Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako teidän lapset huutaa koko ajan?

Vierailija
04.07.2023 |

Mitä sääntöjä teillä on äänenkäytön suhteen ja minkä ikäisille?

Onko normaalia, että lapsi huutaa aivan koko ajan? Miten huutamiseen kannattaa mielestäsi puuttua?

Olenko nipo, jos kiellän kavereiden lapsia huutamasta jatkuvasti?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttärentytär, kuopus ja iltatähti, huutaa koko ajan, kun yritän keskustella tyttären kanssa. Mitään kahdenkeskistä asiaa ei voi kasvotusten selvitellä, kun tämä 6 vuotias kiljuu tyhjänpäiväistä, asiatonta sanasotkua. Puhelimessa voi tyttären kanssa puhua muttei muuten. Tytär puhuu tavatessamme lapselle vielä lässyttämällä lapsen kieltä ja kuuntelee, mitä asiaa hänellä on, vaikkei mitään asiaa ole. Tietenkin tyttö on mustasukkainen äidistään ja huomiosta mutta kun asiatkin pitäisi hoitaa. Mummuna olen valitettavasti alkanut jättämään tämän lapsen huomiotta tuon hirmuisen hankalan käytöksen takia. Siitä tunnen suurta syyllisyyttä, koska muihin lapsenlapsiin minulla on lämpimät, mukavat suhteet.

Vierailija
42/46 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten on myös perheitä, joissa aikuiset puhuvat kailottamalla ja huutamalla koko ajan, joten lapsetkin ovat oppineet saman tyylin. Heille se on varmaan ihan "normaalia".

Mun tädin perhe on tällainen, nyt niitä on jo monta sukupolvea ja kaikki huutaa kailottaa kaiken aikaa. Mökkireissut oli joskus piinaa, kun pienellä järvellä ei päässyt soutamallakaan pakoon huutoa.

Meillä aikanaan kaksivuotias tiesi jo, että kuulen paremmin normaalilla puheäänellä tai vaikka kuiskaamalla kuin huutamalla esitetyn asian. En tiedä onko mulla joku vika, mutta huuto puuroutuu päässäni, enkä saa sanoista selvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 4 lasta, osa jo aikuisia ja olen aina puuttunut huutamiseen. En voi sietää sitä, että puhutaan huutamalla. Naapurissa asuu 8v poika, joka on ikäisekseen isokokoinen ja äänikin melkoinen; joudun puuttumaan koko ajan huutamiseen.

Vierailija
44/46 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko huomanneet, että monella lapsella on todella käheä ääni? Johtunee jatkuvasta huutamisesta.

Vierailija
45/46 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäistä lasta voi teidän mielestä pyytää odottamaan hetkisen oman asiansa kanssa, jos aikuisilla on keskustelu kesken?

Vierailija
46/46 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritetty on opettaa, mutta kun ei mene perille vaikka kuinka sanoittaa tai pyytää kauniisti tai kieltää tiukasti. Nykyaikana kun ei enää kultaisen nuoruuden keinot ole sallittuja, eli lapsia ei kasvateta pelolla tai hakkaamalla. Ja hyvä niin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan