Parasta ulkomailla asumisessa verrattuna Suomeen?
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laatuviiniä saa pullon neljällä eurolla ja aurinko paistaa 250 päivää vuodessa.
Ruokakin on hyvää.
Valmiiksi liian runsaaseen juomiseen tottuneelle hieman liian hyvä etu. Ei harmita edes rahan meno. Hyvällä omatunnolla sitten joka päivä. Ruoka vähän halvempaa, mutta toisaalta palkat huonompia. Ei koske eläkeläisiä tietenkään.
"Ei koske eläkeläisiä tietenkään"
Det påståendet är nuförtiden falskt då Finland ensidigt har sagt upp sina skatteavtal inom EU med Portugal, Spanien och Frankrike. I de övriga länderna beskattar Finland från Finland utbetalda pensioner sedan tidigare.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leudommat talvet, pidempi kesä (Englanti)
Minä kun olen aina luullut, että kalenteri on sama ympäri maailman 😂😂😂 nyt sainkin tietää, että jossain on pidempi kesä ja jossain lyhyempi 😂 ıđıootit !!!
Et sitten ymmärtänyt mitä edellinen tarkoitti??
Esim Italiassa on huhtikuusta lokakuulle suomalaiset kesäkelit, vähintään 20 astetta päivisin ja aurinko lämmittää. Kyllä mä silloin lasken että mun "kesäni" on 6kk kahden kotimaisen kesäkuukauden sijaan. Eli pidempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leudommat talvet, pidempi kesä (Englanti)
Minä kun olen aina luullut, että kalenteri on sama ympäri maailman 😂😂😂 nyt sainkin tietää, että jossain on pidempi kesä ja jossain lyhyempi 😂 ıđıootit !!!
Eteläisellä pallonpuoliskolla on nyt talvi.
Ruoka,lämpö,naiset normaalissa painossa.
Pattaya, talvet.
Nämä kertomanne paremmuudetko siis pätevät kaikkialla Suomen rajojen ulkopuolella? Vai miksi ette kerro tarkemmin, missä?
Kun kirjoitatte esim. että sää on parempi, tarkoittaako se, etä saa itse valita sään? Kun joku tykkää kuumemmasta, toinen viileämmästä, niin onko siellä ulkomailla sitten viileää niille, jotka viileästä tykkäävät ja hellettä niille, jotka helteestä tykkäävät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laatuviiniä saa pullon neljällä eurolla ja aurinko paistaa 250 päivää vuodessa.
Ruokakin on hyvää.
Valmiiksi liian runsaaseen juomiseen tottuneelle hieman liian hyvä etu. Ei harmita edes rahan meno. Hyvällä omatunnolla sitten joka päivä. Ruoka vähän halvempaa, mutta toisaalta palkat huonompia. Ei koske eläkeläisiä tietenkään.
Jep.
Jos en olisi naimisissa ja Justiina ei kyttäisi, niin helposti suomi-geeneillä repsahtaisi ryyppäyksen puolelle.
Nyt pysyy viinittelyt vain viikonlopuissa.
- ekan kommentin kirjoittanut
Vierailija kirjoitti:
Nämä kertomanne paremmuudetko siis pätevät kaikkialla Suomen rajojen ulkopuolella? Vai miksi ette kerro tarkemmin, missä?
Kun kirjoitatte esim. että sää on parempi, tarkoittaako se, etä saa itse valita sään? Kun joku tykkää kuumemmasta, toinen viileämmästä, niin onko siellä ulkomailla sitten viileää niille, jotka viileästä tykkäävät ja hellettä niille, jotka helteestä tykkäävät?
No eikö Keski-Eurooppa ole tarpeeksi tarkka tällä maapallolla? En pidä pakkasista eikä niitä täällä ole. Eikö se ole normaalia, että jokaisella on omat mieltymykset sään suhteen. Tuskin talvesta pitävä muuttaa Saharan liepeille. Toisekseen terveydenhuolto on tosi hyvä. Ei tarvitse jonottaa terveyskeskuksessa vaan menee yksityiselle ja siitä korvataan 85%.
Turvallisuus, ruoka ja naiset. (Japani)
Vierailija kirjoitti:
Lapsiystävällisempi ilmapiiri. (Etelä-Eurooppa)
Tämä on niin totta! Suomessa lapset eivät saisi näkyä eikä kuulua. Espanjassa ollessamme illallisravintoloissa oli paikallisilla perheillä lapset aina mukana. Lapsia arvostetaan siellä osana perhettä ja rakastetaan.
Suomessa lapset koetaan riesana joita ei haluta mihinkään tai kehdata ottaa mukaan mihinkään ettei muiden mieli pahoitu.
Positiivisempi ja innostavampi ilmapiiri. Suomessa on jotenkin niin ankeaa ja negatiivista touhua, liekö syynä kateus vai mikä?
Ruoan hinta ei ollut kovin paljoa halvempi, mutta kuitenkin edes vähän.
Saksassa:
- Lapsiystävällisempi ympäristö jossa kukaan ei kiukuttele lasten melusta
- Korkeammat lapsilisät
- 4 vioden jälkeen koulussa jako niihin, joilla on jotain korvien välissä, ja siis rupusakkiin
- Neuvolan sijaan (hieno juttu sinänsä mutta mitä lie lähihoitaja-harjoittelija-porukkaa nykyään siellä töissä) on täällä yksityislääkärit eli lasten lääkärit, lapsia varten, ilmaiseksi, just niin tasantarkkaan kuin Suomessa neuvola
- 30 työpäivää eli 6 viikkoa lomaa vuodessa
Vierailija kirjoitti:
Saa juoda viiniä lounastunnilla ilman että kukaan tulee saarnaamaan.
Minä juon olutta ennen kuin lähden iltavuoroon, ihan Suomessa. Vapaa-ajallaan saa tehdä mitä haluaa ja inhoan iltavuoroa, se käy jo mielenterveyteni päälle.
Vierailija kirjoitti:
Saa juoda viiniä lounastunnilla ilman että kukaan tulee saarnaamaan.
Tämä se o tiukka paikka monelle suomalaiselle, kun lounaan jälkeen pitäisi olla vielä työkunnossakin.
Ihanaa, kun ei tarvitse puhua mistään maasta :D. Missä tahansa "ulkomailla" on niin kliffaa verrattuna Suomeen. Pohjois-Korea on ihana, monet Afrikan maat ovat ihania, vaikka ihmiset sieltä "ulkomailta" pyrkivätkin pois? Noissa arabimaissa varsinkin ei ole naisilla mitään pukeutumisongelmiakaan, kun viisaat miehet päättävät, miten pitää pukeutua. Ihanaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiystävällisempi ilmapiiri. (Etelä-Eurooppa)
Tämä on niin totta! Suomessa lapset eivät saisi näkyä eikä kuulua. Espanjassa ollessamme illallisravintoloissa oli paikallisilla perheillä lapset aina mukana. Lapsia arvostetaan siellä osana perhettä ja rakastetaan.
Suomessa lapset koetaan riesana joita ei haluta mihinkään tai kehdata ottaa mukaan mihinkään ettei muiden mieli pahoitu.
Tosin lapsia saa myös edelleen ihan vapaasti läpsäistä, jos se ei tajua pitää suutaan kiinni. Sen näkemiseen ei näin suomalaisena koskaan totu.
Vierailija kirjoitti:
Saksassa:
- Lapsiystävällisempi ympäristö jossa kukaan ei kiukuttele lasten melusta
-
Tätä lapsiystävällisyyttä hieman pilaa jotkut Suomesta tulleet, jotka jaottelevat lapset akateemisiin ja rupusakkiin.
Jos kun muutan niin tärkein tekijä on ilmasto. Aina siis aina lämmintä.
Vierailija kirjoitti:
Yhteisöllisyys ja ihmisillä on usein positiivisempi asenne elämään. Suomessa teeskennellään ettei muiden asiat kiinnosta mutta silti kytätään kaikkea mitä naapurit ja tutut tekevät. Työelämä ulkomailla on mukavampi kun jokainen voi olla sellainen kun hän on etkä herätä sillä tavalla huomiota. Suomessa taas kaikenlainen erilaisuus johtaa usein kiusaamiseen ja syrjimiseen vaikka tätähän kukaan ei halua myöntää. Useasti mennään myös työkavereiden kesken jopa istumaan iltaa työpäivän jälkeen ja luodaan näin hyvää yhteishenkeä. Suomessa taas hyvä jos kollegat edes moikkaavat sinua aamuisin.
Ulkomailla saat paljon helpommin uusia ystäviä. Ehkä hauskinta on myös se että saat usein myös positiivista huomiota siitä että olet Suomesta. Lähes kaikkialla suomalaisiin suhtaudutaan positiivisesti ja ihmiset haluavat tutustua sinuun vain koska olet Suomesta, mikä on heille eksoottinen ja suhteellisen tuntematon maa. Mitä kauempana Suomesta asut sen enemmän tulet kohtaamaan tällaista.
Mistä maista tässä kerrot ?
Parasta: sukulaiset ovat kaukana eivätkä voi puuttua elämääni.