Tyttären poikaystävä kylässä mökillä, ei ole tehnyt muuta kuin makoillut ja laiskotellut
Olen koittanut vihjailla että "Timo (mieheni) menikin näköjään tuonne rantaan tekemään klapeja, siinä onkin hommaa kun koko porukka saunoo", mutta ei ymmärtänyt yskää. Kalastamaankaan ei halunnut lähteä ja kun kysyin onko ikinä perannut kalaa, vastasi kielteisesti. Sanoin sitten, että ehkä mieheni voisi näyttää mallia kun tulee kalasta, mutisi tähän jotain vastaukseksi. 🙄Ei sitten kuitenkaan reagoinut mitenkään mieheni palattua ja kun sanoin että siellä näyttäisi olevan jotani saalistakin mukana.
Tavallaan ymmärtäisin jos olisi joku 16v nulikka, mutta on 25v "mies". Ihme lusmuilija! En ymmärrä mitä tyttäreni näkee hänessä.
Kommentit (192)
Kaunis ajatus, että vieras auttaisi mökkitöissä. Todellisuudessa kaikesta työstä tulee kuitenkin sanomista, kun on tehty mökin omistajan mielestä väärin :D Taitaa nuori mies tuntea teitä jo se verran, ettei laita itseään arvostelulle alttiiksi.
Olen itsekin nähnyt tätä läpi elämän, miten auttajaa arvostellaan. On pilkottu puut väärin, on sytetty sauna väärin, kalat on perattu väärin. Sitten nämä moitteet vielä levitetään koko lähisuvulle.
Lähetä tytär poikaystävineen mökille kaksisteen niin luultavasti tekevät ilolla hommat yhdessä ilman, että joku on selän takana kyttäämässä, miten päin halot on ladottu kiukaan alle.
Jos olette heidät sinne itse pyytäneet eli kutsuneet on teidän asianne hoitaa tarjoilut, työt yms. ellei muuta ole etukäteen sovittu. Aivan ihmeellinen ajatus, että kutsuttujen vieraiden pitäisi tehdä jotain vain siksi, että olette itse valinneet tapaamispaikaksi mökkinne.
Hyvin harva edes pitää mökkeilystä itselleen melko vieraiden ihmisten luona. Käyvät ainoastaan koska on pyydetty. Ottaen tämän ja mm. mahdolliset pitkät matkat ja ajankäytön huomioon, kutsutut usein pikemminkin tekevät kutsujille palveluksen raahautumalla sinne korpeen, jonne heidät on usein ehdottomasti haluttu.
Jos haluatte, että he siellä käyvät, hoidatte asiat ja käytöksenne sellaisiksi, että heitä saattaa kiinnostaa tulla uudestaankin. Nykyinen meininki ei vaikuta siltä.
No kertoo se ehkä jonku verran vävyehdokkaasta, jos ei edes tarjoudu auttamaan, vaikka onkin kylässä. Tulee tietysti tyytyväisenä valmiiksi katettuun ruokapöytään koko kyläilyn ajan?
Vierailija kirjoitti:
No kertoo se ehkä jonku verran vävyehdokkaasta, jos ei edes tarjoudu auttamaan, vaikka onkin kylässä. Tulee tietysti tyytyväisenä valmiiksi katettuun ruokapöytään koko kyläilyn ajan?
Kun itse kutsun vieraita, nämä toivottavasti tulevat tyytyväisinä valmiiksi katettuun ruokapöytään. Jos kaipaan apua tms. pyydän sitä. Helppoa.
Vieraat ei tee töitä toisten mökeillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ky-läs-sä...eli hän on teillä vieraana?
Kyllä, eli kylässä. Osaatko lukea ilman tavutusta?
Sinä et näköjään osaa ajatella ilman aivoja. Loogista, eikö totta?
Itse kaikki kesät mökkeilleenä suhtaudun tähän hieman kaksijakoisesti. Mielelläni kysyn esim. sukulaisten mökillä, että voinko auttaa jossakin. Ja toimin sitten vastauksen mukaan. Tykkään laittaa ja puuhastella, joten tämä ei ole ongelma. Kuitenkaan en mihinkään työleirille lähtisi, missä pitää 24/7 olla tekemässä jotakin.
Toisaalta ymmärrän myös nuorta, joka voi olla painanut vaikka koko vuoden opinnoissa ja töissä ja nyt haluaa vain olla. Mökkielämä ei saa olla vieraille vaan duunia. Toki jos pidempään on messissä voi hyvin pyytää osallistumaan. Jos olisin AP, kysyisin voisiko herra osallistua vaikka saunan lämmittämiseen tai ruuanlaittoon.
https://www.latex-post.com/galleries/photos/angel-wicky-in-black-latex/…
Menet komentamaan näin pukeutuneena niin tulee jotain eloa.
Onko poika lihava, kikuli ei välttämättä keuli kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä mökillä jokainen joutuu tekemään oman osuutensa. Mun tytör jos tulisi poikaystävänsä kanssa, olisi itsestään selvyys kukaan ei peukaloita pyörittele.
Mikä ihmeen OSUUTENSA? Te olette omistajia. Vai annatteko omistusosuutennekin näille "jokaisille"? Ei ole mitään OSUUTTA töistä. Muista se. Teidän mökkinne, teidän hommanne.
Ihan riittää kun osallistuu niihin hommiin, mitä vierailun aikana on. Siellä pitää laittaa ruokaa ja laittaa tiskit koneeseen ja tyhjentää tiskikone. Ei nuo ole mitään sellaista mökin ylläpitoon liittyvää, vaan ihan siihen normaaliin olemiseen kuuluvaa puuhaa.
Sitten jos siellä halutaan saunoa, niin mieti nyt itsekin, mistä ne klapit ilmaantuu? Ensin pitää kaataa puu, sahata oksat pois, sahata sen kokoisia pöllejä että ne saa perämetsästä kulkemaan lähemmäs mökkiä. Vaikka olisi klapikonekin, niin on siinä hommaa että saa ne pöllit klapeiksi ja vuoden verranhan niitä kuivatellaan ennen kuin niitä voi pesään laittaa. Ensin ne kuivaa heittokasassa ja jossain kohtaa ladotaan varastoon suorempiin pinoihin. Vielä ennen saunomista tarvii yleensä tehdä vähän pienempää pilkettä, että on helpompi saada tuli sytytettyä. Jos siellä haluaa saunoa, niin on ihan kohtuullista osallistua myös jollain tapaa tähän polttopuiden tekoon, joka on pitkä prosessi.
Jos siellä käyttää huussia, niin sitten voi jollain toisella työllä korvata sen, että on jättänyt omat paskansa sinne toisten hoidettavaksi.
Unohditko taimen istutuksen? Saunotaan sitten vasta 30 vuoden päästä.
Ymmärrettävä reaktio mutta ei se poikaystävä töihin sinne tullut.
Jonkun avustavan tehtävän voi antaa: " mä tarviin nyt apua tässä, teeppä sinä tämä juttu "
Ota poskeen siltä ja mene pöydälle sääret levällään. Ei makoile enää, jos on elävä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan riittää kun osallistuu niihin hommiin, mitä vierailun aikana on. Siellä pitää laittaa ruokaa ja laittaa tiskit koneeseen ja tyhjentää tiskikone. Ei nuo ole mitään sellaista mökin ylläpitoon liittyvää, vaan ihan siihen normaaliin olemiseen kuuluvaa puuhaa.
Sitten jos siellä halutaan saunoa, niin mieti nyt itsekin, mistä ne klapit ilmaantuu? Ensin pitää kaataa puu, sahata oksat pois, sahata sen kokoisia pöllejä että ne saa perämetsästä kulkemaan lähemmäs mökkiä. Vaikka olisi klapikonekin, niin on siinä hommaa että saa ne pöllit klapeiksi ja vuoden verranhan niitä kuivatellaan ennen kuin niitä voi pesään laittaa. Ensin ne kuivaa heittokasassa ja jossain kohtaa ladotaan varastoon suorempiin pinoihin. Vielä ennen saunomista tarvii yleensä tehdä vähän pienempää pilkettä, että on helpompi saada tuli sytytettyä. Jos siellä haluaa saunoa, niin on ihan kohtuullista osallistua myös jollain tapaa tähän polttopuiden tekoon, joka on pitkä prosessi.
Jos siellä käyttää huussia, niin sitten voi jollain toisella työllä korvata sen, että on jättänyt omat paskansa sinne toisten hoidettavaksi.
Juu ja minä en vieraana halua ottaa tällaisesta mitään vastuuta, että nämä työt on siellä tehty, tullaan tekemään ja klapien teon minuutteja ja vaivoja ajattelemaan. Minut kutsuttiin kylään. Minä pahaa aavistamatta menin! Nytkö minua pitää siis syyllistää siitä, että olin siihen hetkeen saakka autuaan tietämätön tästä kaikesta? Ei, tulen aina kieltäytymään KYLÄILYSTÄ mökeillä. Paskoineni kaikkineni pysyn poissa.
Varmaa ihan alussa on ok, ettei joudu ns.rehkimään. Ihan hyviin tapoihin voisi kumminkin kuulua se, että vävykokelas kysyy "Voisinko kenties auttaa jossain?". Siihen voi sitten vinkata jotain pientä puuhastelua, ei mitään työleirejä. Sellaista kivaa mökkipuuhaa. Kyllä tuon ikäinen jo tietää, että kun toisten nurkkiin tulee, vaikka vaan "kylään", mökillä on aina jotain puuhastelua. Ei se pidemmänpäälke kovin kivaa ole, jos jatkossa vävykokelas tulee vaan lepäilemään ja muut passaa. Jokainen kantakoon kortensa kekoon. Ja tämä ei tarkoita sitä pakkotyöleiriä.
Sano et nyt loppu ruoka tarjoilu hänelle. Saattaa mutista mut siitä vaa. Tyttäreski ehkä mutisee..ei haittoo mittää
Ennen oli miehet rautaa. 25-vuotiaana kuuluin jo sodanajan joukkoihin ja uutisoimaton sukellusvenejahti aseet kädessä takanapäin. Mökkipuuhastelut vain virkistää ja piristää mieltä. En voisi kuvitella makaavani nurkassa passiivisena. Mutta nykynuoret eivät muuta teekään. Terveisin viiskymppinen teräsukko
Mä aistin tosi herkästi kun olen seurassa, missä mua arvostellaan ja kaikesta tekemisestäni etsitään virheitä. Silloin yritän olla tekemättä mitään ja olla palaamatta tuohon paikkaan/seuraan enää.
Kun mulla on vieraita, teen mielelläni heidän viihtyvyyden eteen kaiken mahdollisen.
Epäilen, että poikaystävä on mökillä vain ap:n tyttären vaatimuksesta ja nyt tytärkin huomaa miksi poikaystävä ei sinne halunnut tulla. Kyllä tytärkin aistii, miten vanhempansa suhtautuvat poikaystävään ja joutuu pahoittelemaan tilannetta myöhemmin hänelle. Tuskin tulevat toiste, nuorilla ihmisillä on paljon mieluisempia kesänviettopaikkoja, kuin porukoiden mökki.
Oletteko adoptoineet vai onko hän miehesi edellisestä suhteesta siis, koska kukaan nainen ei kirjoita tuolla tavalla.
Ap on todella huonokäytöksinen, kun painostaa vierasta töihin. Ainoa hyvä asia tuossa on, että tämän muodollisen vierailun jälkeen pojan ja tyttären ei tarvitse enää koskaan vääntäytyä sinne mökkiin käymään. Kukaan ei nimittöin tykkää mennä muiden ihmisten nurkkiinmökille, vaan sinne mennään hampaita purren kohteliaisuudesta kutsujia kohtaan. Nuoripari olisi miljoona kertaa mieluummin omassa rauhassaan kaupungissa.
N54
Eniten minä inhoan sitä, että olen tyhjänpanttina odottamassa, jos joku tarvitsee apua just nyt ja pitää sitten mennä. Miksei porukalla aamulla kerrota, että tänään pitää tehdä asiat a, b ja c, sovitaan, kuka tekee mitä ja mihin aikaan? Jos ei tarvitse olla tiettyyn aikaan valmista, niin varmaan senkin voi kertoa ja antaa kyseisen tyypin hoitaa asian kun itse haluaa. Muuten on koko ajan olo, että pitäisi jotain tehdä, mutta mitä, eikä pysty edes lehteä lukemaan, kun joku pitää sitä laiskotteluna.
Musta tytär voisi opetella sanomaan, miten auttaa. Ei kävis mielessäkää meillä, että minun äiti vihjailee miehelle työlistaa, kun ei aina osaa tehdä mitään oma-alotteisesti. Kyllä se minä sanon suoraan, mutta kahenkesken, että miten voi auttaa ja mikä saa hyvää mieltä aikaan, jos haluaa jotain tehdä. Äitillä on aina kuva, että mies tekee oma -alotteisesti juttuja, eikä tartte hänen pyytää tai vihjailla.
Joski sama ei toimi toisinpäin ja miehen luona aina vähän sellainen orpo-olo, että miten vois ees auttaa, ku kysyessä kaikki käskee istua alas.