Yksityisyydensuoja sairaalassa
Vietin viikon sairaalassa ja jäin miettimään kun kaikki huonekaverit kuulee lääkärin/hoitajan kierroksella kaikki vaivat + labroja ottaessa pitää ääneen vielä oma henkilötunnuskin luetella.
Ei mulla itsellä mitään salaista ollut, mutta olihan se mielenkiintoista kuunnella millaista veriripulia joillain on.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Joskus olen ollut osastolla, missä liikkumaan pystyvät potilaat kävelivät itse lääkärin huoneeseen. Hoitaja haki potilaan paikalle. Vuodepotilaiden kohdalla henkilökunta kysyi kauniisti jos liikkumakykyiset huoneesta menisivät päiväsaliin hetkeksi.
Toimii varmasti osastolla jossa toivutaan jostain ja lääkäri käy kerran päivässä. Itse jouduin sairauskohtauksen jälkeen kuntoutusosastolle ja oli telegrafialaite, otettiin kokeita ja lääkäriä kävi monesti ja muuta tyyppiä. Meitä kuskattiin kutakin tutkimuksiin jne...sotuja kyseltiin siis montakertaa päivässä ja muuta ei ois ehtiny kun ravata pois huoneesta tai tietosuojan takia jonnekin pois. Eipä kyllä jääny huonekavereista mieleen kun etunimet vaikka tiedot kuuli monesti päivässä. Eikä kiinnostanut kuunnella. Tosiaankin pienin murheista kun muutenkin elämä ollut hilkulla.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä teet sairaalassa, jos olet kiinnostunut naapurisängyn potilaan veriripulista? Krapulahoidossa?
Kun olen ollut sairaalassa, kunto on ollut niin huono, että en ole jaksanut edes kuunnella naapurin ongelmista. Osa näköjään viettää lomiaan lähes ilmaisessa täyshoidossa , ei ihme, että terveydenhoito on ongelmissa.
Kyselin kyllä muita mahdollisuuksia, mutta ei kuulema ole muuta tapaa saada antibioottia suoneen kuin maata osastolla.
Taas sama aloitus.