Välit perheeseen poikki
Olen ollut mieheni kanssa yhdessä nyt pian 3,5 vuotta. Koko tänä aikana en ole tavannut hänen perhettään eikä hän heistä juuri puhu minulle. Hän on laittanut välit poikki vanhempiinsa ja veljeensä, ei kertonut minulle sen kummempaa syytä mitään. Yritin meidän alkuaikoina udella ovatko he päihdekäyttäjiä vai miksi noin radikaali ratkaisu hänellä, mutta kertoi heidän olevan aivan tavallisia ihmisiä, heidän toisella pojalla on kaksi lasta, joiden välit isovanhempiin läheiset ja perhe muutenkin tiivis. He (miehen mamma ja pappa) asuvat naapuripaikkakunnalla. Olen nyt vk 29 raskaana ja välit omikn vanhempiini ovat todella läheiset, isovanhemmat odottavat tulevaa pienokaista innoissaan. Mieleeni on kuitenkin hiipinyt ajatuksia, teemmekö väärin lapsen ja myös niiden toisten isovanhempien kannalta, kun saamme vauvan näin "salassa" ja he eivät koskaan toisiinsa saisi tutustua?
Kommentit (48)
Miehesi saattaa vain hävetä vanhempiansa.
Vierailija kirjoitti:
En olisi raskaana ihmiselle, josta en tietäisi jotain noin perustavaa laatua olevaa asiaa.
Pitäisikö ap:n tehdä abortti mielestäsi? Ketä tämä vastauksesi auttoi?
Vierailija kirjoitti:
Miehesi saattaa vain hävetä vanhempiansa.
Aika "raju" liike laittaa välit täysin poikki pienen häpeilyn vuoksi
Ehdottomasti teet. Olen se mummo johon ei pidetä yhteyttä. Tavallinen raitis, en mikään varakas, yksinkertainen ihminen, kaipaan lastani ja haluaisin tutustua hänenkin lapsiinsa. Avioliiton solmimisen jälkeen loppui yhteys minuun.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti teet. Olen se mummo johon ei pidetä yhteyttä. Tavallinen raitis, en mikään varakas, yksinkertainen ihminen, kaipaan lastani ja haluaisin tutustua hänenkin lapsiinsa. Avioliiton solmimisen jälkeen loppui yhteys minuun.
Mutta kun puolisoni on ehdottomasti sitä vastaan, että olisimme missään yhteyksissä heihin. Hän ei ole itsekään tavannut heitä vuosiin, ovat kyllä yrittäneet ottaa mieheen yhteyttä
Joo en olisi jatkanut suhdetta jos toinen olisi niin sulkeutunut ettei kertoisi vanhemmistaan.
Kun ihminen avaa suunsa hän puhuu kodistaan. En ikinä tekisi lastan ihmisen kanssa, jonka lapsuus on repalainen tai sellaisen jonka lapsuudesta en tiedä mitään. Kun ei ole ollut sitä normaalia tunnesidettä lapsuudessa, ei osaa antaa sitä lapsellekaan. Ihmisen ydin syntyy siellä lapsuudessa. Kun itsetunto ja tunnetaidot eivät pääse kehittymään niitä on vaikea muuttaa ja epävakaat perheolot on kuin bensaa liekkeihin, esim psykopatia on eniten periytyvää. Äitiys on sen verran erikoisominaisuus, että nainen joutuu tekemään toisenlaisia valintoja kuin mies. Ottakaa hyvät naisen riittävän kattavasti siitä miehestä selvää enenen kuin alatte niitä lapsia tekemään. Lapsiperheessä ne viat ja puutteet ihmisessä ajetaan väistämättä esille, väsymys, jne tuo ne ihmisen todelliset puolet esiin. 3,5 vuoteen ei sitä todellista arkea mahdu.
Voi olla ilkeät narsistivanhemmat. Ei halua pilata elämäänsä sinun ja nyt perheensä kanssa. Narsistit kun myrkyttää kaiken.
Mitäpä se mulle kuuluu. Hänen valintansa.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla ilkeät narsistivanhemmat. Ei halua pilata elämäänsä sinun ja nyt perheensä kanssa. Narsistit kun myrkyttää kaiken.
Eivät ilmeisesti ole, oli ennen meitä melko tiiviistikin tekemisissä heidän kanssa
Sinä olet huolissasi isovanhemmista, et lapsen perimästä? Minä en ole tehnyt lapsia, kun meidän suvussa on paljon kaksisuuntaistamielialahäiriötä, mm äitini.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla. Outoa on, ettei tätä halua kertoa puolisolleen.
Taustalla voi olla päihdeongelmaa, hyväksikäyttöä, alistamista, narsismia, väkivaltaa jne.
Jos joku katkaisee välit perheeseensä niin siihen on yleensä hyvä syy!
Katkaisin itse välit äitiini reilu 10 vuotta sitten. Saavuin hautajaisiin, kun kutsu kävi. Omaa lapsuutta varjosti äidin vakava alkoholismi, alistaminen, narsistinen käytös. Ei ole ikävä.
Kuka edes kirjoittaa parisuhde asioitaan palstalle ruodittavaksi? En kyllä arvostaisi tällaista ihmistä saati suhteilisi sellaisen kanssa. Aloittajan mies on varmasti tyytyväinen, kun vaimo täällä läpisee hänen asioitaan julkisella palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Joo en olisi jatkanut suhdetta jos toinen olisi niin sulkeutunut ettei kertoisi vanhemmistaan.
Parisuhteen perusta on keskustelutaidot. Mitä sitten kun se parisuhde menee solmuun? Se on ihan ok, olla puhumatta?
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet huolissasi isovanhemmista, et lapsen perimästä? Minä en ole tehnyt lapsia, kun meidän suvussa on paljon kaksisuuntaistamielialahäiriötä, mm äitini.
Ihan ku ihmiset miettis jotain geenejä kun harrastaa vauvantekojumppaa x)
Mies kertoisi aloittajalle niin aloittaja sitten ruotisi koko lapsuuden ym täällä julkisesti. En yhtään ihmettele, jos mies ei puhu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla. Outoa on, ettei tätä halua kertoa puolisolleen.
Niin, mitä muuta hän on jättänyt kertomatta? On jo naimissa ja toinen perhe jossakin? Tai ihan vaan lapsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun puolisoni on ehdottomasti sitä vastaan, että olisimme missään yhteyksissä heihin. Hän ei ole itsekään tavannut heitä vuosiin, ovat kyllä yrittäneet ottaa mieheen yhteyttä
Miehellä on jotain salattavaa omassa historiassaan? Vika ei auttamatta ole vanhemmissa vaan miehessä itsessään.
En olisi raskaana ihmiselle, josta en tietäisi jotain noin perustavaa laatua olevaa asiaa.