Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutto ja rakastuminen ystävän mieheen

Vierailija
04.07.2023 |

Olen vuosia tuntenut vetovoimaa ystäväni mieheen ja potenut huonoa omatuntoa sielunkumppanuuden tunteesta hänen ja minun ystävyydessämme.

Olen itse sinkku ja erittäin läheinen ystäväni kanssa. Olen pohtinut ratkaisuani pitkään, tilanne repii itseäni rikki. Mitään ystäväni miehen ja minun välilläni ei ole koskaan tapahtunut. On olemassa vain minun pohjaton rakkauteni ja hiljainen kipuni ja väsymys osallistua kaikenlaiseen yhteiseen tekemiseen.

Päätin ottaa vastaan työtarjouksen kauempaa, perusteena tämä rakkausahdistus ja halu olla sekoittamatta kenenkään elämää .

Olen samalla ylpeä itsestäni ja samalla suren "menetystäni" rakastan heitä molempia.
Etäisyyden ottaminen pelastaa ehkä minut ja samalla heidän elämä säilyy sellaisena kuin he sen ansaitsevat.

Mikä farssi rakastua yhden kerran elämässä mieheen jota ei voi koskaan saada tai en haluaisi saada tälläisen tarinan kautta.

Onko kohtalotovereita? Miten olette selviytyneet?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin tänne joskus tooodella kauan sitten, miten ystävän mies tunnusti rakkautensa minua kohtaan ja täällä kehuttiin minua kuten nyt tässäkin kehutaan ap:ta suoraselkäisyydestä! Eihän tuo ap:n ihastus ole ilmaissut millään tavalla olevansa kiinnostunut ap:sta eikä minuakaan tarvinnut mistään kehua, kun en todellakaan ollut millään lailla tuosta ystävän miehestä kiinnostunut (viimeinen mies maailmassa, josta olisin kiinnostunut).

Ajattelevatko jotkut naiset todella noin, että kuka vain halukas nainen kelpaa miehelle tai että ihastus on automaattisesti molemminpuolista? Ap:n ajatus siitä, että hän jotenkin pelastasi pariskunnan omalta ihastukseltaan on melko erikoinen. Hänet itsensä välien jäädyttäminen ehkä pelastaa tekemästä itsestään naurunalaista.

Ei miehen tarvitse edes pitää naisesta pannakseen sitä. Kyllä ne todella helposti ottaa ihan minkä vain vähintään pantavaksi jos tarjolla on eikä kahta kertaa mieti meneekö sen takia parisuhde tai perhe.

Niin en ole väittänytkään, että tarvitsisi pitää. Se ei silti tarkoita, että jokainen mies panisi ketä tahansa naista, joka on häneen ihastunut, varsinkaan vaimonsa ystävää. 

Ei tietenkään. Se on ihan persoona kysymys. Tämä mies tuntuu hoitaneen välit ihan oikein niin kuin ne parisuhteessa olevalla miehellä kuuluukin olla vastakkaisen sukupuolen kanssa. 

Vierailija
22/30 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa pakoilua.

Teet itsestäsi tärkeäämmän kuin oletkaan.

Typerää kaiken kaikkiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin tänne joskus tooodella kauan sitten, miten ystävän mies tunnusti rakkautensa minua kohtaan ja täällä kehuttiin minua kuten nyt tässäkin kehutaan ap:ta suoraselkäisyydestä! Eihän tuo ap:n ihastus ole ilmaissut millään tavalla olevansa kiinnostunut ap:sta eikä minuakaan tarvinnut mistään kehua, kun en todellakaan ollut millään lailla tuosta ystävän miehestä kiinnostunut (viimeinen mies maailmassa, josta olisin kiinnostunut).

Ajattelevatko jotkut naiset todella noin, että kuka vain halukas nainen kelpaa miehelle tai että ihastus on automaattisesti molemminpuolista? Ap:n ajatus siitä, että hän jotenkin pelastasi pariskunnan omalta ihastukseltaan on melko erikoinen. Hänet itsensä välien jäädyttäminen ehkä pelastaa tekemästä itsestään naurunalaista.

Ei miehen tarvitse edes pitää naisesta pannakseen sitä. Kyllä ne todella helposti ottaa ihan minkä vain vähintään pantavaksi jos tarjolla on eikä kahta kertaa mieti meneekö sen takia parisuhde tai perhe.

Niin en ole väittänytkään, että tarvitsisi pitää. Se ei silti tarkoita, että jokainen mies panisi ketä tahansa naista, joka on häneen ihastunut, varsinkaan vaimonsa ystävää. 

Ei tietenkään. Se on ihan persoona kysymys. Tämä mies tuntuu hoitaneen välit ihan oikein niin kuin ne parisuhteessa olevalla miehellä kuuluukin olla vastakkaisen sukupuolen kanssa. 

Sori, mutta edelleen vastauksesi on vähän erikoinen eli ajatteletko, että siinä olisi jotain erityistä välien hoitamista, että seurustelee normaalisti vaimon naispuolisen ystävän kanssa?

Onko todella olemassa paljonkin naisia, jotka ajattelevat ystäviensä olevan uhka omalle avioliitolleen - se on kyllä minulle ihan uusi näkökulma. Totta kai on olemassa miehiä, jotka ovat yksinkertaisesti niin tyhmiä ja epäsuosittuja, että yrittävät päästä sänkyyn jokaisen vihreää valoa näyttävän naisen kanssa, mutta kannattaako sellaisten miesten kanssa olla missään tekemisissä? Ei minusta.

Se sitten taas on aivan eri asia, jos rakastutaan molemminpuolisesti. Mutta ap:nkaan tapauksessa ei siitä ole kyse.

Vierailija
24/30 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko mies vieläkin sielunkumppanisi jos rakastuisi sinuun ja kenties pettäisi vaimoaan tai hylkäisi tämän vuoksesi? Hieno sielunkumppani kertakaikkiaan. Joten jos hän on hieno mies, hän ei sekaantuisi sinuun eli et ole mikään sankari lähdet tai jäät. Eikä sielunkumppaneita tarvitse panna. Eli voit jäädä ystäväksi, paitsi jos tietäisivät typerät ajatuksesi, tuskin haluaisivat olla ystäviäsi.

Vierailija
25/30 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko mies vieläkin sielunkumppanisi jos rakastuisi sinuun ja kenties pettäisi vaimoaan tai hylkäisi tämän vuoksesi? Hieno sielunkumppani kertakaikkiaan. Joten jos hän on hieno mies, hän ei sekaantuisi sinuun eli et ole mikään sankari lähdet tai jäät. Eikä sielunkumppaneita tarvitse panna. Eli voit jäädä ystäväksi, paitsi jos tietäisivät typerät ajatuksesi, tuskin haluaisivat olla ystäviäsi.

Aika mielenkiintoinen ketju minulle. 

Kyllähän vaimon ystävään voi oikeasti rakastua ja löytää sielunkumppanin, jolloin eroaa vaimosta. Sellaisesta ei ole ap:n tapauksessa pienintäkään merkkiä kuten ei siitäkään, että ystävän mies olisi halukas seksisuhteeseen ap:n kanssa.

Ja tuokin on minun korviini erikoista, että katkaisisin välit, jos ystäväni olisi rakastunut mieheeni. Minkä sille mahtaa, jos noin käy, eikä se ole typerääkään. Neuvoisin ehkä ottamaan etäisyyttä oman itsensä takia.

Vierailija
26/30 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo jäitä hattuun nyt. En todellakaan lähtisi moisen haihattelun pohjalta tekemään isoja ratkaisuja elämässäni, kuten missä asun ja minkä työpaikan valitsen. Hoitaisin pääni kuntoon, eli tekisin itselleni selväksi sen, miksi olen kehitellyt tällaisen fantasian sielunkumppanuudesta ystäväni puolisoon. Taustalla voi olla jotakin, mikä ajaa kiinnostumaan saavuttamattomista miehistä ja kehittelemään romantisoituja kaukorakkauksia - esimerkiksi hylätyksi tulemisen pelko on tällainen..

Vierailija
27/30 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo jäitä hattuun nyt. En todellakaan lähtisi moisen haihattelun pohjalta tekemään isoja ratkaisuja elämässäni, kuten missä asun ja minkä työpaikan valitsen. Hoitaisin pääni kuntoon, eli tekisin itselleni selväksi sen, miksi olen kehitellyt tällaisen fantasian sielunkumppanuudesta ystäväni puolisoon. Taustalla voi olla jotakin, mikä ajaa kiinnostumaan saavuttamattomista miehistä ja kehittelemään romantisoituja kaukorakkauksia - esimerkiksi hylätyksi tulemisen pelko on tällainen..

Samaa mieltä. Jos tuollainen tunne vaivaa kokonaisvaltaisesti niin että on tarve lähteä oikein sitä karkuun, niin elämässä lienee tuhjyyden tunnetta joka vaatii selvittelyä. Vaikka muutama kerta yksityisellä terapeutilla.

Vierailija
28/30 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet rakastunut päässäsi kehittelemääsi mielikuvaan miehestä.

En ole aloittaja, mutta miten niin? Noin yleensä sanotaan, jos joku väittää ''rakastuneensa'' julkisuuden henkilöön, jota ei ole ikinä tavannutkaan. Kyllähän aloittaja voi tuntea ystävänsä miehen todella hyvin ja oikeasti kokea vahvaa vetoa ja yhteenkuuluvuutta, eihän siinä ole mitään kummallista. Tietenkään tässä tapauksessa asialle ei kuulu tehdä mitään, mutta tunteilleen ei kukaan mitään voi.

Vierailija
29/30 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä päätös ap. Joskus elämän laittaminen uusiksi on paras tapa päästä irti vanhoista kuvioista. Uuden asunnon laittamisessa ja uuteen paikkakuntaan tutustuessa saa ajatukset hyvin suunnattua uusille urille. Eikä sitä tiedä vaikka löytäisit uudelta paikkakunnalta jonkun mielenkiintoisen uuden ihmisenkin. Opettele tietoisesti ajattelemaan jotain muuta, jos mies tulee vielä mieleesi. Äläkä missään nimessä rupea kirjoittelemaan siihen palstan turhia harhoja luovaan kirottuun kaipausketjuun 😆!

Vierailija
30/30 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemuksestasiko puhut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä