Onko sinulla hyvä mies/ hyvä parisuhde? Kertoisitko siitä, vastapainona kaikelle vihalle.
Tässä ei sinkkuna uskalla parisuhdetta edes yrittää, kun kuuntelee vierestä mitä parisuhde-elämä käytännössä on. Miehet vonkaa päivät pääksytysten vain sitä niin ja parisuhteen kriisit liittyy lähinnä miesten uskottomuuteen. Toki naisetkin osaa, mutta jos nainen on uskollinen niin mies pitää sitten naista itsestäänselvyytenä.
Uskottomuuteena tässä tarkoitan ihastumisia ja lähestymisiä, selvästi rajan ylittävää flirttiä ja ylipäätään huomion hakemista muilta kuin omalta puolisolta. Ns. henkistä pettämistä. Kaikille tämä ei tietenkään ole pettämistä. Elämä on varmasti helpompaa silloin.
Olisi kiva kuulla positiivisia kokemuksia hyvistä suhteista ja hyvistä miehistä. Onko niitä?
Kommentit (91)
Hyvä suhde kasvaa kun suhtautuu kumppaniinsa kuin englantilainen ketunmetsästäjä hevoseensa; ajattelee sen hyviä puolia ja sulkee silmänsä sen virheiltä.
Ei ole tarvetta vahdata miestäni, käytöksestä ja kotona viihtymisestä huomaa ettei sen koommin herraa kiinnosta jahdata muita. Ja toisinpäin. Yhdessä oltu jo 28 vuotta.
Ja minulle on turha ulista palstaukot, tunnen mieheni, te ette.
Minun puhelin on täysin naiseni näprättävissä.
Ei salailtavaa.
Mulla on ihana aviomies! Ja päivä päivältä rakastan ja kunnioitan häntä yhä enemmän, varsinkin nyt yhteisen lapsemme syntymän myötä. Hänestä on kuoriutunut todella hyvä isä ja huolehtiva puoliso. Tavattiin jo teini-iässä ja silloin oli kyllä välillå draamaa mutta kasvoimme yhdessä ja opimme virheistämme :)
Mulla on hyvä mies. Rauhallinen ja mukavaa seuraa, joka päivää kertoo rakastavansa, ei riitele turhasta, ei ole mikään addikti, tuo kukkia, kehuu, pitää sanansa ja on muutenkin aivan mahtava mies!
Minullakin on hyvä mies ja hyvä parisuhde. Tämä suhde on vasta kolme vuotta vanha, mutta me molemmat tiedämme, että tämä on se loppuelämämme suhde (olemme viisikymppisiä). Naimisissakin olin lähes kaksikymmentä vuotta hyvän miehen kanssa. Olemme edelleen ystäviä. (Hänen krooninen masennuksensa vaan teki perhe-elämästä niin raskasta, että minun piti pelastaa lapset ja itseni siitä mustasta aukosta.)
Hyviä miehiä on. Suurin osa miehistä on hyviä. Toivottavasti tulet vielä sellaista vastaan.
On hyviäkin miehiä. Omani on paitsi rakastettuni myös paras ystäväni. Meillä on hauskaa yhdessä. Kotitöistä ei riidellä, koska mies tekee niitä oma-alotteisesti eikä sotke. Seksistä ei riidellä, koska haluan ihanaa miestäni usein. Toivottavasti lapsetkin saavat tästä hyvän parisuhteen mallin.
Koen mieheeni sellaista sielunkumppanuutta, etten kehtaisi koulutettuna tieteeseen uskovana naisena sitä ääneen edes tunnustaa. Nautitaan yhdessä taiteesta, keskusteluista, läheisyydestä ja elämästä. Hän on romanttinen, hellä, älykäs, huumorintajuinen, luotettava ja suoraselkäinen, sellainen all-round hyvä ihminen. Herkkä ja huomioiva (ja silti sängyssä peto). Ihan tavallinen suomalainen mies, maailman upein.
En usko että kannattaa enää lotota, sillä olen jo saanut niin ison onnenpotkun hänessä.
Mulla on, ns. erillissuhde kylläkin mutta hyvin tasapainoinen ja onnellinen. Kumpikin ollut vaikeissa suhteissa ja käynyt läpi pari ikävää eroa niin osaa arvostaa sellasta luonnollista yhteensopivuutta niin seksuaalisesti kuin henkisellä tasolla, tuntuu et me todella kuulutaan yhteen. Molemmilla halu myös olla toiselle kiltti ja panostaa tähän suhteeseen. Pienet riidat selvitetään niin että olo on parempi niiden jälkeen, mikä on mulle uusi juttu.
Suhdetta takana tosin vasta 2v mutta alusta alkaen on ollut varma hyvä olo tästä ja yhä paremmalta tuntuu koko ajan
Ihana lukea näitä, tulee hyvä olo <3 Oon onnellinen teidän puolesta vaikken edes tunne :D
Ap
Ymmärsin että minulla oli oikeasti hyvä mies vasta sitten kun menetin hänet omaa tyhmyyttäni. - En osannut antaa arvoa kaikelle niille kodonaskareille ja minusta normaaleille puuhille, joiden luulin olevan itsestään selvyyksiä kunnes tajusin, etteivät ne monelle miehelle olekaan, vaan odottavat ja vaativat, että naisena tekisin ne.
Vierailija kirjoitti:
Koen mieheeni sellaista sielunkumppanuutta, etten kehtaisi koulutettuna tieteeseen uskovana naisena sitä ääneen edes tunnustaa. Nautitaan yhdessä taiteesta, keskusteluista, läheisyydestä ja elämästä. Hän on romanttinen, hellä, älykäs, huumorintajuinen, luotettava ja suoraselkäinen, sellainen all-round hyvä ihminen. Herkkä ja huomioiva (ja silti sängyssä peto). Ihan tavallinen suomalainen mies, maailman upein.
En usko että kannattaa enää lotota, sillä olen jo saanut niin ison onnenpotkun hänessä.
Taiteesta nauttiva sänkypeto!?! Wau!!!:) ja
Tällä palstalla ongelmat korostuu, mutta monella on asiat hyvin. Kukapa sitä ukkokultaa kehtaa hehkuttaa loputtomiin jos ystävät on juuri avautuneet siitä miten menee päin mäntyä? Vähän kuin kehuis että mepä ollaankin todella rikkaita. Eli ei niiin tyylikästä.
Miesviha ei kumpua yleensä parisuhteesta, vaan muista miehistä jotka ovat kohdelleet huonosti. Naiset ovat kohdanneet häirintää ja mitätöintiä mm. koulussa, töissä, kadulla, baareissa, netissä ja joskus jopa isien tai muiden sukulaisten taholta.
Ei jokainen nainen, eikä aina joka paikassa, mutta monessa on tuota kohdattu ja ne yhdessä tekevät varovaiseksi, epäluuloiseksi ja vihaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Miesviha ei kumpua yleensä parisuhteesta, vaan muista miehistä jotka ovat kohdelleet huonosti. Naiset ovat kohdanneet häirintää ja mitätöintiä mm. koulussa, töissä, kadulla, baareissa, netissä ja joskus jopa isien tai muiden sukulaisten taholta.
Ei jokainen nainen, eikä aina joka paikassa, mutta monessa on tuota kohdattu ja ne yhdessä tekevät varovaiseksi, epäluuloiseksi ja vihaiseksi.
Ei vaan se on ihan samanlaista vihaa kuin mihin tahansa muuhunkin väestöryhmään kohdistuva viha. Puolustelisitko rasismia samalla tavalla?
Suurin osa edellä mainituista miehistä on reilusti yli 180cm riippumatta naisen pituudesta ja siitä huolimatta että miesten keskipituus on alle 180.
Ne miehet jotka eivät ole yli 180cm eivätkä myöskään miesmallikasvoisia, tienaavat vähintään 4t€/kk ja te pariuduitte vähintään 28 vuotiaina.
Koska naiset eivät tuhlaa nuoruuttaan alle 180cm ei-mallinkasvoisiin miehiin , vaan parhaimman aineksen miehiin. Näillä parhaimman aineksen miehillä on niin paljon kysyntää, että niillä on nainen joka sormelle, mutta naisia ei haittaa olla haaremissa. Sitten kun ikä lähenee 30 ja hauskanpidot ja elämästä ja seksistä nauttimiset on jo takana, asetutaan aloilleen jonkun tylsän, epäseksikkään betamiehen kanssa, joka tienaa hyvin, on kunnollinen, vaihtaa vaippoja jne. Hänelle ei ole luvassa sitä rakkautta ja kuumaa seksiä, mitä sama nainen on antanut hokipojille ja muille alfa miehille viimeiset 15 vuotta. Tämä betamies ei mitenkään vedä vertoja niille alfoille jonka kanssa tämä nainen on ollut, sillä niillä alfoilla oli vaan yksinkertaisesti paremmat geenit. Mikään mitä betamies tekee, ei voi herättää samanlaista kiihkoa, mitä nainen on jo aiemmin kokenut alfojen kanssa. Siksi tulee ilmenemään pihtausta, pettämistä, avioero.
Miulla on kiva mies ja hyvä parisuhde.
Ollaan tunnettu yli 30v. ja oltu yhdessä 20v.
Meillä on kaksi lasta, joista toinen jo muuttanut pois kotoa.
Ollaan ku paita ja peppu, koskaan ei kyllästytä toistemme seuraan/juttuihin. Ollaan monella tavalla tosi erilaisia, mutta ajatu- ja arvomaailmat hyvin samankaltaisia. Meillä on vahva yhdessä tekemisen tunne. Molemmilla on omia kavereita ja harrastuksia, mutta päivän paras hetki on kuitenkin kun pääsee omaan kotiin.
Riitelemme harvoin, usein syynä on jokin täysin ulkopuolinen asia, joka purkautuu turhaan kotona. Osaamme molemmat pyytää anteeksi ja antaa myös.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä suhde kasvaa kun suhtautuu kumppaniinsa kuin englantilainen ketunmetsästäjä hevoseensa; ajattelee sen hyviä puolia ja sulkee silmänsä sen virheiltä.
Juuri näin. Kun paha paikka tulee, palautan aina mieleen miehen hyviä puolia ja kaikkea, mitä se on minun eteeni tehnyt. Tiedän, ettei minunkaan kanssa ole aina niin helppoa ollut.
Meillä on hyvä parisuhde. Rakastetaan toisiamme ja vietämme paljon aikaa yhdessä. Toki riidellään nykyään aika paljon kun meillä on 5kk ikäinen vauva ja olemme jatkuvasti univelassa ja kiukkuisia. Riidat aina sovitaan ja jatketaan eteenpäin. Mies hoitaa oman osuutensa kodista ja vauvan hoidosta.
3 vuotta. Tein tästä oman aloituksenkin.
Ahdistun tosi helposti ja vetäydyn pois.