Treffit tosi kivan miehen kanssa, jolla kuitenkin outo harrastus
Kävin treffeillä vajaa 30v miehen kanssa. Juttu luisti tosi hienosti ja oli tosi huumorintajuinen jne. Kävimme ravintolassa syömässä ja menimme siitä hänen asunnolleen tarkoituksena ottaa vielä drinkit. Asunto oli muuten kiva ja siisti, mutta ympäriinsä oli kaikenlaista lentokoneisiin liittyvää rekvisiittaa. Parvekkeella oli viritettynä kaukoputki ja kiikarit, joilla kertomansa mukaan katselee Vantaalle meneviä lentokoneita. Pääsin kuuntelemaan myös lennonjohtoa radiosta (hänellä oli siis sellainen erikoisradio, josta nuo kuuluu) ja innoissaan selitti kaikki, mitä mikäkin radiossa puhuttu tarkoittaa ja katseltiin jostain nettisivulta kun joku kone nousi ilmaan samalla kun kuunneltiin sitä lennonjohtoa. Jäi vähän outo fiilis noista treffeistä, vaikka mies oli muuten tosi mukavan oloinen. En ole koskaan kuullut, että aikuinen mies harrastaisi mitään tuollaista. Mitä mieltä olette, miten tässä pitäisi edetä?
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Treffit ja olette ensi kertaa miehen kotona. Ja mies keskittyy lentokoneisiin. Tuo ennustaa tosi hyvin, millainen parisuhde tulisi olemaan. Miestä ei kiinnosta naiset, vaan se harrastus. Sellaisia miehiä on aika paljon.
Ei, vaan se haluaa jakaa itselleen tärkeä asian itselleen tärkeän ihmisen kanssa. Siitähän tuossa oli kyse.
Minä ja mieheni keskustelimme ensitapaamisella (tavattiin kotibileissä) suurin osa ajasta hiihtämisestä ja retkeilystä. Taivas, miten ihanaa oli tavata joku, jonka kanssa saattoi puhua omista tärkeistä asioista. Onnellista yhteiseloa taustalla nyt kohta 20 vuotta.
Niinpä. Se uusi ihmissuhde ei ole tärkeää vaan siitä harrastuksesta jaarittelu. Jos sinulla nyt jotenkin meni ohi etkä osannut rivien välistä lukea, niin ap:n mielestä tämä lentojuttu ei suinkaan ollut maailman ihanin ja kiinnostavin aihe mistä hän haluaisi puhua läpi yön ja joka päivä seuraavat 20 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Kukin tyylillään, minä olin kiinnostunut naisesta eka treffeillä kun hän minun luonani kävi.
Sellaisia miehiä saisi oikeasti olla enemmän, jotka ovat kiinnostuneita naisesta jota deittailevat. Itse annan paljon vikoja anteeksi, jos miehestä vain näkee että hän tykkää naisista.
Pakko kommentoida aihetta liipaten. Minulla on tapailua varsin kiinnostavan ja fiksun miehen kanssa. Hän on intohimoinen elokuvaharrastaja. On pyhittänyt kodistaan yhden huoneen kokonaan tälle harrastukselle ja laittaa katsomistaan leffoista arvostelut johonkin sovellukseen.
Aluksi vähän kavahdin tätä, mutta nyt ihailen omistautuneisuutta. Jos on rakas harrastus, niin hienoa että panostaa siihen muilta kyselemättä. Antaa energiaa ja näkemystä muillekin elämänalueille, kunhan ei nyt aivan lähde käsistä.
Olet törmännyt autistiin,Aspergerin, jonka pakonomainen kiinnostuksenkohde on koneet. Aspergerin kanssa on mahdoton jakaa elämänsä, sillä hänen tunnekykynsä ei ole normaali-ihmisen kaltainen. Sen kertoo jo se, miten loputtomasti mies selittää kiinnostuksenkohteestaan - huomaamatta ja siksi välittämättä yhtään, kiinnostaako sinua vai ei. Aspergerin kanssa koko elämä voi olla yhtä tunteettomuuden suota.
Sinänsä ei yllätä etteivät naiset osaa itse edes päättää kuinka pitäisi edetä jonku miehen tapaamisen jälkeen.
Tietyissä maissa on asiaa osattu käsitellä oikein, ja naisen pientä päätä vaivaavat asiat otetaan suosiolla kyvykkäämpien, eli miesten hoidettavaksi.
Oletko ap harkinnut muuttoa esim. afganistaniin tai saudeihin?
Luulin, että kämppä olisi ollut täynnä jotain hentai-julisteita.
Mitä outoa lentokoneharrastuksessa on? Ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Olet törmännyt autistiin,Aspergerin, jonka pakonomainen kiinnostuksenkohde on koneet. Aspergerin kanssa on mahdoton jakaa elämänsä, sillä hänen tunnekykynsä ei ole normaali-ihmisen kaltainen. Sen kertoo jo se, miten loputtomasti mies selittää kiinnostuksenkohteestaan - huomaamatta ja siksi välittämättä yhtään, kiinnostaako sinua vai ei. Aspergerin kanssa koko elämä voi olla yhtä tunteettomuuden suota.
Kaikilla tapaamillani naisilla lienee siis Aspergen. Ne jauhaa vaikka mistä eikä tajua yhtään ettei minua (tai miehiä yleensä) kiinnosta pätkääkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Treffit ja olette ensi kertaa miehen kotona. Ja mies keskittyy lentokoneisiin. Tuo ennustaa tosi hyvin, millainen parisuhde tulisi olemaan. Miestä ei kiinnosta naiset, vaan se harrastus. Sellaisia miehiä on aika paljon.
Ei, vaan se haluaa jakaa itselleen tärkeä asian itselleen tärkeän ihmisen kanssa. Siitähän tuossa oli kyse.
Minä ja mieheni keskustelimme ensitapaamisella (tavattiin kotibileissä) suurin osa ajasta hiihtämisestä ja retkeilystä. Taivas, miten ihanaa oli tavata joku, jonka kanssa saattoi puhua omista tärkeistä asioista. Onnellista yhteiseloa taustalla nyt kohta 20 vuotta.
Niinpä. Se uusi ihmissuhde ei ole tärkeää vaan siitä harrastuksesta jaarittelu. Jos sinulla nyt jotenkin meni ohi etkä osannut rivien välistä lukea, niin ap:n mielestä tämä lentojuttu ei suinkaan ollut maailman ihanin ja kiinnostavin aihe mistä hän haluaisi puhua läpi yön ja joka päivä seuraavat 20 vuotta.
Jep, kaiken mitä mies tekee pitää liittyä naiseen tai sen etuihin.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa aivan loistavalta. Miehellä on hyvä itsetunto eikä häpeile harrastustaan. Tietysti joka homma voi mennä överiksi, mutta tuo ei siltä kuulosta.
Paljon parempi tuo on, kuin padelia harrastava hyppyritukka, joka käy suomipop festareilla. Itseäni ei kiinnosta nämä samasta muotista olevat massaan sulautujat.
Mä en ole padelia harrastava hyppyritukka enkä käy festareilla, mutta susta saa aika omahyväisen mielikuvan. Mä en ole ikinä tajunnut, miten joidenkin mielestä kaikki, jotka tykkää massajutuista on jotenkin huonompia. Ehkä se hyppyritukka oikeasti tykkää padelista ja harrastaa sitä sen takia eikä vaan sen takia, että muutkin käy, vaikka itse vihaa padelia. Miten se, että tykkää jostain suositusta harrastuksesta, tekee ihmisestä vähän huonomman kuin, että tykkää jostain vähemmän suositusta harrastuksesta?
Kyllä ryyppääminen ja huoraaminen olisi paljon miehekkäämpiä harrastuksia.
Jos lähipiirissäsi on pääosin "normoja", niin tietenkin se näyttää oudolta jos jollakin on intohimoinen harrastus. Monesti miehillä harrastuksiin hurahdetaan täysillä. Joskus mukana voi olla ripaus autistisuutta. Ei kuitenkaan välttämättä kovin näkyvää autistisuutta. Yksi tietämäni tyyppi harrastaa lentosimulaattoreita. Osaa Boeing 777:n lentskarin manuaalin yms ulkoa. Lievästi autistifibat kyllä tulee, vaikka tyyppi ehkä näennäisesti pärjää sosiaalisissa suhteissa.
Minä näen intohimoisen harrastamisen positiivisena asiana. Olisi mukavaa, jos olisi sellainen miesystävä, jonka aika kuluisi oman mielenkiintoisen harrastuksen parissa. Niinpä minäkin saisin keskittyä omiini eikä tulisi valitusta siitä, että käytän paljon vapaa-aikaani harrastuksiini.
Tällä hetkellä on vähän sellainen tilanne, että miesystävää harmittaa, kun minulla menee niin paljon aikaa harrastuksiin. Tavatessamme hän tosin sanoi, että on aina haaveillut kestävyysurheilua harrastavasta naisystävästä. Jokin tässä ei nyt mielestäni täsmää :-D
Harrastus ok sinänsä, mutta vähän outoa, jos koko kämppä täynnä jotain siihen liittyvää kamaa. En oikein kyllä ymmärrä viehätystä aiheeseen. En jaksaisi, jos itse joutuisin kuuntelemaan jotain lennonjohtoa illat. Ei voisi nimittäin vähempää kiinnostaa.
Onks kyseinen mies pitkä ja blondi
Ei kai tuossa muuta ongelmaa ole, mutta yhteen muuttaessa sisustus voi kärsiä jos miehellä liikaa harrastus roinaa...:)Ihan fiksu harrastus, joten en nyt ihan alkumetreille sen takia jättäisi.
Harmi, ettei teidän juttu oikein lähtenyt lentoon .