Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Metsään eksyminen yli 60vuotiaana? Onko normaalia? Suuntavaisto täysin kateissa. Onko tulossa aikainen vanhuus/kuolema?

Vierailija
05.07.2023 |

Tosiaan eksyttiin mieheni Jarin kanssa tutun kotiseudun metsiin ja piti aikuiselle pojalle soittaa, että tule hakemaan meidät täältä pois. Poika suuttui ja sanoi ettemme saa enää lähteä metsiin.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksyin lähimetsään ihan nuorenakin. Ei ollut kännykkää joten piti vaan haahuilla ja löytää tuttu paikka. Se lähimetsä josta kirjoitan oli kyllä aika tiheää vanhaa kuusikkoa.

Vierailija
2/13 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen eksynyt ihan mukamas tuttuun metsään monta kertaa. Kun katse on koko ajan maassa sienestämässä tai marjastamassa, niin yhtäkkiä huomaa olevansa ihan jossain muualla kuin luulee. Ja siinä vaiheessa on kävellyt melkoista serpentiinikiemuraa, niin ei välttämättä heti hoksaa, että mistä suunnasta on lähtenyt. Joku Sports Tracker appi vois olla kyllä aika kätevä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Mun piti olla aikanaan äidin mukana marjastamassa ja sienestämässä kun minä partiolaisena osasin suunnistaa ja löysin reitin pois metsästä. Eihän äiti siinä mättäältä mättäälle nenä maassa kulkien mihinkään olisi osannut.

Vierailija
4/13 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olette nyt Jarin kanssa dementoitumassa. Holhoukseen vaan molemmat.

Vierailija
5/13 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi nuoruudesta asti olevaa ystävää ja heillä ei silloinkaan ollut suuntavaistoa ollenkaan. Sellaisia vain on. Toisen kanssa kävin kerran Lontoossa ja ihan äimän käkenä oli, millään ei olisi osannut liikkua siellä vaikka koko ajan katsoi kännykästä navia. Itse olen osannut aina liikkua oudoissakin paikoissa ihan suuntavaiston kanssa. Tosin jos syvälle metsään menee, ei taida olla kiinnekohtia jotka muistaisi. 

Vierailija
6/13 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä ole eksynyt metsään tai muualle. Omituista tuollainen eksyminen ettei osaa hahmottaa missä on?

Vierailija
7/13 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tullut muutosta entiseen, tutkimuksiin.

Vierailija
8/13 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsään, jota ei lainkaan tunne ei pidä mennä niin syvälle eli pitkälle että se paikka metsän laidasta josta  kävelemisensä sinne aloitti katoaisi ja jäisi kokonaan  silmistä.

Jos aikoo vaeltaa pitemmälle, niin on tärkeää tarkkailla jotain mieleenjääviä merkkejä maastosta.

( esim.tyyliin , että puroa ennen,missä  oli se erikoisenmallinen iso kivi,tai kallio ja siitä n. parikymmentä metriä sitten vasempaan päin , siitä sen kahtia myrskyssä taittuneen männyn kohdalta ei sinne metsätielle ollut kuin joku sata metriä tms.)

Metsässä on siis liikuttava koko aika maastoa tarkkaillen ja keskittyen siihen mitä siellä näkee, niin muistaa sitten kyllä mistä on kulkenut. 

(huom. eihän sitä missään kaupungillakaan liikuta silmät ummessa ja mieli vaan ihan  muissa maailmoissa vaellellen) 

Vierailija
9/13 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ladata maastokarttasovellus, joka näyttää sijainen. Ja sitten muistaa ladata puhelin sinne metsään mennessä.

Vierailija
10/13 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eksyin lähimetsään ihan nuorenakin. Ei ollut kännykkää joten piti vaan haahuilla ja löytää tuttu paikka. Se lähimetsä josta kirjoitan oli kyllä aika tiheää vanhaa kuusikkoa.

Sama jo lapsesta asti olen eksynyt metsään koska mulla suuntavaisto ihan hukassa. Eikä tuo kait mitenkään kummallista.

Vierailija
11/13 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ladata maastokarttasovellus, joka näyttää sijainen. Ja sitten muistaa ladata puhelin sinne metsään mennessä.

Sillähän uusavutonkin pärjää metsässä.

Vierailija
12/13 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan normaalia eksyä metsään. Metsässä jos jossain suuntavaisto sammuu, kun joka puolella on sitä saman näköistä pöheikköä.

Vierailija
13/13 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan normaalia eksyä metsään. Metsässä jos jossain suuntavaisto sammuu, kun joka puolella on sitä saman näköistä pöheikköä.

Luonnollisessa metsässä ei ole mitään  kahta täysin samanlaista kohtaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi