NYT JYSÄHTI! Pörssisähkön keskihinta vuonna 2023 on ollut vain 7,1 senttiä kilowattitunnilta. Hei, te kalliin kiinteähintaisen sopimuksen ottaneet, millä perustelette kalliimman sopimuksen järkevyyttä??? Miksi vanhat ihmiset eivät älyä ottaa pörssisähköä?
Pörssisähkön keskihinta vuonna 2023 (sis. alv)
Tammikuu 8,66 snt/kWh
Helmikuu 8,81 snt/kWh
Maaliskuu 8,16 snt/kWh
Huhtikuu 6,66 snt/kWh
Toukokuu 3,30 snt/kWh
Kommentit (2287)
Ikävää jos joku vit siitä että meillä on pörssisähkö. Mitä se teitä riepoo. Paljon käytetään yösähköä. Sauna laitetaan yleensä 22.00 päälle ja ei edes haluta saunoa aiemmin.
Kiva mennä nukkumaan saunan jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 2v sopimus ja hinta 9.8 snt/kwh joten nukun rauhassa yöni enkä ole minkään varoitusjärjestelmän uhri. Tämä on paljon tärkeämpää kuin hinta ja jousena olo pitkin päivää. Jos säästät niin myös hermot menee.
Mites nukut kesällä? Ilmeisesti hikoilet kesän helteillä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 2v sopimus ja hinta 9.8 snt/kwh joten nukun rauhassa yöni enkä ole minkään varoitusjärjestelmän uhri. Tämä on paljon tärkeämpää kuin hinta ja jousena olo pitkin päivää. Jos säästät niin myös hermot menee.
Kallis hinta. Hyvä kun olet tyytyväinen.
No ihan vain tiedoksi, itsellä jysähti k y r p ä just pystyyn! Kauhea kohtaus tuli! Ahistaa ja pakottaa niin sootanasti!
No nyt se laski! Kohtaus meni ohi! Tiedonanto päättyy.
pörssisähkö 10 c/kwh vuosi ja ensi vuosi 8,9 c /kwh vuosi pieni omakotitalo. Enkä voi pyykätä tai saunoa yöllä tai tiskikonetta pyörittää ku tulee meteliä ni näin hyvin kiinteä hinta per vuosi sopii eikä tarvitse stressata
Pörssisähkö huomenna 97snt/kWh
Mulla on 2 vuoden soppari 9,1 snt. Kerrostalo, ei mahdollisuutta käyttää yösähköä. Sen hetkinen edullisin hinta. Joku oli pakko ottaa, koska edellinen soppari päättyi.
Mulla on ollut Vattenfallin kiinteäsopimus ja maksan n. 75€/3kk. Mielestäni ihan kohtuullinen summa.
Ihan mielenkiinnosta, jos öisin on halvat tunnit niin pesetkö tosiaan yöll
Minä pesen ja kuivaan joka ilta koneellisen pyykkiä, keitän perunat/riisit, kananmunat ja pistän tiskikoneen päälle. Lämpöpumppu on ajastettu yöaikaan.
Lapset käy nukkumaan ja teinit huoneisiinsa klo 21. Teen käsitöitä/ luen kirjaa noin kello 23 asti ja samalla valmistelen seuraavan päivän juttuja pyörittämällä koneita. Helpottaa myös kiireistä päivää, kun isossa perheessä suurin osa on tehty jo edellisenä päivänä.
Aamulla siivoan puhtaat astiat kaappiin samalla, kun kuuntelen uutiset ja perhe täyttelee konetta päivän mittaan. Osa astioista pestään/huuhdotaan heti käytön jälkeen (esim voileipälautaset), niin tiskikonetta voi täyttää iltaan saakka.
Tänään täytyy jäädä töistä pois, ja pitämään tulia takkaan. On meinaan sen verran kallista sähköä ettei nyt ole vara maalämpöäkään käyttää. Perussuomalaiset voisivat lopettaa seuraavaksi sähkönhinnan poukkoilun. Pensan hinnan saivat onneksi jo kuriin.
Vierailija kirjoitti:
Nyt pitää sitten huutaa ja kovaa, kun maksaa hetken alle pörssihinnan.
Vierailija kirjoitti:
Tänään täytyy jäädä töistä pois, ja pitämään tulia takkaan. On meinaan sen verran kallista sähköä ettei nyt ole vara maalämpöäkään käyttää. Perussuomalaiset voisivat lopettaa seuraavaksi sähkönhinnan poukkoilun. Pensan hinnan saivat onneksi jo kuriin.
Venäjä?
Perustuslaissa lukee muistaakseni sähkönhinnasta jotakin.No,perustuslaki on vedetty vessasta alas jo ajat sitten.
Mitä merkitystä keskihinnalla, kun sen mukaan maksetaan, milloin sähköä on käytetty?
Vierailija kirjoitti:
Niin, yhden tunnin ajan.
Vierailija kirjoitti:
Perustuslaissa lukee muistaakseni sähkönhinnasta jotakin.No,perustuslaki on vedetty vessasta alas jo ajat sitten.
Taisi olla käsittämättömät 400e/kwh se raja mikä laissa on. Eli sillä ei tee yhtään mitään. :D
Pörssisähkö on ihan hyvä silloin, jos sähköä käyttää lähinnä kesäisin. Jos taas sähköä käyttää lähinnä talvella, niin tuossa esitetyt keskihinnat ovat yli määräaikaisen sopimuksen hintojen (viime talvena 4, tulevana talvena 8 senttiä).
Onhan noi pörssisähköä käyttävät penninvenyttäjät omituista sakkia. Saunaan kymmenen jälkeen ja yöt pestään pyykkiä🤑
Olisitte käyneet kouluja jotta tienaisitte edes sen verran ettei tarvitsisi öitä valvoa pyykkien ja ruoanlaiton takia.
on vieläkin se 5,99senttiä/kwh...näyttää tarjolla olevan 9,69senttiä /kwh... kohtapuolin pitää sopimus uusia ja vaikuttaa tuolta 9,69 senttiseltä, jos omassa yhtiössä haluamme pysyä. Jos vaihdamme, niin takaisin ei päästä.Jollakin näyttää olevan vajaa 9senttiä, joten eipä tuossa paljoa häviä vaikka tuon pidämme