Mikä mua vaivaa. Parisuhde.
Seurustelen 3 vuotta aivan ihanan miehen kanssa.
Mies on aina hyväkäytöksinen, iloinen, huomioiva. Voisi sanoa että hän palvoo maata jalkojeni alla.
En keksi ainuttakaan asiaa mitä muuttaisin hänessä. Jopa seksi on täydellistä..
Tiedostan etten toista hänenlaistaan löydä.
Silti minusta tuntuu aika-ajoin siltä että haluaisin elää yksin. Tunnen parisuhteen rajoittavan vapauttani vaikka mies ei rajoita. Enkä tarkoita että haluaisin muita miehiä, en halua.
Kommentit (38)
Lopeta se helvetin kikkailu, aikuistu, sitoudu suhteeseen tai päästä ukko pois.
Just tollaset naiset pilaa miehet.
Dilemma: haluat olla yhdessä, mutta myös elää yksin. Eli syödä ja säästää kakun.
Mitäs jos ens hätään haet apua tuohon ongelmaan vaikka terapiasta, jos haluat vielä OIKEESTI olla miehen kanssa. Pari kertaakin saattaa riittää, että saat nyt ajatuksesi kasaan.
Vierailija kirjoitti:
Dilemma: haluat olla yhdessä, mutta myös elää yksin. Eli syödä ja säästää kakun.
Mitäs jos ens hätään haet apua tuohon ongelmaan vaikka terapiasta, jos haluat vielä OIKEESTI olla miehen kanssa. Pari kertaakin saattaa riittää, että saat nyt ajatuksesi kasaan.
Pääseekö julkisella terapiaan?
Kyllä haluan suurimman osan ajasta.
Jos sulla oikeasti hyvä mies, niin menisin terapiaan ja selvittäisin mikä vaivaa.
Tuttu kysyi multa miksi sä haluat eron. Mä en osannut vastata hänelle mitään.
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla oikeasti hyvä mies, niin menisin terapiaan ja selvittäisin mikä vaivaa.
En voisi parempaa saada.
Eellal kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä haluan suurimman osan ajasta.
Et, ainakaan tällaisessa tilanteessa.
Aloita vaikka tuolta: https://minduu.fi/fi/
Vierailija kirjoitti:
Eellal kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä haluan suurimman osan ajasta.Et, ainakaan tällaisessa tilanteessa.
Aloita vaikka tuolta: https://minduu.fi/fi/
Sitä ajattelinkin. Opiskelijana aika tiukkaa mutta kiitos tuosta.
Parisuhteelle vaarallisimpia uskomuksia on juuri se, että saisi olla täysin vapaasti oma 100% itsensä.
Tunnet ehkä, että nyt jokin hyvin tärkeä persoonallisuutesi osa menee suodattimen läpi(?)
Saatoit jo mainita siitä alkuviestissäsi.
Vierailija kirjoitti:
Ei parisuhteessa olo ole ihmiselle mikään luontainen tila.
Kyllähän se rajoittaa ja ahdistaa, vaikka tätä ei saisi sanoa.
Olet ap täysin normaali.
Eipä ihan sille vaikuta!
Dracula kirjoitti:
Parisuhteelle vaarallisimpia uskomuksia on juuri se, että saisi olla täysin vapaasti oma 100% itsensä.
Tunnet ehkä, että nyt jokin hyvin tärkeä persoonallisuutesi osa menee suodattimen läpi(?)
Saatoit jo mainita siitä alkuviestissäsi.
En tiedä mitä mä tunnen. Tunnen valtavaa rakkautta ja halua olla tuon miehen kanssa. Kuitenkin kotvan päästä tunnen ainoastaan hirveää ahdistusta
Eiköhän tuo sun ongelma ratkea ihan itsekseen. Tuskin tuo mies kauhean kauan jaksaa katsella sun pelleilyä. Etsii uuden täyspäisen naisen jonka tekee onnelliseksi.
N28
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuo sun ongelma ratkea ihan itsekseen. Tuskin tuo mies kauhean kauan jaksaa katsella sun pelleilyä. Etsii uuden täyspäisen naisen jonka tekee onnelliseksi.
N28
Tunsin helpotusta ja samalla hirveästi surua kun mietin tuota mahdollisuutta.
Ehkä huomaat alitajuisesti että jotain on kuitenkin pielessä. Musta tuntui samalta, jälkikäteen en käsitä mitä edes tein siinä suhteessa, minä ja suhde yhtä sairaita.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä huomaat alitajuisesti että jotain on kuitenkin pielessä. Musta tuntui samalta, jälkikäteen en käsitä mitä edes tein siinä suhteessa, minä ja suhde yhtä sairaita.
Kun ei ole mitään pielessä. Se tästä niin hullua tekeekin. Mies on tosiaan lähestulkoon täydellinen ulkoisesti ja sisäisesti.
Sua vaivaa paha sitoutumiskammo. Ehkä johtuu lapsuudesta tai aiemmista suhteista.
Pohdittavaksi, retorisia:
+Toissijainen hyöty voi sabotoida menestyksen ja pitää ihmistä paikoillaan päättämättömyydessä.
+Toissijaisen hyödyn uhraaminen ensisijaiselle hyödylle voi tuntua menetykseltä.
+ Menestymisen pelko on oikeastaan viivästetyn epäonnistumisen pelkoa,
eli, "jos saavutan ABC:n, voin menettää ABC:n ja sitten minä vasta hölmöltä näytänkin."
+ Ehkä et kaivannut ratkaisuja, halusit vain avautua ja tulla kuulluksi, mikä sekin on ok.
Sairas suhde