Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt olis töitä tarjolla ...HUSissa 90 röntgenhoitajan paikkaa täyttämättä

Vierailija
06.07.2023 |

Tällä hetkellä jonotusaika kiireettömään magneettikuvaukseen on noin 410 viikkoa eli kuukaudesta lähes kahteen ja puoleen kuukautta.

Hoitajia palkattaisiin useita kymmeniä lisää, jos olisi saatavilla, Lehtonen sanoo.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009697767.html

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin, nyt kaikki työttömät apukäsiksi sinne,hoitajan töissähän pärjää kuka vaan,kunhan on kädet.

En voi. Opiskelin sairauden takia ammatin jota voin tehdä. En voi tehdä vuorotyötä.

Vierailija
62/96 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röntgenhoitaja tutkii ja hoitaa potilaita diagnostisen ja terapeuttisen radiografian menetelmin. Röntgenhoitaja suorittaa säteilylle altistavan tutkimuksen tai hoidon teknisestä toteuttamisesta ja hän vastaa potilaan kokonaishoidosta tutkimuksen aikana.

Useimmat röntgenhoitajat työskentelevät terveydenhuollossa terveyskeskusten röntgenosastoilla ja sairaaloiden röntgen-, isotooppi- ja sädehoito-osastoilla.

Lähde: https://www.seure.fi/tyonhakijalle/sosiaali-ja-terveydenhuollon-tyopaik…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä nyt semmoinen paikka mihin voi vaan mennä ilmoittamtta ja kysymättä etukäteen? Ei siitä varmaan ole haittaa, että olen koulutukseltani autokoulunopettaja?

Vierailija
64/96 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin, nyt kaikki työttömät apukäsiksi sinne,hoitajan töissähän pärjää kuka vaan,kunhan on kädet.

En voi. Opiskelin sairauden takia ammatin jota voin tehdä. En voi tehdä vuorotyötä.

Taitaa olla pitkälti päivätyötä. Pääsääntöisesti osastot on auki ma-pe virka-aikaan. Toki akuuttejakin tapauksia varmaan joku hoitaa. 

Vierailija
65/96 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Röntgenhoitajan työ on todella hektistä, kiireistä ja aika vaikeaakin. Palkka ei ole linjassa työtehtävien kanssa. Mutta milläpä hoitaja-armeijoille maksaisi hyvää palkkaa. Itse vaihdoin alalta pois kaupalliselle puolelle.

Voitko kertoa tarkemmin, mitä kaikkea työhön sisältyy? Potilaana silloin tällöin röntgenissä käyneenä hämmästyin ensi alkuun tuota 3,5 vuoden koulutusta, mutta se kuvantaminen itsessään taitaa olla vain pieni osa työtä. Mitä muuta siihen kuuluu ja mikä siinä on vaikeinta?

Ei se kuvantaminenkaan niin helppoa ole kuin luulet. Tavallinen natiivikuvaus ei ole kovin hankalaa, mutta esim. magneettilaitteen asiantunteva käyttö vaatii usein vuosien käytännön harjoituksen kun hankalampia kuvauksia tehdään. Samoin sädehoitolaitteet vaativat pitkän harjoittelun, joka tapahtuu sitten kun menee töihin.

Vierailija
66/96 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin kanssa mennä. Olen koulutukseltani talotekniikan insinööri (amk). Sehän on jo aika lähelle. En ole vielä työtön, mutta vuoden vaihteessa firma lopettaa joten sitten voin mennä. Pitääkö ilmoittautua etukäteen? Kiva että löytyi heti työ, ei tarvitse työttömäksi ilmoittautua ollenkaan. 

Vierailija
67/96 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Röntgenhoitajan työ on todella hektistä, kiireistä ja aika vaikeaakin. Palkka ei ole linjassa työtehtävien kanssa. Mutta milläpä hoitaja-armeijoille maksaisi hyvää palkkaa. Itse vaihdoin alalta pois kaupalliselle puolelle.

Voitko kertoa tarkemmin, mitä kaikkea työhön sisältyy? Potilaana silloin tällöin röntgenissä käyneenä hämmästyin ensi alkuun tuota 3,5 vuoden koulutusta, mutta se kuvantaminen itsessään taitaa olla vain pieni osa työtä. Mitä muuta siihen kuuluu ja mikä siinä on vaikeinta?

Ei se kuvantaminenkaan niin helppoa ole kuin luulet. Tavallinen natiivikuvaus ei ole kovin hankalaa, mutta esim. magneettilaitteen asiantunteva käyttö vaatii usein vuosien käytännön harjoituksen kun hankalampia kuvauksia tehdään. Samoin sädehoitolaitteet vaativat pitkän harjoittelun, joka tapahtuu sitten kun menee töihin.

Kerrotko vielä tarkemmin, mikä noissa on vaikeinta? Pitääkö laitteen tai potilaan olla juuri tietyssä asennossa vai onko kyse kuvan tulkinnasta vai mistä?

Vierailija
68/96 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön. Voisiko minut pikakouluttaa röntgenhoitajaksi? Kyllä se työ minulle passaisi.

Vierailija
69/96 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajien työ on niin helppoa, aivotonta, tämän olen lukenut palstalta. Kai sitä toimeentulotukea saavista saataisiin reservi paikkaamaan hoitajavajetta. Hoitajaksi kuulemma kelpaa kuka vaan kadunmies. Vanhustenhoivassa on huutava pula hoitajista. Hopi hopi töihin kaikki työttömät! Seuren kautta löytyy töitä huomiseksi, esim. päiväkotiin, vanhustenhoivaan. Palkka parempi, kuin kunnilla. Päiväkodissa avustajana, et tarvitse aikaisempaa kokemusta. Palkataan kuka tahansa viitsii hakea. Ikäkään ei ole este, päinvastoin.

Vierailija
70/96 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä niin vaikeaa on?

No ihmiset kai, ne nyt on aina hankalia. Mutta onko muuta?

Vierailija
71/96 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Orpo saa kiristyksensä läpi, niin päiväkodeissa, vanhustenhoidossa näemme ihmisiä, joilla ei ole mitään ymmärrystä työstä. He ovat pakotettuina paikalla. En halua, että lastani hoitaa joku pakolla päiväkotiin laitettu, täysin ilman motivaatiota oleva henkilö, joka roikkuu työpaikalla pakon vuoksi. Työnantajille tämä sopii tietysti, saavat ilmaista työvoimaa. Tämä ei tule onnistumaan, edessä on täysi katastrofi.

Vierailija
72/96 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitajapula tulee pahenemaan kun Sekoomus ja Persut romuttaa tällä vaalikaudella Suomen Terveydenhoidon.

Oletko aivan täysi ummikko ja oman poliittisen agendasi sekoittama ääliö?

Tämä kuvailevasi "Suomen Terveydenhoito" on romutettu lopullisesti jo edellisen hallituksen aikana. Muistatko? Se, missä oli nämä jumalana pitämäsi vasemmistopuolueet.

Ja paskat. Se on romuttunut jo pidemmän aikaa.

Yksi tekijä on kustannuskriisi, johon on pohjimmiltaan syynä väestön ikärakenteen muutos. Yhä harvempi tekee töitä ja yhä useampi oleskelee eläkkeellä.

Toinen sitten perusterveydenhuollon romutus, kun on pidetty tärkeämpänä panostaa erikoissairaanhoitoon. Ja se on kyllä enemmän kokoomuksen vika. 

Vierailija
73/96 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Orpo saa kiristyksensä läpi, niin päiväkodeissa, vanhustenhoidossa näemme ihmisiä, joilla ei ole mitään ymmärrystä työstä. He ovat pakotettuina paikalla. En halua, että lastani hoitaa joku pakolla päiväkotiin laitettu, täysin ilman motivaatiota oleva henkilö, joka roikkuu työpaikalla pakon vuoksi. Työnantajille tämä sopii tietysti, saavat ilmaista työvoimaa. Tämä ei tule onnistumaan, edessä on täysi katastrofi.

Kuinkakohan suuri osa työttömistä on sellaisia, joilla ei ole motivaatiota hoitaa työtään kunnolla? En mäkään ensisijaisesti haluaisi hoitotöitä tehdä, mutta jos mut siihen määrättäisiin, niin totta kai mä tekisin työni kunnolla -- kai suurin osa nyt tekisi? Vai olenko idealistinen ajatellessani, että suurin osa työttömistä on kuitenkin halukkaita tekemään töitä?

Vierailija
74/96 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitajapula tulee pahenemaan kun Sekoomus ja Persut romuttaa tällä vaalikaudella Suomen Terveydenhoidon.

Oletko aivan täysi ummikko ja oman poliittisen agendasi sekoittama ääliö?

Tämä kuvailevasi "Suomen Terveydenhoito" on romutettu lopullisesti jo edellisen hallituksen aikana. Muistatko? Se, missä oli nämä jumalana pitämäsi vasemmistopuolueet.

Ja paskat. Se on romuttunut jo pidemmän aikaa.

Yksi tekijä on kustannuskriisi, johon on pohjimmiltaan syynä väestön ikärakenteen muutos. Yhä harvempi tekee töitä ja yhä useampi oleskelee eläkkeellä.

Toinen sitten perusterveydenhuollon romutus, kun on pidetty tärkeämpänä panostaa erikoissairaanhoitoon. Ja se on kyllä enemmän kokoomuksen vika. 

Perusterveydenhoito on romahtanut sen takia, että kunnat eivät ole halunneet panostaa siihen. Erikoissairaanhoidon kustannuksiin kunnat eivät voi vaikuttaa, koska erikoissairaanhoito hoidetaan isommissa yksiköissä. Niinpä kunnat ovat säästäneet siinä, missä voivat. Useimmissa Suomen kunnissa valtapuolue on keskusta, joten asiasta on varmaan järkevintä syyttää keskustan äänestäjiä?

Vierailija
75/96 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikkapa toimenpiteissä radiologin avustaminen. Vaatii sorminäppäryyttä,nopeutta, pitää huomioida aseptiikka, että on oikeat kamppeet työpöydällä. Siitä sitten vaikka ct:hen tai magneettiin. Eri laitteet, eri käyttöliittymät ja aina kohteena ihminen, jolle voi tehdä vahinkoakin niillä laitteilla. Potilaslistan organisointi ja logistiikka. Elvytystilanteet, lääkkeet, näytteidenotto. Eri ikäiset, - kuntoiset potilaat, onnettomuuspotilaat. Minä koin rtg-hoitajan työt vaikeimmaksi mitä olen koskaan tehnyt.

Vierailija
76/96 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinkakohan suuri osa työttömistä on sellaisia, joilla ei ole motivaatiota hoitaa työtään kunnolla? En mäkään ensisijaisesti haluaisi hoitotöitä tehdä, mutta jos mut siihen määrättäisiin, niin totta kai mä tekisin työni kunnolla -- kai suurin osa nyt tekisi? Vai olenko idealistinen ajatellessani, että suurin osa työttömistä on kuitenkin halukkaita tekemään töitä?

Hoitaisin työni kunnolla, jos se on jotain edes sinne päin, mikä minulle soveltuu. Hoitotyö on ihan vihoviimeinen vaihtoehto. Kaikki opintoni ym. on suunnattu siihen ettei tarvitsisi mitään ihmistenhoitohommia koskaan tehdä, enkä lapsiakaan ole hankkinut. 

Sairaalan tai päiväkodin keskuskeittiössä voisin kyllä pilkkoa vihanneksia, sitä vastaan ei mitään.

Vierailija
77/96 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikkapa toimenpiteissä radiologin avustaminen. Vaatii sorminäppäryyttä,nopeutta, pitää huomioida aseptiikka, että on oikeat kamppeet työpöydällä. Siitä sitten vaikka ct:hen tai magneettiin. Eri laitteet, eri käyttöliittymät ja aina kohteena ihminen, jolle voi tehdä vahinkoakin niillä laitteilla. Potilaslistan organisointi ja logistiikka. Elvytystilanteet, lääkkeet, näytteidenotto. Eri ikäiset, - kuntoiset potilaat, onnettomuuspotilaat. Minä koin rtg-hoitajan työt vaikeimmaksi mitä olen koskaan tehnyt.

Voisin hoitaa tuon logistiikkapuolen, jos minut työttömänä nörttinä velvoitetyöllistettäisiin. Kuulostaa juuri minun hommaltani.

Muuten en oikein ymmärrä listaasi. Siitä ei oikein selviä, mikä itse kussakin kohdassa on se vaikeus. Eikös nyt kenellä tahansa ole työssään eri laitteet ja eri käyttöliittymät, ja pitää huolehtia siitä että on oikeat kamppeet työpöydällä? Ja sitten on erilaisia asiakkaita. 

Vierailija
78/96 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa. Palaan Suomen työelämään heti kun röntgenhoitajan peruspalkka on vähintään 5500 euroa kk. Siihen asti pitäkää tunkkinne ja minä pysyn Ruotsissa.

Vierailija
79/96 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heti menen Hussiin töihin kun lupaavat oman parkkipaikan parkkihallista ja kilpailukykyisen palkan!

Parkkipaikat ennemmin potilaille!

No turhaan sinä sinne potilaana menet parkkipaikkoja tukkimaan, kun ei ole hoitajia tekemässä töitä.

Vierailija
80/96 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko vielä tarkemmin, mikä noissa on vaikeinta? Pitääkö laitteen tai potilaan olla juuri tietyssä asennossa vai onko kyse kuvan tulkinnasta vai mistä?

Röntgenhoitaja ei niistä kuvista lausu mitään, mutta pitää hänenkin tietää mitä niissä kuvissa pitäisi näkyä. Polven, selän tai ranteen rutiinikuvaukset eivät ole hankalia, mutta erityissairaanhoidossa tehdään hyvinkin spesifejä kuvauksia jostain luukuopan jänteen kiinnittymäkohdan takaosasta tai haimatiehyeistä tietyssä hengityksenvaiheessa (vedin nuo nyt ihan päästäni), joita tarvitsee kuvata n. kaksi kertaa vuodessa, eli jos et ole aiemmin tehnyt, on jännitystä ilmassa ja monta asiaa huomioitava. Eli anatomia pitää olla hyvin hallussa ja tietenkin kaikki koneetkin ovat yksilöitä. Työn oppii tekemällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi