Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun 13-vuotias poika vain pelaa ja katsoo telkkaria :(

Vierailija
06.07.2023 |

Yritän ehdottaa juttuja, mutta hän ei innostu tai jos innostuu niin se toteuttaminen ottaa todella ison ajan (joudun muistuttamaan ja pyytämään ja rankuttamaan, että lähetään nyt). Kavereita hän ei tapaa. Siinäkin olen yrittänyt kannustaa, mutta ei vain halua ottaa kehenkään yhteyttä. Tänään minulla meni kuppi nuorin, ja raivosin hänelle, että hän ei tee muuta kuin pelaa ja katsoo telkkaria. Sekin kääntyi lopulta minua vastaan, tietenkin. Lapsi pärjää koulussa ja siksi huoliin, jotka minä näen, ei suhtauduta vakavasti. Pelkään mitä hänestä tulee 10 vuoden päästä. Ei hän älykkyydellään pärjää jos aktiivisuus on nolla ja sosiaaliset taidot taaperon tasolla. Mitä minun pitäisi tehdä? Jatkaa hänen rashaamistaan paikkoihin ja keksiä kaikki puuha jatkossakin itse?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yritän rajoittaa hänen pelaamistaan hän alkaa sekoilla ja uhkailee, että tekee jotain tavaroilleni. On tehnytkin. Koska olemme melko pienituloisia niin sillä on merkitystä. Hän on ollut sossun asiakas aiemmin sekä käynyt nepsyvalmennuksen. Ne ovat nyt loppuneet, koska kaikki vain kehuvat minun hienoa lastani

Mitään muuta en halua kuin sitä että olisi aktiivinen ja tekisi vaikka jotain tyhmääkin, eläisi. Puolestani koulukin voisi mennä huonommin, koska on pärjännyt aina. On surullista katsoa tuota vierestä.

Vierailija
22/58 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään monet nuoret ovat netissä, kaverisuhteet on siellä. Elämä on muuttunut tosi paljon viime vuosikymmeninä, eikä nuoruus enää kulu ulkona. Eihän tuolla ulkona ikinä oikein edes näe lapsia tai nuoria. Anna nuoren elää omaa nuoruuttaan rauhassa, jos ei itse valita tilanteesta. Todennäköisesti kavereita on netissä ja elämä on ihan ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma on todella monella. Nyt todella tärkeää on pyrkiä luomaan hyvää keskusteluyhteyttä lapseen. Se ei tapahdu haukkumalla ja arvostelemalla vaan kiinnittämällä pojan huomiota hänen hyviin puoliinsa ja oikein tekemisiinsä. Itsevarmuuden kohentuessa myös sosiaaliset tilanteet helpottuvat.

Vierailija
24/58 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tiedät missä hän on.

Oletko kuullut murrosiästä? Ehkä hän on lomalla koulun sosiaalisuudesta ja stressistä. Anna hänen olla. Voit tietysti muistuttaa liikunnan tärkeydestä.

Vierailija
25/58 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kuuluin tuon ikäisenä jo jengiin.

Pojilla pitäisi olla jengejä jotka tuo turvallisuuden tunnetta ja itsetuntokin kasvaa jengin mukana.

Se on sukupuolelle sopiva tapa olla metsästysporukka jossa kasvaa aikuiseksi.

Ihminen on laumaeläin.

Moni urheiluseura tai joukkue ajaa saman asian ja työpaikatkin voidaan luetella eräänlasiksi jengeiksi. Totta mooses!

Vierailija
26/58 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävitä pelikone

Vierailija
27/58 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet nuoret, varsinkin pojat, on nykyään valtavan yksinäisiä. Onko hänellä kavereita ?

Pelaaminen jne. saattaa olla keino hallita yksinäisyyden tuomaa ahdistusta.

Poikaan kannattaa yrittää saada kontaktia hyvällä, juttelemalla jne. Ettei ihan eristäydy.

Peruskoulussa ja toisella asteella pitäisi tehdä paljon vaikka paritöitä, ryhmätöitä jne. Vaihtelevissa porukoissa jotta nuoret voisivat tutustua luontevasti.

Tuossa iässä ihmisuros tarvitsee jengin tullakseen vahvaksi yksilöksi.

Ihminen on laumaeläin.

Vierailija
28/58 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina puhutaan, että on kasvattajan vika, ja varmasti johonkin pisteeseen saakka onkin. Itselläni on kaksi teiniä, joista toinen olisi koko ajan laitteissa kiinni, ja toinen on aktiivinen ja harrastaa ja ulkoilee yms. Molemmat hyviä koulussa. Sama kasvatus, eri lopputulos.

Vierailija
29/58 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normia. Hän on murkkuikäinen, on lomalla.

