OIkeastikko te jotka irvailette meille helteitä kaipaaville nautitte siitä että keskellä kesää pitää pukeutua kuin syksyllä?
Ei se ole mikään kesä jos biitsillä kalisee hampaat.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te helteestä riippuvaiset tee kesäisin mitään muuta kuin olette rannalla? Juuri äskenhän oli hellejakso. Itse ainakin ehdin saada sen aikana tarpeekseni rannalla olosta, kiva kun viileni, niin pystyy välillä tekemään jotain muutakin.
Eikä minulla ainakaan ole tällä säällä kylmä, vaikka pukeudun kesävaatteisiin. Helteellä saa tarpeekseen myös paikallaan olemisesta, nyt liikun ulkona, kun siihen on mahdollisuus. Liikkuessa ei tule kylmä.
Tottakai tehdään! Viimekesänä (ulkomailla) raksa- ja pihahommia 38 asteen helteessä (varjolämpötila), samoin Suomessa helteillä olen pihalla touhuamassa tuntikausia, marjametsässä, lenkillä, uimassa monta kertaa päivässä. Suomessa en koskaan ota aurinkoa vartavasten tai löhöä rannalla.
Näin kylmällä ja tuulisella kelillä pakko olla sisällä, hirveät kivut ja säryt iskee heti:(
Miten oikein kestät talvella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kotipaikkakunnalla edellinen viileä sadekesä on ollut 2017. Johan se on aikakin. Ei Suomen leveysasteilla kuulu olla mitään viikkojen helleputkia, se on maailman toiseksi pohjoisin maa. Ei täällä pohjoisimmassakaan ole.
Mikä on pohjoisin maa?
No ainakin jos pysyvää asutusta katsotaan niin Norja, koska Longyearbyen on maailman pohjoisin kaupunki. Ja on muuten mun unelmien kesälomakohde, kesällä helle tarkoittaa heille +10 astetta. Parasta! 😅
Islantikin olisi ihana, mutta kaukana ja kallis....Hammerfestissa heinäkuulla kantikset ovat 7 asteen sateessa shortseissa ja sandaaleissa, koska kesä, kaikkeen tottuu. -se helle-evakko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin kuvitellut, että Venäjän pohjoisosat on pohjoisemmassa kuin Pohjois-Suomi. Kanadakin voisi olla. Ei ilmeisesti ole, jos Suomi on toiseksi pohjoisin maa.
Suomi ei olekaan maailman pohjoisin maa. Maantieteellisesti pohjoisin piste on Kanadassa (82) ja maailman pohjoisin asutus taas on Norjassa (78).
Jaahas, Aavee ei hyväksy astemerkkiä 😅.
En irvaile kellekään. Nautin siitä, että helteitä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän että jotkut tykkäävät helteestä, itse taas tykkään viileämmästä. En silti toivoisi että tuulee näin kamalasti. Enkä tykkää räntäsateestakaan. Mutta sää on se mikä on, ei siihen meidän tykkäämiset vaikuta.
Mä vihaan tuulta, muuten käy kaikki:sade, lumi ja aurinko.. mutta hemmetinmoinen helle, tai kaamea tuuli on yök!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kotipaikkakunnalla edellinen viileä sadekesä on ollut 2017. Johan se on aikakin. Ei Suomen leveysasteilla kuulu olla mitään viikkojen helleputkia, se on maailman toiseksi pohjoisin maa. Ei täällä pohjoisimmassakaan ole.
Mikä on pohjoisin maa?
No ainakin jos pysyvää asutusta katsotaan niin Norja, koska Longyearbyen on maailman pohjoisin kaupunki. Ja on muuten mun unelmien kesälomakohde, kesällä helle tarkoittaa heille +10 astetta. Parasta! 😅
Nyt tulee todella nolo tunnustus mutta luin ysärillä kirjastosta Katja Huippuvuorilla -kirjan ja olen sen jälkeen halunnut sinne! Oli niin kiehtovaa ajatella että jääkarhu voi tulla koska vaan mistä vaan... Mutta näin 30 v myöhemmin - edelleen kiinnostaisi reissu sinne.
Vierailija kirjoitti:
Mä en usko täällä olevia ihmisiä.
Trollailevat vaan.
Kuten sinä?
No ne jotka nauttii helteistä, tuskin tekevät mitään raskaita töitä keskellä päivää. Tervetuloa vaan kunnostamaan vaikka kattoa tai kitkemään rikkakasveja tai kastelemaan joka helvetin ehtoo rehuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te helteestä riippuvaiset tee kesäisin mitään muuta kuin olette rannalla? Juuri äskenhän oli hellejakso. Itse ainakin ehdin saada sen aikana tarpeekseni rannalla olosta, kiva kun viileni, niin pystyy välillä tekemään jotain muutakin.
Eikä minulla ainakaan ole tällä säällä kylmä, vaikka pukeudun kesävaatteisiin. Helteellä saa tarpeekseen myös paikallaan olemisesta, nyt liikun ulkona, kun siihen on mahdollisuus. Liikkuessa ei tule kylmä.
Tottakai tehdään! Viimekesänä (ulkomailla) raksa- ja pihahommia 38 asteen helteessä (varjolämpötila), samoin Suomessa helteillä olen pihalla touhuamassa tuntikausia, marjametsässä, lenkillä, uimassa monta kertaa päivässä. Suomessa en koskaan ota aurinkoa vartavasten tai löhöä rannalla.
Näin kylmällä ja tuulisella kelillä pakko olla sisällä, hirveät kivut ja säryt iskee heti:(
En kestäkään. Terveydellisistä syistä vietän vähintään 9kk sisätiloissa mikäli en ole ulkomailla. Onneksi meillä on koti etelässä, sinne lähden taas lämmittelemään parin päivän kuluttua
Vierailija kirjoitti:
No ne jotka nauttii helteistä, tuskin tekevät mitään raskaita töitä keskellä päivää. Tervetuloa vaan kunnostamaan vaikka kattoa tai kitkemään rikkakasveja tai kastelemaan joka helvetin ehtoo rehuja.
Teen ulkotöitä joka päivä kesällä.
Kärsin helteestä ja olen kuullut koko ikäni irvailua siitä. Moni ei varmaan edes tajua miltä se tuntuu kun sanotaan että nautitaan nyt kun tätä hellettä kerrankin riittää tai muuta yhtä tökeröä. Tekisi toki mieli välillä nyt sanoa, että nautitaan nyt viileydestä kun sitä riittää mutta en viitsi kun tiedän miten ikävää se on.
Toivottavasti tulisi vielä kaikille sopivasti mieleisiä säitä kesän mittaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin kuvitellut, että Venäjän pohjoisosat on pohjoisemmassa kuin Pohjois-Suomi. Kanadakin voisi olla. Ei ilmeisesti ole, jos Suomi on toiseksi pohjoisin maa.
Suomi ei olekaan maailman pohjoisin maa. Maantieteellisesti pohjoisin piste on Kanadassa (82) ja maailman pohjoisin asutus taas on Norjassa (78).
Jaahas, Aavee ei hyväksy astemerkkiä 😅.
Ja jäi vielä sanakin pois... vahvasti menee tänään. Piti siis sanoa Suomi ei ole toiseksi pohjoisin maa, koska Kanada ja Norja ainakin ovat pohjoisemmassa.
Vierailija kirjoitti:
Niimpä ja tuota vielä pitää tehdä työpäivän jälkeen!
Rakastan syksyä, ja nythän on syksyäkin lämpimämpää, joten nää kelit ei haittaa yhtään. Ennen oli harvinaista nauttia yli 25 C lämpötiloista edes muutamana päivänä kesässä, sen lähemmäs hellettä ei juuri päästy. Mutta nyt riittää viikoiksi eteenpäin jopa 30C. Sitten kun tulee vihdoin viikko epävakaisempaa säätä väliin, alkaa ruikutus, miten kamalaa ja kesä pilalla, kun pitää 16C:ssa kävellä kevyttoppatakki päällä . Ruoho on jo palanut keltaisena karrelle, kun luonto ei saa riittävästi vettä. Otetaan nää sateet ilolla vastaan, eiköhän niitä helteitä ole vielä edessä lisää tänä kesänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kestäkään. Terveydellisistä syistä vietän vähintään 9kk sisätiloissa mikäli en ole ulkomailla. Onneksi meillä on koti etelässä, sinne lähden taas lämmittelemään parin päivän kuluttua
Tervemenoa. Miksi siis valitat täällä? Ihan aidosti kysyn. Et paria päivää kestä? Juurihan Suomessa oli helteitä monen monta päivää.
Sää on force majeur sillle ei voi kukaan mitään. Mitä irvailua siihen siis tarvitaan, pukeudutaan sään mukaan eli niin, ettei palele tai helteellä kauheasti hikoile. Kai pohjoisen kesässä on viileitä ja sateisia päiviä ollut IKUISESTI. Miksi kiihdyttää itseään asiasta jolle ei voi mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervemenoa. Miksi siis valitat täällä? Ihan aidosti kysyn. Et paria päivää kestä? Juurihan Suomessa oli helteitä monen monta päivää.
Säätiedotuksen mukaan ovat helteet tulossa ensi viikolla.
Vierailija kirjoitti:
Joo meinasin eilen kauppareissulla jäätyä, kun päätin, että otan vain kevyttoppatakin, mutta lähden hameessa.
Ihan hirveä ajatus, että pitäisi vetää jalkaansa ne samat pitkät housut, joissa kuljen koko talven. Menee kesäloma ihan pilalle, jos pitää koko ajan palella. Itse en tajua heitä, jotka nauttivat, kun on 12 kk kylmää ympäri vuoden.
En minäkään. Suomen kesä on huono vitsi. Onneksi pääsen taas heinäkuun lopussa välimerelle.
Miksi tässä irvailla pitäisi. Kesä on kesä säästä huolimatta, ja loma on loma säästä huolimatta. Kaikille säille on aikansa ja paikkansa, ei voi olla pelkkää lämpöä ja hellettä kaiken aikaa, tai nurmikko kuolee, luonnon eläimet kärsii janosta ja kuolee, kaivosta loppuu vesi, maastopaloja syttyy ym. Ärsyttää sekin kun ei voi retkeillä missään niin että tekisi nuotiota kun palojen riski on liian suuri. Ja koiran kanssa pääsee vihdoin lenkeille kun ei ole liian kuuma. Että hyvät ja huonot puolet on joka säässä. Pitää vaan katsoa niitä hyviä puolia enemmän eikä voivotella.