Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

OIkeastikko te jotka irvailette meille helteitä kaipaaville nautitte siitä että keskellä kesää pitää pukeutua kuin syksyllä?

Vierailija
05.07.2023 |

Ei se ole mikään kesä jos biitsillä kalisee hampaat.

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoja tyyppejä, kun muistinmenetys iskee aina kun hetkeksi viilenee. Paska sää, paska kesä, paska maa.

Okei.

Vierailija
22/82 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kotipaikkakunnalla edellinen viileä sadekesä on ollut 2017. Johan se on aikakin. Ei Suomen leveysasteilla kuulu olla mitään viikkojen helleputkia, se on maailman toiseksi pohjoisin maa. Ei täällä pohjoisimmassakaan ole.

Mikä on pohjoisin maa?

Googlaa maailmankartta ja katso sieltä, jos et muuten osaa. Todnäk Suomen kartankin pitäisi riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kotipaikkakunnalla edellinen viileä sadekesä on ollut 2017. Johan se on aikakin. Ei Suomen leveysasteilla kuulu olla mitään viikkojen helleputkia, se on maailman toiseksi pohjoisin maa. Ei täällä pohjoisimmassakaan ole.

Mikä on pohjoisin maa?

Googlaa maailmankartta ja katso sieltä, jos et muuten osaa. Todnäk Suomen kartankin pitäisi riittää.

Tuon kirjoitit, muttet yhtä sanaa viitsinyt. Kiitos.

Vierailija
24/82 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästä nyt ei kukaan täällä pysty päättämään. Ikinä en ole tajunnut ihmisiä, jotka esim syyttävät helteellä sadetta toivovia, siitä että välillä sataa.

Vierailija
25/82 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on pohjoisin maa?

Laiska olet siis, mitään ei pidä itse selvittää. Huoh Huoh ja vielä kerran Huoh.

Vierailija
26/82 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on pohjoisin maa?

Tuo on eri henkilö. Norja, Svalbardin (Huippuvuoret) takia. Täällä Finnmarkissa on tänään +11 ja sataa. Me ollaan täällä joka kesä ja koko kesä juuri siksi, että Tampereen kesät ovat olleet aivan kammottavan kuumia viimeiset 5 v. Sisämaassa ei edes tuule.

Vierailija
27/82 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se kesä on, se ei vaan vastaa juuri sun odotuksia tai toiveita. Mitä jos nää muutamat viileät päivät ottaisitte ihan iisisti, lue vaikka kirjaa sohvan nurkassa teekupin kanssa. Stressaaminen keleistä on ku kantais siivilällä vettä, täysin turhaa.

Yksikin kylmä ja sateinen/tuulinen päivä kesällä sohvanurkassa on hukkaan heitettyä! Kesä on niin lyhyt että siitä pitäisi voida nauttia täysillä!

Ärsyttää kun ei tarkene edes pihahommia tehdä ilman että on täysissä varusteissa.

Vierailija
28/82 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te helteestä riippuvaiset tee kesäisin mitään muuta kuin olette rannalla? Juuri äskenhän oli hellejakso. Itse ainakin ehdin saada sen aikana tarpeekseni rannalla olosta, kiva kun viileni, niin pystyy välillä tekemään jotain muutakin.

Eikä minulla ainakaan ole tällä säällä kylmä, vaikka pukeudun kesävaatteisiin. Helteellä saa tarpeekseen myös paikallaan olemisesta, nyt liikun ulkona, kun siihen on mahdollisuus. Liikkuessa ei tule kylmä.

Vierailija
29/82 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ollut niin kylmää että ei ole edes talviturkkia tarennut mennä heittämään. Todella surkea kesän irvikuva tähän saakka.

Suomessahan oli juuri hellettä vaikka kuinka monta päivää. Mitä te oikein sekoilette?

Vierailija
30/82 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä n. +15 ja ihan lämpimältä tuntuu. Kyllä silti kaipaan aurinkoa ja enemmän lämpöä. Mielikin pirteämpi auringossa kuin harmaassa vesisateessa.

Vierailija
31/82 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on pohjoisin maa?

Tuo on eri henkilö. Norja, Svalbardin (Huippuvuoret) takia. Täällä Finnmarkissa on tänään +11 ja sataa. Me ollaan täällä joka kesä ja koko kesä juuri siksi, että Tampereen kesät ovat olleet aivan kammottavan kuumia viimeiset 5 v. Sisämaassa ei edes tuule.

Ok, kiitos paljon sulle asiallisesta vastauksesta!

Vierailija
32/82 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se kesä on, se ei vaan vastaa juuri sun odotuksia tai toiveita. Mitä jos nää muutamat viileät päivät ottaisitte ihan iisisti, lue vaikka kirjaa sohvan nurkassa teekupin kanssa. Stressaaminen keleistä on ku kantais siivilällä vettä, täysin turhaa.

Yksikin kylmä ja sateinen/tuulinen päivä kesällä sohvanurkassa on hukkaan heitettyä! Kesä on niin lyhyt että siitä pitäisi voida nauttia täysillä!

Ärsyttää kun ei tarkene edes pihahommia tehdä ilman että on täysissä varusteissa.

Miksi sateinen/kylmä päivä pitäisi viettää sohvan nurkassa? Ja toisaalta miksi sohvan nurkassa oleilu ei olisi täysillä elämistä?

En ymmärrä ihmisiä jotka tarvitsevat ulkoisia tekijöitä "elääkseen" ja nauttiakseen. Se on 100% sinusta itsestäsi kiinni. Voit nauttia täysillä kesästä juuri tänään. Arvaa miten?

Vierailija
33/82 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on pohjoisin maa?

Lisäksi Suomen ja Jäämeren välissä on pätkä Norjaa:) Riittänee kai tuokin maailman pohjoisimman valtion meriitiksi.

Vierailija
34/82 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on pohjoisin maa?

No ainakin jos pysyvää asutusta katsotaan niin Norja, koska Longyearbyen on maailman pohjoisin kaupunki. Ja on muuten mun unelmien kesälomakohde, kesällä helle tarkoittaa heille +10 astetta. Parasta! 😅

Vierailija
35/82 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri kesäkuussa oli 19 (!) hellepäivää.

Eikä kestä kauan ennen kuin helteet alkavat taas.

Suomella(kaan) ei ole paluuta entisenlaisiin kesiin. Edes sellaisiin, joita oli vielä minun lapsuudessani ja nuoruudessani.

Tulee vielä aika, jolloin jokainen suomalainen on onnellinen yhdestäkin vähän viileämmästä kesäpäivästä.

t. Mummo 72 v.

Vierailija
36/82 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ivaile, mutta näethän, että näillä keleillä me tarkenemme t-paidassa?

Huhtikuusta asti t-paita päällä

Vierailija
37/82 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kuvitellut, että Venäjän pohjoisosat on pohjoisemmassa kuin Pohjois-Suomi. Kanadakin voisi olla. Ei ilmeisesti ole, jos Suomi on toiseksi pohjoisin maa.

Vierailija
38/82 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te helteestä riippuvaiset tee kesäisin mitään muuta kuin olette rannalla? Juuri äskenhän oli hellejakso. Itse ainakin ehdin saada sen aikana tarpeekseni rannalla olosta, kiva kun viileni, niin pystyy välillä tekemään jotain muutakin.

Eikä minulla ainakaan ole tällä säällä kylmä, vaikka pukeudun kesävaatteisiin. Helteellä saa tarpeekseen myös paikallaan olemisesta, nyt liikun ulkona, kun siihen on mahdollisuus. Liikkuessa ei tule kylmä.

Tottakai tehdään! Viimekesänä (ulkomailla) raksa- ja pihahommia 38 asteen helteessä (varjolämpötila), samoin Suomessa helteillä olen pihalla touhuamassa tuntikausia, marjametsässä, lenkillä, uimassa monta kertaa päivässä. Suomessa en koskaan ota aurinkoa vartavasten tai löhöä rannalla.

Näin kylmällä ja tuulisella kelillä pakko olla sisällä, hirveät kivut ja säryt iskee heti:(

Vierailija
39/82 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on pohjoisin maa?

No ainakin jos pysyvää asutusta katsotaan niin Norja, koska Longyearbyen on maailman pohjoisin kaupunki. Ja on muuten mun unelmien kesälomakohde, kesällä helle tarkoittaa heille +10 astetta. Parasta! 😅

Mä haluaisin myös joskus viettää koko kesän siellä joskus. Mutta ne hinnat... 😳 Hotelliyö 500 euroa ja viikon ruokatavarat ruokakaupasta yhdelle yli 200 euroa. Yksi ravintolaillallinen 100 euroa (ja pikaruokaa ei ole). Ymmärrän että se on kaukana kaikesta mutta lompakkoni ei ymmärrä. Ei ole mitään mahdollisuutta viettää vaikkapa kuukautta tuolla :/.

Vierailija
40/82 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sateinen/kylmä päivä pitäisi viettää sohvan nurkassa? Ja toisaalta miksi sohvan nurkassa oleilu ei olisi täysillä elämistä?

En ymmärrä ihmisiä jotka tarvitsevat ulkoisia tekijöitä "elääkseen" ja nauttiakseen. Se on 100% sinusta itsestäsi kiinni. Voit nauttia täysillä kesästä juuri tänään. Arvaa miten?

No en ainakaan ulkona. Hirveä tuuli ja kohta tulee taas vettä. Minusta elämä menee hukkaan telkkaria tuijotellen, äänikirjaakin kuuntelen mieluiten ulkona touhutessani. En vaan jaksaisi hupparissa, farkuissa ja kumisaappaissa. Niiden aika on lokakuussa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi