Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttären poikaystävä kylässä mökillä, ei ole tehnyt muuta kuin makoillut ja laiskotellut

Vierailija
05.07.2023 |

Olen koittanut vihjailla että "Timo (mieheni) menikin näköjään tuonne rantaan tekemään klapeja, siinä onkin hommaa kun koko porukka saunoo", mutta ei ymmärtänyt yskää. Kalastamaankaan ei halunnut lähteä ja kun kysyin onko ikinä perannut kalaa, vastasi kielteisesti. Sanoin sitten, että ehkä mieheni voisi näyttää mallia kun tulee kalasta, mutisi tähän jotain vastaukseksi. 🙄Ei sitten kuitenkaan reagoinut mitenkään mieheni palattua ja kun sanoin että siellä näyttäisi olevan jotani saalistakin mukana.

Tavallaan ymmärtäisin jos olisi joku 16v nulikka, mutta on 25v "mies". Ihme lusmuilija! En ymmärrä mitä tyttäreni näkee hänessä.

Kommentit (192)

Vierailija
121/192 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks luulet et tyttären poikkis on jotain ilmaista työvoimaa?

Vierailija
122/192 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä ei ole provo, veikkaan luokkaeroa ongelmaksi. Poika on keskiluokkaisesta suvusta, missä vieraanvaraisuus on ylpeyden aihe. Appivanhemmat työväenluokkaa, missä pitää kaikkien tehdä työtä ja suorittaa. Mutta vain oman sukupuolen roolissa.

Poika on fortnitejonne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/192 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on typerä juntti. Kenenkään ei ole pakko olla kiinnostunut klapien teosta tai kalastamisesta. Hän on teillä vieraana. Kukaan ei oikeasti viihdy teidän junttimökillänne. Ääliönä aloittaja kuvittelee, että kun hän on tehnyt joitain asioita aina, niin kyllä kaikkien pitää tehdä samoja juttuja. Vierasta vituttaa muutenkin olla idioottiseurassasi, joten anna hänen olla rauhassa. Vieläkö tuollaisia juntteja on, jotka hehkuttavat mökkielämää ja puhuvat siitä joka paikassa? Ettekö te tajua, että se aiheuttaa myötähäpeää, kun puhutte mökistänne? Ei ketään kiinnosta teidän paska työleirinne, sitä ei kukaan halua edes ilmaiseksi. 

Vierailija
124/192 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on mökki. Mökillä on klapeja koko kesän tarpeisiin, jos loppuu ostan lisää. Kalaa en osaa perata, ikä 60 +, aikoinaan kun istuttiin kalassa koko päivä mies hoiti perkaamisen. Anoppi yritti ehdottaa homman opettelua, kieltäydyin minullahan oli jo pätevä perkaaja. Halkoja en osaa hakata, sitä varten on klapikone , jolla saa ne pari itse kaadettua närettä palasiksi. Moottorisahaan en koske, en edes akku versioon. 40 vuotta mökinomistajana noilla spekseillä menty.

Yhdenkään vieraan ei meillä tarvitse eikä edes anneta yo.hommiin ryhtyä oli ne sukua tai ei. Olin itse kaupunkilaistyttö kun aloin mökin omistajaksi, en ollut kertaakaan sytyttänyt tulta, onkinut, pitänyt elävää enkä kuolutta kalaa kädessä jne. Hyvin meni kun oli halu kiinteistön omistajaksi.

Ap vävyllä tuskin on pyrkimystä vastaavaan eikä siihen saa velvoittaa ,hän on vieraana.

Vierailija
125/192 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran ollessani poikaystäväni suvun mökillä, otin ruokailun jälkeen aurinkoa tuolissa mökin vieressä. Vanha emäntä ei halunnut minua tai tytärtään sotkemaan keittiötä ja teki kaiken itse. No olin tehnyt täyden työviikon ja ajanut mökille 5 tuntia puuduttavaa ajamista.

Poikakaveri varoitteli etukäteen, että hänen eläkkeellä oleva kotirouvaäiti tekee koko ajan jotain hommia eikä osaa rentoutua. Hän sanoi, ettei minun tule tuntea huonoa omatuntoa toisen ahkeroinnista. Olin juuri ottanut rennon asennon uinnin jälkeen palautuakseni työviikosta ja ajamisesta. Eiköhän tämä muori hakenut lapion ja alkoi kaivaa tuolini vierestä tunti tolkulla uraa sadevedelle vaikka mökki oli jyrkässä rinteessä :D Juttelin laiskasti niitä näitä. Muori sanoikin, ettei osaa olla toimettomana. Minä kerroin nousevani jokainen arkiaamu viideltä koiraa lenkittämään ja sitten menen töihin. Kerroin myös, kuinka kauan kesti ajaa mökille. Olimme täydessä sovussa ja yhteisymmärryksessä. Ei pahaa sanaa sanottu.

Ei kiinnosta.

Vierailija
126/192 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä ei ole provo, veikkaan luokkaeroa ongelmaksi. Poika on keskiluokkaisesta suvusta, missä vieraanvaraisuus on ylpeyden aihe. Appivanhemmat työväenluokkaa, missä pitää kaikkien tehdä työtä ja suorittaa. Mutta vain oman sukupuolen roolissa.

Sama minullakin tuli mieleen. Meidän vanhempien mökillä kävi joka kesä sukulaisia joko päiväseltään tai yökylässä. Heiltä ei koskaan odotettu mökkihommien tekemistä. Ei olisi tullut kuuloonkaan.

Äitini oli näppärä emäntä ja pyöräytti pellillisen mokkapaloja nonparelleineen ennen vieraiden tuloa. Kylän kaupasta haettiin keksit ja marmeladit niiden kanssa. Siinä kahvitarjottavat ja lämpimät ruoat tulivat kätevästi uunissa. Lihapata kypsyy itsestään siellä. Illalla paistettiin laadukasta makkaraa takassa. Toisinaan savustettiin kalaa.

Isä ja veljeni lämmittivät saunan ja nostivat laiturille saaviin merestä pesuvedet. Mikä ihme tuossa olisi edes ollut vieraille varattua hommaa? Saman hyvän kohtelun saimme vuorostamme vierailulla sukulaisten mökillä.

Polttopuiden teko ja muut hommelit kuuluu tehdä heti keväällä mökkiä laitettaessa kesäkuntoon. Kuka nyt paarmojen syötävänä polttopuita tekis?

Vierailija
127/192 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran ollessani poikaystäväni suvun mökillä, otin ruokailun jälkeen aurinkoa tuolissa mökin vieressä. Vanha emäntä ei halunnut minua tai tytärtään sotkemaan keittiötä ja teki kaiken itse. No olin tehnyt täyden työviikon ja ajanut mökille 5 tuntia puuduttavaa ajamista.

Poikakaveri varoitteli etukäteen, että hänen eläkkeellä oleva kotirouvaäiti tekee koko ajan jotain hommia eikä osaa rentoutua. Hän sanoi, ettei minun tule tuntea huonoa omatuntoa toisen ahkeroinnista. Olin juuri ottanut rennon asennon uinnin jälkeen palautuakseni työviikosta ja ajamisesta. Eiköhän tämä muori hakenut lapion ja alkoi kaivaa tuolini vierestä tunti tolkulla uraa sadevedelle vaikka mökki oli jyrkässä rinteessä :D Juttelin laiskasti niitä näitä. Muori sanoikin, ettei osaa olla toimettomana. Minä kerroin nousevani jokainen arkiaamu viideltä koiraa lenkittämään ja sitten menen töihin. Kerroin myös, kuinka kauan kesti ajaa mökille. Olimme täydessä sovussa ja yhteisymmärryksessä. Ei pahaa sanaa sanottu.

Ei kiinnosta.

Se taas on sinun ongelmasi.

Vierailija
128/192 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, mutta osa ihmisistä haluaa myös käyttää vapaa-aikansa rentoutumiseen eikä lisätyöhön. Esim. kalaa saa kaupastakin. Mikä pakko on kalastaa? Pyytäkää tuomaan ruokaa ja saunaklapinsa mukanaan jatkossa.

Vierailija
129/192 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei niitä klapeja voi hakata kuin yksi ihminen kerrallaan ja jos hän on siellä mökillä ensimmäistä kertaa, hän on tottakai vieraana koska vie aikansa edes oppia muistamaan, missä mitäkin on uudessa paikassa. Vasta seuraavalla kerralla selviää, tarjoutuuko hän osallistumaan mökin työleiriin.

Aikamoinen mökki ja tontti jos ei ekakertalainen voi osallistua kun ei kaikkea tiedä. Mut kun mies vei ekakerran isovanhempiensa mökille ja yöpymään, sävel oli heti selvä kun ottivat mukaan hommiin ja mummu reippaasti kertoi mitä voisi tehdä ja mitä kukin tekee. Ei siinä kauaa nokka tuhissut kellään kun yhdessä tehtiin ja myös isäntäväki ehti näin istua alas laiskottelemaan. En kyllä ymmärrä mitä raatamista se on että yksi kantaa sauna puut, toinen lämmittää ja kolmas hoitaa vedet. Tuvassa kaksi kokkaa ja kaikki vuorollaan tiskaa.

Tylsää ois vaan maata katsomassa kun muut tekevät. Mitä en itse heti tiennyt ja löytänyt, kysyin neuvoa.

Vierailija
130/192 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule kun en edes olisi halunnut tänne tulla. Viettäisin mieluiten lyhyen kesälomani muualla, mutta kuulemma alkaa sen tason sota, jos tytär ei tule mökille.

No jopas sä olet nössö! Et uskalla tehdä omia päätöksiä etkä elää niinkuin haluat. Jos tytär on samanlainen nyhverö niin menkööt yksin sinne vanhempiensa mökille. Mä en ainakaan arvosta tuommoisia pelkureita jotka antaa toisten määrätä elämästään ja olemisestaan.

Vierailija
131/192 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poika taitaa olla todellisuudessa fägäri. Kärkkyy sun ja miehesi kuolemaa perintöä odotellen. Sun tyttäres on hänelle pelkkä pelinappula.

Parikymppisenä en tullut yhtään ajatelleeksi mitään auttamisia. Nyt puolet vanhempana, kahden lapsen äitinä ja omakotitalon omistajana olen varsinainen työmyyrä, joskus tuntuu, että usein liikaakin. Joskus on ikävä sitä huoletonta parikymppistä. Mun ainoa intressi olisi ollut hyvän rusketuksen hankkiminen, ei toisten mökkien auttamisrituaaleihin osallistuminen. Sellaiseen kasvaa elämän myötä. Hölmö, joka ei sitä ymmärrä.

Vierailija
132/192 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun menet tyttärellesi kylään, niin älä suutu jos vävy alkaa vihjailla "Ei ole lattioitakaan hetkeen kuurattu" tai iskee harjan ja mäntysuopaa kouraan, jos ei ilman ala tapahtua.

Vierailija
133/192 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka oli piipahtamassakin, niin apua voi tarjota siitä huolimatta, jos osaa...tehdä muuta, kuin maata sohvalla känny kädessä ja kuulokkeet korvilla... Meillä oli mökkihuolto firma tunturikylässä...vävyehdokas luuli, että hän voi sitten vain ajella appiukkoehdokkaan kelkalla....  lauantai oli kaikille työpäivä, myös se vävy pääsi/joutui siivoaan morsmaikkunsa kanssa mökkejä....  kaikki joutui töihin, jotka sesonkina yritti tulla lomaileen.....se tehtiin myös selväksi... ja siitä maksettiin myös palkka.... ei näkynyt toista kertaa kyläilemässä... ei meillä ollut aikaa alkaa passaileen  "vieraita"...

Aijaa.... Ikää Pirjolla 70 v.....?

Vierailija
134/192 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa vieraan makoilla. Ei meillä vieraita töihin kommenneta. 

Vierailija
135/192 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mies raukka :( 

Aikoinaan, kun vein ekan poikaystäväni (nykyinen aviomies!) meidän perheen mökille, niin mielestäni vanhempani ottivat miehen ihanasti vastaan. Äiti teki meille ruuat ja sanoi, että nauttikaa te nuoret.. käykää vaikka uimassa tai järvellä kalassa. Isä kysyi onko mies koskaan perannut kalaa. Ei ollut. Isä sitten kysyi, että haluaisiko oppia. Ja niin hän opetti mieheni perkaan kalaa ja yllättäen mieheni innostui kalastuksesta. Ei koskaan ollu ajatellu, että voisi siitä tykätä..

Niin ja nukkua saatiin niin myöhään kun haluttiin, oli aamupala herättyä kuitenkin odottamassa.

Ja ajatelkaas.. näin 18 vuotta myöhemmin. Olemme mennyt naimisiin ja meillä on lapsia. Ja niin läheiset välit <3 

Ihan käy sääli tuota miestä kohtaan :( Antakaa nyt armoa ja miettikää omaa käytöstänne!!

Vierailija
136/192 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin kolmekymppinen pakottivat tulevat appivanhempani mökilleen. Jo matka sinne oli yhtä tuskaa kun appiukko ajoi helkkarin hitaasti 200 km matka kesti 3 tuntia, ja kun minä kerran tarjosin kyydin ja kesti puoli tuntia vähemmän niin appiukko oli sitä mieltä että ajan kuin mokomat Helsingin bemarijupit!

Mökillä riitti töitä, vaja piti rakentaa, laituri korjata. Mökki oli aika askeettinen, ensimmäiset vuodet ei ollut sähköjäkään. Veneessä ei ollut moottoria joten minä jouduin aina soutamaan kun vietiin verkkoja. Lahjoitin heille mun vanhempien mökin vanhan perämoottorin mutta sitä ei voinut käyttää koska heillä ei ollut pelastusliivejä! Jouduin ostamaan heille liivitkin.

Kränää tuli kanssa siitä kun minä tykkäsin saunotessa juoda vähän olutta ja käydä polkupyörällä lenkillä kirkonkylässä ja olivat märkästyneitä jos olin poikennut terassilla. Heidän mielestään en olisi saanut yöllä käydä pissalla koska nurmikkoon jäi jälkiä (ruoho kasvoi paremmin siitä kohtaa). Naapurit pystyivät sen perusteella päättelemään että isäntäväki juo olutta kun he olivat olevinaan täysraittiita. Ei se estänyt pissalla käyntiä mutta he yrittivät estää lukitsemalla saunan oven etten päässyt käsiäni pesemään . He yrittivät houkutella minut ja vaimoni rakentamaan vierasvajan tontille mutta meitä ei kiinnostanut. Perimme vanhempieni mökin isäni kuoltua ja saamme olla siellä ihan miten huvittaa.

Vierailija
137/192 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, vierailla ei teetetä töitä, heidät on kutsuttu vieraiksi nauttimaan.

Vierailija
138/192 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi sanoa jo etukäteen ennenkuin tulevat teille että odotat tyttären poikaystävän pilkkovan pikkupuita ja perkaavan kaloja ja jne. muuten luulevat että tulevat vain vieraiksi. Jos et sitä halua niin pitää ainakin sitten kysyä/pyytää suoraa asianomaista tekemään sen mitä haluat, vain että vihjailla asioista on todella ihmeellinen tyyli.

Vierailija
139/192 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika epäreilua, että vain kesämökkiläiset saavat apua. Omakotitalojen omistajat joutuvat selviytymään vieraiden käynneistä ilman ruokakasseja, juomia, pihatöitä, kitkentää, harvennusta, haravointeja ja puun pilkkomisia. Onko tämä muka oikein?

Samaa ihmettelen. Mökkiläiset jotka ovat ne työleirinsä halunneet niin miksi eivät itse suoriudu niistä. 

Meillä tehty omakotitalossa kaikki ihan itse. Emme me odota ketään tänne töitä tekemään. Miksi mökeille odotetaan ilmaista talkootyövoimaa. 

Jos omakotitaloissa on sama varustus kuin kesämökillä, niin apu on paikallaan esim. vedenkannossa.

140/192 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuorelle polvelle mökkeily ole itsestään selvästi samanlainen ilon ja vapauden lähde, kuin vanhemmalle sukupolvelle.  Ihan varmasti nuori mies viihtyisi anoppilassa paremmin yhteisen seurustelun ja tutustumisen merkeissä, kuin osoittamalla osaamistaan ja kunnollisuuttaan halkoja hakkaamalla. Itsekkään en enää pidä kalastamisesta, vaikka nuorena sitä tuli kalassa käytyäkin. En pidä myöskään ulkohuusseista, vedenkannosta, rikkaruohojen kitkemisestä ja monesta muusta mökkielämään kuuluvista iloista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän