Ymmärtääkö ihmiset, että monet työttömät ovat vaikkapa työttömyyskassan jäseniä, eli kustantavat itse osittain työttömyytensä?
Ihmiset huutelevat täällä jatkuvasti siitä, miten epäreilua on, että työssäkäyvät "joutuvat" kustantamaan työttömien elämää. Onko oikeasti niin, että ihmiset eivät ole kuulleet vaikkapa työttömyyskassasta? Johon siis itse työuran aikana maksetaan rahaa, jotta on sitten paremmat rahat, jos joutuu työttömäksi? Ihme propagandaa. Lisäksi jotkut ovat olleet töissä pitkään ennen työttömyyttä, ja maksaneet isojakin veroja, ja voivat taas nousta työttömyydestä siihen samaan asemaan.
Kommentit (146)
Vierailija kirjoitti:
Kassat nostakoot vakuutusmaksunsa 20-kertaisiksi. Sitten niistä voidaan maksaa ansiosidonnaiset käymättä ahkerien veronmaksajien kukkarolla.
LOPETA VALEHTELU!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, kyllä minä olen veroja maksanut, mikä ongelma sulla on? :D
Veroja olemme maksaneet myös kaikki mekin, jotka emme heittäydy työttömiksi!
Vai että ihan työttömäksi "heittäydytään". Sä oletkin sitten sellainen oikein kunnon kusipää näköjään :D
Anteeksi, jos herkkiä tunteita loukkasin. Kaikki tuntemani työttömät vain ovat selvästi myötävaikuttaneet tilaansa. Työn pitää olla "omalta alalta", kotikylästä ei tietenkään voi pois muuttaa, TES-palkat eivät kelpaa...
Kieltäydyin 23€/h palkasta, koska lähdin opiskelemaan kolmatta ammattia.
T: Luokkahitsari/asentaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kassa ei rahoita ansiosidonnaisia työttömyyskorvauksia. Verovaroista ne menee! Liitot ja vasurit vaan valehtelee tosta. Ihan tosi. Ota selvää asiasta.
Ei mene ja sinä olet idiootti
Kyllä idiootti muuten menee. Ei eläkeläiskään ole maksaneet omaa eläkettään vaan työssäkäyvät sen maksaa!
LOPETA VALEHTELU!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta heittäydytte, kun irtisanomissuojaa heikennetään. Nuoria nättejä blondeja on pomojen kivampi katsella työpaikalla ja oma poikakin lopettaa kohta opinnot.
Työnantajathan ihan varmasti haluavat ammattitaidottomia työntekijöitä ammattitaitoisten tilalle. LOL :D
Miksi nuoret olisivat huonompia työntekijöitä? Päinvastoin. Osaaminen on yleensä ajan tasalla ja jaksavatkin paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kassakaapissa ei rahoita ansiosidonnaisia työttömyyskorvauksia. Verovaroista ne menee! Liitot ja vasurit vaan valehtelee tosta. Ihan tosi. Ota selvää asiasta.
LOPETA VALEHTELU!
Sinä se tässä valehtelet!
Missä muka valehtelen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta heittäydytte, kun irtisanomissuojaa heikennetään. Nuoria nättejä blondeja on pomojen kivampi katsella työpaikalla ja oma poikakin lopettaa kohta opinnot.
Työnantajathan ihan varmasti haluavat ammattitaidottomia työntekijöitä ammattitaitoisten tilalle. LOL :D
Työttömiä on palkkatuella esim. valtion virastoissa asiakaspalvelussa.
https://www.suomi.fi/palvelut/tyollisyysmaararaha-valtion-virastolle-ta…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai että ihan työttömäksi "heittäydytään". Sä oletkin sitten sellainen oikein kunnon kusipää näköjään :D
Anteeksi, jos herkkiä tunteita loukkasin. Kaikki tuntemani työttömät vain ovat selvästi myötävaikuttaneet tilaansa. Työn pitää olla "omalta alalta", kotikylästä ei tietenkään voi pois muuttaa, TES-palkat eivät kelpaa...
Kyllä me, Hönö, sun valehtelu jo tunnetaan! Voisit lopettaa sen!