Anna pelata. Ei siinä mitään pahaa ole.

Ja ihan typerää on raivota ja pakottaa mihinkään, välit siinä vaan huononee.

Mulla on 2 poikaa, 2 vuotta ikäeroa.

Nyt parikymppisiä.

Tuon ikäisenä kanssa pelailivat lomilla paljon kavereiden kanssa.

Heillä siellä pitkäaikaisia kavereita.

En koskaan suuttunut siitä, että kesällä pelailivat, olin onnellinen kun eivät halunneet olla myöhään ulkona, eivätkä ryyppäilleet ja hölmöilleet.

Pikkuhiljaa kun ikää tuli, alkoivat viihtyä enemmän ulkona.

Ja nyt kumpikin jo ammateissa, ja töissä.

Kyllä se sitä pikkuhiljaa kannustamalla menee, ja ei sen koulumenstyksenkään tarvitse olla huippua.

Teini-iässä ne hormoonitkin heiluu hetkessä, mieli ailahtelee ja on tunnemyrskyjä.

Anna levätä, kohtahan ne koulutkin alkavat.

Tsemppiä teille.

Vierailija
30/58 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä poikasi on hyvällä tiellä. Työttömyys on todennäköisesti hänenkin kohtalo ja hän opiskelee tällä hetkellä tyytymään osaansa ja viihtyy siinä.

Mikä siinä on niin väärin kun luontaisesti siirtyy syrjään, kun ei palkanmaksulle löydy halukkuutta tässä maailmassa ja yhteiskunnassa?

Tuet ja pelimaailma on ihan hyvä vaihtoehto. Hänen elämänsä ainoana ja viimeisenä naishahmona voisit osoittaa rakkautta ja ymmärrystä taholtasi. Hän ei todellakaan kaipaa negatiivisia tunteita, koska niitä hän tulee kokemaan tulevaisuudessa naissukupuolelta liiaksikin maailmassa, jossa mies ei enää ole mitään.

Vierailija
31/58 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä telkkari roskiin ja katkaise puhelinliittymät.

Vierailija
32/58 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet nuoret, varsinkin pojat, on nykyään valtavan yksinäisiä. Onko hänellä kavereita ?

Pelaaminen jne. saattaa olla keino hallita yksinäisyyden tuomaa ahdistusta.

Poikaan kannattaa yrittää saada kontaktia hyvällä, juttelemalla jne. Ettei ihan eristäydy.

Peruskoulussa ja toisella asteella pitäisi tehdä paljon vaikka paritöitä, ryhmätöitä jne. Vaihtelevissa porukoissa jotta nuoret voisivat tutustua luontevasti.

Tuossa iässä ihmisuros tarvitsee jengin tullakseen vahvaksi yksilöksi.

Ihminen on laumaeläin.

Näin on. Kavereita täytyy olla. Jengi-sanalla on huono klangi nykyään.

Vierailija
33/58 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa iässä yleensä pojat lähetettiin TUL:lin urheiluseuran leireille kasvamaan miehiksi.

Vierailija
34/58 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että tietokone meni rikki, ja ei ole varaa ostaa uutta.

Vierailija
35/58 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suviseuroille mars.

Tuo on noita uskonnottomien ongelmia.

Vierailija
36/58 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali varhaisteini. Mitäs annoit sille älypuhelimen.

Vierailija
37/58 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti mitä Rasmukselle kävi! Vois olla pahemminkin.

Vierailija
38/58 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikkapellolle moporahoja tienaamaan.

Vierailija
39/58 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä sama. Tosin pelaa usein kavereiden kanssa netissä. Mut eivät näe lomalla. Koska ei oo mitään tekemistä. Kun kaikkia nuoeria ei kiinnosta polttaa tupakkia ja käyttää aineita. Eikä riekkua kaupungilla.

Eihän tässä maailmassa saa tehdä enää mitään. Tupakki on epäterveellistä ja alkoholi vasta onkin syöpää aiheuttava liuotin joka tyhmentää pään.

Seksikin on vaarallista ja haastavaa.

Ei nuorille ole enää tässä maailmassa mitään, kun kaikki kielletään ja kaikelta pyritään suojelemaan.

Ei siinä auta kuin istua koneelle ja tehdä kaikkea virtuaalisesti. Kun ilotulitteidenkin ampuminen jopa uutenavuotena on kiellettyä ja laitonta, niin mitä vittua oikeesti.

Vierailija
40/58 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh-äidin tuotos: syrjäytynyt poika. Isä häädettiin perheestä aikoja sitten, ei miehen mallia, ei mitään. Toivotaan että netti- ja pelimaailma pelastaa, löytää sieltä jotain mielekästä tekemistä itselleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan