Nainen! Jos suunnittelisit itsellesi ILTAPUVUN, millainen se olisi?
Väri? Materiaali? Ei "pieruverkkari"-vastauksia kiitos.
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin ehdottomasti suht simppelin pitsisen iltapuvun. Värinä kauttaaltaan luonnonvalkoinen. Samaa tyyliä kuin tässä Audrey Hepburnin upeassa Givenchyn mekossa:
https://cdn.shopify.com/s/files/1/0577/0212/1659/files/IMG_6175_1000x.j…
Yläosaa fiksaisin hieman. Kelpuuttaisin tuollaisen mekon kyllä myös häämekokseni.
Valkoinen iltapuku on haastava, koska mieltyy helposti hääpuvuksi. Audreyn kroppa on täydellinen. Ei tarvitse olla 180-senttinen kunhan on siro ja hoikka (mielellään laiha).
Niin on, hän oli voittanut geenilotossa. Ei tuo mun päällä kyllä yhtään samalta näyttäisi, koska tällaisena aktiivitreenaajana olen huomattavasti lihaksikkaampi. Mutta ehkei näyttäisi pahaltakaan.
Geenejä suurempi tekijä on varmaan nuoruus nälkää nähden II maailmansodan aikaan ja jälkeen Belgiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin ehdottomasti suht simppelin pitsisen iltapuvun. Värinä kauttaaltaan luonnonvalkoinen. Samaa tyyliä kuin tässä Audrey Hepburnin upeassa Givenchyn mekossa:
Yläosaa fiksaisin hieman. Kelpuuttaisin tuollaisen mekon kyllä myös häämekokseni.
Valkoinen iltapuku on haastava, koska mieltyy helposti hääpuvuksi. Audreyn kroppa on täydellinen. Ei tarvitse olla 180-senttinen kunhan on siro ja hoikka (mielellään laiha).
Niin on, hän oli voittanut geenilotossa. Ei tuo mun päällä kyllä yhtään samalta näyttäisi, koska tällaisena aktiivitreenaajana olen huomattavasti lihaksikkaampi. Mutta ehkei näyttäisi pahaltakaan.
Geenejä suurempi tekijä on varmaan nuoruus nälkää nähden II maailmansodan aikaan ja jälkeen Belgiassa.
Eivät silloinkaan kaikki olleet kauniita.
Itse lähtisin tämän pohjalta suunnittelemaan omaani.
https://www.ullapopken.fi/fi/mekot/muut-mekot/iltapuku-laskostettu-a-li…
Kankaaksi laskeutuva silkki ja väriksi vielä tummempi sininen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta riisitautisia ja nälkiintyneitä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillisen turvallinen valinta suomalaiselle. Tumma sininen tai musta vielä väriksi, niin avot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta riisitautisia ja nälkiintyneitä kyllä.
Se auttaa tiettyyn rajaan asti. Ei kuitenkaan, jos naama on kuin petolinnun pe rz e.
Olen pukeutunut iltapukuun tasan kerran elämässäni. Se oli lukioaikana. Harmittavan vähän on tavallisella tallaajalla tilaisuuksia pukeutua niin näyttävästi ja juhlavasti.
Ykköskriteeri olisi, ettei mitään liian paljastavaa. Voisin haluta asun, mikä silkkiä vuorella, missä korkeahko kaulus ja pienet hihat. Selässä voisi olla paljasta pintaa, esim. pieni "tuuletushalkio" keskellä selkärangan suuntaisesti. Malli voisi olla kapeahko, mutta ei ihoa myötäilevä. Ei laahuksia. Ei pitsiä. Pituus ja helman väljyys sellainen, että pääsee hyvin liikkumaan. Väri esim. lehtivihreän vihreä tai kuviollinen kangas esim. joku pieni kukkakuvio, taustaväri esim. tummansininen. Yksinkertaiset asusteet, laukku ja korvakorut. Kengät puolikorkeat, ei piikkikorkokenkiä. Jos esim. kauniit remmikengät, voisi olla ilman korkoakin.
Vierailija kirjoitti:
Ykköskriteeri olisi, ettei mitään liian paljastavaa. Voisin haluta asun, mikä silkkiä vuorella, missä korkeahko kaulus ja pienet hihat. Selässä voisi olla paljasta pintaa, esim. pieni "tuuletushalkio" keskellä selkärangan suuntaisesti. Malli voisi olla kapeahko, mutta ei ihoa myötäilevä. Ei laahuksia. Ei pitsiä. Pituus ja helman väljyys sellainen, että pääsee hyvin liikkumaan. Väri esim. lehtivihreän vihreä tai kuviollinen kangas esim. joku pieni kukkakuvio, taustaväri esim. tummansininen. Yksinkertaiset asusteet, laukku ja korvakorut. Kengät puolikorkeat, ei piikkikorkokenkiä. Jos esim. kauniit remmikengät, voisi olla ilman korkoakin.
Ihmettelen silkkihimoa. On hemmetin kallis materiaali ja ainakin raakasilkki haalistuu kuin ajatus heti, kun joutuu valolle alttiiksi pidemmän aikaa. Lisäksi on kovin hankala huollettava ja puhdistettava. Itse valitsisin paljon mielummin jonkun synteettisen materiaalin, koska iltapukua ei kuitenkaan käytetä joka päivä jatkuvasti eikä sen siksi tarvitse olla maailman hengittävin ja mukavin vaate. Olen valmis hiukan kärsimään kauneuden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillisen turvallinen valinta suomalaiselle. Tumma sininen tai musta vielä väriksi, niin avot.
Juuri näin. En halua paljastavaa enkä räikeää vaan enemmänkin ajattoman ja monenlaisiin juhlatilaisuuksiin sopivan. Itse en ottaisi mustaa muuta kuin tiettyihin akateemisiin tilaisuuksiin. Pidän tummansinisiestä ja se sopii omiin väreihini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen silkkihimoa. On hemmetin kallis materiaali ja ainakin raakasilkki haalistuu kuin ajatus heti, kun joutuu valolle alttiiksi pidemmän aikaa. Lisäksi on kovin hankala huollettava ja puhdistettava. Itse valitsisin paljon mielummin jonkun synteettisen materiaalin, koska iltapukua ei kuitenkaan käytetä joka päivä jatkuvasti eikä sen siksi tarvitse olla maailman hengittävin ja mukavin vaate. Olen valmis hiukan kärsimään kauneuden vuoksi.
Itse en halua keinomateriaalia juhlapukuun ihan jo sen puvun arvokkuuden takia. Oikein puhdistettua ja säilytettynä se pitää arvonsa . Onhan nytkin paljon silkkisiä juhlavaatteita saatavana vintagena.
Maria Ohisalolla oli muutama vuosi sitten linnan juhlissa vihreä iltapuku, joka oli yksinkertainen, elegantti ja peittävä. Siinä oli alaselässä avonainen kohta. Puku oli hillityllä tavalla upea.
Sellaisen haluaisin. Ompelija saisi päättää mikä kangas siihen olisi sopivin. Väriksi valitsisin ehkä tummanvihreän (tummemman sävyn kuin Ohisalon puvussa) tai sitten todella syvän tummansinisen.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Soisin naisten toivovan iltapukuja joiden kanssa he voivat juosta asfaltilla korot kopisten. Esim. puffball-puku.