Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveri soittelee joka päivä ja lähettelee kymmeniä ääniviestejä

Vierailija
04.07.2023 |

On kiva, kun on kavereita, mutta en jaksa jatkuvasti olla höpöttelemässä. Puhelut kestää noin tunnista reiluun kahteen tuntiin.

Olen toki introvertti ja tarvitsen paljon aikaa itsekseni, mutta onko tämä ihan normaalia? Muiden kaverien kanssa laitellaan viestiä useamman kerran viikossa ja nähdään silloin tällöin, mutta näin tiiviistä yhteydenpitoa en jaksa ja tämä vähän jo uuvuttaa. Nyt etenkin kun aloitin juuri loman ja haluaisin vaan laiskotella pari päivää itsekseni, niin en jaksaisi yhtään olla puhelimessa.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että kaverisi on yksinäinen tai hänellä ei ole muita ystäviä tai muuta tekemistä. Voit toki varovasti sanoa että haluaisit hiukan omaa rauhaa, vaikka pidätkin hänen viesteistään.

Vierailija
2/29 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olenko kauhea ihminen, mutta välillä en vaan vastaa. Ja vältän menemästä whatsappiin pariin tuntiin, kun näen häneltä tulleen viestin. Toisinaan hän ei edes kuuntele minun viestejäni, vaan jaarittelee vain omia asioitaan. Toisaalta siis olisi ihan ok jos minäkään en kuuntele niitä heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi.

Vierailija
4/29 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuo varmaan ekstrovertimmällekin jo ihan liikaa yhyteydenpitoa.

Vierailija
5/29 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä että kaverisi on yksinäinen tai hänellä ei ole muita ystäviä tai muuta tekemistä. Voit toki varovasti sanoa että haluaisit hiukan omaa rauhaa, vaikka pidätkin hänen viesteistään.

Hänellä on kyllä ainakin kaksi muuta läheisempää kaveria, joiden kanssa myös soittelee. Ja saattaa lopettaa puhelun minun kanssani, kun jompi kumpi heistä soittaa hänelle kesken puhelun. Luulen että soittaa aina ensin heille ja sitten vasta minulle.

Olen sanonut kautta rantain, että olen introvertti ja tarvitsen aikaa olla itsekseni. Mutta en haluaisi loukata ja sanoa tämän suorempaan.

Vierailija
6/29 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vastaa puheluihin etkä viesteihin, tai siis vastaat viesteihin vaikka vasta seuraavana päivänä. Sanot että olet väsynyt etkä jaksa olla nyt kovin yhteyksissä. Tommonen nätti valkoinen valhe, tai eihän se ole edes valhe.

Jos kaveri suuttuu tai loukkaantuu niin sehän EI ole sun ongelma eikä sun syy. Vaikuttaa epänormilta käytökseltä, ei kukaan normi ihminen noin tiivistä yhteyttä pidä.

Vierailija
7/29 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääniviestien lähettelijät on kyllä rasittavia, kun eivät jaksa nopeasti ja helposti luettavia viestejä naputella paksuine sormineen.

Vierailija
8/29 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on maaninen kausi päällä (bipo).

Vierailija
9/29 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et vastaa puheluihin etkä viesteihin, tai siis vastaat viesteihin vaikka vasta seuraavana päivänä. Sanot että olet väsynyt etkä jaksa olla nyt kovin yhteyksissä. Tommonen nätti valkoinen valhe, tai eihän se ole edes valhe.

Jos kaveri suuttuu tai loukkaantuu niin sehän EI ole sun ongelma eikä sun syy. Vaikuttaa epänormilta käytökseltä, ei kukaan normi ihminen noin tiivistä yhteyttä pidä.

Yritän tätä. Kiitos.

Vierailija
10/29 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vastaa puheluihin, älä soita takaisin ja vastaa viestiin vasta seuraava päivänä. Tuollainen pommitus ei ole normaalia ekstoverteillekään.

Vierailija
11/29 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmeniä?

Vierailija
12/29 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mietin myös, kun hänellä on ollut läheisriippuvuutta miessuhteissaan (on itse näin sanonut), niin voiko se ulottua myös kavereihin?

Oikeasti arvostan hänen kaveruuttaan ja meillä on pääasiassa erittäin hyviä keskusteluja, vaikka väsymys alkaakin painaa päälle tämän intensiivisyydellä vuoksi.

Vierailija
13/29 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kymmeniä?

Eilen tullut yli 30 ääniviestiä ja useampi kirjoitettu viesti. Toki vastasin hänelle ja hän vastasi sitten minun viesteihini.

Vierailija
14/29 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi tällainen jaarittelija kaverina. Jos hänelle vastaa puheluun, ei pääse millään eroon. Ei auta kun sanoo, että nyt pitäisi mennä, on tekemistä. "Joo" ja sitten jatkaa pälättämistä. Joskus tekisi mieli vain katkaista puhelu kesken sanomalla, että "heippa", mutta se tuntuu ilkeältä.

Livenä myös varsinainen takertuja; jos jossain törmää, niin seuraa melkein kotiovelle asti ja suu käy. On toki juuri sellainen joka puhuu lähinnä vain itsestään. Muodon vuoksi ehkä kysyy kuulumisia, mutta sitten päälle alkaa puhumaan itsestään.

Usein myös soittaa viimeisimpänä minulle tai kumppanilleni ja kyselee seuraa, kun ei kestään muusta sitä saanutkaan. Ihan on itse myöntänyt, että "kun ei kukaan muukaan vastannut niin saisko teistä seuraa". Haluaa siis vain seuraa ja jonkun jolle puhua asioitaan.

Nykyään jätän usein vastaamatta kun soittaa, koska en jaksa sitä jaarittelua. Soitan takaisin sitten kun taas olen juttutuulella ja jaksan kuunnella toisen puhuvan lähinnä omiaan. Harmi, sillä hän on ihan mukava ihminen. Puhuu vaan liikaa itsestään eikä usein jaksa keskittyä muiden kuulumisiin ja tasavertainen kommunikaatio uupuu.

Vierailija
15/29 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin kun puhuisi vain omista asioistaan, mutta jaarittelee esim. sukulaistensa asioista, joita en edes tunne. Tänään ei ihme ja kumma ole soittanut tai viestitellyt vielä ollenkaan. Yleensä pommitus alkaa jo heti aamusta.

Vierailija
16/29 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä olenko kauhea ihminen, mutta välillä en vaan vastaa. Ja vältän menemästä whatsappiin pariin tuntiin, kun näen häneltä tulleen viestin. Toisinaan hän ei edes kuuntele minun viestejäni, vaan jaarittelee vain omia asioitaan. Toisaalta siis olisi ihan ok jos minäkään en kuuntele niitä heti.

Vastaat tai itket ja vastaat!!

Vierailija
17/29 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kymmeniä?

Eilen tullut yli 30 ääniviestiä ja useampi kirjoitettu viesti. Toki vastasin hänelle ja hän vastasi sitten minun viesteihini.

Mitä? Eihän tuo ole millään lailla normaalia. Älä ole tekemisissä.

Vierailija
18/29 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin kun puhuisi vain omista asioistaan, mutta jaarittelee esim. sukulaistensa asioista, joita en edes tunne. Tänään ei ihme ja kumma ole soittanut tai viestitellyt vielä ollenkaan. Yleensä pommitus alkaa jo heti aamusta.

Hän on lukenut vauvapalstaa ja loukkaantunut.

Vierailija
19/29 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole kyllä millään tavalla normaalia. Eihän ihmiset ehtisi mitään muuta tekemäänkään kuin juttelemaan kavereidensa kanssa, jos kaveruus olisi normaalisti tuollaista.

Vierailija
20/29 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi vähän epäselväksi mitä hän on sanonut kun olet tästä hänen kanssa keskustellut?