OIkeastikko te jotka irvailette meille helteitä kaipaaville nautitte siitä että keskellä kesää pitää pukeutua kuin syksyllä?
Ei se ole mikään kesä jos biitsillä kalisee hampaat.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kotipaikkakunnalla edellinen viileä sadekesä on ollut 2017. Johan se on aikakin. Ei Suomen leveysasteilla kuulu olla mitään viikkojen helleputkia, se on maailman toiseksi pohjoisin maa. Ei täällä pohjoisimmassakaan ole.
Mikä on pohjoisin maa?
No ainakin jos pysyvää asutusta katsotaan niin Norja, koska Longyearbyen on maailman pohjoisin kaupunki. Ja on muuten mun unelmien kesälomakohde, kesällä helle tarkoittaa heille +10 astetta. Parasta! 😅
Islantikin olisi ihana, mutta kaukana ja kallis....Hammerfestissa heinäkuulla kantikset ovat 7 asteen sateessa shortseissa ja sandaaleissa, koska kesä, kaikkeen tottuu. -se helle-evakko
Uudessa-Seelannissa paikallisilla on huppari, shortsit ja varvastossut ainakin 10 asteeseen saakka, mutta näinpä tätä asua nollakelillä ja lumisateessakin siellä. Asenne- ja tottumiskysymys ;).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te helteestä riippuvaiset tee kesäisin mitään muuta kuin olette rannalla? Juuri äskenhän oli hellejakso. Itse ainakin ehdin saada sen aikana tarpeekseni rannalla olosta, kiva kun viileni, niin pystyy välillä tekemään jotain muutakin.
Eikä minulla ainakaan ole tällä säällä kylmä, vaikka pukeudun kesävaatteisiin. Helteellä saa tarpeekseen myös paikallaan olemisesta, nyt liikun ulkona, kun siihen on mahdollisuus. Liikkuessa ei tule kylmä.
Tottakai tehdään! Viimekesänä (ulkomailla) raksa- ja pihahommia 38 asteen helteessä (varjolämpötila), samoin Suomessa helteillä olen pihalla touhuamassa tuntikausia, marjametsässä, lenkillä, uimassa monta kertaa päivässä. Suomessa en koskaan ota aurinkoa vartavasten tai löhöä rannalla.
Näin kylmällä ja tuulisella kelillä pakko olla sisällä, hirveät kivut ja säryt iskee heti:(
Miten oikein kestät talvella?
En kestäkään. Terveydellisistä syistä vietän vähintään 9kk sisätiloissa mikäli en ole ulkomailla. Onneksi meillä on koti etelässä, sinne lähden taas lämmittelemään parin päivän kuluttua
Tervemenoa. Miksi siis valitat täällä? Ihan aidosti kysyn. Et paria päivää kestä? Juurihan Suomessa oli helteitä monen monta päivää.
Olisko ollut 19/365. Aika vähän.
Kehoitan tutustumaan sairauteen nimeltä 3-hermosärky niin ehkä ymmärrät minkälainen ongelma Suomen sää on meille sairastaville. Myös kesällä tuuli ja sade siis.
Valitettavasti meillä on perhettä, töitä, iäkkäitä vanhempia jne joiden takia on pakko olla Suomessa välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo meinasin eilen kauppareissulla jäätyä, kun päätin, että otan vain kevyttoppatakin, mutta lähden hameessa.
Ihan hirveä ajatus, että pitäisi vetää jalkaansa ne samat pitkät housut, joissa kuljen koko talven. Menee kesäloma ihan pilalle, jos pitää koko ajan palella. Itse en tajua heitä, jotka nauttivat, kun on 12 kk kylmää ympäri vuoden.
En minäkään. Suomen kesä on huono vitsi. Onneksi pääsen taas heinäkuun lopussa välimerelle.
Hyi olkoon siellä on silloin vuorokauden ympäri sauna. Eläimet ja luonto tekevät kuolemaa ja ihmiset yrittävät paeta ilmastoituihin tiloihin kököttämään.
Suinsurminkaan en moiseen käristyskupoliin kuivuuttaan kuolevan luonnon keskelle lähtisi.
Meidän lapsemme joutuvat seuraamaan tämän ympäristön tuhoutumista kuumuuteen ja kamppailemaan miljoonapäiste ilmastopakolaisvirtojen kanssa. Lohduttoman surullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te helteestä riippuvaiset tee kesäisin mitään muuta kuin olette rannalla? Juuri äskenhän oli hellejakso. Itse ainakin ehdin saada sen aikana tarpeekseni rannalla olosta, kiva kun viileni, niin pystyy välillä tekemään jotain muutakin.
Eikä minulla ainakaan ole tällä säällä kylmä, vaikka pukeudun kesävaatteisiin. Helteellä saa tarpeekseen myös paikallaan olemisesta, nyt liikun ulkona, kun siihen on mahdollisuus. Liikkuessa ei tule kylmä.
Tottakai tehdään! Viimekesänä (ulkomailla) raksa- ja pihahommia 38 asteen helteessä (varjolämpötila), samoin Suomessa helteillä olen pihalla touhuamassa tuntikausia, marjametsässä, lenkillä, uimassa monta kertaa päivässä. Suomessa en koskaan ota aurinkoa vartavasten tai löhöä rannalla.
Näin kylmällä ja tuulisella kelillä pakko olla sisällä, hirveät kivut ja säryt iskee heti:(
En kestäkään. Terveydellisistä syistä vietän vähintään 9kk sisätiloissa mikäli en ole ulkomailla. Onneksi meillä on koti etelässä, sinne lähden taas lämmittelemään parin päivän kuluttua
Tervemenoa. Miksi siis valitat täällä? Ihan aidosti kysyn. Et paria päivää kestä? Juurihan Suomessa oli helteitä monen monta päivää.
Kehoitan tutustumaan sairauteen nimeltä 3-hermosärky niin ehkä ymmärrät minkälainen ongelma Suomen sää on meille sairastaville. Myös kesällä tuuli ja sade siis.
Valitettavasti meillä on perhettä, töitä, iäkkäitä vanhempia jne joiden takia on pakko olla Suomessa välillä.
Ikävää. Lämpimään muutto on silti mahdollinen. Itsekin tein sen. Suomen sää ei sairastavan takia tai valittamalla muutu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävää. Lämpimään muutto on silti mahdollinen. Itsekin tein sen. Suomen sää ei sairastavan takia tai valittamalla muutu.
Asun osittain etelä-Euroopassa, onneksi mutta kuten kirjoitin vielä on velvollisuuksia jotka pakottavat viipymään Suomessa välillä
Vierailija kirjoitti:
Mun kotipaikkakunnalla edellinen viileä sadekesä on ollut 2017. Johan se on aikakin. Ei Suomen leveysasteilla kuulu olla mitään viikkojen helleputkia, se on maailman toiseksi pohjoisin maa. Ei täällä pohjoisimmassakaan ole.
Ei ole toiseksi pohjoisin maa.
Vierailija kirjoitti:
Kärsin helteestä ja olen kuullut koko ikäni irvailua siitä. Moni ei varmaan edes tajua miltä se tuntuu kun sanotaan että nautitaan nyt kun tätä hellettä kerrankin riittää tai muuta yhtä tökeröä. Tekisi toki mieli välillä nyt sanoa, että nautitaan nyt viileydestä kun sitä riittää mutta en viitsi kun tiedän miten ikävää se on.
Toivottavasti tulisi vielä kaikille sopivasti mieleisiä säitä kesän mittaan!
Mä nautin suuresti kylmästä ja olen joskus erehtynyt sanomaan tuon lauseen henkilölle joka puolestaan pitää lämmöstä. En olisi ikinä uskonut että hän voisi suuttua niin paljon, koska itse aina kuumalla käskee minua nauttimaan kun sitä kerran riittää. Olen vieläkin ymmälläni miksi häneltä on ok sanoa noin, mutta minä olen k-pää jos ihan samalla tavalla tuputan omia preferenssejäni.
Missä oikein asut? Helsingissä ainakin pärjää kesävaatteilla, syysvaatteet ois ihan liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kärsin helteestä ja olen kuullut koko ikäni irvailua siitä. Moni ei varmaan edes tajua miltä se tuntuu kun sanotaan että nautitaan nyt kun tätä hellettä kerrankin riittää tai muuta yhtä tökeröä. Tekisi toki mieli välillä nyt sanoa, että nautitaan nyt viileydestä kun sitä riittää mutta en viitsi kun tiedän miten ikävää se on.
Toivottavasti tulisi vielä kaikille sopivasti mieleisiä säitä kesän mittaan!
Mä nautin suuresti kylmästä ja olen joskus erehtynyt sanomaan tuon lauseen henkilölle joka puolestaan pitää lämmöstä. En olisi ikinä uskonut että hän voisi suuttua niin paljon, koska itse aina kuumalla käskee minua nauttimaan kun sitä kerran riittää. Olen vieläkin ymmälläni miksi häneltä on ok sanoa noin, mutta minä olen k-pää jos ihan samalla tavalla tuputan omia preferenssejäni.
Kylmällä saa päälle niin ei palale, mutta helteellä ei auta, vaikkei olis yhtään riepua päällä. Tietty jollei tee mitään, vaan makoilee varjossa riippukeinussa tai hyppää uimassa, niin joillekin se laiskottelu sopii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole toiseksi pohjoisin maa.
Kolmannes napapiirin pohjoispuolella kuitenkin, liian pohjoisessa jokavuotisiin kolmenkympin helleputkiin. Tai pitäisi olla.
FWIW, katselin juuri Ylen aamu teeveen uusintaa. Sari Essayahin haastattelussa kävi ilmi, haastattelijan taholta, että katovuosi voi olla tulossa alkukesän helteiden ja kuivuuden vuoksi. Luultavasti elintarvikkeiden hinnat nousevat reippaasti jos noin käy. Siis helteistäkin on kai varaa nauttia hyvillä mielin vain äveriäämmällä kansanosalla?
Tuon takia minä haukunkin palstalla kaikki helteidenvihaajat. Toivon heille tukalaa kesää, paljon sairauksia ja pahaa oloa.
Oikein hyvin pärjää pitkällä maxi mekolla ja on kesäinen olo. Ja kyllä nautin tästä viileämmästä ilmasta, kun ei ole huono olo. Luontokin tarvitsee vettä, joten täytyyhän sitä vettä kesälläkin sataa.
Vierailija kirjoitti:
Mä en usko täällä olevia ihmisiä.
Trollailevat vaan.
No ainakaan tohon sun omaan väitteeseen ei voi oikein muuta sanoa kuin paskapuhetta, mutten en usko.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se kesä on, se ei vaan vastaa juuri sun odotuksia tai toiveita. Mitä jos nää muutamat viileät päivät ottaisitte ihan iisisti, lue vaikka kirjaa sohvan nurkassa teekupin kanssa. Stressaaminen keleistä on ku kantais siivilällä vettä, täysin turhaa.
Seuraavaksi kun tuleekin +23 niin siellä pyhän tyyneyden temppelissä rähjätään että HITTO KUN ON KUUMA :D
Ihaqn vähän aikaa sitten täällä oli paljon otsikoita joissa luki suurinpiirtein "itkekää nyt helteestä kärsijät, ai että mä nautin" jne.
Että itkekää nyt te viileästä ilmasta kärsijät, mä nautin!
Tämä on normaali suomalainen kesä. Tässä välillä oli jotain suloisia poikkeuksia mutta nyt on sään suhteen palattu arkeen taas. Ei tule mitään ilmaston lämpenemistä. Ei näille levysasteille ainakaan vaikka sitä kuinka toivottiinkin.
Pipoa ja kevyttoppaa päälle jos ulos mielii. Kuten aina kesäisin ennenkin :(
Uudet kesävaatteet on käyttämättöminä mullakin vielä.
Mitä ihmettä te oikein valitatte koko ajan. Kesähän on ollut aivan normaali tähän asti. Kesäkuussakin oli 19pv hellettä ilmatieteenlaitoksen mukaan. Toki vaikuttaa missäpäin Suomea asuu, mutta itsellä ainakaan täällä Etelä-Suomessa ei ole jäänyt mitään tekemättä sään takia. Myös sateet kuuluu normaaliin kesään. Tänäänkin hetken satoi tuossa päivällä, nyt paistaa taas. Ulos nauttimaan nyt mars
Minne? Italiaan ja espanjaan.