Muutto ja rakastuminen ystävän mieheen
Olen vuosia tuntenut vetovoimaa ystäväni mieheen ja potenut huonoa omatuntoa sielunkumppanuuden tunteesta hänen ja minun ystävyydessämme.
Olen itse sinkku ja erittäin läheinen ystäväni kanssa. Olen pohtinut ratkaisuani pitkään, tilanne repii itseäni rikki. Mitään ystäväni miehen ja minun välilläni ei ole koskaan tapahtunut. On olemassa vain minun pohjaton rakkauteni ja hiljainen kipuni ja väsymys osallistua kaikenlaiseen yhteiseen tekemiseen.
Päätin ottaa vastaan työtarjouksen kauempaa, perusteena tämä rakkausahdistus ja halu olla sekoittamatta kenenkään elämää .
Olen samalla ylpeä itsestäni ja samalla suren "menetystäni" rakastan heitä molempia.
Etäisyyden ottaminen pelastaa ehkä minut ja samalla heidän elämä säilyy sellaisena kuin he sen ansaitsevat.
Mikä farssi rakastua yhden kerran elämässä mieheen jota ei voi koskaan saada tai en haluaisi saada tälläisen tarinan kautta.
Onko kohtalotovereita? Miten olette selviytyneet?
Kommentit (30)
Tuhlaat aikaasi haavekuvaan. Keskity oikeaan elämään ja anna mahdollisuus elävälle rakkaudelle.
Vierailija kirjoitti:
Olet rakastunut päässäsi kehittelemääsi mielikuvaan miehestä.
Tämä. Helppo ihastua mielukuvaan ja jumittaa elämänsä siihen kuin oikeasti elää ja ihastua johonkin, jonka voisi oikeasti saada. Sitähän joutuisi silloin todelliseen elämään altistamaan itsensä kaikelle parisuhteeseen liittyvälle.
Oletko kimppaa ehdottanut, nyt kannattaisi.
Olen tuntenut tämän ihmisen vuosikausia.
En usko rakkauden olevan pelkkää itserakennettua mielikuvaa. Arvostan häntä monella tavalla. Olisipa todella hienoa löytää vapaa timantti, ehkä juuri siksi tarvitsenkin etäisyyttä.
Kimppakiva ajatus, ei kiitos. Arvostan itseäni tehdäkseni mitään sellaista.
Ap
Miksi ajattelet että tunne olsi molemminpuolinen? Siltä ainakin mun mielestä kuulostaa, että näin ajattelet. Ihan kuin olisi vaan siitä kiinni mitä SINÄ päätät. hyvin todennäköisesti mies on ihan onnellinen omassa suhteessaan, ja näkee sinut vain pariskunnan yhteisenä hyvänä ystävänä.
Voi voi. JOS kävisi niin että jostakin ihmeellisestä syystä tuo mies jäisi sinkkumarkkinoille tai muuten vain saisit hänet, possunpunaiset unelmahöttö- haaveesi alkaisivat hyvin nopeasti rapistumaan. Sen uljaimmankin prinssin sukat haisevat, hän ei osaa lajitella talousjätteitä oikein, hän kuorsaa, piereskelee, kaivaa nenäänsä....You name it, tekee kaikkea sellaista kotonaan mitä ei ikimaailmassa tee silloin kun sinä nyt näet hänet. Raapii pallejaan, töllöttää urheilua ja juo olutta...
Pari- kolme vuotta yhteiseloa, ja ajattelisit että "mitä helkkaria olen voinut koskaan nähdä tuossa miehessä...!"
Hatunnosto suoraselkäisyydestäsi ja uskollisuudestasi ystävääsi kohtaan.
Nyt sitten kuitenkin muistat, että "niitä oikeita" ja "sielunkumppaneita" on tässä maailmassa useita, nyt olet ehkä törmännyt vain yhteen. Älä pilaa omaa elämääsi jäämällä jumiin tähän yhteen ihmiseen, vaan katso ympärillesi ja anna muillekin mahdollisuus. Ja ennen kaikkea itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
En usko rakkauden olevan pelkkää itserakennettua mielikuvaa. Arvostan häntä monella tavalla. Olisipa todella hienoa löytää vapaa timantti, ehkä juuri siksi tarvitsenkin etäisyyttä.Kimppakiva ajatus, ei kiitos. Arvostan itseäni tehdäkseni mitään sellaista.
Ap
Et tiedä siitä mitään kun et asu sen kanssa
Otan osaa. Se on yksi elämän suurimpia tragedioita ettei saa sitä jota rakastaa. Ei auta kuin jatkaa elämää, vaikka sitten yksin jos ei sydän koskaan toivu rakastamaan uudestaan.
Minulla on sama tilanne, paitsi että sillä toisella osapuolella on luultavasti myös tunteita minua kohtaan ja ollaan molemmat perheellisiä ja naimisissa. Enkä pääse näistä ystävistä millään eroon vaikka yritin. Hankala tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko rakkauden olevan pelkkää itserakennettua mielikuvaa. Arvostan häntä monella tavalla. Olisipa todella hienoa löytää vapaa timantti, ehkä juuri siksi tarvitsenkin etäisyyttä.Kimppakiva ajatus, ei kiitos. Arvostan itseäni tehdäkseni mitään sellaista.
Ap
Et tiedä siitä mitään kun et asu sen kanssa
Näin se on. Toisen oppii kunnolla tuntemaan vasta saman katon alla asuessa. Mahtaako olla ärsyttävämpää ihmistä kuin se oma puoliso (siis välillä ei tietenkään aina)
Olet tosi ystävä ja suoraselkäinen nainen! Tiedän kokemuksesta että tuo on todella vaikeeta olla tuossa tilanteessa ja tehdä niinkuin on järjellisesti oikein. Hyvä sinä! Teet aivan oikein, nyt lähde uudessa paikassa ulos ja tapaamaan ihmisiä. Sulje somesta ystävän miehen (jos oot FB kaveri, seuraat Instagramissa ym) päivitykset kokonaan pois sekä vähennä ehkä hetkellisesti myös ystävän postauksien seurantaa? Tiedän että tuo ei ole helppoa, mutta näillä vinkeillä pääset toivottavasti vähän ajatuksissasikin pois heistä ja keskittymään oman hyvä ihmissuhteen löytämiseen. Tsemppiä :)
Maailman väkiluku on 8 miljardia, mutta onpa kurjaa, kun porukasta löytyy vain yksi sielunkumppani ja sekin on jo naimisissa hyvän ystävän kanssa...
Noin voi käydä, ihastus luulen... pilvilinnat rakentaa omassa päässä helposti.
Arki on oma projekti!
Vierailija kirjoitti:
Hatunnosto suoraselkäisyydestäsi ja uskollisuudestasi ystävääsi kohtaan.
Nyt sitten kuitenkin muistat, että "niitä oikeita" ja "sielunkumppaneita" on tässä maailmassa useita, nyt olet ehkä törmännyt vain yhteen. Älä pilaa omaa elämääsi jäämällä jumiin tähän yhteen ihmiseen, vaan katso ympärillesi ja anna muillekin mahdollisuus. Ja ennen kaikkea itsellesi.
Mitä ihmettä. Sielunkumppanuus tarkoittaa sitä, että tunne on molemminpuolinen. Ap on vain rakastunut ystävänsä mieheen. Tuollainen lähestymistapa asiaan, että yksipuolinen rakkaus määritellään sielunkumppanuudeksi on limerenssiä.
Kirjoitin tänne joskus tooodella kauan sitten, miten ystävän mies tunnusti rakkautensa minua kohtaan ja täällä kehuttiin minua kuten nyt tässäkin kehutaan ap:ta suoraselkäisyydestä! Eihän tuo ap:n ihastus ole ilmaissut millään tavalla olevansa kiinnostunut ap:sta eikä minuakaan tarvinnut mistään kehua, kun en todellakaan ollut millään lailla tuosta ystävän miehestä kiinnostunut (viimeinen mies maailmassa, josta olisin kiinnostunut).
Ajattelevatko jotkut naiset todella noin, että kuka vain halukas nainen kelpaa miehelle tai että ihastus on automaattisesti molemminpuolista? Ap:n ajatus siitä, että hän jotenkin pelastasi pariskunnan omalta ihastukseltaan on melko erikoinen. Hänet itsensä välien jäädyttäminen ehkä pelastaa tekemästä itsestään naurunalaista.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin tänne joskus tooodella kauan sitten, miten ystävän mies tunnusti rakkautensa minua kohtaan ja täällä kehuttiin minua kuten nyt tässäkin kehutaan ap:ta suoraselkäisyydestä! Eihän tuo ap:n ihastus ole ilmaissut millään tavalla olevansa kiinnostunut ap:sta eikä minuakaan tarvinnut mistään kehua, kun en todellakaan ollut millään lailla tuosta ystävän miehestä kiinnostunut (viimeinen mies maailmassa, josta olisin kiinnostunut).
Ajattelevatko jotkut naiset todella noin, että kuka vain halukas nainen kelpaa miehelle tai että ihastus on automaattisesti molemminpuolista? Ap:n ajatus siitä, että hän jotenkin pelastasi pariskunnan omalta ihastukseltaan on melko erikoinen. Hänet itsensä välien jäädyttäminen ehkä pelastaa tekemästä itsestään naurunalaista.
Ei miehen tarvitse edes pitää naisesta pannakseen sitä. Kyllä ne todella helposti ottaa ihan minkä vain vähintään pantavaksi jos tarjolla on eikä kahta kertaa mieti meneekö sen takia parisuhde tai perhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei miehen tarvitse edes pitää naisesta pannakseen sitä. Kyllä ne todella helposti ottaa ihan minkä vain vähintään pantavaksi jos tarjolla on eikä kahta kertaa mieti meneekö sen takia parisuhde tai perhe.
Niin en ole väittänytkään, että tarvitsisi pitää. Se ei silti tarkoita, että jokainen mies panisi ketä tahansa naista, joka on häneen ihastunut, varsinkaan vaimonsa ystävää.
Olet rakastunut päässäsi kehittelemääsi mielikuvaan miehestä.