Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen! Jos suunnittelisit itsellesi ILTAPUVUN, millainen se olisi?

Vierailija
06.07.2023 |

Väri? Materiaali? Ei "pieruverkkari"-vastauksia kiitos.

Kommentit (133)

Vierailija
21/133 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se olisi varmaan jonkinlainen fuusio 1910/20/30-lukujen tyyleistä. Tuohon aikaan osattiin ja iltapuvut oli aivan uskomattoman kauniita linjoiltaan.

Tuon ajan tyyli oli kyllä kokonaisuutena aivan upeaa. Puvut, kengät kampaukset, acessories. Mikä tuo acessory on suomeksi? En jaksa googlettaa.

accessory on suomeksi asuste.

Ja asuste tarkoittaa vöitä, koruja, huiveja ja sen sellaisia. Sitäkään ei moni tiedä, menee asun kanssa sekaisin.

Vierailija
22/133 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Materiaali puuvillaa.

Koko xxxl.

Malli kahden hengen harjateltta.

Suunnittelija Laina-peite.

Merkkinä Marimekko.

Valmistusmaa Kiina.

Tämä on (valitettavasti) ainoa malli, joka sopii valtaosalle suomidaameista tänä päivänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/133 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on useita iltapukuja, mutta vain yksi on itse suunniteltu ja siitä kyllä tuli kaunis: musta kohokuvioitu kangas, jossa pienenpieniä, kimaltavia sinisiä pilkkuja. Puku on kapea, vartalonmyötäinen, ohuehkot olkaimet ja sydämen muotoinen kaula-aukko. Takana kaula-aukko on hiukan alas laskettu pyöristetyillä kulmilla. Takana on n. sentin levyinen kaistale pilkkujen sinistä kiiltävää kangasta kaula-aukosta lantiolle, josta se kaistale avautuu levenevänä viuhkana hiukan puvun alareunaa pidemmälle muodostaen pienen laahuksen, se antaa kapealle puvulle liikkumismukavuuden. Samasta sinisestä kankaasta on myös kevyt hartiahuivi, joka on välillä ollut käytössä, välillä ei.

Monet juhlat olen siinä juhlinut ja kehuja on sadellut.

Vierailija
24/133 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Materiaali puuvillaa.

Koko xxxl.

Merkkinä Marimekko.

Valmistusmaa Kiina.

Tämä on (valitettavasti) ainoa malli, joka sopii valtaosalle suomidaameista tänä päivänä.

Oletko sinä se mies joka huutaa #mies vihaa aina kun ihmiset kyllästyy sinuun ja vastaa niin kuin ansaitset? Lue tämä ketju aikuisen ihmisen silmillä ja mieti omaa käytöstäsi. Ja ketkä oikeasti pilaa tämän paikan, naiset vai miehet.

Vierailija
25/133 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No koska tämä koko asia on kuvitelmaa, niin kuvitellaan sitten samalla, että minulla olisi iltapukuun sopiva vartalo.

Gilded Age -aikakauden Worthin valmistama puku, esimerkiksi tämä:

https://farm5.staticflickr.com/4248/34027055853_9a42f36c3f_o.jpg

Vierailija
26/133 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku oikein värikäs ja vaikka kukkakuvioinen 1970-luvun alun tyyliin. Mutta EI Marimekon unikkoa. Sais olla liehuva pitkin hihoin.

Lihavan mummoihmisen kesähalaatti siis.

Vierailija
27/133 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittelin itse oman hääpukuni ja ammattiompelija toteutti sen. Kangas oli vaalean laventelin väristä  100% paksua silkkiä. Helma oli A-muotoinen ja laskeutui kauniisti ja kellomaisesti (mutta ei ollut mitään tylliä alla). Yläosa oli tyköistuva, ja pääntie oli leveä, v-muotoinen ja epäsymmetrinen. Kankaan kiiltävästä puolesta saatiin hienot koristenauhat vyötärölle ja pääntielle. Asusteena ametistikorvakorut ja mekonväriset korkokengät.

Vierailija
28/133 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se olisi varmaan jonkinlainen fuusio 1910/20/30-lukujen tyyleistä. Tuohon aikaan osattiin ja iltapuvut oli aivan uskomattoman kauniita linjoiltaan.

Tästä tuli mieleen tämä

https://youtube.com/shorts/zy8gSzDnnIc?feature=share3

Vierailija
29/133 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Materiaali puuvillaa.

Koko xxxl.

Merkkinä Marimekko.

Valmistusmaa Kiina.

Oletko sinä se mies joka huutaa #mies vihaa aina kun ihmiset kyllästyy sinuun ja vastaa niin kuin ansaitset? Lue tämä ketju aikuisen ihmisen silmillä ja mieti omaa käytöstäsi. Ja ketkä oikeasti pilaa tämän paikan, naiset vai miehet.

Tiedoksesi että olen nainen ja valitettavasti joudun työssäni olemaan tekemisissä näiden nykyajan tonnikeijujen kanssa.

Vierailija
30/133 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Materiaali puuvillaa.

Koko xxxl.

Merkkinä Marimekko.

Valmistusmaa Kiina.

Tiedoksesi että olen nainen ja valitettavasti joudun työssäni olemaan tekemisissä näiden nykyajan tonnikeijujen kanssa.

No niin ja sitten perinteinen miestyyppinen vastaus kun oma nolous lävähtää silmille ja hävettää. Yritetään kaataa oma nolous vastakkaisen sukupuolen niskaan valehtelemalla.

Vierailija
31/133 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suunnittelin pari vuotta sitten miehen firman iltatilaisuuteen. Mustaa silkkiä, halterneck-kaulus, vartaloa myötäilevä ja pitkä halkio. 

Olipa tylsä.

Kuka tykkää mistäkin. Itselle tuossa se halterneck olisi se no,no. Paljastaa olkapäät ja pahimmillaan sivutissin ja peittää dekolteen ja kuristaa kaulasta. Mutta kuten sanottu jokainen tyylillään.

Kun sen oikean ompelijan kanssa tekee, niin istuu kuin hansikas. 

Ei minulle siinä se istuvuus ole ongelma , en vaan pidä vaatteista, joissa on halterneck mainitsemistani syistä. Toki se isorintaisilla tekee rinnat yhtenäiseksi valtava näköiseksi massaksi myöskin.

Vierailija
32/133 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silkkiä, yläosa eriväriä kuin alaosa. Ehkä vihreä ja valkoinen. Erilaisia taitoksia ja epäsymmetriaa. Halkio.

Vierailija
33/133 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapuku - pitkä, musta, paljetteja, halkio

Vierailija
34/133 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instasta ja youtubesta löytyy varmasti tonneittain inspiraatiota.

Vierailija
35/133 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Materiaali puuvillaa.

Koko xxxl.

Merkkinä Marimekko.

Valmistusmaa Kiina.

No niin ja sitten perinteinen miestyyppinen vastaus kun oma nolous lävähtää silmille ja hävettää. Yritetään kaataa oma nolous vastakkaisen sukupuolen niskaan valehtelemalla.

Mikä ihmeen nolous? Ja missä kohtaa olen esittänyt vastakkaista sukupuolta? Ota nyt lääkkeet ja rauhoitu vähän :DDDD

Onko niin vaikea kohdata totuus siitä, että naiset tänä päivänä antavat itsensä paisua muodottomiksi ja sitten uhriutuvat ja loukkaantuvat siitä, kun joku kehtaa sanoa, että se on aika epämiellyttävän ja ruman näköistä? Minä olen ihan avoimesti (ja nolostelematta) sitä mieltä, että ylipaino ja läskiys on rumaa ja esim. iltapuvut nyt vain näyttävät paljon kauniimmilta hoikkien naisten yllä. Voit olla tästä mitä mieltä haluat, minua ei suuremmin kiinnosta. Päätän osaltani tämän jankkaamisen kanssasi tähän.

Vierailija
36/133 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka haluatte halkion iltapukuun, miksi? Ja ovatko reitenne ja säärenne täydelliset?

Vai vilahtaako iltapuvun halkiosta kenties tatuoitu sinisenkirjava selluliittireisi (=EI NÄIN)?

Vierailija
37/133 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittavan usein naiset unohtavat, että iltapukuun pukeutuminen yksin ei riitä. Se pitää myös osata kantaa. Ei voi esim. kävellä samalla tavalla kuin croceilla kauppareissulla. Tätä epäsuhtaa näkyy aivan liikaa esim. linnan juhlissa vuosittain, kun tavistallaajat ovat yhtä-äkkiä glamourin keskellä eivätkä osaa yhtään liikkua tilaisuuden arvokkuuden vaatimalla tavalla.

Vierailija
38/133 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Materiaali puuvillaa.

Koko xxxl.

Merkkinä Marimekko.

Valmistusmaa Kiina.

Luuletko tosiaan, että naisten kesken vallitsee joku hyväksyntä tai solidaarisuus. Nainen on edelleen naiselle susi ja varsinkin lihavia naisia ilkutaan ja pilkataan naisten taholta ehkä jopa enemmän kuin miesten.

Vierailija
39/133 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen suunnitellut ja ommellut aika monta iltapukua itselleni. Mulla on ammatti, jossa niiden yleensä täytyy olla mustia, mutta materiaalilla ja mallilla voi pelata aika paljon. Otan yleensä mallin jostain kaavalehdestä, monilla on kerran vuodessa joku iltapukunumero joko loppusyksystä tai sit keväällä morsiuspukunumero. Siitä sitten muokkaamaan.

Kun itselläni on näitä iltapukutilaisuuksia paljon, lähestymistapani on aika käytännöllinen, mutta jos sinulla on vain yksi, kannattaa ehkä ottaa koko prinsessa-arsenaali käyttöön.

Minulla on iltapukuja monenlaisiin tilaisuuksiin ja niillä on siis erilaisia tarpeita (sen mustan värin lisäksi). Osa iltapukutilaisuuksista on ns täydellä juhlapuvulla eli puvun pitää olla nilkat peittävä ja käydä yksiin hansikkaiden kanssa. Jos on tilaisuuksia, joissa istutaan paljon ja pitkään, tykkään itse väljemmistä malleista: kovin tykööistuvat ja vartaloamyötäilevät näyttävät hölmöiltä istuessa ja korsetit ovat sietämättömän epämukavia kun istuu pitkään. Tällöin otan itse käyttöön jonku 1920-30-luvuilta inspiraatiota ottavan mallin. Jos taas seistään ja liikutaan, on sellainen kapeampi hyvä. Mitään laahuksia ei kannata edes harkita, ellet sitten kiinnitä sitä laahusta valmiiksi kokoaikaisesti rannekkeeseen tai hihaan.

MInulla on myös pari sellaista mustaa täysin koristeetonta "perusmekkoa" (väljähköä hihatonta lievästi vartaloa mukailevaa) joihin sitten vaihdan erilaista pitsi/sifonki/samettijakkua tai -keeppiä tai jotain muokatakseni niitä sepoivasti. Mulla on myös parit irtohihat jotka voi neuloa kiinni mekkoon jos haluaa.

Materiaalista: iltapuvut tehdään nykyään yleisesti polyester-kuiduista, jos ostat valmisvaatteen tai menet kangaskauppaan kysymään iltapukukankaita. Itse tykkään myös silkistä, villasta ja silkkiviskoosisametista. SIlkkiä voi olla haastava ommella, pitää tietää, miten se toimii ja vaati on myös vuoritettava kunnolla joko silkilla tai asetaatillta - ei polyestervuorilla. Villa on siitä hyvä, että se on lämmin kun pitää ja viileä kun pitää. Sametti on hyvä talvella. Jos harrastat pitsiä niin ole tarkkana pitsin laadusta. Laatu näkyy ja tuntuu. Polyesterpitsiä on tarjolla paljon sellaisena, joka nyppyyntyy pilalle suurinpiirtein ensimmäisestä kosketuksesta.

Kerran kokeilin haalarimallista iltapukua. Se näytti hyvältä ja tuntui hyvältä sekä istuessa että seistessä, mutta en silti toista tätä kokeiliua, sillä sen kanssa vessassa käynti oli aivan liian hankalaa.

Tämä oli oikein asiallinen kirjoitus. Ja hyviä vinkkejä kokemattomammille iltapukujen suunnittelua, materiaaleja ja käyttöä koskien.

Vierailija
40/133 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmittavan usein naiset unohtavat, että iltapukuun pukeutuminen yksin ei riitä. Se pitää myös osata kantaa. Ei voi esim. kävellä samalla tavalla kuin croceilla kauppareissulla. Tätä epäsuhtaa näkyy aivan liikaa esim. linnan juhlissa vuosittain, kun tavistallaajat ovat yhtä-äkkiä glamourin keskellä eivätkä osaa yhtään liikkua tilaisuuden arvokkuuden vaatimalla tavalla.

Ja tatuoinnit eivät kuulu iltapukukoodiin. Eli tämä jo karsii aika monet suomileidit iltapukujuhlien ulkopuolelle elle yllä ole kaulasta nilkkoihin asti ulottuvaa iltapukua ja joillakin tarvitaan vielä hanskat käteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän