Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annukan rintoja käpälöitiin Provinssin turvatarkatuksessa

Vierailija
06.07.2023 |

https://www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000009699116.html

Annukka kertoo, kuinka Provinssi-festivaalien turvatarkastuksen työntekijä kosketteli hänen rintojaan. Järjestäjän tiedossa on jo ainakin 20 tapausta, joissa turvatarkastaja on toiminut epäasiallisesti.

Mieleenpainuvin kommentti oli 15-vuotiaalta, joka kertoi samanlaisesta kokemuksesta rintoihin kajoamisesta. Mielestäni pitää olla aika vahva perustelu ja epäilys jonkin luvattoman esineen tuomisesta alueelle, että käydään kiinni 15-vuotiaan rintoihin, Annukka toteaa.

Provinssin turvatarkastusta hoitanut palveluntarjoaja on Securitas Events. He eivät halunneet kommentoida tapauksia tiistaina, eikä Me Naiset tavoittanut ketään kommentoimaan asiaa keskiviikkona.

Kommentit (343)

Vierailija
121/343 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provinssi-Annukka, ei sun enempää tarvii provota, tiesi julkkismaailmaan on taattu

Vierailija
122/343 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuokin Annukka tunki takuulla eturiviin ja sitten keikan jälkeen avaamaan reisiä artistin VIP-bileisiin.

Mutta eipä aukea sinulle Annukan tai muiden reidet ja kostat sen kirjoittelemalla misogyynistä tuubaa naisille suunnatulla keskustelupalstalla.

Mikä meni mielestäsi pieleen elämässäsi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/343 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen löytänyt turvatarkastuksessa naisen rintaliiveistä 9mm:n ladatun pistoolin.

Mitä olet löytänyt miesten jalkoväleistä?

Vierailija
124/343 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kas vaan. Tuleva kaunis TikTok-tähti esittäytyi meille.

Löytääkö Danny hänet, aika sen näyttää.

Löytääkö Annukka jääkiekkojoukkueen lentokentältä, aika sen näyttää.

Annukallahan on jo oma TikTok-tili.

Vierailija
125/343 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa sikailijoita harmittaa kun nykyään ette pääse kuin koira veräjästä. Asian esiin nostava nainen on sankari ja te limanuljaskat olette ihmisten silmissä alinta saastaa.

Rydmanin miehiä.

Vierailija
126/343 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko miehille tehty turvatarkastusta puristamalla kiveksiä housujen päältä? Farkkujen kanssa se on hankalaa, joten turvatarkastaja voisi työntää käden housunkauluksesta sisään ja kopeloida sitten. Eihän tuosta voi pahastua.

Naisturvatarkasraja voisi vielä vedellä saman tien muutaman kerran esinahkaa edestakaisin.

Miehet tarkastavat miehet. Samalta se miehen käden puristus tuntuu.

Vierailija
127/343 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran olen turvatarkastuksia tehnyt, että voin sanoa ettei festivaaleilla etsitä enää alkoholia vaan huumeita, tabletteja yms pientä, joka voi piilottaa vaikka pikkuputkessa vaginaan...

Vierailija
128/343 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

etsivät kikkeliä opetus hallituksen mukaan tytöillä on kikkeli ja pojilla pimppi. ei tätä tajuu kansakaan saatikka sekuritaksen koulu pudokkaat

Vierailija
129/343 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä naiset on viinapusseja rintsikoihin piilottaneet.

No sittenhän on ok että kaikkien viehättävien nuorten naisten tissit kopeloidaan?

Mutta entäs pakarat? Kyllä sinne poskien väliin voi olla jemmattuna taittoveitsi!

Nykymimmien pakaroiden väliin mahtuu matkalaukullinen tavaraa ihan helposti. Sen verran on isot berberit.

Vierailija
130/343 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ooEivätkö naiset nykyään saa "suutaan auki", jos joku viranomainen tms yrittää kosketella. Lehtihaastatteluhan se on ko asiasta vähintäänkin tehtävä...oman kuvan kera tietysti!

Mitä sä siinä tilanteessa sanot? Kyllä mulle saattais tulla vähän yllätyksenä tuossa tilanteessa käpälöinti. Mulla kun on lähtöoletuksena aina (ollut) asiallisesti käyttäytyminen.

Nuorilla voi olla lisäksi pelko siitä, että kohtauksen aiheuttaminen johtaa siihen, ettei pääse edes sisään festareille.

Hyvä että Annukka oli rohkea ja nosti asian esille. Jos on yhtään ihmismielen tuntemusta tai empatiaa siunaantunut niin yksinkertaisempikin ymmärtää miksi tuollaisessa tilanteessa ensimmäinen reaktio voi olla jäätyminen.

On juuri tullut nolatuksi ja häväistyksi ihmisjoukon edessä, ja häpäisijällä tilanteessa auktoriteettiasema.

Tiedoksi kaikille naisille: sinulla on oikeus vaatia naispuolinen turvatarkastaja. Se on ihan laissa määrätty oikeus.

Mutta nykyäänhän kuka tahansa voi ilmoittaa olevansa nainen, ja tarkastettavan on se vaan hyväksyttävä. Sukupuolen olettaminen ulkonäön perusteella on ihmisoikeusrikos ja kirjaimellista väkivaltaa.

Vierailija
131/343 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen verran olen turvatarkastuksia tehnyt, että voin sanoa ettei festivaaleilla etsitä enää alkoholia vaan huumeita, tabletteja yms pientä, joka voi piilottaa vaikka pikkuputkessa vaginaan...

Minne miehet piilottavat laittomat pillerit ja vastaavat?

Vierailija
132/343 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentokentillä on vastaava turvatarkastus. Voi kuvitella, mitä tapahtuisi, jos tarkastus olisi samantapainen kuin provinsissa.

Minut on kopeloinut läpi naisturvatarkastaja. Siinä kaikkien edessä laittoi kätensä rintaliivieni alle ja kopeloi tissit. Tämä ei kylläkään ollut Suomessa.

Vierailija
133/343 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minne miehet piilottavat laittomat pillerit ja vastaavat?

Miehillä on varaa ostaa se kalja.

Vierailija
134/343 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentokentillä on vastaava turvatarkastus. Voi kuvitella, mitä tapahtuisi, jos tarkastus olisi samantapainen kuin provinsissa.

Minut on kopeloinut läpi naisturvatarkastaja. Siinä kaikkien edessä laittoi kätensä rintaliivieni alle ja kopeloi tissit. Tämä ei kylläkään ollut Suomessa.

Kai uhriuduit ja teit ilmoituksen?

Jos hän olikin ilmoituksen tehnyt ex-nainen ja nykyään mies

Vierailija
135/343 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaisi jotain laitonta viedä alueelle niin ei kukaan sitä nyt rintojen välissä/tisliiveissä kuljeta. Ei alushousut ole turvallisempi valinta? Minigrip alkkareihin ja menoksi!

Ei ole asiallista alkaa kopeloida noin. Asiallista olisi ollut tutkia se reppu.

Vierailija
136/343 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ooEivätkö naiset nykyään saa "suutaan auki", jos joku viranomainen tms yrittää kosketella. Lehtihaastatteluhan se on ko asiasta vähintäänkin tehtävä...oman kuvan kera tietysti!

Mitä sä siinä tilanteessa sanot? Kyllä mulle saattais tulla vähän yllätyksenä tuossa tilanteessa käpälöinti. Mulla kun on lähtöoletuksena aina (ollut) asiallisesti käyttäytyminen.

Nuorilla voi olla lisäksi pelko siitä, että kohtauksen aiheuttaminen johtaa siihen, ettei pääse edes sisään festareille.

Hyvä että Annukka oli rohkea ja nosti asian esille. Jos on yhtään ihmismielen tuntemusta tai empatiaa siunaantunut niin yksinkertaisempikin ymmärtää miksi tuollaisessa tilanteessa ensimmäinen reaktio voi olla jäätyminen.

On juuri tullut nolatuksi ja häväistyksi ihmisjoukon edessä, ja häpäisijällä tilanteessa auktoriteettiasema.

Tiedoksi kaikille naisille: sinulla on oikeus vaatia naispuolinen turvatarkastaja. Se on ihan laissa määrätty oikeus.

Iltapäivälehdet on se oikea tapa lähteä ratkaisemaan asiaa? 

No, jos festarijärjestäjät ei asiaan ota kantaa, missä tästä asiasta kannattaa keskustelua sitten herättää?

Jos joku kävisi kiinni rintoihisi soittaisit iltapäivälehtiin, et tekisi rikosilmoitusta? Tämä on karhunpalvelus naisille. 

Kun asiasta puhuu julkisesti, voi tavoittaa muita saman kokeneita ihmisiä. 

Kun tämäkään ei ole mikään erillinen tapaus, vaan edelleenkin osa isompaa ongelmaa, eli sitä miten naisiin, etenkin tyttöihin suhtaudutaan. Pitäisi pitää huoli, että nuorilla on turvallista käydä esimerkiksi festareilla ilman häirinnän pelkoa.

Vierailija
137/343 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kun 90-luvulla tulin junassa Berliinistä Tanskaan, vei tanskalainen naispoliisi sillä matkalla seurassani olleen (ehkä hieman hipin oloisen) naismatkustajan vaunun vessaan ja suoritti hänelle tarkastuksen siellä.

(ei hänellä kuitenkaan ollut mitään laitonta mukanaan mutta ilmeisesti tarkkaa oli tarkastus kun siellä (katsoin kellosta) yli 10 minuuttia siellä vessassa meni)

Vierailija
138/343 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkastajat ottavat itsekin suuret riskit, jos tarkastettavalla on vaikka bakteerivaginoosi ja se tarttuu

Vierailija
139/343 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että näitä alkaa tulla esiin nyt eikä joskus 10 vuoden päästä tapahtuneesta.

No tämmöistähän se oli jo kasarilla ja ysärillä.

Järkkärit käyttää härskisti tilaisuutta hyväkseen käydä keholla kopeloimassa tai käyttää väkivaltaa.

Ei näistä ennen vaan uhriuduttu.

On kokemusta kopeloinnista, kassin tutkimisesta, käsiksi käymisestä, törkykommenteista ym. joskus nuoruudessa.

Kerran jopa pari isokokoista miesjärkkäriä tönäisi rappusilta niin, että lensin monta metriä alas selälleni maahan. Ilmat meni keuhkoista ja mustelmia tuli, onneksi ei sattunut pahemmin.

Ja sulle oli ihan ok, että sua kohdeltiin noin? Vai mitä tarkoitat uhriutumisella? Asia sanotaan ääneen, eikä jäädä miettimään sitä omassa päässä ja päivittelemään kavereiden kanssa, että mites se nyt noin teki.

Vierailija
140/343 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kun mä laitoin tähän ketjuun viestiä niin muhun ei oikeasti koskettu. Siihen viestiini sitten vitsailin miksi minä en saanut kosketusta.

Mua on myös mietityttänyt, että osaako turvatarkastajat hommaansa. Tietysti osaavaakin on, mutta osa vaikuttaa olevan amatöörejä tarkastajia.

Mä oon myös miettinyt, jos ottaisinkin jotain kiellettyä mukaan niin mihin kaikkialle mä voisin niitä laittaa. On tuo tosi valikoivaa keitä paremmin tarkastetaan ja keitä tuskin tarkastetaan.

M30

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi