Neuroottinen mies ja matkalle lähtö.
Ihan kauheaa lähteä miehen kanssa reissuun, koska lähtö ihan kauheaa showta, koska pelkää että kaikki ei jää kotona kuntoon. Ottaa valokuvia liedestä, pistorasioista jne ja pyörii edestakaisin huoneesta toiseen tarkastellen eri asioita aivan neuroottisen pitkään.. Aina viivästyy lähtö tämäntakia. Ja tavaraa pitää aina pakata mukaan liikaa ihan vain varuilta. Ja vaikuttaa myös uniin, ei saa nukuttua koska stressaa lähtöä liikaa. Ja nytkin lähtö vain alle 2h ajomatkan päähän, voitte kuvitella mikä show jos ulkomaille lähdettäisiin. Pahentunut vain vuosi vuodelta.. voitte kuvitella ettei pahemmin huvita mennä minnekkään. Muilla tällaisia ongelmia?
Kommentit (33)
OCD eli obsessive compulsive disorder.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa raskaalta.
Onko valokuvaaminen uusi juttu, jolla tulee edes vähän mielenrauhaa? Valitettavasti näiden uusien "keinojen" keksiminen on osa sitä häiriötä, ja usein merkki sen pahenemisesta. Kohta pelkkä yleiskuva liedestä ei riitäkään, vaan jokaisesta nappulasta on otettava kuva erikseen, joita käydään läpi pitkin matkaa. Sitten kuvat otettava täsmälleen lähdön hetkellä. Sitten keksitään, että mitä jos käsi siinä kääntyessä heilahtikin päin lieden nappulaa, ja se meni vahingossa päälle. Silloin tarvitaan toinen liesikuva vähän kauempaa, kun lieden läheisyydestä ollaan poistumassa.
Tosiasiassa nämä kaikki rituaalit pitäisi riisua kokonaan. Pakko-oireisen on opittava luottamaan omiin silmiinsä ja päästettävä irti. Itselläni lääkitys auttoi merkittävästi. Elämänlaatu on huomattavasti parempi, kun pakko-ajatukset eivät häiritse.Tsemppiä teille!
Ai kamala, mulla on just toi, että pitää ottaa kuva kauempaa, ettei ole mitenkään vahingossa laittanut sitä liettä päälle.
Nämä tulevat kun oon väsynyt tai stessaantunut. Eli jos olen lähdössä pitkälle (kauas kotoa) reissulle, jotenkin stressaannun jo matkustamisesta. Kauppaan ja muualle mitä teen joka päivä vain suorittaa ilman tota kuvausta..
Millainen lääkitys tähän on olemassa?
Mä oon tuollainen... En kyllä JOKAISTA huonetta käy läpi... "Vain" vessan ja kylppärin (hanat) ja suihkun, lieden, keittiön vesihanan... 🥴 Tiedostan, ettei ole normaalia, mutta ahdistus käy sietämättömäksi, jos en tarkista. Liesi on pahin.
Miksi sukupuolitit kysymyksen? Naiset ovat miehiä useammin neuroottisia joten niiltä voisi saada vertaistukea kuinka he kokevat että heitä tulisi kohdella ko. tilanteessa kun psykoosit on päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, näin neuroottisena sanoisin, että ne tarkistukset on vaan kestettävä. Mene vaikka tekemään jotain muuta siksi ajaksi.
Sanoisin itse tuossa tilanteessa esimerkiksi "auto lähtee klo 16.00, olit kyydissä tai ei". Siinä saisi sitten neuroilla ihan vapaasti siihen asti.
Millainen parisuhde tuo mielestäsi olisi?
Vaimo on tuollainen. Lähden matkoille yksin ja seuraavaksi ero.
En jaksa välittää, kuolkoot yksinäisenä paskaansa.
Täällä on myös samanlainen mies puolisona. Hän ei näe asiassa ongelmaa, vaikka tarkistelee paikkoja puoli tuntia jos poistuu kotoa muuta kun kauppaan. En tiedä mikä auttaa, viimeksi meinattiin myöhästyä kokonaan kun jumitti tarkistamassa asioita. Uudestaan ja uudestaan.
Sellainen on pakko-oireinen häiriö . Itse pääsin irti niin etten vaan enää välittänyt . Tosin kerran jäi oikeasti hella päälle ja keittiö paloi lähes kokonaan . Ei tietysti hyvä sekään . Ei onneks koko talo palanut .
Jos oireet vain pahenee niin lääkkeet ja Terapia auttaa. Toivoa on! Puolison hoputus ja syyllistäminen ei auta ahdistukseen. Voin kertoa, että miestäsi ahdistaa kovasti, ei sitä ymmärrä jos ei ole itse kokenut. Tuo on kamala sairaus. Tue häntä avun saamisessa!
Ssri lääkkeet, reilu annos
Vierailija kirjoitti:
Millainen lääkitys tähän on olemassa?
Ei se ole kivaa näin neuroottisenakaan. Itse otan kuvat "tärkeistä" kohdista juuri ennen ovesta poistumista, enkä jää pyörimään enää sisälle kun olen kuvat ottanut. Eli olkkari, keittiö, wc jne.. Nukkuminen on kans hankalaa mutta lääkkeet auttavat jonkun verran
🤣