Yksityinen päiväkoti ja osapäivähoito? Miten tämä menee?
Jos lapsi on vain 20-25 tuntia viikossa (neljänä päivänä) hoidossa niin miten yksityinen päiväkoti yleensä suhtautuu tähän? Ollaan nyt kunnallisessa ja koko ajan on ongelmia päiväkodin kanssa kellonajoista ja tunneista. Eivät tykkää selvästi yhtään kun lapsi on näin vähän tunteja mutta silti vie kokoaikalapsen paikan. Ja meillä työt siten että hoidontarve on vain klo 9-13/14, välillä klo 10-14/15.
Ollaan mietitty siirtoa yksityisen ison ketjun päiväkotiin, jos ne ei nihkeilisi koko ajan noista tunneista ja valittaisi miten viedään kokoaikalapsen paikka. On kunnan ostopalvelupäiväkoti eli maksuihin tämä ei kai vaikuttaisi.
Onko kellään kokemusta yksityisen ketjun päiväkotien suhtautumisesta osapäivähoitolapsiin?
Kommentit (39)
19, ei kun täysin yksityisistä, jotkut on tosiaan jo pilattu noilla palveluseteli asiakkailla.
Mitäs jos palkkaatte kotiin hoitajan?
Vierailija kirjoitti:
19, ei kun täysin yksityisistä, jotkut on tosiaan jo pilattu noilla palveluseteli asiakkailla.
No tössä on kyse palveluseteliasiakkaasta. Ja isoista ketjuista tyyliin Pilke.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos palkkaatte kotiin hoitajan?
Ei ole rahaa sellaiseen. Tiedätkö yhtään mitä sellainen maksaa, sivukuluineen? Enemmän kuin minä nettoan omasta työstäni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se tunneista naputtaminen on ainoa ongelma, mikswtte vain ota 7 tunnin päivää kello 8-14? Voittehan te silti välillå viedä myöhemmin ja hakea aiemmin.
Koska emme halua pitää lasta yhtään tuntia ylimääräistä päiväkodissa, jossa on suuri lapsiryhmä ja vähän aikuisia ja nekin vaihtuu usein. Lapsen paras on olla mahdollisimman paljon vanhemman kanssa kotona. Ja koska meillä ei ole autoa, on liian hankala viedä lapsi päiväkotiin tuntia liian aikaisin oman työn alkuun nähden. Ei kiinnosta istua jossain mäkkärissä joka aamu ennen töitä tunti odottamassa tyhjän panttina vain siksi, että vietiin lapsi tyhjän takia tuntia aikaisemmin päiväkotiin.
Ap
Tehän voitte viedä sen silti myöhemmin vaikka sopimus olisi 8-14.
AP voisi lapsen tähden miettiä aidosti laadukasta vaihtoehtoa. Kyllä sen eron kouluissa huomaa miten ja missä oloissa lapsia on hoidettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se tunneista naputtaminen on ainoa ongelma, mikswtte vain ota 7 tunnin päivää kello 8-14? Voittehan te silti välillå viedä myöhemmin ja hakea aiemmin.
Koska emme halua pitää lasta yhtään tuntia ylimääräistä päiväkodissa, jossa on suuri lapsiryhmä ja vähän aikuisia ja nekin vaihtuu usein. Lapsen paras on olla mahdollisimman paljon vanhemman kanssa kotona. Ja koska meillä ei ole autoa, on liian hankala viedä lapsi päiväkotiin tuntia liian aikaisin oman työn alkuun nähden. Ei kiinnosta istua jossain mäkkärissä joka aamu ennen töitä tunti odottamassa tyhjän panttina vain siksi, että vietiin lapsi tyhjän takia tuntia aikaisemmin päiväkotiin.
ApTehän voitte viedä sen silti myöhemmin vaikka sopimus olisi 8-14.
Ne seuraa niitä toteutuneita hoitoaikoja ja niistä valittaa. Se ei liity sopimukseen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
AP voisi lapsen tähden miettiä aidosti laadukasta vaihtoehtoa. Kyllä sen eron kouluissa huomaa miten ja missä oloissa lapsia on hoidettu.
Mikähän tämä olisi?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vanha sun lapsi on AP?
3, täyttää pian 4.
Ap
Kyllä ne meillekin joskus valitti kun hain lapsen aikaisin tai vein tosi myöhään mulla kun vuorotyö, mutta sanoin että lapsi on minun ja minä haen ja tuon juuri silloin kun on hoidon tarve, en muulloin ja maksan siitä.
Lapselle saa kotiin hoitajan jo 9€/h ilman muita sivukuluja.
Suomessa on monia täysin yksityisiä päiväkoteja ja ryhmiksiä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne meillekin joskus valitti kun hain lapsen aikaisin tai vein tosi myöhään mulla kun vuorotyö, mutta sanoin että lapsi on minun ja minä haen ja tuon juuri silloin kun on hoidon tarve, en muulloin ja maksan siitä.
Minulle valitetaan tästä usein ja meihin suhtaudutaan aika nihkeästi. Olen kyllä monta kertaa selittänyt meidän tilanteen ja tarpeen heille ja johtajalle myös, mutta heitä kiinnostaa enemmän kai se, että sinne on niin paljon tunkua kokopäivälapsista eikä heillä ole sitten osoittaa paikkaa sellaisille. Ja jotenkin me myös sotketaan tällä heidän työvuorot. En ihan ymmärrä miten mutta liittyy jotenkin siihen että montako lasta pitää olla paikalla jotta aikuinen voi olla työvuorossa, yrittävät kai pitää nämä mitoitukset minuutilleen kohdallaan. On aika ikävää pitää lasta päiväkodissa, jossa suhtaudutaan meihin nihkeästi. Ahdistaa mihin muuhunkin se siellä vaikuttaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten saa vakituiseen hoidontarpeeseen noin 25 tuntia viikossa joka viikko tuohon hintaan ilman sivukuluja. Jos työtunteja on paljon joutuu maksamaan kaikenlaisia työnantajamaksuja ym.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Meidän lähellä ei kyllä ole yhtään ryhmistä eikä muita yksityisiä kuin noita ketjupaikkoja. Näin autottomana ei paljon lohduta että jossain päin Pk-seutua on joku hyvä täysin yksityinen. Ap
Voisitteko miettiä aikatauluja uusiksi? Jos löytyisi joku molemmille sopiva ratkaisu. Onhan päiväkodeissa joku tietty arkirytmi ja eri aikoihin poistuvat lapset saattavat sitä sekoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Voisitteko miettiä aikatauluja uusiksi? Jos löytyisi joku molemmille sopiva ratkaisu. Onhan päiväkodeissa joku tietty arkirytmi ja eri aikoihin poistuvat lapset saattavat sitä sekoittaa.
Ei oikein voida mennä eri rytmiin kun ei meidän työnantajat anna päättää itse vapaasti työaikoja. Työajat on mitä on ja ne on saneltu (meidän työpaikkojen) asiakkaiden tarpeen mukaan.
Siten tietenkin tehdään kyllä, että jos päiväkodilla on joku retki jota varten pitää viedä tai hakea tiettyyn aikaan niin tehdään niin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mistä muka? Kerro, muuten ei ole totta.
Ap