Uskotteko, että rakas lemmikkinne, joka on kuollut seuraa teitä suojelusenkelinä joka päivä?
Itse uskon. Näen unia, jossa koirani on vierelläni ja ollaan onnellisia. Kun herään, pitää tarkistaa onko koira sängyn vieressä. Tulee hyvä mieli noista unista.
Kommentit (35)
Katson tiedeohjelmia TV:stä. Tiedemiehet eivät vielä tiedä, mitä tapahtuu pimeälle aineelle ja pimeälle energialle maailmankaikkeudessa, joten odota, kunnes he pääsevät kissansieluja tutkimaan. Saattaapi mennä jonkin verran aikaa ja tupakkaa.
En mä tiedä eläin-enkeleistä, mutta mä aina moikkaan mieidän ihanaa karvakuonoa, kun tuun kotiin. Hän! kuoli toukokuussa 12-vuotiaana, ja hautasimme hänet tohon pihallemme, portaiden viereen. Aina kun lähden kotoa, tai tuun kotiin, niin sanon jotain tervehdyksen tapaista. Ikävä on Suuri!
Vierailija kirjoitti:
Raamatussa lukee että eläimet ei pääse taivaaseen
Ei lue.
Oli yli kymmenen vuotta siitä, kun meillä oli ollut kissa, mutta yksi kadulla koiraa ulkoiluttava sanoi, että hänen koiransa käytöksestä päätellen meillä on kotona kissa. Joten ehkä se sitten käy meillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lue.
Saarnaajan kirjassa lukee, mutta se on outo kirja muutenkin, ja antaa ymmärtää että myös ihminen palaa vain tomuun, kuten eläinkin. Raamatun omituisin kirja jos minulta kysytään.
En tiedä, mutta sitä mietin lievästi kehitysvammaisena joskus, että pääsevätkö vaikka lemmikkieläimet Taivaaseen ja entä villieläimet? En kuitenkaan uskalla kysyä tätä keneltäkään kun olen kuitenkin jo 42-vuotias enkä mikään 5-vuotias jolta tuollaista kysymystä voisi odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Kirjojen ja kuvausten mukaan henkimaailmassa on paljon muitakin tasoja kuin taivas. Luulen että eläimet ovat astraalitasolla. Se on lähimpänä tätä maata ja siellä on hyvin samanlaiset olosuhteet.
Eläimen sielu ja henkinen rakenne voi olla erilainen mitä ihmisellä, ei ole välttämättä samanlaista yksilöllistä minuutta mutta se ei tarkoita etteikö elämä voisi jatkua eläimilläkin.
Uskon elämän jatkumiseen mutta ihminen tai eläin ei voi olla kenenkään suojelusenkeli. Enkelit ovat erikseen.
En usko vaikka unessa joskus koira onkin.
Kummittelee varmaan enemmän koko elämänsä lemmikkiorjana elämisen kostoksi.
Eläimillä ei ole sielua. Maallisista olennoista ei tule enkeleitä. Tuollaisesta harhaopista olusit joutunut ennen roviolle.
Kyllä uskon ja tiedän sen myös.
Kuolema ei kuitenkaan ole kaiken loppu. Kuolema tarkoittaa sitä että se rakas ihminen/lemmikki että hänen maanpäällinen elämä päättyy mutta hänen elämä jatkuu jossakin toisessa ulottuvuudessa ja olomuodossa.
Minä uskon tietyistä pikkulinnuista ja perhosista että ne rakkaimmat ihmiset ja lemmikit ovat siinä. Se on mitä kaunein ajatus. He ovat meidän kanssa suojelusenkeleinä ikuisesti suojellen ja pitäen meistä huolta. Se on side joka ei katkea milloinkaan.
Uskon että ihminen tai lemmikki jonka maanpäällinen elämä on päättynyt jossain paikassa niin se henki jää sinne paikkaan elämään. Uskon hyvin voimakkaasti henkimaailmaan.
Mikä niistä? Kenen suojelusenkeliksi perheen yhteinen lemmikksi siirtyy? Vai jakaako se aikansa kaikkien kesken?