Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ymmärtääkö ihmiset, että monet työttömät ovat vaikkapa työttömyyskassan jäseniä, eli kustantavat itse osittain työttömyytensä?

Vierailija
06.07.2023 |

Ihmiset huutelevat täällä jatkuvasti siitä, miten epäreilua on, että työssäkäyvät "joutuvat" kustantamaan työttömien elämää. Onko oikeasti niin, että ihmiset eivät ole kuulleet vaikkapa työttömyyskassasta? Johon siis itse työuran aikana maksetaan rahaa, jotta on sitten paremmat rahat, jos joutuu työttömäksi? Ihme propagandaa. Lisäksi jotkut ovat olleet töissä pitkään ennen työttömyyttä, ja maksaneet isojakin veroja, ja voivat taas nousta työttömyydestä siihen samaan asemaan.

Kommentit (146)

Vierailija
101/146 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kassakaapissa ei rahoita ansiosidonnaisia työttömyyskorvauksia. Verovaroista ne menee! Liitot ja vasurit vaan valehtelee tosta. Ihan tosi. Ota selvää asiasta.

LOPETA VALEHTELU!

Sinä se tässä valehtelet!

Vierailija
102/146 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kassa ei rahoita ansiosidonnaisia työttömyyskorvauksia. Verovaroista ne menee! Liitot ja vasurit vaan valehtelee tosta. Ihan tosi. Ota selvää asiasta.

Ei mene ja sinä olet idiootti

Kyllä idiootti muuten menee. Ei eläkeläiskään ole maksaneet omaa eläkettään vaan työssäkäyvät sen maksaa!

Onko sulla mikä persoonallisuushäiriö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/146 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa taas typerä aloitus!

SItä varten maksellaan LIITON maksuja, jotta SAA ansiosidonnaista jos joutuu työttömäksi/lomautetuksi jnejne...tai sitte pelkän kassan maksut

Ei ne jäsenmaksut riitä tuohon ansiosidonnaiseen, veronmaksajien pussista se raha tulee.

Ei tule, vaan työttömyysvakuutusmaksuista.

Nuo työttömyysvakuutusmaksut eivät riitä, osa tulee veronmaksajien pussista.

Ja työttömyys vakuutusmaksu on veroluonteinen maksu. Se on vero!

Vierailija
104/146 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kassa ei rahoita ansiosidonnaisia työttömyyskorvauksia. Verovaroista ne menee! Liitot ja vasurit vaan valehtelee tosta. Ihan tosi. Ota selvää asiasta.

Ei mene ja sinä olet idiootti

Kyllä idiootti muuten menee. Ei eläkeläiskään ole maksaneet omaa eläkettään vaan työssäkäyvät sen maksaa!

Onko sulla mikä persoonallisuushäiriö?

Ei mikään. Joku tollo valehteli mulle ja kutsui mua idiootiksi, kun kerroin totuuden. Vastasin samalla mitalla. Siksi kutsuin idiootiksi.

Vierailija
105/146 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ymmärtääkö ihmiset, että ei se raha työttömyyskassoilta tule vaan työssäkäyviltä veronmaksajilta. se kassa on vaan yksi byrokraattilaitos siinä välissä.

Jokainen ansiosidonnaista saava on myös tehnyt töitä. Työssäoloehtokaan ei noin vaan täyty. Oletko työllisyysrahastosta koskaan kuullut?

kiva kun vastasit ihan johonkin muuhun asiaan kuin edellinen viesti, mutta edelleenkään se raha ei tule työttömyyskassoilta

Työttömyysetuuksien rahoituksesta on säädetty oma laki (555/1998). Lain mukaan valtio rahoittaa palkansaajan ansiopäivärahasta perusosan, työttömyyskassat 5,5 % ja työttömyysvakuutusrahasto (TVR) loput.

Ymmärrätkö edelleenkään miten tämä asia on?

ymmärrätkö itse edes omaa tekstiäsi. juuri itsekin totesit, että kassat maksavat vain 5,5% ja loput tulee yhteiskunnalta

Sä olet tyhmä.

Sinä se tässä nimittelet muita ryhmiksi, vaikka sulle kerrotaan vain ja ainoastaan totuus. Kas kun et heiluttele vielä natsikorttia.

Vierailija
106/146 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AY-liike on jakanut työttömätkin eliittiin ja kurjalistoon. Eliitti saa pitkään palkan suuruista rahaa ja tavan työton vain paljon pienmpää korvausta. Molemmet maksetaa verotuloista, paitsi se 5  prosenttia ansiosidonnaisesta tulee liitolta.

mikään ei estä liittymästä ammattiliittoon tai työttömyyskassaan jolloin ansiosidonnaiselle pääsee tarvittaessa. Turha siitä ammattiliittoja on syyttää. Kyllähän liitot ovat myös saaneet ihmisten työoloja paremmiksi vai haluatko sadan vuoden takaiseen piikayhteiskuntaan jossa olet kellon ympäri käytettävissä.

Ansiosidonnaista saadakseen pitää vaan tehdä töitä. Persu harvoin tekee. 

Vierailija
107/146 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeitä maksetaan 34,9 miljardia

Linkki uudelleen.

https://www.taloustaito.fi/tyo-elake/keskielake-1-845-euroa-kuukaudessa…

Vierailija
108/146 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kyllä minä olen veroja maksanut, mikä ongelma sulla on? :D

Veroja olemme maksaneet myös kaikki mekin, jotka emme heittäydy työttömiksi!

Vai että ihan työttömäksi "heittäydytään". Sä oletkin sitten sellainen oikein kunnon kusipää näköjään :D

Anteeksi, jos herkkiä tunteita loukkasin. Kaikki tuntemani työttömät vain ovat selvästi myötävaikuttaneet tilaansa. Työn pitää olla "omalta alalta", kotikylästä ei tietenkään voi pois muuttaa, TES-palkat eivät kelpaa...

Vierailija
109/146 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ymmärtääkö ihmiset, että ei se raha työttömyyskassoilta tule vaan työssäkäyviltä veronmaksajilta. se kassa on vaan yksi byrokraattilaitos siinä välissä.

Jokainen ansiosidonnaista saava on myös tehnyt töitä. Työssäoloehtokaan ei noin vaan täyty. Oletko työllisyysrahastosta koskaan kuullut?

kiva kun vastasit ihan johonkin muuhun asiaan kuin edellinen viesti, mutta edelleenkään se raha ei tule työttömyyskassoilta

Työttömyysetuuksien rahoituksesta on säädetty oma laki (555/1998). Lain mukaan valtio rahoittaa palkansaajan ansiopäivärahasta perusosan, työttömyyskassat 5,5 % ja työttömyysvakuutusrahasto (TVR) loput.

ymmärrätkö itse edes omaa tekstiäsi. juuri itsekin totesit, että kassat maksavat vain 5,5% ja loput tulee yhteiskunnalta

Sä olet tyhmä.

Sinä se tässä nimittelet muita ryhmiksi, vaikka sulle kerrotaan vain ja ainoastaan totuus. Kas kun et heiluttele vielä natsikorttia.

Tuossa on sinulle totuus

Vierailija
110/146 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin?

Ei silti tarkoita että jos 40 v joudut työttömäksi, saat jatkaa työttömänä eläkeikään asti. Ei kai kukaan ketään lyhyistä työttömyysjaksoista tuomitse. He ovat eri asia, joiden elämäntehtävä on työttömyys... heitäkin valitettavasti on.

Sanopas muuta! Jotkut ovat naatiskelleet työttömyysetuuksista jopa vuosia.

Vierailija
111/146 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanomissuoja heikkenee.

