Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis ettekö te laita lapsen ruokiin liemikuutioita koskaan?

Vierailija
11.12.2006 |

Me kyllä keitetään makaronit lihaliemessä ja keittoihin kasvisliemikuutio. Lapsi 2v.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

*viisastelee*

Vierailija
2/31 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhia lisäaineita!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei ole järin mukava. Saan herkästi noista myös migreenin. En välitä antaa niitä lapsillekaan, jotka vielä vähemmän osaavat kertoa oireistaan ja erotella niitä.

Vierailija
4/31 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on keliakia, joten ei voi syödä noita. Ja minäkin olen tottunut jo olemaan ilman. Turhia lisäaineita, ihan totta.

Vierailija
5/31 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut jos joku kertoo että millä yrteillä ja mausteilla saa hyvän maun esim. porkkana-kukkakaalisosekeittoon niin kokeilen mielelläni. Meillä tehdään paljon sosekeittoja ja olen aina 0,5-1 kasvisliemikuutiota heittänyt sekaan koska sillä saa näppärästi korostettua vihannesten omaa makua.

ap

Vierailija
6/31 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis siitä asti kun lapsi on syönyt samaa ruokaa kuin mekin.

Vierailija
7/31 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasviksia tosiaan se 4,5%.

Suola, kovetettu kasvirasva, maissitärkkelys, arominvahvenne (E621), hiivauute, sokeri, kuivatut kasvikset 4,5 % (sipuli, selleri, porkkana, persilja, purjosipuli), soijakastike (mm. vehnä), mausteet, porkkana- ja valkosipuliuute, paahdettu sipuli, väri (E150d), aromi. Saattaa sisältää hivenen maitoa ja kananmunaa.

Suolapitoisuus nautintavalmiissa liemessä 1,0 %.

Vierailija
8/31 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon mäkin sitä sisältöä lukenut :) Jos en laittaisi sitä niin panisin kyllä ruokaan suolaa.

Kuukkelilla löysin muuten Piltinkin sivuilta ruokaohjeita joissa liemikuutioita, joten ei kai se niiiiiinn pahasta voi olla?

ap

Vierailija
9/31 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siihen itse keittoon voi laittaa esim. purjoa ja/tai palsternakkaa.

Vierailija:

Mut jos joku kertoo että millä yrteillä ja mausteilla saa hyvän maun esim. porkkana-kukkakaalisosekeittoon niin kokeilen mielelläni. Meillä tehdään paljon sosekeittoja ja olen aina 0,5-1 kasvisliemikuutiota heittänyt sekaan koska sillä saa näppärästi korostettua vihannesten omaa makua.

ap

Vierailija
10/31 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostan myös joskus näitä lisäaineettomia versioita.

Vierailija
11/31 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tuoretta sipulia siis. Mutta tota palsternakkaa en ole koittanut, pitääpä kokeilla. Selleriäkin vois kokeilla mutta sitä en ole koskaan nähnyt myytävän kuin sellasena hervottoman isona pakkauksena, ei viitsis ostaa jos käyttää kolme senttiä keittoon.

ap

Vierailija
12/31 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän äiti ei ole koskaan käyttänyt ja osaa tehdä tosi hyviä keittoja!

Vierailija
13/31 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän isäkin osaa, tosin valitettavasti tiedän hänen vinkkinsä ja se on että pitää keittää kokoon lihaa tai vihanneksia ihan samperin kauan. Ei oikein lapsiperheeseen tahdo soveltua tuo systeemi, mutta hitsin hyvää siitä tulee, itsekin joskus oon kalan romppeita keitellyt. Yleensä ei vaan ehdi millään, mutta ehkä jos valmiiksi pakkaseen tekis kuutioita?

ap

Vierailija
14/31 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

piparjuurta ja palsternakkaa soppiinsa.

Vierailija
15/31 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina käytetty liemikuutioita ja tullaan käyttämään jatkossakin. Perheestämme löytyy siis kolme keliaakikkoa, joista toinen lapsista reagoi todella pieneen määrään gluteenia oksentamalla 10 kertaa. Siis meillä ei ole ollut mitään ongelmia koko kahdeksan vuoden aikana, kunha muistaa katsoa mitä liemikuutiota käyttää ja kaupasta ostaa.

Vierailija
16/31 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältää lisäaineita (mm. natriumglutamaatti) ja transrasvaa.

Vierailija
17/31 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla edellä just lueteltiin esim. Maggin sisältö.

Vierailija
18/31 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitämä oon käyttäny jos on ollu tarve kuutioille

Vierailija
19/31 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, ettei näkyviä oireita tule jostain tuotteesta, ei tarkoita, että tuote sopii keliaakikolle. Et voi nähdä esim. tuhoja suolistonukassa.

Vierailija
20/31 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomanneet, että on olemassa myös liemikuutioita, jotka eivät sisällä natriumglutamaattia? Natriumglutamaatti nimittäin on se pahin niistä lisäaineista eli aiheuttaa monelle migreeniä ja allergisia oireita. Meillä käytössä cedovitalin kasvisliemijauhe ja luomukuutiot. Ei ole pakko ostaa niitä halvimpia ja yleisimpiä, vaan kannattaa uhrata pieni hetki siellä kuutiohyllyllä ja etsiä terveellisempi vaihtoehto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän