Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En vaan voi ymmärtää ihmistä, joka jatkaa työtään vielä eläkeikänsä jälkeen

Vierailija
05.07.2023 |

Normaali ihminen, joka on tehnyt pitkän uran työsarallaan, jää eläkeiän saavutettuaan todellakin eläkkeelle.
Ihminen, joka haluaa tehdä töitä vielä eläkeiässäkin, on yksinäinen ja harrastamaton hölmö.
Työtä nimittäin tehdään vain ja yksistään sen takia, että palkalla kustannetaan elämisen kulut.
Vain tyhmä ihminen pitää työtä harrastuksenaan ja työkavereita ystävinään.
Normaali eläkeikäinen ihminen sallii työnsä jatkajaksi nuoren työntekijän, ja ymmärtää, että nuori ihminen tarvitsee rahaa enemmän elämiseensä kuin kulahtanut, vanha eläkeläinen, jolla ei ole edes ketään elätettävänäkään, eikä useimmalla tuonkaltaisella työssään hautaan saakka puurtavalla ole omia lapsia ollutkaan, ja senpä takia ovat tehneet työstään ns. "oman hoidettavan lapsensa."
Ikääntyessään ihminen ei edes opi uusia asioita enää niin vikkelästi, eikä omaksu uusia tapoja tehdä työtään vaan kangistuu kaavoihinsa kaikessa, vaikka yrittäisikin pitää työnsä avuin mukamas nuorekkaana ja nokkelana uutta oppivana työmyyränä.
Fiksu ihminen älyää ja keksii tekemistä eläkepäiviinsäkin. Fiksulla ihmisellä on myös sosiaalisia taitoja ollut hankkia pitkäaikaisia ystäviä ulkopuolelta työpaikkansakin.
Vain todellakin onneton ihminen uhraa elämänsä työnsä alttarille ja myy itsensä työnantajalleen. Toisilla kuluu koko elämänsä ainoastaan työlle. Surullista!
Kuitenkin ihmisen lähestyessään kuolemaansa, en ole kuullut kenenkään ikävöivän työntekoaan, vaan surreen sitä aikaa, jolloin olisi voinut viettää enemmän aikaa omien läheistensä ihmisten ja ystäviensä kanssa ja jatkaa joitakin mielenkiintoisia harrastuksiaan. Matkustella enemmän kuin mitä ehtivät ennen kuolemaansa.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on pelkkää rahan ahneutta tehdä töitä eläkeiässä! En ole ikinä ymmärtänyt näitä ihmisiä. Asun yksin,olen eläkkeellä, eläke 1100 e/kk. Hyvin pärjään ja ah, nautin niin vapaudesta!

Sinulla ei varmaan myöskään ole lokkeilevia lapsia, jotka tulevat kesäisin syömään tilisi miinukselle?

Hävyttömiähän tuonkaltaiset aikuiset lapset ovatkin. Kannattaa miettiä kasvattajan omia kasvatusvirheitään lapsiensa suhteen, jos lapset tulevat aikuisina kylään lapsuutensa kotiin käyttämään vai hyväkseen vanhempiaan maksattaen kaikki kesäajan syömisensä vanhemmillaan.

Vierailija
62/67 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas oli aloitus. Osoittaa ymmärtämättömyyttä ja tiedon puutetta. Muille ihmisille ei kuulu mitenkään se, kuinka pitkään kukakin yritysjohtaja omassa yrityksessään töitä tekee. Eikä takuulla pidä paikkaansa, että tämän maan senioriyrittäjät, lääkärit, tutkijat tai muut erikoisalojen asiantuntijat olisivat jotenkin tyhmiä, hitaita, osaamattomia ja työelämässä turhia.

Seniorilääkärit opettavat yliopistolla ja ohjaavat muita lääkäreitä yliopistosairaaloissa. Julkaisevat tieteellisiä tutkimuksia ja artikkeleita. Tekevät vaativia leikkauksia ja pelastavat ihmishenkiä joka ikinen päivä. Samalla tavalla muillakin erikoisaloilla toimitaan: seniorit ovat arvostettuja osaajia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisille etenkin työ on jotain vallan suurta eliksiiriä ja kultaisen gloriasädekehänsä kiillottamista ollakseen muiden ihmisten silmissä hyvä ihminen.

Vapaana työstä elävä ihminen on suomalaisista jotain vallan kauheaa luuseriaisuutta.

Työnsä äärelle kuollutta ihmistä ylistetään huippuyksilöksi. Häntä ylistetään siitä kuinka ahkerasti keräsi veroja yhteiskunnan suojatuöpaikan omaaville lusmuilijoille, mutta jätti oman elämänsä nautinnot minimitasolle.

Mutta haudassaan saa sitten huilia, ja siellä ei ole edes sitä työtä.

Vierailija
64/67 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minä tekisin työtä, jonka ainut merkitys minulle olisi se, että saan siitä rahaa, pyrkisin vaihtamaan alaa johonkin mielenkiintoisempaan työhön.

Itse olen saanut todistaa alani kehittymistä 30 vuotta aitiopaikalla ja se tuo paljon mielekkyyttä töihin.  Mielelläni puuhastelen kotonakin, mutta myös oman alani seuraaminen on tavallaan yksi harrastus.

Vierailija
65/67 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siitä erikoinen, että en oikeataan halua jäädä eläkkeelle. En halua edes lomailla tekemääni viikon lomamatkaa pidempään. En vaan keksi tarpeeksi tekemistä, rahaa menee ja tylsistyn nopeasti. Loma alkaa kohta ja oikeastaan odotan jo elo-syyskuuta kun alkaa kunnon säpinä taas töissä. Silloin tunnen vasta eläväni.

Vierailija
66/67 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minä tekisin työtä, jonka ainut merkitys minulle olisi se, että saan siitä rahaa, pyrkisin vaihtamaan alaa johonkin mielenkiintoisempaan työhön.

Toi on sitä tämän päivän hyväosaisten voimaantumista.

Minullekin työn merkityksellisyys on tärkeää, mutta joskus sitä glorifioidaan liikaakin. Kaiken pitää olla niin suurta ja erityistä.

Ajattelepa tätä kouluttamattoman, ehkä vähän heikommista lähtökohdista olevan ihmisen näkökulmasta.

Tunnen naisen, joka tätä lifecoach-soopaa jakaa instassa ja on päättänyt olla ilman töitä ja uupunut kunnes löytää työn jota oikeasti haluaa tehdä. Koska keskiluokkaisessa kuplassa voit tehdä niin. Tai jos on asiat ihan tosi hyvin, voit trendikkäästi downsiftata. Kun on sitä valinnanvaraa.

Joskus työn merkitys voi olla sitäkin, että sen voi käydä tekemässä ilman suurempia intressejä ja ilman että työt seuraa kotiin. Ja nauttia ennen kaikkea elämästä työn ulkopuolella.

Hyväosaisuus on aika suhteellista. Kyllähän minä pienituloiseen yksinhuoltajaan verrattuna hyväosainen olen. Vaikka minulla ei edes sitä tylsää työtä olekaan.

Vierailija
67/67 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin työ on kivaa ja raha on kivaa. Varmasti jatkan eläkkeellä.