesta. Kun puhutaan omistusasumisesta, niin edellyttää kyllä ylempää keskiluokkaa hintatasoltaan. 

No ehkä meillä on eri määritelmät. Ne ketkä minä tunnen ovat ihan tavisväkeä 3000-5000 euron bruttotuloilla. Larusta saa vuokrakämppiä helsinkiläisittäin kohtuulliseen hintaan ja asuntojakin parhaimmillaan reilulla 200 000 eurolla, ei siellä asumiseen tarvita mitään lääkärijuristiarkkitehtiluokan tuloja.

Vierailija
52/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin kantakaupungissa asuu valtavasti "maaltamuuttaneita" kuten kuopiolaisia. Itse olen vain krunikan turkulainen, naapurissa seinäjoelta, kahden oven päässä rovaniemeltä. Helsinkiläisiin en ole onnistunut tutustumaan. Ovat vissiin liian New Yorkilaisia!

Vierailija
53/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan ihmisillä noita ajatuksia, etteivät halua seurustella tietystä paikkaa kotoisin olevan kanssa. Itse en voi sietää savolaisia, en toista kertaa suhteeseen sellaisen kanssa lähde, niin kieroa touhua että huhhuh ja pelkästä murteen kuulemisesta nousee karvat pystyyn.

Toki tällaisia ajatuksia saa olla, mutta silloin ei ole syytä mainita suvaitsevaisuutta itselle tärkeänä arvona haastatellun henkilön tapaan.

Jos kumppanille on minkäänlaisia kriteereitä, eikö senkin voi vääntää suvaitsemattomuudeksi, jos kaikki ja kaikenlaiset ihmiset eivät kerran käy.

Vierailija
54/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tyylikkään Ullanlinnan hehkuttaminen, mutta 50-luvun Laru naurattaa.

En asu Helsingissä ja ainakaan minulla ei ole ollut mitään mielenkiintoa seurata sen asuinalueiden hyviä ja huonoja puolia. Jos joku siis sanoisi asuvansa vaikka tuolla "Larussa", niin ei minulla olisi hajuakaan minkälainen paikka se on. En edes tiedä minkä lyhenne se on ja en ole kiinnostunut googlaamaankaan.

Helsinki on vain Helsinki, pääkaupunki ja siinä se, harva siitä sen enempää ajattelee.

Minä taas olen helsinkiläinen ja asuinpaikka kyllä kertoo valtavasti ihmisestä, jos nyt kyse ei ole mistään opiskelijaboksista. Asun itse kantakaupungissa ja kyllähän se meno jossain idässä ihan toisenlaista on, puhumattakaan itsetietoisista omakotitaloporvareista. 

Erilaisissa elämäntilanteissa ja sosio-ekonomisissa asemissa olevat ihmiset hakeutuvat tai päätyvät eri asuinalueille asumaan, totta kai, mutta muuten kiinnostavan oloisen deittikumppanin hylkääminen väärän asuinalueen vuoksi ei minusta osoita kovin hyvää harkintakykyä. Eihän se, että alue on profiloitunut jollain tavalla, tarkoita, että jokaikinen alueen asukas sopii tähän profiiliin.

Eniten jutussa vaivaa se, että tiedostavina, moderneina kaupunkilaisina esiintyvät haastateltavat ovat oikeasti hyvin takapajuisia. Miettikää, miltä kuulostaisi, jos pääkaupunkiseudun asuinalueiden sijaan puhuttaisiin maista ja eri maihin liittyvistä stereotypioista: "En voisi seurustella britin kanssa, sillä siellä kaikki ovat huonohampaisia jalkapallohuligaaneja."

Vierailija
55/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kumppanille on minkäänlaisia kriteereitä, eikö senkin voi vääntää suvaitsemattomuudeksi, jos kaikki ja kaikenlaiset ihmiset eivät kerran käy.

Kriteerit tietysti voi olla, mutta ihmisryhmien vihaamista ei olla yleensä pidetty suvaitsevaisena.

Vierailija
56/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun kerroin treffeillä asuvani Helsingin Konalassa ja nainen vastasi siihen, että sehän on melkein vantaalla.

Itse ihmettelin vastausta, että mitä merkitystä sillä on? Olenko ihmisenä epäkiinnostavampi jos asun lähellä Vantaata?

Vierailija
57/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellisten saari!!!

Vierailija
58/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa raflaava otsikko ottaen huomioon sen, että eihän Lauttasaari ei ole mikään eliitin tai edes vähän paremman väen asuinpaikka vaan ihan keskiluokkaisia taviksia täynnä.

Muutenkin tosi hämäriä ja rajoittuneita asenteita haastatelluilla. Jotenkin alkanut tuntumaan siltä, että Suomen yhteiskunnallinen kehitys menee taaksepäin ja suurin osa hyvin toimeentulevasta väestöstä haluaa vain vahvistaa luokkarajoja.

Laru ei kyllä ole mikään tavis keskiluokan mesta. Kun puhutaan omistusasumisesta, niin edellyttää kyllä ylempää keskiluokkaa hintatasoltaan. 

No ehkä meillä on eri määritelmät. Ne ketkä minä tunnen ovat ihan tavisväkeä 3000-5000 euron bruttotuloilla. Larusta saa vuokrakämppiä helsinkiläisittäin kohtuulliseen hintaan ja asuntojakin parhaimmillaan reilulla 200 000 eurolla, ei siellä asumiseen tarvita mitään lääkärijuristiarkkitehtiluokan tuloja.

Reilulla 200 000:lla ei kyllä perheasuntoja sieltä saa. Oma 4000/kk bruttoni ei riittäisi Larusta asunnon ostoon. Vuokrakämppiä nyt ei lasketa. 

Vierailija
59/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjussa keskustellaan siitä, mikä on asiallinen kriteeri kumppanin valinnassa ja mikä ei, ei siitä, saako mitään kriteereitä ylipäätään olla. Varmasti kaikilla on jokin näkemys asiallisista parinvalintakriteereistä, esimerkiksi se, haluaako lapsia, on useimmille hyväksyttävä peruste valita treffikumppani. Asuinalue sen sijaan ei ole samalla tavalla kriteerinä selkeä ja ymmärrettävä. Esitetyt perusteet kuulostavat ainakin minun korvaani aika umpimielisiltä.

Vierailija
60/709 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä kuvan tytyllä ole muuta keulittavaa kuin asuinpaikka. Tyyliä se ei ainakaan ole tuonut, eikä mahan ympärystää vähentänyt. Ja koska luonnekin on noin herttainen niin täys 6/5

Kiitos paljon arvokkaasta mielipiteestäsi. Taas kerran, tytöt, miehille ainoastaan naisten ulkonäöllä on väliä. Ja 'jörnimään' pitäisi päästä. Muistakaa siis ehkäisy, ei ainakaan lapsia näille kilteille palstamiehille eli ilkeille junteille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan