Onko Lauttasaari ainoa täydellinen kaupunginosa Suomessa?
Hyvät liikenneyhteydet, rauhallista, kaikki palvelut lähellä, paljon luontoa, sekää vanhaa että uutta rakennuskantaa, väljästi rakennettua, lyhyt matka keskustaan..
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Laru on Helsingin paras paikka. Hienoin merenranta, väljyyttä, hyvät koulut ja palvelut riittävän lähellä. Metro kulkee.
Missä siellä on hyvä koulu? Lauttasaaren yhteiskoulu oli lukiovertailussa Vammalan lukion tasoa.
Lauttasaari ei ole edes hesojen paras osa, ja hese on Suomen paskin kaupunki.
20 vuotta Larussa asuneena sanoisin, että maalta muuttaneet hipsterit on pilannut tämän asuinalueen.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut vähän aikaa Lauttasaaressa, en viihtynyt.
Sama. Asuin Larussa noin 14 kk. Alue ei ollut minun makuuni. Onnistuin saamaan saman kokoisen kämpän Munkasta ja huomattavasti halvemmalla. Muutin mielelläni.
En ymmärrä Lauttasaaren yliarvostusta.
Aivan kamala alue :D Ei kävelyetäisyydellä keskustasta, huonot palvelut ja jotenkin ummehtunut alue.
Vierailija kirjoitti:
Täydellinen on aika kova väite.
Onko maahan muuttajia 0%, koska täydellisyys olisi aika pitkälti tuosta kiinni.
mutta nolla menee rikki kun aloittaja muuttaa sinne
Vierailija kirjoitti:
Voisiko johtua ettei siellä ole kaupungin vuokra-asuntoja, hitas-asuntoja tai hoas-asuntoja. Menee hyvät paikat pilalle kun näitä sotketaan keskenään kovanrahan asuntoihin, Kalasatama hyvä esimerkki.
No en kyllä muuttaisi Laruun enkä Kalasatamaan, vaikka maksettaisiin.
En ymmärrä mitä hienoa on meren rannassa. Meressä vesi on kylmää ja haisee pahalle. Kyllä Suomen paras kaupunginosa sijaitsee järven rannalla.
Vierailija kirjoitti:
Tosi monokulttuurinen. Helsinki voisi ostaa sieltä asuntoja ja sijoittaa sinne ulkomaaneläjiä. Taidan ehdottaa sitä kaupunginvaltuustossa
Monokulttuurisuus on p**seestä, koska silloin kaikki pienikin "erilaisuus" katsotaan "vääränlaisuudeksi".
Myös kaksikulttuurisuus on hankalaa, koska siinä tulee helposti vastakkainasettelua, ja kulttuurien sisällä kyttäämistä, ettei vaan kukaan omaksu kilpailevan kulttuurin tapoja.
Aito monikulttuurisuus, jossa ihmisiä on hyvin eri puolilta maailmaa, ja kaikilla on jokin "yhteinen nimittäjä", on toimiva yhteisö.
Olen asunut Lauttasaaressa. Siellä asuu paljon lääkäreitä ym. varakkaammanpuoleista väkeä. Kaunis meren ympäröimä paikkahan se on, mutta itse en oikein viihtynyt.
Mutta odottakaas kun vihèrvásurisuvâkit rakentavat tuhansia asuntoja moottoritien päälle "sekoittamisen" nimissä. Ts. sómalit, mânnet, lähì-itäläisêt yms. valtaavat tuonkin rauhan tyyssijan. Samoin Pakilaan rakennetaan kerrostaloja ko. syystä.
Tämän jälkeen lähtevät viimeisetkin maksajat.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mitä hienoa on meren rannassa. Meressä vesi on kylmää ja haisee pahalle. Kyllä Suomen paras kaupunginosa sijaitsee järven rannalla.
Iso järvenselkä ei ole hirveästi parempi mutta karmein ranta on kyllä juuri Suomenlahdella jossa ei ole edes Turun tapaan saaristoa suojana. En kertakaikkiaan tajua tätä rantafetissiä joka helsinkiin valuneisiin junantuomiin iskee.
Vietin teinivuosiin saakka puolet vuodesta mökkihullujen vanhempien kanssa isovanhemmilta perityssä omakotitalossa rantatontilla turun naapurikunnassa ja ensimmäinen asia jonka muistan on luihin saakka uponnut kylmyys.
Kaikki mahdollinen aika vietettiin tontilla olevan mäennyppylän mantereen puolella tuulensuojassa. Vain muutamana kuumimpana kesäpäivänä oltiin ottamassa aurinkoa meren rannalla ja ihailtiin purjeveneitä mutta kun näitä oli pari päivää katsellut se alkoi olla siinä.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko johtua ettei siellä ole kaupungin vuokra-asuntoja, hitas-asuntoja tai hoas-asuntoja. Menee hyvät paikat pilalle kun näitä sotketaan keskenään kovanrahan asuntoihin, Kalasatama hyvä esimerkki.
Ainakin 70 luvulla siellä oli kaupungin vuokrakämppiä
Aito monikulttuurisuus, jossa ihmisiä on hyvin eri puolilta maailmaa, ja kaikilla on jokin "yhteinen nimittäjä", on toimiva yhteisö.
Jugoslavia, Libanon ja nykyisellään myös Ranska ovat erinomaisia esimerkkejä tästä kuvailemastasi maanpäällisestä paratiisista.
Ahdasmielinen Kekkosen ajan monokultuuri-Suomi minulle kiitos ja loppurahalla merkkareita.
Vierailija kirjoitti:
Lauttasaari on syrjässä, Helsingin rajalla ja eristäytyneenä muusta kaupunkirakenteesta.
Tulit luetelleeksi juuri ne syyt joiden takia Lauttasaari on mielikuvissa (mutta ei enää 2020-luvun reaalimaailmassa) kartan viimeinen valkoinen läikkä johon koulutetut ja hyvätuloiset lapsiperheet pakenevat hinnasta välittämättä.
Lauttasaaren suosio perustuu puhtaasti siihen että sen kuvitellaan olevan viimeinen jäljellä oleva paikka jossa voi asua Helsingissä, joutumatta "Helsinkiin".
Ainakin Helsingin paras asuinalue. Ei ehkä suomen. Asuisin itse mieluiten Tampereella Pyynikissä tai vanhassa Raumassa. Tällähetkellä en asu edes Tampereella, enkä Raumalla
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Helsingin paras asuinalue. Ei ehkä suomen. Asuisin itse mieluiten Tampereella Pyynikissä tai vanhassa Raumassa. Tällähetkellä en asu edes Tampereella, enkä Raumalla
Helsingin parhaat alueet löytyvät kartalta aivan muualta kuin Lauttasaari. Lauttasaari on Helsingin Espoo, kaikki larulaiset luulevat, että se on paras paikka asua, muualla asuvat näkevät myös alueen ongelmat realistisesti.
Vierailija kirjoitti:
Onko siellä yhtään vaatekauppaa? Onko baaria, jossa on ihmisiä vielä klo 24? Näin sinkkuna kaipaa muita ihmisiä. Vai mitä palveluja tarkoitat, hammaslääkäri ja silmäkorvakurkkulääkäriä? Ne löytyy?
Olen myös sinkku Lauttasaaressa ja tuntuu, että tämä paikka ei kyllä ole ideaali sinkuille. Rauhallinen joo, mutta ainoa missä näkee muita ihmisiä on hiekkalaatikolla. Toisaalta sitten ulkkiksia on niukasti, joten näillä mennään.
Paljasjalkaisena!!!! Opi kirjoittamaan oikein.