Vierailija kirjoitti:
Kassat nostakoot vakuutusmaksunsa 20-kertaisiksi. Sitten niistä voidaan maksaa ansiosidonnaiset käymättä ahkerien veronmaksajien kukkarolla.
Vakuutusmaksut eivät mene kassoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ymmärtääkö ihmiset, että ei se raha työttömyyskassoilta tule vaan työssäkäyviltä veronmaksajilta. se kassa on vaan yksi byrokraattilaitos siinä välissä.
Jokainen ansiosidonnaista saava on myös tehnyt töitä. Työssäoloehtokaan ei noin vaan täyty. Oletko työllisyysrahastosta koskaan kuullut?
kiva kun vastasit ihan johonkin muuhun asiaan kuin edellinen viesti, mutta edelleenkään se raha ei tule työttömyyskassoilta
Työttömyysetuuksien rahoituksesta on säädetty oma laki (555/1998). Lain mukaan valtio rahoittaa palkansaajan ansiopäivärahasta perusosan, työttömyyskassat 5,5 % ja työttömyysvakuutusrahasto (TVR) loput.
Ymmärrätkö edelleenkään miten tämä asia on?
ymmärrätkö itse edes omaa tekstiäsi. juuri itsekin totesit, että kassat maksavat vain 5,5% ja loput tulee yhteiskunnalta
Sä olet tyhmä.
Sinä se tässä nimittelet muita ryhmiksi, vaikka sulle kerrotaan vain ja ainoastaan totuus. Kas kun et heiluttele vielä natsikorttia.
Työttömyysetuuksien rahoituksesta on säädetty oma laki (555/1998). Lain mukaan valtio rahoittaa palkansaajan ansiopäivärahasta perusosan, työttömyyskassat 5,5 % ja työttömyysvakuutusrahasto (TVR) loput.
Tuossa on sinulle totuus
No tässä ei kyllä ole mitään ristiriitaa. Veronmaksaja maksaa siis sinunkin mukaan käytännössä melkein koko ansiosidonnaisen.
LOPETA VALEHTELU!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me, Hönö, sun valehtelu jo tunnetaan! Voisit lopettaa sen!
Täällä palstalla on monta hönöä.
Kaupungin ja valtion työntekijöitä voidaan kohta irtisanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö what???
Hetkinen
.
Juu työttömyys kassa maksaa työttömälle kyllä, mutta valtio maksaa kassalle ne rahat jotka annetaan työttömälle!!!
.
Näin se menee!!!!!Työtön on kassan korvauksille päästäkseen tehnyt töitä, joskus jopa kymmeniä vuosia, ennen kuin tarvitsee korvauksia. Siinä on veroja, työttömyysvakuutusta ja kassan maksuja maksettu.
Voi olla joo, mutta niistä ei makseta sun ansiosidonnaista.
.
Valtio maksaa sen
Älä valehtele. Valtio maksaa vain sen perusosan kuten kelan korvauksia saaville. Loput tulee työttömyyskassalta ja työttömyysvakuutusrahastolta jonka rahoittavat työnantajat ja työntekijät yhdessä.
Kassani jäsenmaksu on 42 euroa vuodessa, mikä on huomattavasti vähemmän kuin mitä ansiosidonnainen päivärahani olisi päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa taas typerä aloitus!
SItä varten maksellaan LIITON maksuja, jotta SAA ansiosidonnaista jos joutuu työttömäksi/lomautetuksi jnejne...tai sitte pelkän kassan maksut
Ei ne jäsenmaksut riitä tuohon ansiosidonnaiseen, veronmaksajien pussista se raha tulee.
Mutta siellä veronmaksajana se työtönkin on ollut ennen työttömäksi jäämistään. Joo, joo. Onhan niitä elämäntapatyöttömiäkin, mutta eiköhän ne ole aika marginaalitapauksia. Ja työtön maksaa 20% veroja työttömyyskorvauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nuoret olisivat huonompia työntekijöitä? Päinvastoin. Osaaminen on yleensä ajan tasalla ja jaksavatkin paremmin.
Mutta kokemus puuttuu. Ja ihan yhtä lailla niitä vanhempienkin työntekijöiden osaamista päivitetään asioiden muuttuessa. Kyllä työpaikoilla tarvitaan niin vanhoja konkareita kuin uusia oppimassa vanhemmilta ja tuomassa tuoretta näkökulmaa. Koulunpenkiltä saat perustiedot, todellinen oppiminen tapahtuu vasta työtä tekemällä ja se oppiminen jatkuu läpi työuran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ymmärtääkö ihmiset, että ei se raha työttömyyskassoilta tule vaan työssäkäyviltä veronmaksajilta. se kassa on vaan yksi byrokraattilaitos siinä välissä.
Jokainen ansiosidonnaista saava on myös tehnyt töitä. Työssäoloehtokaan ei noin vaan täyty. Oletko työllisyysrahastosta koskaan kuullut?
kiva kun vastasit ihan johonkin muuhun asiaan kuin edellinen viesti, mutta edelleenkään se raha ei tule työttömyyskassoilta
Ymmärrätkö edelleenkään miten tämä asia on?
ymmärrätkö itse edes omaa tekstiäsi. juuri itsekin totesit, että kassat maksavat vain 5,5% ja loput tulee yhteiskunnalta
Sä olet tyhmä.
Sinä se tässä nimittelet muita ryhmiksi, vaikka sulle kerrotaan vain ja ainoastaan totuus. Kas kun et heiluttele vielä natsikorttia.
Tuossa on sinulle totuus
No tässä ei kyllä ole mitään ristiriitaa. Veronmaksaja maksaa siis sinunkin mukaan käytännössä melkein koko ansiosidonnaisen.
Et taida tietää mistä raha sinne vakuutusrahastoon tulee? Se tulee palkansaajilta ja työnantajilta ei valtiolta. Sen saatanan perusosan maksaa valtio kaikille. Valita siitä. Sitähän ne pitkäaikais- ja elämäntapa työttömät nauttivat. Jos työttömyyspäivärahan perusosa on n. 37€/pv ja itse saisin ansiosidonnaista 100€/pv, niin mistä silloin tulee suurin osa rahasta? Valtio maksaa saman määrän olet sitten kassan jäsen tai et. Ei ole sinulta pois jos maksan omasta palkastani lisäturvaa mahdollisen työttömyyden varalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TES-palkkoja ei myöskään kohta enää ole.
Esimerkiksi noin 66 000 rakennusliittolaista voi olla vähän eri mieltä tuosta asiasta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kassa ei rahoita ansiosidonnaisia työttömyyskorvauksia. Verovaroista ne menee! Liitot ja vasurit vaan valehtelee tosta. Ihan tosi. Ota selvää asiasta.
LOPETA VALEHTELU!
Turha tuommoisen kanssa on asiasta kiistellä, kun ei näytä olevan tietoa asioista. Kuvitelkoot näin jos se sen oloa helpottaa. Hyvät naurut näiden jutuista aina saa.
Valtio maksaa ansiosidonnaisen saajille ihan yhtä paljon kuin kelan korvauksia saavalle. Suurin osa ansiosidonnaisen määrästä tulee työllisyysrahastolta, jonka omistavat työmarkkinaosapuolet joihin ei valtio kuulu. Sama rahasto rahoittaa myös aikuiskoulutusta joka on jokaisen saatavilla jos vain haluaa osaamistaan päivittää. Valtion osuus on sekä kelan että ansiosidonnaisen saajille sama eli n. 37€/pv.
Vierailija kirjoitti:
Työttömänä maksan korvauksista myös veroja 20%.
Töissä ollessani pikkupalkalla veroprosentti ei ollut kuin 10-13 %
Yhteskunta maksaa (ansiosidonnaisestakin osan), ja yhteiskunta saa. Yhteiskunta voisi myös maksaa sinulle satasen enemmän per kuukausi, jos ottaisi satasen kuussa enemmän veroa. Noin karkeasti kuvailtuna.
Kyllä sä jostain sen löydät googlaamalla. Mulla on älypuhelin tässä niin en osaa valitettavasti linkata sillä. Mä en tiiä pystyykö tällä edes linkkaamaan.