"Asiallinen syy irtisanomiselle täyttyy todella helposti"

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/39aa29b3-e460-4a1b-92cd-56f6a2d91…

Vierailija
112/146 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AY-liike on jakanut työttömätkin eliittiin ja kurjalistoon. Eliitti saa pitkään palkan suuruista rahaa ja tavan työton vain paljon pienmpää korvausta. Molemmet maksetaa verotuloista, paitsi se 5  prosenttia ansiosidonnaisesta tulee liitolta.

mikään ei estä liittymästä ammattiliittoon tai työttömyyskassaan jolloin ansiosidonnaiselle pääsee tarvittaessa. Turha siitä ammattiliittoja on syyttää. Kyllähän liitot ovat myös saaneet ihmisten työoloja paremmiksi vai haluatko sadan vuoden takaiseen piikayhteiskuntaan jossa olet kellon ympäri käytettävissä.

En ole persu, enkä kannata mm. heidän työperäistä maahanmuuttoa haittaavasta politiikasta ne ja EU-vastaidäsuudestaan, mutta ihan uutisista luin, että perussuomalaisten äänestäjien työllisyysaste on varsin korkea. Pysytellään tosiseikoissa, eikä leimata muita vaan leimaamisen vuoksi!

Vierailija
113/146 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta heittäydytte, kun irtisanomissuojaa heikennetään. Nuoria nättejä blondeja on pomojen kivampi katsella työpaikalla ja oma poikakin lopettaa kohta opinnot. 

Vierailija
114/146 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai että ihan työttömäksi "heittäydytään". Sä oletkin sitten sellainen oikein kunnon kusipää näköjään :D

Anteeksi, jos herkkiä tunteita loukkasin. Kaikki tuntemani työttömät vain ovat selvästi myötävaikuttaneet tilaansa. Työn pitää olla "omalta alalta", kotikylästä ei tietenkään voi pois muuttaa, TES-palkat eivät kelpaa...

On kelvannut tes-palkka. Siksi minä saankin tällä hetkellä yli 100€ päivä ansisidonnaista, joka on laskettu 3400€ kuukausiansion mukaan, kun opiskelen kolmatta ammattia.

Komennustöitäkin olen tehnyt ja maksan veroja tuosta ansiosidonnaisesta 24,5%

Että mikä hitto sinun ongelma oikein on?

Kateus vai mikä?

Vierailija
115/146 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmittaako sua, kun irtisanomissuoja heikkenee eikä vakituisia työsopimuksia enää ole eikä omistusasuntoon saa asumistukea?

Vierailija
116/146 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole persu, enkä kannata mm. heidän työperäistä maahanmuuttoa haittaavasta politiikasta ne ja EU-vastaidäsuudestaan, mutta ihan uutisista luin, että perussuomalaisten äänestäjien työllisyysaste on varsin korkea. Pysytellään tosiseikoissa, eikä leimata muita vaan leimaamisen vuoksi!

Voisitko linkata tämän uutisen?

Vierailija
117/146 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä olet tyhmä.

Tuossa on sinulle totuus

No tässä ei kyllä ole mitään ristiriitaa. Veronmaksaja maksaa siis sinunkin mukaan käytännössä melkein koko ansiosidonnaisen.

Vierailija
118/146 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta heittäydytte, kun irtisanomissuojaa heikennetään. Nuoria nättejä blondeja on pomojen kivampi katsella työpaikalla ja oma poikakin lopettaa kohta opinnot. 

Työnantajathan ihan varmasti haluavat ammattitaidottomia työntekijöitä ammattitaitoisten tilalle. LOL :D

Vierailija
119/146 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmittaako sua, kun irtisanomissuoja heikkenee eikä vakituisia työsopimuksia enää ole eikä omistusasuntoon saa asumistukea?

Mulla on sulle lohdutusta. Kiinteistöveroon suunnitellaan isoa korotusta.

https://www.tivi.fi/uutiset/karu-arvio-asunnonomistajille-perati-40-pro…

Vierailija
120/146 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TES-palkkoja ei myöskään kohta enää ole. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän